mä en jaksa enää. helvetti!! *anteeksi*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epäreilua!!!!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
pitääkö kodin olla aina tiptop? Jos ja kun olet ollut kotiäitinä niin luulisin, että tiedät mitä on lähteä lapsen kanssa ulos, mummolaan tms. kauppaan? Ei aina ehdi, jaksa, pysty siivoamaan jälkiään.. Anna olla, unohda koko juttu. Pyydä nätisti, älä pura kiukkua tai väsymystä mieheen. Mene joskus töiden jälkeen uimaan, salille tai syömään ja tule sen jälkeen vasta kotiin. Miehellä ja lapsella on myös oma elämä, ei sinun ehdoillasi kotona.

Juu yhden lapsen kansa ulos lähtö onkin rankkaa... miehelle ehkä :xmas:

Ah, kiitos tästä ketjusta. Sama ongelma täällä. Ei ehkä noin suurena, mutta kuitenkin. Olen niin kyllästynyt ainaisesti puhumaan asiasta, että se onkin pelkköäöä nalkutusta jota mies ei ikinä muista seuraavana päivänä.

VIHAAN likaisia juustohöyliä pitkin pöytiä ja likaisia sukkia ja kalsareita pitkin lattioita.

Tästä ketjusta sain AHAA-elämyksen, ja aion heti huomenna laittaa miehen jättämät likaiset aterimet ja sen helkutin juustohöylän miehen kenkään. Samoin sukat ja kalsarit asettelen vaikka kauniisti työlaukkuun.

Mä ehkä olen kuin se sun mies.. Ei kuulu mun tapoihin pitää taloa tiptop. Siivoan sitten kerralla sen ison sotkun.

Ei toi tarkoita etteikkö mies sua arvostaisi..vaan että hän on erillainen kuin sinä.

Eri asia jos hän motkottaa kuinka sekaista. Kai koti on miehenkin koti.
en usko että hän nyt niin järkyttäväksi on yhdessä päivässä taloa saanut.

Tuttua, tuttua. Mieheni on myös kotitöiden suhteen erittäin aloitekyvytön eli käytännössä mitään ei tapahdu ilman erillistä käskyä. Tekee kyllä yleensä kiltisti, kun annan ohjeet ja käskytän mutta onhan se ikävää ja raskastakin, kun pitää itse organisoida ja huolehtia kaikki "kodinhoito". Niin ja olen myös vaativassa työssä käyvä äiti-ihminen eli vapaa-aikaa ei ole yhtään sen enempää kuin miehelläkään (päinvastoin selvästi vähemmän, kun arjenpyöritys on kuitenkin pääasiassa minun harteillani).

No, em. asia ei kuitenkaan kaada parisuhdettamme, mies ei ole mr. Täydellinen enkä minäkään jossain toisessa suhteessa varmasti hänen mielestään. Miehen oma-aloitteettomuuden kanssa on vaan pitänyt oppia elämään. Käytän paljon juuri tuota lappusysteemiä: jos haluan, että mies hoitaa poissaollessani kotitöitä, kirjoitan ne isolle lapulle ja jätän näkyvälle paikalle. Isompana siivouspäivänä teen listan hommista, mitkä kuuluvat hänelle ja mitkä minulle jne. jne.

Toki riskinä on, että suurin osa hommista jää kuitenkin itselle, kun aina ei jaksa käskyttää ja ohjata aikuista miestä. Mutta ei kai sitä voi sanoa kuin että sellaista elämä nyt on.

Niin ja vielä vertailun vuoksi: teen myös lumitöitä ahkerammin kuin mies, koska puuhastelen enemmän tuolla ulkona ja pihalla lasten kanssa... Samoin ruohonleikkuuta olen harrastanut ahkerasti ja hoidan yksin kasvimaamme (miestä ei kiinnosta, minua kyllä). Remppahommissa tms. olen aina apuna, jos mies apua pyytää - hän toki puolestaan ne suunnittelee ja toteuttaa (silloin kun saa inspiraation). Autohuollot, tietokonekorjaukset ym. mies hoitaa yksin.

Päivittäinen arjenpyöritys on kuitenkin minun harteillani ja näin varmasti tulee aina olemaan... 13v jälkeen tämä tuskin muuttuu...