Ahdistaa. Näin yöllä tumman hahmon likkumassa eteisessä ja olohuoneessa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ---
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei tullut paha mieli, eikä toi sun jankutuksesi saa mua uskomaan sun maailmankuvaan yhtään sen enempää, päinvastoin. Sinun jutuistasi tulee hirveän vahvasti mieleen C. S. Lewisin yhdessä kirjassa ollut epäihminen. Tuo tyyli puhua ja jauhaa. Lopulta sille epäihmiselle kävikin tosi kehnosti, kun Ransom löi sitä kivellä päähän.:) Lienet ehkä lukenut kirjan Perelandra/Matka Venukseen.

aina kun mä äkkään jossain epäihmistyyppistä puhetta, viittaan kintaalla ja jatkan etiäppäin.:xmas:
Voi voi, kun se maailmankuva jota minä tunnustan on se syy minkä takia voit ylipäänsä käyttää tietokonettasi tuon perusteettoman henkipotaskan jauhamiseen. Ei ole uskomisen asia se. Ellet sitten ole sitä mieltä, että koneessasi on sisällä pieniä maahisia jotka taikovat asiat toimimaan.

[QUOTE="minä";22754558]Ihan mielenkiinnosta, näitä hahmoja nähneet, oletteko nähneet niitä vanhoissa vai uusissa taloissa?[/QUOTE]

Tämä missä näin tämän mustan hahmon oli ihan 70-luvulla tai 80-luvun alussa valmistunut. Enkä ollut ainoa joka näki.

[QUOTE="Mie";22754668]Puuttumatta mihinkään uskontojuttuihin ja en oikein kyl osaa sanoa mikä hahmokaan ap: kodissa on näkynyt nii halusin kertoo tällasen oman kokemuksen jota en itse muista mutta äitini on kertonut.
Olin 8v todella kipeänä sairaalassa ja oli sitten se hetki kun lääkäri sanoi äidille että joko nyt alkaa tapahtua paranemista tai sitten en parane...siis takoitti että kuolen.
Äiti oli sitten itkenyt siinä sänkyni vieressä ja mie olin sanonu että:Äiti elä itke,enkeli istuu miun sängynpäädyssä.

Tälläkään hetkellä en ole ns uskossa...uskon jollain tasolla,mutta tän uskon kuitenkin olleen ihan totta :)[/QUOTE]

Ei enkelit liity uskontoon, vaikka kristinusko on ne itselleen ominut. Enkelit ovat ylempiä olentoja, jotka ovat luotuja mutta ihmiseen verrattuna lähes kaikkitietäviä.
Lapset eivät ole välttämättä vielä niin sokeutuneet materiasta, heidän aistinsa vielä näkevät osittain myös henkisen maailman, kun taas aikuisella ne ovat jo surkastuneet. Aiemmin ihminen näki molemmat maailmat, kunnet materialismin himo sai ne aistit surkastumaan aikojen saatossa. Se ei tarkoita etteikö niitä voisi elvyttää edelleen.
On sanottu että ns. kristallilapsilla nuo aistit olisivat syntyessään elävämmät ja siten he aistivat henkisen maailman eri tavalla.

[QUOTE="vieras";22754716]Ei enkelit liity uskontoon, vaikka kristinusko on ne itselleen ominut. Enkelit ovat ylempiä olentoja, jotka ovat luotuja mutta ihmiseen verrattuna lähes kaikkitietäviä.
Lapset eivät ole välttämättä vielä niin sokeutuneet materiasta, heidän aistinsa vielä näkevät osittain myös henkisen maailman, kun taas aikuisella ne ovat jo surkastuneet. Aiemmin ihminen näki molemmat maailmat, kunnet materialismin himo sai ne aistit surkastumaan aikojen saatossa. Se ei tarkoita etteikö niitä voisi elvyttää edelleen.
On sanottu että ns. kristallilapsilla nuo aistit olisivat syntyessään elävämmät ja siten he aistivat henkisen maailman eri tavalla.[/QUOTE]
Mistähän aisteista mahtaa olla puhe? "Ne aistit" ja "nuo aistit".. Joopa joo. Veikkaan, että yrität sanoa että lapsilla mielikuvitus on vilkkaampi kuin useimmilla aikuisilla. On paljon mielikuvitusystäviä ja sammakot puhuu koulumatkoilla.

Voi voi, kun se maailmankuva jota minä tunnustan on se syy minkä takia voit ylipäänsä käyttää tietokonettasi tuon perusteettoman henkipotaskan jauhamiseen. Ei ole uskomisen asia se. Ellet sitten ole sitä mieltä, että koneessasi on sisällä pieniä maahisia jotka taikovat asiat toimimaan.

En ole sitä mieltä. Mutta olen sitä mieltä, että Jumala voi milloin tahansa käskeä Enkeleitä vaikka katkomaan sinun nettiyhteydet, niin ettet voisi kirjoittaa. Jos semmoiseen olisi Hänellä tarve. Sen sijaan Jumala voi hyödyntää nettiäkkin.

Ootko desch mies, nyt tulee niin hengetöntä juttua että vois olettaa.
Ehkä vaan on niin, että naisilla on enemmän aisteja kuin miehillä tms.. miehet kohtelee maailmaa niin kylmästi, että se johtuu varmaan tosta ettei ne näe samaa kuin naiset.. niiltä (ainakin isolta osalta) puuttuu joku aisti... sielun ydin.. miten pahuuttakaan voi muulla selittää, nimenomaan miesten harjottamaa pahuutta.

niin minäkin. sitten kuului yskintää, niiskutusta ja "perkeleen poskiontelot , ei saa nukuttua". mutta mutta, vakavasti puhuen: itsekkin olen nähnyt outoja tummia hahmoja aina välillä ja terveys kun on mitä on, niin kyllähän se tuppaa ahdistamaan kun luulee noutajan olevan tulossa.. tai nupin sekoamassa, mikä ei sekään ole lohdullinen ajatus :kieh:

Ootko desch mies, nyt tulee niin hengetöntä juttua että vois olettaa.
Ehkä vaan on niin, että naisilla on enemmän aisteja kuin miehillä tms.. miehet kohtelee maailmaa niin kylmästi, että se johtuu varmaan tosta ettei ne näe samaa kuin naiset.. niiltä (ainakin isolta osalta) puuttuu joku aisti... sielun ydin.. miten pahuuttakaan voi muulla selittää, nimenomaan miesten harjottamaa pahuutta.
Olen. Tosin en usko että tuolla perusteettomiin henkiasioihin uskomisella on mitään tekemistä sukupuolen kanssa. Etupäässä miehethän ne uskonsodissakin riehuvat. Aisteja molemmilla sukupuolilla on lähtökohtaisesti sama määrä.

Minä vaan suoraan sanoen luotan enemmän ihmiseen, joka tekee päätöksensä järjen ja kokemuksen pohjalta. Kuin sellaiseen, joka perustelee päätöksensä vedoten keijuihin ja jumaliin. Ensimmäinen on normaali, jälkimmäinen on mielenvikainen. Ja mielenvikaiset ovat arvaamattomia.

Lunatic taitaa olla humalassa, tulee niin erikoista tekstiä henkilöltä joka vihaa uskovaisia ja pilkkaa kaikkia "henkisiä" normaalisti, ollen itse materialisti henkeen ja vereen.
Olen kuvitellut aina deschin olevan sen altteri, molempien tarkoitus on trollata ja pilkata muita

[QUOTE="vieras";22754999]Lunatic taitaa olla humalassa, tulee niin erikoista tekstiä henkilöltä joka vihaa uskovaisia ja pilkkaa kaikkia "henkisiä" normaalisti, ollen itse materialisti henkeen ja vereen.
Olen kuvitellut aina deschin olevan sen altteri, molempien tarkoitus on trollata ja pilkata muita[/QUOTE]

Monet muutkin kuin kristityt uskoo yliluonnolliseen. Itseasiassa nykyisin kristityt harvemmin uskoo, mikä on omituista.

Mä en ymmärrä, miksei dechsin kaltaiset ihmiset voisi elää ja antaa toisten elää. Miksei voida hyväksyä sitä, että ihmiset on erilaisia ja uskoo eri asioihin niin kauan, kun sillä omalla tavalla elää ei satuteta muita? Maailma olisi aika paljon mukavampi paikka, jos ihmiset eivät suhtautuisi noin hyökkäävästi ja vähättelevästi niihin, jotka ajattelevat asioista eri tavoin kuin he.

Toki keskustelu ja väittelykin on jees, mutta siihen ei kyllä kuulu henkilökohtaisuuksiin meneminen ja toisten pilkkaaminen. Dechs itse syyllistyy juuri samanhenkiseen käytökseen kuin ne inkvisiittorit, jollaiseksi hän Leukistista Aksolotlia syytti.

[QUOTE="vieras";22754999]Lunatic taitaa olla humalassa, tulee niin erikoista tekstiä henkilöltä joka vihaa uskovaisia ja pilkkaa kaikkia "henkisiä" normaalisti, ollen itse materialisti henkeen ja vereen.
Olen kuvitellut aina deschin olevan sen altteri, molempien tarkoitus on trollata ja pilkata muita[/QUOTE]

:O Minäkö MATERIALISTI??!! No en kuule ole. Uskontoja olen arvostellut ja arvostelen vastakin, miten ne nyt edes liittyy henkisyyteen.. hyvin vähän.

Selvänä olen, kiitos vaan.

[QUOTE="vieras";22755049]Mä en ymmärrä, miksei dechsin kaltaiset ihmiset voisi elää ja antaa toisten elää. Miksei voida hyväksyä sitä, että ihmiset on erilaisia ja uskoo eri asioihin niin kauan, kun sillä omalla tavalla elää ei satuteta muita? Maailma olisi aika paljon mukavampi paikka, jos ihmiset eivät suhtautuisi noin hyökkäävästi ja vähättelevästi niihin, jotka ajattelevat asioista eri tavoin kuin he.

Toki keskustelu ja väittelykin on jees, mutta siihen ei kyllä kuulu henkilökohtaisuuksiin meneminen ja toisten pilkkaaminen. Dechs itse syyllistyy juuri samanhenkiseen käytökseen kuin ne inkvisiittorit, jollaiseksi hän Leukistista Aksolotlia syytti.[/QUOTE]
Voisin hyväksyä uskon, ellei usko lähtökohtaisesti olisi vahingollista ihmiskunnalle. En kykene pakottamaan itseäni hyväksymään jotakin, joka on vahingollista kokonaiselle lajille. Maailma olisi nimenomaan aika paljon mukavampi paikka, jos uskontoja ei olisi ja ihmiset käyttäisivät järkeään. Uskossahan ei ole kyse eri tavalla ajattelusta, vaan ajattelun puutteesta.

Ja jälleen huomaan surukseni, että tieteellinen maailmankuva ja uskonnolliset kehäpäätelmät on niputettu samanarvoisiksi lainaamassani viestissä.. Ankeaa kuvaa koululaitoksen tilasta kertoo se.

[QUOTE="vieras";22755049]Mä en ymmärrä, miksei dechsin kaltaiset ihmiset voisi elää ja antaa toisten elää. Miksei voida hyväksyä sitä, että ihmiset on erilaisia ja uskoo eri asioihin niin kauan, kun sillä omalla tavalla elää ei satuteta muita? Maailma olisi aika paljon mukavampi paikka, jos ihmiset eivät suhtautuisi noin hyökkäävästi ja vähättelevästi niihin, jotka ajattelevat asioista eri tavoin kuin he.

Toki keskustelu ja väittelykin on jees, mutta siihen ei kyllä kuulu henkilökohtaisuuksiin meneminen ja toisten pilkkaaminen. Dechs itse syyllistyy juuri samanhenkiseen käytökseen kuin ne inkvisiittorit, jollaiseksi hän Leukistista Aksolotlia syytti.[/QUOTE]

Se luulee olevansa muita parempi ja haluaa sen aina osoittaa alistamalla ja pilkkaamalla muita. Silti se ei itse tajua millaisen pellen se itsestään tekee niiden silmissä jotka tietävät asioiden oikean tolan. Mitä materialisti voisikaan tietää henkimaailmasta, sellaiset henkilöt vaatii aina todisteita mutta ei koskaan niitä etsi. Parhaat todisteet löytyy niinkin läheltä kuin itsensä sisältä, kuten Jeesuskin sanoin, "Jumalan valtakunta on sisäisesti teissä"

:O Minäkö MATERIALISTI??!! No en kuule ole. Uskontoja olen arvostellut ja arvostelen vastakin, miten ne nyt edes liittyy henkisyyteen.. hyvin vähän.

Selvänä olen, kiitos vaan.

Sellaisen kuvan olet antanut, etenkin niissä treadeissa jotka käsittelevät uskontoa
Ja uskonnot todellakin liittyy henkisyyteen, niissä kun on opettu vanhasta opista joitakin osia joiden ympärille on paisutettu iso pullataikina jonka tarkoitus on vedota seurakuntaan mahdollisimman hyvin. Ne ollaan tehty totuuden pohjalta, valheellisiksi vallanvälineiksi, mutta se ei tarkoita että tuosta kaikesta mitään tietämätön uskovainen olisi ketään muuta huonompi että häntä pitäisi arvostella ja pilkata. Onhan hän kuitenkin lähempänä henkisyyttä, kuin ihminen joka on täysin materialisti vaikka molemmat olisivatkin sokeita.

Olen. Tosin en usko että tuolla perusteettomiin henkiasioihin uskomisella on mitään tekemistä sukupuolen kanssa. Etupäässä miehethän ne uskonsodissakin riehuvat. Aisteja molemmilla sukupuolilla on lähtökohtaisesti sama määrä.

Minä vaan suoraan sanoen luotan enemmän ihmiseen, joka tekee päätöksensä järjen ja kokemuksen pohjalta. Kuin sellaiseen, joka perustelee päätöksensä vedoten keijuihin ja jumaliin. Ensimmäinen on normaali, jälkimmäinen on mielenvikainen. Ja mielenvikaiset ovat arvaamattomia.

Miehet riehuvat uskonasioissa saadakseen valtaa.

Kyllä minä oon vakaasti tullut siihen tulokseen että miehiltä puuttuu joku osa sielukkuudesta mikä naisilla on, ei voi muulla selittää sitä julmuutta ja ylenkatsomista eläviä olentoja kohtaan, esimerkiksi.

Miehet riehuvat uskonasioissa saadakseen valtaa.

Kyllä minä oon vakaasti tullut siihen tulokseen että miehiltä puuttuu joku osa sielukkuudesta mikä naisilla on, ei voi muulla selittää sitä julmuutta ja ylenkatsomista eläviä olentoja kohtaan, esimerkiksi.
Täysin väärää logiikkaa. Yliluonnolliseen uskomattomienhan on tutkitusti todettu tekevän vähemmän väkivaltarikoksia ja olevan suvaitsevaisempia sekä naisten että seksuaalivähemmistöjen oikeuksia kohtaan. Nykyään mitä vähemmän yhteiskunnassa on taikauskoja, sen turvallisempi se on. Mikä tietysti romuttaa tehokkaasti sen teorian että uskonnot olisivat jokin moraalin lähde.

Mä näin vastaavanlaisen tumman hahmon kun mun miehen isä kuoli. En ollut tavannut häntä koskaan(siis appeani). Nukuin silloin kaksin kuopuksen tuolloin n. 6kk. meidän makuuhuoneessa ja mies nukkui esikoisen kanssa toisessa huoneessa. Esikoisen appi oli tavannut kerran.
Heräsin yöllä vaan johonkin ja kun avasin silmäni niin näin ns. tumman hahmon kumartuneena 6kk. sängyn päälle.Luulin ensin että se oli mieheni, ja että en ollut kuullut kun vauva itkee tms. Sanoinkin että mitäs nyt? itkikö vauva...?? Samassa "hahmo" niinkuin nousi siitä sängyn päältä ja tajuisn samassa, että "hahmo" ei ollut mieheni:O pelästyin ihan kauheesti ja potkaissin hahmoa kohti puoli pimeässä, joilloin se katosi! SEn jälkeen en nukknut koko yönä, peloitti niin paljon.
Kerroin aamulla miehelle tapahtuneesta. Ajattelin että olisko se voinut olla vastikään kuollut appeni, joka oli käynyt "tsekkaamassa" kuopuksemme ja minut kun ei meitä ollut koskaan nähnyt??? Siitä n. 3pvä. miehen sisko heräsi myös yöllä siihen kun "joku" istui sänkynsä jalkopäässä:O Kerroin ensin itse hänelle tapahtuneesta, jolloin hän heti vakavoitui ja kertoi omastaan....
Olen ihan muuten ns. normi tavis ihminen, mutta uskon kyllä yliluonlisiin asioihin. Miehen sisko ei usko. Paitsi nyt uskoo tän episodin jälkeen....

Voisin hyväksyä uskon, ellei usko lähtökohtaisesti olisi vahingollista ihmiskunnalle. En kykene pakottamaan itseäni hyväksymään jotakin, joka on vahingollista kokonaiselle lajille. Maailma olisi nimenomaan aika paljon mukavampi paikka, jos uskontoja ei olisi ja ihmiset käyttäisivät järkeään. Uskossahan ei ole kyse eri tavalla ajattelusta, vaan ajattelun puutteesta.

Ja jälleen huomaan surukseni, että tieteellinen maailmankuva ja uskonnolliset kehäpäätelmät on niputettu samanarvoisiksi lainaamassani viestissä.. Ankeaa kuvaa koululaitoksen tilasta kertoo se.
Kyseessä on ilmeisesti näkemysero, sillä mä en näe tiedettä ja järkeä ja toisaalta uskoa toisiaan pois sulkevina asioita. Itse olen ns. kovien tieteiden nainen ihan opiskelemani alankin puolesta, mutta on asioita, joihin tiede ei ainakaan vielä tarjoa vastauksia. Mun mielestä se, että asioihin etsitään tieteellisiä vastauksia ja ratkaisuja ei sulje pois sitä, että toiset jättävät niiden toistaiseksi selittämättömien asioiden suhteen myös tilaa erilaisille uskomuksille.

Mun mielestä ihmisen maailmankuva voi olla tieteeseen pohjautuva, vaikka siinä olisikin tilaa myös vähän kiistanalaisemmillekin näkemyksille. Onhan se kvanttifysiikkakin melko ufoa. :D

Ja vaikka joidenkin ihmisten maailmankuva pohjautuukin johonkin muuhun kuin tieteeseen ja toiset kieltäytyvät uskomasta esimerkiksi evoluutioon, on heillä siihen oikeus niin kauan, kun elämme maassa, jossa ihmisillä on mm. uskonnon- ja mielipiteenvapaus. Vai oletko sä ennemmin sellaisen yhteiskunnan kannalla, jossa vain yksi totuus hyväksytään? Miksiköhän sellaista kutsuttaisiin? ;)

[QUOTE="vieras";22755294]Kyseessä on ilmeisesti näkemysero[/QUOTE]

Tieteellinen ja uskonnollinen näkemys ovat saman kolikon eripuolia, kummatkin jättää huomiotta sen itse kolikon näiden puolien välissä ja siten ovat hakoteillä omilla tahoillaan

Minulla kun on tällainen psykologis-materialistis-hengellinen maailmankuva, niin ensimmäisenä tuli mieleen sellainen suht yleinen ilmiö nimeltä parasomnia :) Siinä ihminen herää kesken rem-unen, mutta "aivokatkoksesta" johtuen täydellinen herääminen viivästyy ja ihminen saattaa nähdä muutaman minuutinkin ajan unta silmät auki eli periaatteessa hallusinaatioita. Tämä on hyvin yleistä ihmisillä, joiden uni on ollut katkonaista ja kevyttä sinä ajanjaksona, jolloin näitä hallusinaatioita on. Eli a.p on saattanut kuvitella olevansa hereillä, mutta todellisuudessa torkahtanut hetkeksi ja siinä valveen ja unen rajamailla nähnyt tuon "henkiolennon".

Jos asia on näin, niin sitten päästäänkin seuraavaan kysymykseen: mitähän alitajuntasi (joka on unistamme vastuussa) yrittää viestittää sinulle tuon uhkaavan hahmon välityksellä? Varsinkin, kun itse heti hyvin vahvasti yhdistit hahmon kuolemaan :) Kuka/mikä tukahduttaa sinua elämäntilanteessasi niin, että alitajuntasi vertaa tätä tukahduttavaa tilannetta/ihmissuhdetta/tyätä kuolemaan? :)

Yhteistyössä