Tossa kun katsoi to ja su Idolsia, niin huomasi että siellä pohjosissa ihmisillä ei näytä olevan oikein tyylitajua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Björn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Björn

Aktiivinen jäsen
15.03.2009
17 686
5
36
Kun vertaa vaikka Helsingin katukuvaan, jossa ihmisten pukeutumista on ilo katsella, niin toista se on siellä Kuopiossa ja Rovaniemellä: joko tullaan mauttomissa stilettikorkosaappaissa ja esitellään vaatekaappia vuodelta 1998, tai sitten käsitys "paremmasta pukeutumisesta" sisältää vaelluskengät, kulahtaneet farkut ja halvan korallinsävyisen yläosan tarjoustalosta.

Kyse ei ole siitä, etteikö näillä laulajakandidaateilla olisi mielenkiintoa pukeutumista kohtaan, monet kyllä vaikuttavat yrittävän näyttää hyvältä, mutta onko sitten niin, että kun siellä oikein näe missään kaunista pukeutumista, joten sitä ei sitten oikein saa inspiraatiota siihen omaankaan pukeutumiseen? Puhumattakaan nyt siitä, että siellä olisi kauppojakaan mistä ylipäätään ostaa mitään...

en tajua miten jotkut ihmiset voivat vääntyvät noin pinnalliseksi ja nokkaviksi.. ihan niinkuin tässä maailmassa ihmisten pukeutuminen on se kauhein asia..ällöttävä olet.

Pohjois-Suomen palkkataso on paljon surkeampi kuin Etelä-Suomessa... niin ja ei niitä kunnon vaatekauppojakaan ole. Aika moni ostaa netistä ja ulkomaan reissuilta, jos jotakin erikoisempaa haluaa.

Se on sitten eri asia, mitä pitää tyylikkäänä ja mitä ei. En arvostele muiden pukeutumista. Jokainen pukeutuu niin kuin haluaa tai on varaa.

[QUOTE="jassu";23086750]Minäkin naureskelin tyttöä vaelluskengissään ja suorissa farkuissaan :D ja ihan rovaniemeltä olen itsekin, se on vaan tuola pohojoosemmassa sellanen meininki...[/QUOTE]

Niin kyllä mä sen ymmärrän, ettei siellä ole samalla mitalla putiikkeja kuin täällä ruuhka-Suomessa, mutta siellä ollaan siis ihan yleisestikin vähän sellaisia "rennompia" ettei välitetä mitä päälle laitetaan?

Kai se on niin että ympärillä olevat määrittää sen tyylin ja se sitten vaihtelee paikkakunnittain. Oon minäkin huomannut että esim nuorten pukeutuminen vaihtelee paljon. Se mikä helsingissä oli pissistä 10v sitten on kovaa huutoa edelleen esim savon alueella. Toisinaan voisi tyyliä sanoa mauttomaksi , mutta toisaalta minähän suhteutan sen siihen mikä minulle on "normaalia".

tottahan se on että jotkut tilanteet vaativat tietynlaista. Mutta eikös Idolsissa ole kyse siitä että etsitään suomen idolia ja uutta persoonaa laulajakaartiin..ja vaatteet ja pukeutuminen on osa ihmisen persoonaa, kertoo ihmisestä. Itse ajattelisin asiaa näin. Jokainen ihminen on tärkeä, vaikka pukeutisi perunasäkkiin ja menisi televisoon.. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Björn;23086781:
Niin kyllä mä sen ymmärrän, ettei siellä ole samalla mitalla putiikkeja kuin täällä ruuhka-Suomessa, mutta siellä ollaan siis ihan yleisestikin vähän sellaisia "rennompia" ettei välitetä mitä päälle laitetaan?

No ei siellä minun mielestä kyllä putiikeista ole pulaa.

Juu... Se on vähän häkellyttävää, miten moni ei pysy edes nuotissa, mutta silti heillä on itsestään se käsitys, että he voisivat jopa elättää itsensä musiikilla... Eikö ne itte muka kuule sitä?

Just miehen kanssa kun katsottiin amerikan idolssia, niin mietittiin kuinka hyvä taso siellä on. Siellä varmaan suomen voittajakaan pärjäisi niiden joidenkin pudonneiden kanssa, kun niillä joillain on niin mahtavat äänet.

Kai se on niin että ympärillä olevat määrittää sen tyylin ja se sitten vaihtelee paikkakunnittain. Oon minäkin huomannut että esim nuorten pukeutuminen vaihtelee paljon. Se mikä helsingissä oli pissistä 10v sitten on kovaa huutoa edelleen esim savon alueella. Toisinaan voisi tyyliä sanoa mauttomaksi , mutta toisaalta minähän suhteutan sen siihen mikä minulle on "normaalia".

Joo kyllähän se näin on, että innovaatiot kulkevat suuremmista kaupungeista pienempiin. Helsinki tulee aina Tukholmaa vähintään puoli vuotta jäljessä, ja sama se on sitten Suomen sisälläkin.

Eikö teillä ole lämmitettyjä sisätiloja siellä?

Sitäpaitsi, jos se pakkasesta on kiinni niin miksi moni oli paljain päin ulkona jonossa - mua ihmetytti se. Ihan täällä Turussakin nuoriso käyttää lähes poikkeuksetta pipoa talvella, vaikkei olisi edes kovin kylmä.

No nuoriso nyt käyttää pipoa kesät talvet sisätiloissakin......

Ainoastaan noin puolet jatkoon päässeistä näytettiin! Todella surkeaa ja epäreilua, ettei kaikkia jatkoon päässeitä näytetty ohjelmassa. Heitä ei kuitenkaan ollut kuin 15 Kuopiossa ja 9 Rovaniemellä. Jo alusta asti johdatellaan katsojia ja suositaan tiettyjä laulajia.

tottahan se on että jotkut tilanteet vaativat tietynlaista. Mutta eikös Idolsissa ole kyse siitä että etsitään suomen idolia ja uutta persoonaa laulajakaartiin..ja vaatteet ja pukeutuminen on osa ihmisen persoonaa, kertoo ihmisestä. Itse ajattelisin asiaa näin. Jokainen ihminen on tärkeä, vaikka pukeutisi perunasäkkiin ja menisi televisoon.. :)

Mä lähinnä tarkotan, että esimerkiks jos nyt kävelee Tukholman keskustan läpi, niin siellä (turisteja lukuunottamatta) näyttää siltä, että jokainen on tarkkaan miettinyt kaulahuivinsakin asennon tarkkaan, ja ihan oikeasti välittää siitä miltä näyttää. Persoonallinen saa olla, eikä kyse ole siitä että kaikkien pitäisi sopia samaan muottiin. Mä en vaan nähnyt noissa Kuopion ja Rovaniemen kavereissa edes sitä persoonallisuutta...

Yhteistyössä