Miten reagoisitte, jos miesystävän lapsi sanoisi teille näin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huhhuh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="myö";23263672]Miten ihmeessä se on niin, että aikuinen ei osaa olla aikuinen muiden kuin omien lastensa kanssa?[/QUOTE]

tätä minäkin ihmettelen tätä palstaa lukiessani taas kerran... tosin sitä en tiedä, osaavatko jotkut olla aikuisia edes niiden omien lastensa kanssa.

ja kyllä, olen yksi niistä kamalista existä jotka tällä palstalla ovat kaiken pahan alku ja juuri, mutta lisäksi olen myös "paha äitipuoli".

[QUOTE="Piika-äiti";23263624]Sinä olet kilpailija pienen 9-vuotiaan tytön tontilla. Sinä olet viemässä hänen isänsä ja isänsä ajan, hänen näkökulmastaan.

Odotatko sinä, aikuisena naisena, että 9-vuotias tyttö on kovin ystävällinen jollekulle vieraalle naikkoselle? Ties kuinka monta vastaavaa äitipuoli-kanditaattia hänen isänsä on jo aikaisemmin hänelle esitellyt. Ei siinä jaksa kovin kiva olla.

Se ei sitten suinkaan tarkoita, ettei hän joskus, kun olette tutustuneet, luottamuksen ilmapiiri on syntynyt ja olet vakiintunut osaksi elämää, olisi sinulle kiva ja ystävällinen.

Mutta se vaatii työtä ja itsensä peliin panemista. Niin kuin elämän isot ja hienot asiat yleensäkin.[/QUOTE]

Jännä että nimittelet toisia naikkosiksi. Minä en oleta että lapseni jaksaisivat olla kivoja kaikille, mutta todellakin heillä tulee olla käytöstavat, sen verran pitää kakaroidenkin jaksaa!

Olin n. 11 -v, kun isäni esitteli uuden naisystävänsä (erosi äidistäni pari vuotta aiemmin). Vihasin isän naisystävää muutaman vuoden ajan, osoitin sen juuri mm. tiuskimalla. Nykyään olemme hyvät ystävät. Hyvä ettei tämä tapaus pelästynyt niin helposti.

Mua lähinnä naurattaa, että joku voi olla noin nössykkä, että tuollaisesta loukkaantuu. Oisithan sä voinu lapselle sanoa, että tuo ei ollu kivasti sanottu, ei tuntunut kivalta. Miehesi tuskin edes tajusi, että sä loukkaannuit. Hyvin lapselliseltakin tunnut jos noin helpolla luovutat suuren rakkautesi kanssa.

Pakko sanoa, että olet kyllä todella pikkumainen vässykkä, jos tuollaisesta yhdestä lauseesta noin vedät herneen nenääsi. Kuulostat myös todella marttyyrimaiselta luonteelta. Mietis nyt hiukan.

Sinun lapsesi ovat tavanneet miestä merkittävästi enemmän. Totta kai hän on heille tutumpi. Minusta on aika vähän, jos olette vuoden olleet yksissä ja sinä olet tavannut miehen lapsen kolme kertaa. Varsinkin, jos mies on tavannut sinun lapsiasi hyvin paljon. Ei minusta ole kummallista, jos miehen lapsi kokisi tilanteen jotenkin uhkaavaksikin.

"älä sinä puutu tähän" voi olla perheessa / koulussa yleisesti käytetty sanonta. Esimerkiksi jos äiti kotona tai koulussa opettaja ojentaa yhtä lasta, niin siinä voi olla toinen lapsi apuna ojentamassa. Silloin on välillä aiheellista sanoa toiselle lapselle, että älä sinä puutu tähän. Sillähän vaan tarkoitetaan, että haluaa itse hoitaa asian yksinkertaisesti ilman paisutteluja tms. Ei tuosta pitäisi pahemmin loukkaantua etenkin jos on jostain pikkuasiasta kyse kuten tässä oli ollut. Sitten jos on jotain isompaa kyseessä, niin on kohtuullista, että kaikki voivat osallistua keskusteluun

Antakaa olla jo kiitos. Olen vässykkä ja marttyyri ja kaikkea muutakin. En kiellä. Pakkoko on jatkaa enää haukkumistani. Eiköhän nyt ole kaikille paras, ettei tämmönen idioottivässykkä ala edes sotkea pelkällä vittumaisella luonteellaan kenenkään elämiä. Luulis pikemminkin eronneiden äitipalstalaisten olevan onnellisia, että ex-mies ei ota tällaista idioottia äitipuoleksi! Säästyy teidän lapsenne aika paljolta ja minä myös. Eikö oo hyvä tasapeli.

Niin hyvä itsetuntoni ja ihmistuntemukseni on, että kohdalleni voi osua mies, jolla on hyvin käyttäytyvät lapset.

Aika monelaista olen eskariopena nimittäin nähnyt.

Alkuperäinen kirjoittaja täysin;23264489:
samaa mieltä

Toisin sanoen ei tarvitse jutella lapselle kuten muille ihmisille. Hyvä tietää. Mulla on kaupan kassankin kanssa läheisemmät välit, vaikka vierailisin kaupassa kerran elämässä.

[QUOTE="huhhuh";23264530]Toisin sanoen ei tarvitse jutella lapselle kuten muille ihmisille. Hyvä tietää. Mulla on kaupan kassankin kanssa läheisemmät välit, vaikka vierailisin kaupassa kerran elämässä.[/QUOTE]

Ehkä näinkin, mutta kaupan kassa on aikuinen etkä sinua yritetä tehdä hänen perheenjäsenekseen.

Onko teillä joku tietty syy, miksi te olette tavanneet miehen lapsen kanssa niin harvoin?

Ehkä näinkin, mutta kaupan kassa on aikuinen etkä sinua yritetä tehdä hänen perheenjäsenekseen.

Onko teillä joku tietty syy, miksi te olette tavanneet miehen lapsen kanssa niin harvoin?

Syy on ilmeisesti sitten se, että isänsä tiesi lapsensa luonteen ja ajatteli, että näin olisi kaikille paras. Mut en kyllä tajunnut tätä aikaisemmin, vaan uskoin tekosyitä.

Itse asiassa minä olen ollut samaa mieltä. Hän näkee lapsia vain joka toinen vko ja joka viikko vrkauden, joten varmaan haluaa olla lastensa kanssa. Tähän minä uskoin.

Mutta lapset ovat isompia, ja heillä saattaa olla viikollakin saati sitten vkloppunakin kaveriyökyläilyä yms. omia menoja ja harrastuksia, joten eivät he nöpötä nätisti isänsä luona koko aikaa. Ilmeisesti me emme mahdu heidän elämänrytmiinsä. Isä ei tod.näk. edes uskalla kysyä saati vaatia, että olisivat kotona, kun me tulemme. Tuolla reissussa oli sitten pakko olla, kun pakoonkaan ei päässyt.

Mun lasten kanssa ei koskaan tehdä mitään spesiaalia. Mies on vaan täällä meillä. Helppoa sinänsä, kun lasteni kanssa ei tarvitse tehdä minkäänlaista kauppaa.

Noita huonosti kasvatettuja ja ilkeitä lapsia on kuule pilvin pimein. Aikuisille puhutaan ihan miten sattuu ja mitä sattuu. Isät ja äidit ihan ydinperheissäkin seisovat vaan hymysuin kuuntelemassa. Koulussa huoritellaan opettajia jne.

Sä odotat siis liikaa :) Harmihan se on. Monet riitaisat perheet kasvattavat lapsistaan huonokäytöksisiä lapsia. Lpaset saattavat olla itsekkäitä lellittyjä tai säälittäviä huonoitsetuntoisia lapsia. He eivät kykene muuhun. Hienoa, että sinun lapsesi ovat hyvin käyttäytyviä. On sellaisiakin perheitä. Näen sen omassa työssäni luokanopettajana.

Yhteistyössä