Kaverista tuli mummopuoli 26-vuotiaana.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä en haluais että mun vanhempien uusia puolisoita kutsutaan mummoksi ja papaksi. Mut no tässä oli se ettei tytön äiti ole kuvioissa mukana, oikeana mummona. Mikäs siinä jos kaikille osapuolille asia on ok..

Mun likka kutsuu äitin miestä mufaksi, mun isä taas on paappa. Exän isä on ******-paappa ja sitten mun paappa on likalle vanha paappa. Että isoisiä likalla riittää. :D

Mä en haluais että mun vanhempien uusia puolisoita kutsutaan mummoksi ja papaksi. Mut no tässä oli se ettei tytön äiti ole kuvioissa mukana, oikeana mummona. Mikäs siinä jos kaikille osapuolille asia on ok..

MInun ensimmäinen mieheni on kuollut ja ellei olisi niin olisi moffa/faffa eli tuo "vaari"-nimitys ei ole ollut astumista kenenkään varpaille.

Itse mietin varovaisesti tuota nimitysasiaa kun sain taannoin "uuslapsenlapsen". Oli olo, että loukkaan jossain olevia bioisoäitejä, jos olen mummo pienelle.
Nuoret sitten itse korjasivat asian eli toinen bioisoäideistä on famo ja toinen ei halua että kustutaan mummoksi/mummaksi/mummuiksi tms.
Ja koska kuitenkiin näillä näkyin olen kaiksita isovanehmmista eniten läsnä pienokaisen elämässä niin olen sitten suosista "mummi"kin.

:)

Alkuperäinen kirjoittaja jasså;23009672:
Jälkeen jäänyt...? Mielenkiintoinen näkemys :) Onko 14v äiti mielestäsi sitten edistyksellinen? Tai 11v seksuaalisesti aktiivinen...?

Omasta lapsuudestani voin kertoa sen verran, että 14-vuotiaana olin tosiaan vielä aivan lapsi (kuten suurin osa ystävistänikin). Vanhempien ikä silloin kun oli 14v: isä 43, äiti 44. Serkkuja mulla on isän puolelta 7 ja äidin puolelta 10 ja suurin osa samaa ikäluokkaa kuin itsekin olen :)

Mä olen nyt 24v ja ensimmäinen kertani oli 14-vuotiaana silloisen poikaystävän kanssa. Aika hyvin on menny sulla,jos oot 2000-luvulla selvinnyt kasiluokalle asti tietämättä seksistä yhtään mitään.

[QUOTE="vieras";23012321]Miksei ole? Sehän on nykyajan ilmiö että yhä nuorempana tullaan sukukypsiksi, sitä tapahtuu evoluutionkin tasolla jo. Ja toi on tavattoman yleistä että ekat seksikokemukset koetaan nuorena, ei siitä mitään haittaa ole.
Silti kyse ei ole mistään lapsensuojeluasiasta, koska kyseessä ei ole mikään hyväksikäyttö tms.[/QUOTE]

Vaikka taidatkin olla "porvoosta" (ja haluan todella uskoa, että olet), niin toteanpa tähän lakonisesti, että todellakin on lastensuojeluasia. Ja ikävää todellisuutta tällaiset huostaanottoon päätyneet :(

[QUOTE="vieras";23012720]Vaikka taidatkin olla "porvoosta" (ja haluan todella uskoa, että olet), niin toteanpa tähän lakonisesti, että todellakin on lastensuojeluasia. Ja ikävää todellisuutta tällaiset huostaanottoon päätyneet :([/QUOTE]

Samaan huostaan varmaan menisi sitten tätänykyä puolet nuorisosta?
Olet itse tainnut elää suojattua elämää, mutta nykyaika on hauskanpitoa, seksuaalisuus alkoo jo tarhaiässä, kun lapset pukeutuu seksimalleiksi kesäisin, napapaitoihin niin että lihava maha näkyy paljaana ja lantiofarkkuihin

Meillä mun vanhimmalla lapsella vasta mummoja oli kun hän synty.
Olen itse sijaisperheessä kasvanut ja pidän edelleen yhtettä tiivisti sijaisperheesseen.
Myös bio vanhempani ovat meidän kanssa tekemisissä. Lisäksi on molempien perheiden isovanhemmat,joita toisella puolella oli 5 ja toisella puolella 1
Tähän vielä silloisen mieheni perhe hänen vanhemmat ja isovanhemat. Erosimme lapsen isän kanssa ja kuvioihin tuli nykyisen puolison vanhemmat. Eli meillä kaikki mummot ja papat on etunimi-pappa ja etunimi- mummo, muuten ei tiiedettäisi kenestä puhutaan. Nyt lapsi on jo 15 Ja isovanhemmpien vanhemmista(minun mummoista ja papoista) kuollut on neljä,joten hieman vähentynyt tuo isovnhempien joukko....

Yhteistyössä