Voiko mies ja nainen olla vain ystäviä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Voi olla, mutta jos ystävyys täytyy salata omalta puolisolta, on siinä jotain hämärää. Omiin lähiystäviini kuuluu niin miehiä kuin naisia, niin homoja kuin heteroita. Meillä on miehen kanssa yhteisiä ystäviä (pariskuntia, perheitä) sekä omia ystäviä. Omien ystävien kanssa voidaan käydä kaksinkin (vaikka tavallisesti onkin isompi porukka) kaljalla, näyttelyssä, treenaamassa oli se ystävä sitten samaa tai eri sukupuolta. Omia kavereita tavataan siis pääsääntöisesti aina ilman puolisoa -mielestäni ihmisellä pitää olla omiakin ihmissuhteita, sellaisia joita ei tarvitse jakaa puolison kanssa.

Khyllä,mutta pointti olikin just siinä että voitko tarvittaessa tuoda ystäväsi myös puolison eteen :)

[QUOTE="vieras";22870614]Mitä luulet, flirttaako miehetki miespuolisten ystäviensä kanssa?[/QUOTE]

Kyllä, ihan samanlaista leikkimielistä kiusoittelua millä ei ole mitään seksuaalista tarkoitusta. Monetkin kaverini harrastavat, myös oma mies. Heittävät muutenkin todella paljon sellaista homoläppää joka suuntautuu heihin itseensä :) Just jokunen aika sitten miehen kaveri näki meidät kaupassa ja ryntäs takaapäin halaamaan miestäni, pisti kädet oikeen kunnolla ympärille ja pään olalle ja huokas jotain 'voi rakas mulla on ollut sua niiiin ikävä'. Siis miespuolinen kaveri. Saivat vähän katseita kieltämättä :D

Kyllä, ihan samanlaista leikkimielistä kiusoittelua millä ei ole mitään seksuaalista tarkoitusta. Monetkin kaverini harrastavat, myös oma mies. Heittävät muutenkin todella paljon sellaista homoläppää joka suuntautuu heihin itseensä :) Just jokunen aika sitten miehen kaveri näki meidät kaupassa ja ryntäs takaapäin halaamaan miestäni, pisti kädet oikeen kunnolla ympärille ja pään olalle ja huokas jotain 'voi rakas mulla on ollut sua niiiin ikävä'. Siis miespuolinen kaveri. Saivat vähän katseita kieltämättä :D

No mun mielestä toi ei ole flirttiä vaan läpän heittoa. Siis onko kaikki läpän heitto teidän mielestä flirttiä? johan on....

Minulla on paljonkin miespuolisia kavereita ja ystäviä. Ei pelkkä hyvännäköisyys, edes tosi-hottis ulkonäkö miehellä riitä siihen, että tuntisin häntä kohtaan seksuaalista vetoa. Harvaa miestä kohtaan tunnenkaan, joten on pikemminkin sääntö kuin poikkeus, että joku mies on minulle vain kaveri. Sen sijaan tunnen todella ihania persoonia, mahtavia tyyppejä - miehiä, joitten kanssa viihdyn kahvittelemassa yms. pohdiskelemassa ja höpöttelemässä maailman kaikkia asioita, mutta valitettavasti osa heistä pudonnee pois sitten, kun alkavat seurustella kun kuvioihin tulee mustasukkainen puoliso. Esim. kun itse vielä olin avoliitossa, eräs vanha kaverimies kysyi kahville - hän oli myös avoliitossa. Mutta kun erosin, hän ei voinutkaan enää lähteä, koska se olisi kuulemma ollut sopimatonta, sillä olen sinkku. Ja minusta oli naurettavaa, että hän edes kuvitteli että olisin hänestä muutoin kiinnostunut, liekö sitten ongelma oli hänen oman päänsä sisällä tai puolisonsa.

Mulla on ollu miehiä kavereina ja yks jota vois sanoo jopa ystäväks, ollaan tunnettu parikymmentä vuotta ja voidaan puhua toisillemme suunnilleen asian ku asian ja meil on ihan samanlainen huumorintaju mut siinä kaikki. Mun mies myös on kaveri tän miehen kanssa ja tää mies on avokkeineen meidän lapsen kummi. Mun miehellä on paljon naispuolisia ystäviä, on niitä kohtaan hyvä kuuntelija ja tukija ja on kyllä pussannutkin yhtä vaik olin vieres (kännissä) mut tää nainen lämäs naamalle samantien ja piti sellasen puhuttelun et ei oo toiste yrittäny.

[QUOTE="vieras";22870795]No mun mielestä toi ei ole flirttiä vaan läpän heittoa. Siis onko kaikki läpän heitto teidän mielestä flirttiä? johan on....[/QUOTE]

Ei, vaan se oli esimerkki siitä läpän tasosta mitä heittävät. Kirjoitin siis hieman epäselvästi, tsorry :)

Paras ystäväni on miespuolinen. Sen lisäksi, että vietämme paljon aikaa perheiden kesken, tapaamme mysö ethdä muutaman päivän mittaisen road tripin kesäisin kaksin ja mahdollisesti käydä jollain lyhyellä matkalla talvellakin.

En ole ikinä kokenut asiaa ongelmaksi.
En näe ongelmana myöskään miehen naispuolisia ystäviä.

Mielestäni koko kysymyksenasettelu on jotenkin omalaatuinen... Jää miettimään, että millainen on suhde seksuaalisuuteen muuten, jos jokainen läheinen vastakkaisen sukupuolen edustaja on potentiaalinen seksikumppani? Luotto niin liittoonsa, valintoihinsa kuin itseensäkin aika heikoissa?

Paras ystäväni on miespuolinen. Sen lisäksi, että vietämme paljon aikaa perheiden kesken, tapaamme mysö ethdä muutaman päivän mittaisen road tripin kesäisin kaksin ja mahdollisesti käydä jollain lyhyellä matkalla talvellakin.

En ole ikinä kokenut asiaa ongelmaksi.
En näe ongelmana myöskään miehen naispuolisia ystäviä.

Mielestäni koko kysymyksenasettelu on jotenkin omalaatuinen... Jää miettimään, että millainen on suhde seksuaalisuuteen muuten, jos jokainen läheinen vastakkaisen sukupuolen edustaja on potentiaalinen seksikumppani? Luotto niin liittoonsa, valintoihinsa kuin itseensäkin aika heikoissa?

Ei suinkaan jokainen ole potentiaalinen. Mulla vaan menee niin että jos mies ei mitenkään vedä mua puoleensa fyysisesti mutta olen ajatellut häntä ystävänä, niin mies sitten taas on toivonut että olisi jotain enemmän, tai alkanut flirttailemaan. Jos mies miellyttää mua niin fyysisesti kuin luonteensa puolesta, on vaan luonnollista että tulee niitä ihastuksen tunteita ja jännitettä. Suurinta osaa miehestä en varmaan huolisi ystäväksi, puhumattakaan sänkyyni. Ehkä sitten en vain ole tavannut miestä joka ei viehätä mua fyysisesti enkä minä sitä, mutta molemmat pidettäisiin toistemme luonteista ja voitaisiin ystävystyä.

[QUOTE="aloittaja";22871063]Ei suinkaan jokainen ole potentiaalinen. Mulla vaan menee niin että jos mies ei mitenkään vedä mua puoleensa fyysisesti mutta olen ajatellut häntä ystävänä, niin mies sitten taas on toivonut että olisi jotain enemmän, tai alkanut flirttailemaan. Jos mies miellyttää mua niin fyysisesti kuin luonteensa puolesta, on vaan luonnollista että tulee niitä ihastuksen tunteita ja jännitettä. Suurinta osaa miehestä en varmaan huolisi ystäväksi, puhumattakaan sänkyyni. Ehkä sitten en vain ole tavannut miestä joka ei viehätä mua fyysisesti enkä minä sitä, mutta molemmat pidettäisiin toistemme luonteista ja voitaisiin ystävystyä.[/QUOTE]

En tiedä. Ehkä todellakin kiinni vain sattumasta.
Itselläni on aina ollut ystävissä kumpaakin sukupuolta.

No voi olla, mikäli naisella ei ole "pissis" tyyppistä asennetta miehiin ja alituista tarvetta testailla viehätysvoimaansa. Tämä ei kaikilta naisilta onnistu, vastaavasti on miehiä jotka eivät pysty olemaan ystäviä naisten kanssa.

Miespuolinen ystäväni on vaimonsa kanssa lapseni kummeja.

Totta kai voi.

Yksi mun läheisimmistä ystävistä on mies. Koskaan ei ole tullut mieleenkään, että oltaisiin jotakin muuta kuin ystäviä. Samoin miehen paras ystävä on nainen, ovat puolisonsa kanssa poikamme kummeja.

Mutta se on sanottava, että mulle ystävyys ei ole mikään "vain", vaan tärkeä asia.

Viimeksi muokattu:
Eivät voi. Miehet eivät osaa olla ystäviä vaan heillä on vaan mielessä seksi. Miespuoliset ystäväni ovat olleet sitä mieltä, että mies ja nainen eivät voi olla vain ystäviä vaan että mies odottaa aina saavansa seksiä. Tarpeetonta sanoakaan, että sellaisen puheen jälkeen ei enää voi olla kovin luonteva toisen seurassa.

Lisäksi olen huomannut, että miehet esittävät ystävää niin kauan kuin heitä kiinnostaa, mutta toden tullen he eivät kestä kohdata vaikeuksia tai yleensäkään muuta kuin kivaa diipadaapaa. Kuka sellaisista piittaa? Naiset ovat niin paljon parempia ystävinä, luotettavia, rehellisiä, mutta hienotunteisia eivätkä todellakaan mieti ystäviään pelkästään seksin kautta.

[QUOTE="vieras";22871411]Eivät voi. Miehet eivät osaa olla ystäviä vaan heillä on vaan mielessä seksi. Miespuoliset ystäväni ovat olleet sitä mieltä, että mies ja nainen eivät voi olla vain ystäviä vaan että mies odottaa aina saavansa seksiä. Tarpeetonta sanoakaan, että sellaisen puheen jälkeen ei enää voi olla kovin luonteva toisen seurassa.

Lisäksi olen huomannut, että miehet esittävät ystävää niin kauan kuin heitä kiinnostaa, mutta toden tullen he eivät kestä kohdata vaikeuksia tai yleensäkään muuta kuin kivaa diipadaapaa. Kuka sellaisista piittaa? Naiset ovat niin paljon parempia ystävinä, luotettavia, rehellisiä, mutta hienotunteisia eivätkä todellakaan mieti ystäviään pelkästään seksin kautta.[/QUOTE]

Entäs kun mun mies on ollut ystävä tämän naispupolisen ystävänsä kanssa vaippaikäisestä asti? Koskahan he ovat alkaneet esittää ystävää, vaikka todellisuudessa ovat kiinnostuneita toisistaan? Ja jos ovatkin, niin miten selität, etteivät ole aikanaan pariutuneet keskenään vaan etsineet toiset kumppanit itselleen?

Tai mä ja mun miespuolinen ystäväni? Kun tutustuimme, olimme molemmat sinkkuja. Mikä esti tätä miestä - tai minua - ilmaisemasta kiinnostutstaan, jos sellaista kerran väistämättä on?

Miksi sitten naistenlehdissä miehet kirjoittaa, että kaikkien läheisten naisystävien kanssa on pantu?

Naiset ehkä osaa olla miesten kanssa ystäviä, mutta en usko sen toimivan molemminpäin.

[QUOTE="vieras";22872313]Miksi sitten naistenlehdissä miehet kirjoittaa, että kaikkien läheisten naisystävien kanssa on pantu?

Naiset ehkä osaa olla miesten kanssa ystäviä, mutta en usko sen toimivan molemminpäin.[/QUOTE]

Eihän yksipuolista ystävyyttä olekaan.

Uskon ihan satavarmasti, että olisin huomannut ystävästäni (ja antanut ympärikorvia), jos sillä olisi minkäänlaisia taka-ajatuksia ollut koskaan.

[QUOTE="vieras";22872365]Älä sie höpsi siinä. Tietenkin jos mie ei tunne mitään seksuaalista mielenkiintoa niin asia voi olla eri. Mutta jos välillä on seksuaalista jännitettä niin ollaan jo menty rajan yli.[/QUOTE]

Miksi ystävien kesken olisi seksuaalista jännitettä?
Alkuperäinen oletus tässä keskustelussa oli etteivät nainen ja mies voi olla aidosti ystäviä ja se on "höpsis"-puhetta.
;)

Eihän yksipuolista ystävyyttä olekaan.

Uskon ihan satavarmasti, että olisin huomannut ystävästäni (ja antanut ympärikorvia), jos sillä olisi minkäänlaisia taka-ajatuksia ollut koskaan.

Taka-ajatukset on eri asia. Mutta mun mielestä ystävyyteen ei kuulu seksuaaliset- ja/tai ihastumis-tunteet.

Taka-ajatukset tarkoittaisi, että haluaisi jotain muuta kuin olla ystävä. Mutta kai ystävyydellä on muitakin määritteitä kuin tuo yksi.

Mulla on kaikenlaisia ystäviä. Miehiä itseasiassa juuri nyt lähipiirissä enemmän kuin naisia. Ikäskaalakin on todella laaja. Voin käydä heidän kanssaan kaksin missä vaan, viettää öitä toistemme asunnoilla, saunoa, jne. Kaikesta voin kertoa miesystävälleni. Suurin osa näistä ystävistä on kuitenkin ollut elämässäni kauemmin kuin nykyinen mies. Joidenkin kanssa on joskus sinkkuaikoina tullut kerran tai pari harrastettua seksiäkin, mutta se ei ole juuri muuttanut ystävyytemme luonnetta. Kaveriseksikin on vaan kaveriseksiä. Näistäkin voin kertoa miehelle, ja tiedän myös itse, keiden ystäviensä kanssa hänellä on aikoinaan ollut mitäkin sutinaa. Ei mua haittaa, tiedän itse miksi juuri me kaksi olemme yhdessä, ei sitä ystävyys-suhteet horjuta. En myöskään haluaisi olla suhteessa, missä jompi kumpi kokisi tarpeelliseksi kontrolloida toisen ystävyys-suhteita, tai salailla omiaan.

Yhteistyössä