En haluaisi ylireagoida, mutta kävelin tilanteeseen jossa lastani lyötiin (mummopuoli)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Suru"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"Suru"

Vieras
Kamala olo, en oikein tiedä miten päin olla.. tyttö on omassa huoneessa leikkimässä ja mies töissä, nyt päätin tulla tänne kun en muutakaan keksinyt.

En haluaisi tehdä asiasta liian suurta numeroa, koska en nähnyt koko tilannetta, mutta surettaa ja on kauhea olo. Tulin eilen töistä sovitusti suoraan mieheni äidin luo, jossa hän oli lapseni kanssa (välipalalla, koska pääsivät aikaisemmin töistä/eskarista kuin minä). Kuulin jo portailta suoraa huutoa, lapsi (6v tyttö) huusi kuin syötävä. Juoksin sisälle ja keittöön, siellä tyttö makaa lattialla, mies pitää kiinni olkapäistä ja miehen äiti (tytön mummopuoli) huiskii tyttöä päähän. Menin väliin ja sanoin että nyt loppui, tyttö itki silmät punaisena ja hysteerisenä. Lähdettiin kotiin. Yritin saada mieheltä vastausta mitä on tapahtunut, mutta ei ole sanonut muuta kuin että tyttö ei totellut ja äitinsä "hermostui".

Tyttö sanoo, että sattuu kun harjataan (saunan jälkeen). Eli päähän on lyöty... Mulla on jotenkin ihan voimaton olo ja tyttö on ollut apaattinen ja surullisen oloinen (yleensä ilosilmäinen ja vilkas). Nyt on kyllä paha mieli ja toivotonkin olo kun en osannu tyttöä olla suojelemassa.

Mitä te tekisitte tässä tilanteessa? Kaikki ajatukset on tervetulleita.

[QUOTE="vieras";23234124]No jätä ne siat! En antais kyl hetkeksikään sekä miehen enkä tommosen mummon hoiviin![/QUOTE]

Ei tullut edes pieneen mieleenkään, että tällaista voisi tapahtua lapselle isäpuolensa kanssa :( Kyllä me tai minä mietin kauan ennen kuin lasken kenenkään muun hoitoon lastani. Ihan kammottava tunne kun mietin mitä olisi tapahtunut jos en olisi tullut paikalle.

On ihan sairas lapsen pahoinpitelijä. tulee tosi vihainen olo. et voi painaa villaisella. traumoja tollaisesta jää lapselle. hän voi aikuisena vielä toimia omien lastensa kanssa omien kokemusten ohjaamana tietämättä miksi. et voi vaan unohtaa, kyllä on selvitettävä ihan kunnolla tämä asia, ja itse en haluaisi enää olla tekemisissä, se on ehdottomasri parasta tuollaisen ihmisen kanssa.

Siis sun mies piti tyttöä olkapäistä ja mummo löi? Mitä helvettiä? Ja mietit ylireagoimisen mahdollisuutta??? Mä en olis edes tullut kotiin tuollainen miehen kanssa ja mummo olis ollut viimeistä kertaa muksun kanssa tekemisissä.

Lentäis niin lujaa mies kuin äitinsäkin mun elämästä! Miten ihmiset joihin lapsi todennäköisesti luottaa hyvin paljon voi tehdä tuollaista!? Ja että toinen vielä pitää kiinni?!

Lapselle pahoittelisin tilannetta, että en ole häntä ollut suojelemassa ja että ikinä, koskaan, kenelläkään ei ole oikeutta toista noin kohdella. Ilmoittaisin myös poliisille ja veisin lapsen lääkäriin.

itse tekisin varmaan rikosilmoituksen, kuulostaa tosi pahalta. Huh huh! Hirveetä!!!!

En tiedä miten tällainen käytännössä menisi, mutten nyt ainakaan ensimmäisenä rikosilmoitusta tee. Pitää varmaan selvitellä asiaa ja kysyä myös miehen äidiltä mitä siellä oikein tapahtui.

Toisaalta en kyllä usko, että tämä miksikään tästä muuttuu. Väkivalta on väkivaltaa..

En tiedä miten tällainen käytännössä menisi, mutten nyt ainakaan ensimmäisenä rikosilmoitusta tee. Pitää varmaan selvitellä asiaa ja kysyä myös miehen äidiltä mitä siellä oikein tapahtui.

Toisaalta en kyllä usko, että tämä miksikään tästä muuttuu. Väkivalta on väkivaltaa..

WTF nainen??!! Ei vaadi mitään selvittelyjä enää, asia ei muuksi muutu, tyttäresi pahoinpitely ei muutu mitenkään selitettynä oikeutetuksi! Pelkäätkö sä sitä miestä kun noin aloitekyvytön olet puolustamaan lastasi?

Siis sun miehesi, lapsen isäpuoli, piti kiinni lapsesta, jotta miehen äiti sai pahoinpidellä lasta? Musta mieskin on silloin ihan yhtä "syyllinen" pahoinpitelyyn kuin äitinsäkin ja miettisin tarkkaan jatkoa hänen kanssaan.

Tapahtuuko tuollaista oikeasti?????!!!!!!!! Jos tapahtuu niin rikosilmoitus! Äläkä pode yhtään siitä huonoa omatuntoa, mummohan se löi eikä kukaan varmaan pakottanut häntä. Olisi voinut jättää lyömättä. Aikuinen ihminen vastuuseen teoistaan!!!!!

Jos meillä olisi ollut tuollainen tilanne niin antaisin mummon kuulla kunniansa!!!!!!! Veisin asian eteenpäin viranomaisille ja selittäisin lapselle ettei tuollaista saa tehdä ja mummo ei voinut oikein hyvin....

etkai sä ap tollasesta voikaan ylireagoida. Puuttua pitää ja tiukasti, kertakaikkiaan kamalaa käytöstä lasta kohtaan. Mun laps ei varmasti noiden ihmisten kanssa enää olisi ainakaan ilman että oon paikalla kokoajan.

Yhteistyössä