Tuleekohan mun työnkkäritukeen nyt karenssi tästä??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hhh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hhh"

Vieras
Eli olen osa-aikatöissä ollut jo pitkään ja saan soviteltua päivärahaa eli olen työkkärin kirjoilla työnhakijana. syksyllä kun ilmottauduin sinne niin oli puhetta että mun pitää johonkin koulutustietotyyppiin ottaa yhteyttä ja varata aika että keskustelen koulutusmahdollisuuksista, 20.1. mennessä, johon asti myös työnhaku on voimassa.
MUTTA, onnistuin ensinnäkin hukkaamaan sen puhelinnumeron josta syystä ajan varaaminen jäi..Ja lisäksi olen raskaana ja vauva syntyy toukokuussa joten en kuitenkaan edes voisi aloittaa mitään koulutusta tänä tai vielä ensi vuodenkaan alusta.
Eli tuleekohan mulle nyt tämän takia karenssi kun en mennyt sen tyypin juttusille suunnittelemaan?? Joka tapauksessa tuo työnhakuni uusittaisiin enää huhtikuulle asti koska jään silloin äitiyslomalle.

Soita työkkäriin ja kysy.Yleensä nuo mitä työkkärissä sovitaan, niin niistä ns pidetään kiinni.Tietenkin kun oot raskaana, niin mikään pitkä koulutus ei kohdallasi olisi järkevää, kun työnhakusikin päättyy ennen toukokuuta.

Ellet mene sinne tulee 3 kk karenssi, voihan sen suunnitelman tehdä jälkeen lapsen, ei mihinkään kouluun pääse edes hakemaan ennenkuin maaliskuulla kun haut alkaa.

siis mitä?sä voit käydä sie soitat ja sanot et hukkasit numeron niin antaa jollekin sen uusinta ajan..sun äploma alkaa vasta maaliskuussa(lopulla) joten ehdit saamaan kuukauden karenssin..

Minä olen ollut koulutustuella koulussa... nyt loppui koulutustuen maksaminen, mutta en ole vielä valmistunut... jännittää mennä työkkäriin kun ei tiedä napsahtaako karennsi vai pystynkö jatkamaan työnhakijana koska kursseja ei ole niin paljon että koulutustukea voitaisiin jatkaa...

Niin siis mikä tuossa nyt on ongelma? Menet sen tyypin juttusille ja siellä katsotte tilanteen. Erittäin helppo tilanne eikä vaadi suuria ponnisteluja. Ai niin, puh.numero hukassa... Se onkin sitten vaikeampi homma jo. Sun pitäis jaksaa etsiä työkkärin numero, näpytellä se puhelimeen, soittaa ja vielä puhua tuntemattoman kanssa, jotta saisit oikean numeron. On kyllä varmaan aivan liian vaikeaa ja raskasta sellaiselle, joka on kotona päivät pitkät. Argh!

hei älä unohda että ap on raskaana

Onko se vakavakin sairaus? Estääkö se liikkumasta paikasta A paikkaan B? Ja juttelemaan tunnin verran tuntemattomalle?

Siis oikeasti! Jos ihminen voi käydä osa-aikatöissä niin kyllä se hemmetti vieköön voi käydä juttelee sen tyypin kanssa! Ai niin, kun se on raskaana niin silloin pystyy vain juttelemaan kaupan kassan kanssa sopivista tissiliiveistä ja vauvasta mutta työkkärin heebon kanssa keskusteleminen aiheuttaa erittäin suuren vaaran vauvalle ja äidille.

Yhteistyössä