[QUOTE="enkeli";23089986]no tämä ei todella ole mikään provo vaan isä haluaa nyt lapsen hänen kotiinsa ja kun lasta ei voi junallakaan laittaa menemään niin aikoo tulla sitten hakemaan. matkaa on itseasiassa 558km ja siihen matkaan minulla menee 8h lapsen kanssa. Isä ajaisi siis viikonlopun aikana 32h. lapsi matkustaisi noin 16h joka toinen viikonloppu. minä en tällaista aio tukea joten jos oikeus kävelee ylitseni ja on sitä mieltä että tällainen on lapsen etu niin isä saa kyllä maksaa kaiken omasta pussista! minusta se on sairasta.. minun vanhemmat ovat eronneet kun nuorin sisareni oli 4-vuotias ja vanhemmat meni meidän lasten ehdoilla aina. koulun lomilla vierailtiin isän luona ja jopa se oli välillä raskasta, niin raskasta että joitain lomia jätettiin väliin sen vuoksi ja joka lomasta olimme vain osan emme siis koko lomaa! välimatka on aivan sama kuin mitä meillä nyt tulee olemaan eli 558km. ihan omasta lapsuudesta vaikka vanhempi silloin olen ollutkin (14-vuotias) olen järkyttynyt tästä että oman lapseni isä haluaa lähteä tällaiseen erityisesti koska meidän tapauksessa isällä ei ole minkäänlaista suhdetta lapseen. lapsella on toki oikeus tutustua isään mutta kun lapsi itse ei sitä edes halua.. en ihmettele yhtään, onhan hän vieras meille. ei se että 3 vuotta sitten on lykänny siemenet sisään, tee kenestäkään isää.. valitettavasti päivittäin ollaan se todettu että meidän perheessä ei isää ole, ei edes silloin kun sitä ollaan todella kaivattu. kiitos kuitenkin tsempistä ja kiitos kaikille niille jotka on ymmärtäneet.. tuntuu lohduttavalta, siltä että minun takana on tuttuja ja tuntemattomia, äänettömiä kannustajia, harmi vaan että osalla on henkilökohtaista kokemusta tällaisista tilanteista.. tätä kun ei toivoisi kenellekään![/QUOTE]
Tätä ketjua oli helppo lukea puolueettomasti eikä mennä kummankaan puolelle.
Sinun tarvitsisi tehdä sama ja lukea omat kirjoituksesi;
- isällä on mielenterveysongelmia
- isällä on masennus
- isällä on paniikkihäiriö
- isää ei ole koskaan kiinnostanut lapsi
- isä on tuntematon
- isä on huono
- isää ei tarvita
...luuletko, että lapsi pystyy omasta isästään välittämään kun olet tuolla asenteella?
OK, ehkä 3v sitten hän sai lapsen alulle, mutta kyllä jonkinlainen vastuu sinullakin on. Ei lapsia huvin vuoksi tehdä, kyllä toinen pitäisi aika hyvin tuntea ennen kuin lapsia tähän maailmaan tekee.
Mieti tilannetta toisinpäin, jos sinulla olisi ollut paljon ongelmia, mutta nyt olisit päässyt & pääsemässä niistä yli, haluaisit tutustua lapseesi mutta isä ei anna?
Mielestäni ei myöskään ole kovin järkevä keskustella 3v kanssa näistä asioista, ei kai se ihme ole jos lapsi pelkää kun "valitettavasti päivittäin ollaan se todettu että meidän perheessä ei isää ole".
Kai lapsikin nyt pelkää jos isästä annetaan hirviön kaltainen kuva.
Lapselle kuuluu isä ja äiti.
Pahoittelut jos viesti tulee liian suoraan, mutta vähän on lapsen aivopesua ilmassa plus suuri marttyyrikortti; kaikkesi olet tehnyt ja antanut, lapsen isä vaan huvitellut kanssasi ja jättänyt sinut yksin.
Ehkei asia nyt ihan noin kuitenkaan ole?
Asiasta kannattaisi keskustella jonkun puolueettoman (ei kavereiden) kanssa. Ja kerro asiat muulla tavalla kuin haukkumalla ja potkimalla lapen isä maanrakoon.