Auttakaa, taikataikinasta...

Alaston lohikäärme

Aktiivinen jäsen
09.12.2007
16 436
3
36
MÄ en ole koskaan tehnyt siitä mitään.
Kuinka paksuja juttuja siitä voi tehdä? Siis esimerkiksi sentin paksuisia? Entä esimerkiksi sellaisen pienen muumihahmon?
Ja voiko se palaa uuniin? Kun suositusaika uunitukselle on noin tunti, niin jos tekee kovin paksuja juttuja, onko aika pidempi?

Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme;23208613:
Ei sitä kauheen paljon pienemmälle voi laittaa kun tuossa ohjeessa oli 125 astetta ja mä ajattelin sen niin, että pääasia on jos kiehumispiste ylittyy. Ei alle sadan oikein kiehu :D.

ahaa...tota en tienny... sori

[QUOTE="vieras";23208873]meillä ne on kuivunu ihan huoneen lämmössä[/QUOTE]

Okei, kauanko siihen menee, että kuivuu huoneenlämmössä?
Ajattelin kokeilla tuollaisia pikkufiguureita, monenko päivän päästä ne vois maalata ja ottaa leikkeihin mukaan?

Voiko ne maalata muilla kuin vesiväreillä? Mulla olis tuolla askarteluvärejä.

Entäs se säilyvyys? Säilyykö se loppu (jos tekee liikaa ja kaikki ei kulu heti) esimerkiksi minigrip-pussissa muutaman päivän?

Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme;23208897:
Okei, kauanko siihen menee, että kuivuu huoneenlämmössä?
Ajattelin kokeilla tuollaisia pikkufiguureita, monenko päivän päästä ne vois maalata ja ottaa leikkeihin mukaan?

Voiko ne maalata muilla kuin vesiväreillä? Mulla olis tuolla askarteluvärejä.

Entäs se säilyvyys? Säilyykö se loppu (jos tekee liikaa ja kaikki ei kulu heti) esimerkiksi minigrip-pussissa muutaman päivän?

viimeksi me tehtiin kuusen koristeita piparkakku muoteilla eli paksuus noin sama kuin piparkakussa vuorokauden annettiin kuivua ennen maalausta ja koristelua. Mä oon ostanut tiimarista sellaisia askarteluvärejä, en tykkää vesiväreistä

jos kaikki ilmat saat pois niin säilyy varmaan jokun aikaa pussissa (vrt muovailuvaha)

Laita uuniin, jos kuivatat huoneenlämmössä siitä ei tule kestävä. Tavallisilla vesiväreillä ei kannata maalata, ne on liian valjuja. Pienet figuurit onnistuu hyvin. Mulla on vieläkin kotona sellaisia joita olen tehnyt yli 15 vuotta sitten ja ne on kuivattu uunissa.

Kyllä se loppu säilyy mutta se voi alkaa kuivua.

Yhteistyössä