mä en jaksa enää. helvetti!! *anteeksi*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epäreilua!!!!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

epäreilua!!!!!

Vieras
minä käyn töissä 8-10h/päivä ma-pe.
mies tällä hetkellä työttömänä, työt alkavat taas parin viikon päästä, ollut kotona jo puoli vuotta.

miehen ollessa työelämässä, minä tein lähes kaikki kotityöt, koska miehellä todella raskaita ja pitkiä päiviä ja rankkoja urakkahommia, saattoi tulla kotiin vasta illalla myöhään. ja se oli mulle ok SILLOIN.

nyt mies kotona, minä töissä ja täällä kotona ei kukaan tee mitään!!!
mä siivosin viikonloppuna tiptop kun mies ja lapsi oli reissussa ja äsken kun tulin töistä, oli lappu pöydällä et ollaan mummulassa käymässä.

keittiön pöytä täynnä astioita, roskis pursuaa yli ja koska sinne ei mahdu, niin roskia on pöydälläkin. miehen iltapala-astiat on edelleen käytettyjen nenäliinojen kera olohuoneen sohvapöydällä. astianpesukone tyhjentämättä, sängyt petaamatta.......

TOSI KIVA TULLA KOTIIN TAAS!!!!!! tekis mieli lähtee samantein jonnekin ja jättää lappu pöydälle, et tulen kotiin kun on siistiä ja ruoka tehtynä.

ja tästä on puhuttu-puhuttu-puhuttu-puhuttu. joka kerta kun on puhuttu niin mies siivoo jälkensä ehkä 2päivää, petaa sängyn yms ja sit se taas jää. ja minähän en niitä tee, mutta en kyllä halua täällä ollakaan kun en viihdy kun on niin sotkuista!! saakelin kakara koko äijä tässä suhteessa! MUR.

mulla meni hermot joskus mieheen ku jätti vaatteensa esim tupaan tuolille ja tyhjän maitopurkin pöytään. hän hiukan ihmetteli kun maitopurkki oli kengässä ja vaatteet ojennettu siististi pitkin tuvan lattiaa. no, muisti asian ehkä viikon....

ei nuo vain oikein osaa ajatella niin pitkälle. esim itse siivoan tuvan ennen nukkumaan menoa. nyt välillä mies jää sinne viel ku itse meen nukuttaan nappulaa. ja mikä kaaos siel aamul odottaa!!! argh se on niin raivostuttavaa!!! mut kun siitä sanoo se muistetaan hetki ja taas maailma palaa takas raiteilleen....

miten sen sais juurtumaan sinne kalloon?? en tiedä

kai sitä koulutusta täytyy vaan jatkaa, toimiihan se jos pari päivää muistaa. lukekaa koirankoulutusoppaita - ei asiat kerralla mee kaaliin! ja koira oppii taatusti nopeemmin ku mies

kai sitä koulutusta täytyy vaan jatkaa, toimiihan se jos pari päivää muistaa. lukekaa koirankoulutusoppaita - ei asiat kerralla mee kaaliin! ja koira oppii taatusti nopeemmin ku mies

Kannattaa myös miettiä haluaako olla parisuhteessa. Olen huomannut, että joidenkin olisi syytä hommata koira kun he eivät oikein kestä sitä, että kaikki ei aina mene oman tahdon mukaan. Itse suosittelen labradorinnoutajaa siinä on hyvä kumppani ihmiselle.

[QUOTE="piipana";22980201]laita aamulla pöydälle lappu:

Vie roskat
Laita tiskit
Imuroi

Hoidan pyykit kun tulen

Mukavaa päivää muruille![/QUOTE]

Tätä vois joskus kokeilla itsekin...

Mä taas olisin onnellinen ja arvaapa mistä. Siitä että miehesi on ollut viikonlopun reissussa lapsen kanssa ja nyt kun tulit kotiin niin kuitenkin isäntäs ei maata retkottanut sohvan nurkassa vaan viettää aikaa lapsen kanssa.

Kirjoita se lappu. Kirjoita siihen:
"seksiä seuraavan kerran kun olet tehnyt xxx homman/hommat. Sen jälkeen alan harkita." Komenna mies eri sänkyyn/sohvaan/kavereille yms. nukkumaan yönsä. Ja pidä housut tiukasti jalassa. Kuukausi, pari yleensä riittää ja jos ei äijä sittenkään vielä tajua/menee vieraisiin niin joutaa mennäkkin. Ei kun uutta kämppää kehiin.

Sait olla viikonlopun rauhassa ja nyt mies lapsen kanssa taas reissussa. Mikä mättää? Anna sotkujen olla ja laita aamulla lappu mitä pitää tehdä sillä välin kun olet töissä.

Mikä siinä on kun naiset eivät ymmärrä. Miehet eivät tee mitään, koska heidän ei tarvitse. He tietävät, että nainen tekee kuitenkin. Jäkättää ja tekee, mutta tekee. Kyllä miehet osaa ja tekee kotitöitä jos niiden on pakko. Me ollaan mun miehen kanssa sovittu kotitöistä, mitkä on sen hommia ja mitkä mun. Jos se ei tee omiaan, niin mä en kyllä niitä tee. Saatan huomauttaa tai muistuttaa, mutta en jäkätä. En myöskään itse tee kuitenkaan. Jos on vaikka miehen vuoro laittaa ruokaa, eikä se laita, niin sitten ollaan ilman. Ei siinä kauan mene, että se hoksaa, että "ai, se tarkoitti sitä". Kyllä niillä miehilläkin nälkä tulee! :)

Olemme olleet naimisissa ties miten monta vuotta eikä kotitöistä ole riidelty yhtään kertaa. Seksiäkään ei tarvitse pihdata. Pari ekaa vuotta oli joskus aika sottasta, mutta kyllä se tajus ja tekee jo ihan niinkuin vanha konkari. Huomauttaapa joskus jopa mulle mun tekemättömistä kotitöistä. :D

[QUOTE="piipana";22980201]laita aamulla pöydälle lappu:

Vie roskat
Laita tiskit
Imuroi

Hoidan pyykit kun tulen

Mukavaa päivää muruille![/QUOTE]

Ja kopioi näitä töissä valmiiksi 50 kpl :snotty:

meil asiat menee aikalailla samanlailla. mies tekee lumitöistä ja lämmityksestä 95 % mä sen lopun 5% ja kaikki muu kotityöt menee taas et mä teen 95 % ja mies 5%. mies kotona ja mä töissä, raskasta on mut en jaksa valittaa.

kyl sitä ukkoo välillä ärsyttää et mulla ei ole aikaa sille enkä jaksa seksiä harrastaa, mut jos se ei enempää kotona tee niin olkoon ilman.

pitääkö kodin olla aina tiptop? Jos ja kun olet ollut kotiäitinä niin luulisin, että tiedät mitä on lähteä lapsen kanssa ulos, mummolaan tms. kauppaan? Ei aina ehdi, jaksa, pysty siivoamaan jälkiään.. Anna olla, unohda koko juttu. Pyydä nätisti, älä pura kiukkua tai väsymystä mieheen. Mene joskus töiden jälkeen uimaan, salille tai syömään ja tule sen jälkeen vasta kotiin. Miehellä ja lapsella on myös oma elämä, ei sinun ehdoillasi kotona.

[QUOTE="vieras";22980493]Mikä siinä on kun naiset eivät ymmärrä. Miehet eivät tee mitään, koska heidän ei tarvitse. He tietävät, että nainen tekee kuitenkin. Jäkättää ja tekee, mutta tekee. Kyllä miehet osaa ja tekee kotitöitä jos niiden on pakko. Me ollaan mun miehen kanssa sovittu kotitöistä, mitkä on sen hommia ja mitkä mun. Jos se ei tee omiaan, niin mä en kyllä niitä tee. Saatan huomauttaa tai muistuttaa, mutta en jäkätä. En myöskään itse tee kuitenkaan. Jos on vaikka miehen vuoro laittaa ruokaa, eikä se laita, niin sitten ollaan ilman. Ei siinä kauan mene, että se hoksaa, että "ai, se tarkoitti sitä". Kyllä niillä miehilläkin nälkä tulee! :)

Olemme olleet naimisissa ties miten monta vuotta eikä kotitöistä ole riidelty yhtään kertaa. Seksiäkään ei tarvitse pihdata. Pari ekaa vuotta oli joskus aika sottasta, mutta kyllä se tajus ja tekee jo ihan niinkuin vanha konkari. Huomauttaapa joskus jopa mulle mun tekemättömistä kotitöistä. :D[/QUOTE]

voin sanoa et tää ei todellakaan tomi kaikkien miesten kanssa. tiedän miehen kuka ei ole kertaakaan tiskannut kotona tai tehnyt ruokaa. se on vienyt lapset ulos syömään jos on sen vuoro laittaa ruokaa tai ostaa kertakäyttöastioita ja hommaa kotiin pikaruokaa.

[QUOTE="vieras";22980493]Mikä siinä on kun naiset eivät ymmärrä. Miehet eivät tee mitään, koska heidän ei tarvitse. He tietävät, että nainen tekee kuitenkin. Jäkättää ja tekee, mutta tekee. Kyllä miehet osaa ja tekee kotitöitä jos niiden on pakko. Me ollaan mun miehen kanssa sovittu kotitöistä, mitkä on sen hommia ja mitkä mun. Jos se ei tee omiaan, niin mä en kyllä niitä tee. Saatan huomauttaa tai muistuttaa, mutta en jäkätä. En myöskään itse tee kuitenkaan. Jos on vaikka miehen vuoro laittaa ruokaa, eikä se laita, niin sitten ollaan ilman. Ei siinä kauan mene, että se hoksaa, että "ai, se tarkoitti sitä". Kyllä niillä miehilläkin nälkä tulee! :) [/QUOTE]

Näin just. En tajua, millaisia ameeboja naiset kotonaan holhoavat, jos asioista ei pystytä sopimaan kuten täysvaltaiset aikuiset. Ei ne kotihommat ole sen kummempia kuin muutkaan sovitut asiat, ja kai miehet töissäkin osaavat tehdä mitä kuuluu? Vai kipittävätkö vaimot sinnekin viimeistelemään hommat?

Tietenkään se ei mene niin, että vaimo tai mies yksin päättää kodin siisteystason makunsa mukaisesti, mutta joku yleinen minimisiisteys kuuluu yhdessä sopia.

Alkuperäinen kirjoittaja päärynärouva;22980608:
voin sanoa et tää ei todellakaan tomi kaikkien miesten kanssa. tiedän miehen kuka ei ole kertaakaan tiskannut kotona tai tehnyt ruokaa. se on vienyt lapset ulos syömään jos on sen vuoro laittaa ruokaa tai ostaa kertakäyttöastioita ja hommaa kotiin pikaruokaa.

Taas voi peräänkuuluttaa vastuuta omasta elämästä. Kannattaako suostua yhteenmuuttoon miehen kanssa, joka ei tee ruokaa tai tiskaa, saatika kannattaako sellaisen kanssa tehdä lapsia? Kyllä se yleensä on ihan tietoinen valinta, kenen kanssa perheen perustaa, joten on turha itkeä jos on itse uhrautunut ja ottanut miehen jonka kanssa on raskasta elää.