Täyttä helvettiä olla koulutettu, työssäkäyvä ja tienaava äiti tällä paikkakunnalla!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kylän harakka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sekö antaa oikeuden tehdä paikkakunnalle muuttaneen uuden ihmisen elämästä helvetin jos tulija haluaa elää rauhassa häiritsemättä muita ja olla osallistumatta kylän marttakerhoihin?

Minä minä minä minä...minä haluan elää näin, minä haluan harrastaa tätä, meidän perhe haluaa olla keskenään. Hei pliis??? Minulla tulee niin sinusta mieleen eräs korkeasti koulutettu ja lahjakas tuttavani jonka tunneäly on hyvinkin vajaavainen. Mielestäni on positiivista, että on huomattu että paikkakunnalle on muuttanut uusia! Ja yleensä pahat juorut liikkuvat ja hyvät tyssäävät hyvin lyhyeen. Varmasti teistäkin pidetään ja pidettäisiin jos vain maltat laskea tilastot hetkeksi ja rentoutua elämään ja katselemaan ympärillesi. Sehän on teidän uusi asuinkunta. Nämä pahat juorut kyllä satuttaisi ketä vain, mutta kuten moni on jo maininnut, sinusta ei saa mitään ystävällistä kuvaa tekstien perusteella. Ja vaikket sitä suoraan sano, huomaatko että teksteistäsi paistaa halveksunta. Akaateemisten ihmisten ongelmana on monesti ns. ohjekirjojen tuijottaminen ja juuri mm. yhteisö (joka on oikeasti tärkeä jos aiotte siellä asua) jää toisarvoiseksi. Voivoivoi...ei voi muuta sanoa.

[QUOTE="vieras";23213785]Minä minä minä minä...minä haluan elää näin, minä haluan harrastaa tätä, meidän perhe haluaa olla keskenään. Hei pliis??? Minulla tulee niin sinusta mieleen eräs korkeasti koulutettu ja lahjakas tuttavani jonka tunneäly on hyvinkin vajaavainen. Mielestäni on positiivista, että on huomattu että paikkakunnalle on muuttanut uusia! Ja yleensä pahat juorut liikkuvat ja hyvät tyssäävät hyvin lyhyeen. Varmasti teistäkin pidetään ja pidettäisiin jos vain maltat laskea tilastot hetkeksi ja rentoutua elämään ja katselemaan ympärillesi. Sehän on teidän uusi asuinkunta. Nämä pahat juorut kyllä satuttaisi ketä vain, mutta kuten moni on jo maininnut, sinusta ei saa mitään ystävällistä kuvaa tekstien perusteella. Ja vaikket sitä suoraan sano, huomaatko että teksteistäsi paistaa halveksunta. Akaateemisten ihmisten ongelmana on monesti ns. ohjekirjojen tuijottaminen ja juuri mm. yhteisö (joka on oikeasti tärkeä jos aiotte siellä asua) jää toisarvoiseksi. Voivoivoi...ei voi muuta sanoa.[/QUOTE]

Ja jos ap haluaakin elää ja harrastaa niin tai näin vajaine tunneälyineen, niin miten se voi häiritä käpykylän asukkaiden elämää? Varsinkaan, jos ap perheineen ei halua edes ottaa mitään kontaktia mammakerhoihin? Mitä se on keneltäkään pois?
Ja miksi ihmeessä yhteisön pitäisi olla tärkeä? Jos ei vain halua paikkakunnalta muuta kuin asua koordinaateissa X ilman syvempää kontaktia alkuasukkaisiin? En ymmärrä. Ja ainoa halveksunta, joka "paistaa", on ihmettely, miksi ei saa asua ja elää omannäköistä elämää omassa rauhassaan ilman juoruilun kohteena olemista.

Mie tiedän yhden korkeasti koulutetun lääkärin joka työntelee kylänraitilla vaunuja ja ei eroa meistä amk ihmisistä yhtään mitenkään :)

Minä vähän epäilen sinun tarinaasi, sillä itse asun noin 8 000 asukkaan kunnassa ja tänne muuttaessa minusta puhuttiin hyvin hyvin pienessä piirissä, mutta sehän on selvää kun halutaan tietää kuka minä olen. Tietojen jakaminen on normaalia mielestäni, mutta negatiivinen asioiden vääristely ei. Itse sitä on niin turhamainen että luulee kaikkien supisevan itsestään, mutta nou hätä se on kuule pienen pieni prosentti ihmisiä, jotka sinusta on kiinnostuneita.

Eikö välittäminen ole hyvästä? Jossain Tampereella tai Hesassa kukaan ei välitä jos joku vihreiden hyysäämä neekeri raiskaa tai pahoinpitelee kadulla? Ihmiset kävelevät vain ohi eivätkä halua sekaantua asiaan.

[QUOTE="vieras";23213855]Eikö välittäminen ole hyvästä? Jossain Tampereella tai Hesassa kukaan ei välitä jos joku vihreiden hyysäämä neekeri raiskaa tai pahoinpitelee kadulla? Ihmiset kävelevät vain ohi eivätkä halua sekaantua asiaan.[/QUOTE]

VIhreiden hyysäämä neekeri!:D Voi sinua pientä.

On se vaan jännää...jos asut kaupungissa, teet pitkää työpäivää ja vapaa-aikasi käytät itse valitsemiisi harrastuksiin ja valikoitujen ystävien kanssa omissa piireissä, niin olet ihan tavalllinen ja sulaudut joukkoon. Mutta jos samaa yrität pienellä paikkakunnalla niin jo aletaan huudella koppavaksi tai ylpeäksi.
No, ehkä ap:n tapauksessa olisi kuitenkin toimia "maassa maan tavalla", eli jos haluaa välttyä silmätikuksi joutumiselta niin sitten käy niissä myyjäisissä ja ryhtijumpassa edes joskus. -Ryhtijumppa ei kyllä mua kiinnostaisi edelleenkään vaikka olen asunut maalla useita vuosia - eikä kiinnosta varmaan ainakaan osaa tänne muuttaneista...
Joitakin juttuja joutuu maalla tekemään sen hienoisen sosiaalisen pakon takia. Mutta uskon että ap löytää paikkakunnaltaan jonkun itselleen mieluisankin väylän tutustua ihmisiin, ei kai ne kaikki vaihtoehdot ihan kauheita ole. :-)

Tämä on jotenki hassua. Asutaan myös pikkupaikkakunnalla. Olimme aikaisemmin tosi vähällä rahalla toimeen tulevia. Kituutettiin ja laskettiin joka penni. Jo mies perusti oman yrityksen ja nyt rahaa on ihan kivasti. Ostimme uudemman auton ja vaunun. Ja myös teimme samana vuonna ison remonttin. Kyllä puhujia riitti ja kateellisia. Voi jestas sitä kateutta. Ihan suoraan tultiin sanoon ihan mitä sylki suuhun toi. Mä väitän että me ei todellakaan olla rahoillamme leuhkittu saatikka tekemisillä. Kaikki mitä olemme saaneet on tullu kovalla työllä. Mut ei ei tuppukylissä saa pärjätä ;D

Ei ole pakko osallistua jos ei halua. Maalla se usein tulkitaan sitten ylpeydeksi tai että kuvittelee olevansa parempi kuin muut. Anna mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, varsinkin jos ette ole kyseiseen paikkaan loppuelämäksenne jäämässä (jos siis olette nuoria ja liikutte työn perässä).

Tervehditte kohteliaasti ja vaihdatte muutaman sanan, jos tuttuja sattuu vastaan, olette asiallisia ja mukavia, sen pitää riittää. Vaikka kuinka olisi itse kotiäitinä ja aikaa on paljon, niin pitää ymmärtää, että ensinnäkään a.) useimmat naiset silti käyvät töissä ja aikaa ei ole b.) kaikkia ei todellakaan kiinnosta kerhot ja jumppailut.

Itse olen nyt toista vuotta kotona ja useimmat ystävät käyvät töissä. Kyllä se vain vähän niin tuppaa olemaan, että se toimintaympäristö vaikuttaa niihin intresseihin. Mun päivä koostuu pienten lasten hoidosta ja se on sitten aika pitkälti niitä lapsiin liittyviä asioita, se on mun arkea. Kavereilla se on opiskelua, harrastuksia, töitä jne. ja se on heidän arkeaan. En mä todellakaan oleta, että heidän pitäisi olla kiinnostuneita samanlaisesta arjesta.

Hm. Itsekin olen korkeakoulutettu, ja silti leivon ja olen pääasiassa perheen kanssa. En harrasta mitään ihmeellistä, marjastusta ja puutarhanhoitoa lukuunottamatta. Minusta nuo ovat ihan yhtä hienoja harrastuksia kuin kalliimmatkin, mitä varmaan tarkoitat.

Menin pienelle muutaman tuhannen ihmisen paikkakunnalle töihin valmistuttuani. Muutimme minun työn perässä. Lapsi oli 10 kk. Mies opiskeli vielä. Minua ei ole misssään muualla niin ihanasti kohdeltu. Kaikki olivat ystävällisiä ja ottivat heti vastaan ihanasti. Läksiäislahjaa kun mietin, niin ihan itkettää. En tienny olevani niin pidetty.

Kummallista, että pienet paikkakunnat ovat sitten niiiiiiin erilaisia.

Puhutko minusta?? :) Kaikki muu täsmää paitsi, että asumme tällä pikkupaikkakunnalla vieläkin enkä siis ole saanut läksiäislahjaa :)

MIten täällä porukka on nyt tajunnut ihan väärin ap:n aloituksen ja vetänyt ihan omia johtopäätöksiä asioista? En mä saanut sellaista kuvaa että ap halveksisi tai pitäisi muita huonompana, hän vain totesi että muut samanikäiset naiset ovat eri elämäntilanteessa ja arki on erilaista, kiinnostuksenkohteet erilaiset. Ja että tahtoisi asiallista kohtelua ja vapautta elää.

Sitten täällä pidetään ihan normaalina että toisia saa kohdella kuin paskaa jos ei ole valmis tekemään sitä mitä muutkin ja jakamaan elämäänsä kylän kanssa eikä tahdo pyöriä mammakerhoissa.

Ihme jengiä, mikä teitä vaivaa?

Jos ei halua olla ihmisten kanssa ja kuvittelee olevansa parempi kuin muut ja nakkaa paskat kylän tarjoamille harrastuksille, niin sen kanssa sitten elää.

Öh, eikö harrastuksen tarkoitus ole tuottaa mielihyvää tai nautintoa, auttaa jaksamaan työ- ja/tai kotihommien paineessa, ladata akkuja... ja niin edelleen. Miksi siis harrastaisi pelkästä velvollisuuden tunnosta yhtään mitään, isommalla taikka pienemmällä paikkakunnalla? Aika harva kai sellaista tekee, vaan valitsee mieluummin sen harrasteen, josta myös aidosti nauttii...

Ihan perustouhua noissa helkkarin käpykylissä, kyllä se näin on että isommissa paikoissa saa elää ihan rauhassa. Onhan tota kyräilyä ja kyläakkojen juoruamista saanut kuulla itse kukin, eivät ole kovin terveitä päästään kovinkaan moni noista ihmisistä.

Mun puolesta tän tyypin kaupunkilaiset sais pysyäkkin kaupungeissa. Jos ei löydy asennetta pikkupaikoille. Täällä tunnetaan toiset hyvässä ja pahassa. Siel betonihelvetissä saa elää yksin ja ihan rauhassa. Ja niin, me duunarit pidetään tää kylä ilman kirjaviisaitakin pystyssä. Tutkimuksilla voi pyyhkiä perseensä. Ni

Mun puolesta tän tyypin kaupunkilaiset sais pysyäkkin kaupungeissa. Jos ei löydy asennetta pikkupaikoille. Täällä tunnetaan toiset hyvässä ja pahassa. Siel betonihelvetissä saa elää yksin ja ihan rauhassa. Ja niin, me duunarit pidetään tää kylä ilman kirjaviisaitakin pystyssä. Tutkimuksilla voi pyyhkiä perseensä. Ni

Jonkun verran näistä käpykylistä on kokemusta ja se vika on monesti siinä todella sisäänpäin lämpeävässä yhteisössä johon ei ihan helposti oteta uusia ihmisiä mukaan. Itse olen kuulunut sisäpiiriin, mutta en ole ikinä siihen paskanheittoon lähtenyt mukaan ja aikuisten ihmisten pikkusieluiseen toimintaan. Kyllähän tälläisen massan kun saa lietsottua yhtä ihmistä vastaan monesti vielä ihan aiheettomasti ties minkä syyn takia, käy kyllä pieni paikka todella ahtaaksi elää.

Itse oon aikanaan muuttanu isosta kaupungista minimaaliseen kylään, ja hyvin pärjää, kun on ihminen toiselle. Kaikenlaista oon saanu osakseni, sillon on ollut toisinaan peiliin katsomisen paikka. Mut pääasiassa hyvää, tiedän että meil on tääl hyvä yhteisö. Mun mielestä alottajalla ei ole ongelmaa kuin ehkä pienesti korvien välissä ;)

Itse oon aikanaan muuttanu isosta kaupungista minimaaliseen kylään, ja hyvin pärjää, kun on ihminen toiselle. Kaikenlaista oon saanu osakseni, sillon on ollut toisinaan peiliin katsomisen paikka. Mut pääasiassa hyvää, tiedän että meil on tääl hyvä yhteisö. Mun mielestä alottajalla ei ole ongelmaa kuin ehkä pienesti korvien välissä ;)

Aina olen toimeen minäkin tullut pikku kylissä ja ties missä ulkomaita myöten, mutta ei se tarkoita sitä että joka paikassa viihtyy. Jotkut mestat nyt vain ovat ihan perseestä, pikku kylissä ja yhteisöissä on myös eroja.

Yhteistyössä