Ä
äiti 44 v
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja äänekäs;23298227:Lainaan tässä itseäni (toisesta persuketjusta, jossa joku ihannoi sveitsiläistä demokratiamallia):
Toisin kuin populistit yrittävät väittää, Suomessa on toimiva demokratia. Zürichin yliopiston Berliiniläislaitoksen kanssa vastikään tekemän 30 maailman parasta demokratiaa koskevan tutkimuksen mukaan parhaiten toimiva demokratia on Tanskassa, Suomessa ja Belgiassa. Suoran kansanäänestyksen Sveitsi sijoittui tutkimuksessa vain keskikastiin, eli suora kansanäänestys ei ole synonyymi toimivalle demokratialle.
Mutta joo, pitäkää ihmeessä vain kiinni siitä, että Suomessa kaikki on huonosti ja että persut toisivat siihen taikalääkkeet...
So?
Suomessa on tutkimuksen mukaan toimiva demokratia.
Onko tuo tutkimus erehtymätöntä jumalansanaa? Tietääkö se demokratiamme toimivuuden paremmin kuin Suomen kansalainen?
Onko Suomen demokratia RIITTÄVÄN toimiva!?
Potilaan sydänkin toimii niin kauan kunnes se pysähtyy. Sitten se vasta ei toimi. Mutta se saattoi toimia vuosia ennen pysähtymistään jo hirmuisen huonosti.
Ja Suomi on 30 parhaan joukossa maaiimassa? Ihan kivaa että olla Saudi-Arabian ja Pakistanin edellä
Jos tentin maksimipistemäärä on 100 ja minä saan 55 pistettä ollen porukan paras, niin minä olin paras vaikka tenttini meni melkolailla päin persettä. Läpi kuitenkin pääsin, hurraa!!!!
Joo, me pidetään kiinni PerSujen taikalääkkeistä ja lupauksista