A
ap.
Vieras
Onko se totta, ettei saa palkkaa klo 6-9, kun mun olis mahdollista hoitaa lasta sen aikaa...? Miehen työt alkaa klo 6 ja mun vasta klo 9. Älytöntä, jos on totta! Mies metallialalla töissä.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Onko se totta, ettei saa palkkaa klo 6-9, kun mun olis mahdollista hoitaa lasta sen aikaa...? Miehen työt alkaa klo 6 ja mun vasta klo 9. Älytöntä, jos on totta! Mies metallialalla töissä.
Eli mies menee tässä tapauksessa klo 6-8.30 töihin, palkka jää saamatta puolelta tunnilta, koska mun lähdettävä silloin töihin ja sitten on lopun päivää kotona, kun mä en voi olla poissa töistä...? Varsin järkevää!
No ei tietenkään saa olla yhtä aikaa kotona jos toinen on ottanut saikkua lapsen takia. Eli ajatus on niin että sä hoidat sen 6- 9 ja mies siitä eteenpäin.
Eli mies menee tässä tapauksessa klo 6-8.30 töihin, palkka jää saamatta puolelta tunnilta, koska mun lähdettävä silloin töihin ja sitten on lopun päivää kotona, kun mä en voi olla poissa töistä...? Varsin järkevää!
No mutta kun en voi hoitaa kuin sen 1,5h ajan, odotellessa töihin lähtöä.
Meillä ei ole koskaan kysytty miehen työvuoroja kun olen hoitamassa kotona lasta eikä kyllä ole miehelläkään kun se on hoitamassa lasta. Ihme kyttäilyä jostain parista tunnista, mutta tollastahan se juuri on jossain firmoissa.
Siis 2,5h.
Juuri näin, mitä ihmeellistä tässä on?
Pitäisi olla päivänselvä asia että työnantaja maksaa palkan töiden tekemisestä, ei siitä että molemmat on kotona työaikana lasta hoitamassa.
Näin se kuitenkin vaan menee.
Esim. yövuorolainen ei voi periaatteessa olla lapsen sairauden takia ollenkaan poissa ( ellei opuoliso tee yövuoroa juuri samaan aikaan ) koska päivällähän sitä ollaan kotona :snotty:
Sitä ihmeellistä, että on kyllä varsin perseestä. Ei meillä työehtosopimuksessa tuollaista onneksi ole. Saa olla pois töistä 3 päivää ihan vaan kun soittaa "moi, en tuu 3 päivään" ja ei tarvii mitään todistuksia tai työaikatietoja. Eihän siinä oo mitään järkeä, että joutuu ajalemaan töihin toiselle paikkakunnalle ja sitten heti takaisin... älytöntä!