Perussuomalaisten listoilla ennätysmäärä akateemisia ja yrittäjiä:)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Persut on tohtoripuolue:)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;23297781:
Ja ehkä tärkeä syy vahvaan suomalaisidentiteettiini on sekin että suvussani on paljon Karjalan evakkoja. Mummoni kotitila jäi Ryssälle. Sukulaisia oli myös Elisenvaaran pommitusta todistamassa (siinä junassa sisällä), silloin lapsia vielä mutta edelleen tänä päivänäkin elossa olevia joilta olen juttuja kuullut. Opin jo pienestä pitäen kotona mitä se merkitsee olla suomalainen, kuka minä olen ja kuka minä en ole.

Niinpä, hyvä kun muistit, että useat suomalaisetkin ovat joutuneet aikoinaan lähtemään evakkoon sodan jaloista. Omassa suvussani on myös Viipurista paenneita. Mitä mieltä olet siis siitä, että Suomi muiden maiden ohella on vastaanottanut ja vastaanottaaa maahan sodan ja hädän keskeltä paenneita ihmisiä, jotka hakevat turvaa? Katsos, kaikki maahanmuuttajat tai turvapaikanhakijat eivät ole järjestelmämme hyväksikäyttäjiä. Niitäkin on, valitettavan paljon, tiedän kyllä, ja nykyistä maahanmuttopolitiikkaa on muutettava. Ei sen silti pidä tarkoittaa sitä, että hädässä olevia ei auteta. Eihän?

Itsekin olen asunut ulkomailla pitkään, ja minulla on vahva suomalainen identiteetti. Ei se silti tee minusta parempaa kuin muiden maiden kansalaiset.

Alkuperäinen kirjoittaja äänekäs;23298117:
The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.
- Winston Churchill

Pakko kohta alkaa uskoa tähän tunnettuun ajatelmaan...

Joo, kyllä näin varmaan on.

Siksipä nykyiset vallanpitäjät niin harvoin altistavat itsensä moiselle vaaralle.

SDP:ltäkin voisi kadota sana "demokratia" puolueen nimestäkin!!! Muualtahan se onkin jo poissa.

[QUOTE="Vierailee";23298157]Niinpä, hyvä kun muistit, että useat suomalaisetkin ovat joutuneet aikoinaan lähtemään evakkoon sodan jaloista. Omassa suvussani on myös Viipurista paenneita. Mitä mieltä olet siis siitä, että Suomi muiden maiden ohella on vastaanottanut ja vastaanottaaa maahan sodan ja hädän keskeltä paenneita ihmisiä, jotka hakevat turvaa? Katsos, kaikki maahanmuuttajat tai turvapaikanhakijat eivät ole järjestelmämme hyväksikäyttäjiä. Niitäkin on, valitettavan paljon, tiedän kyllä, ja nykyistä maahanmuttopolitiikkaa on muutettava. Ei sen silti pidä tarkoittaa sitä, että hädässä olevia ei auteta. Eihän?

Itsekin olen asunut ulkomailla pitkään, ja minulla on vahva suomalainen identiteetti. Ei se silti tee minusta parempaa kuin muiden maiden kansalaiset.[/QUOTE]

Kuinka montaa sotaa pakenevaa ihmistä Suomen pitäisi auttaa, vai eikö sillä ole ylärajaa?

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;23298095:
Ai, tarkoitat siis että minulla ei ole oikeutta pitää muiden puolueiden äänestämistä VIRHEENÄ?

Kylläpäs minulla on oikeus. Ainakin demokratiassa olisi. Ja olisi oikeus sanoa näkemykseni ääneenkin!!

Mutta niin... Suomihan ei ole demokratia. :(

Mutta ehkä tästä vielä tulee demokratia :)

Oletko sinä sitä mieltä että minkään puolueen äänestäminen ei ole virhe? Ruotsissa pitivät yleisesti virheenä äänestää Sverigedemokraterna-puoluetta! Oletko sinä parempi ihminen kuin ruotsalainen demari tai oikeistolainen?

Katsopas vielä, mitä kirjoitit "Kaikki muut ovat punaisia tai vihreitä tai sitten muutoin vain virheitä!" Et kirjoittanut, että jonkin puolueen äänestäminen on virhe (totta kai jokaisella on oikeus ajetella, että "tuo ihminen tekee virheen, tehdessään niin."

Kirjoitit "kaikki muut ovat virheitä" - siis kaikki muut ihmiset ovat virheitä (siis jotka eivät ajattele kuin sinä tai persuystäväsi), etkä suinkaan, että muiden kuin persujen äänestäminen on virhe.

Olen kuitenkin samaa mieltä kanssasi siitä, että Suomessa demokratia ei ole riittävän hyvin toteutunut. Tuo lausahduksesi on kuitenkin hyvin kaukana demokratiaa kannattavan ihmisen suusta. Tulee vähintääkin mieleen eräs hallinto toisen maailmansodan ajoilta.

[QUOTE="vieras";23298187]Kuinka montaa sotaa pakenevaa ihmistä Suomen pitäisi auttaa, vai eikö sillä ole ylärajaa?[/QUOTE]

Et vastannut kysymykseeni. Sitä paitsi, Suomessa turvapaikanhakijoiden määrä on todella pieni useisiin Euroopan maihin verrattuna.

[QUOTE="Vierailee";23298214]Et vastannut kysymykseeni. Sitä paitsi, Suomessa turvapaikanhakijoiden määrä on todella pieni useisiin Euroopan maihin verrattuna.[/QUOTE]

Kuinka paljon turvapaikanhakijoita Suomeen pitää ottaa jotta määrä olisi sinun mielestä sopiva?

Ai, tarkoitat siis että minulla ei ole oikeutta pitää muiden puolueiden äänestämistä VIRHEENÄ?

Kylläpäs minulla on oikeus. Ainakin demokratiassa olisi. Ja olisi oikeus sanoa näkemykseni ääneenkin!!

Oletko sinä sitä mieltä että minkään puolueen äänestäminen ei ole virhe? Ruotsissa pitivät yleisesti virheenä äänestää Sverigedemokraterna-puoluetta! Oletko sinä parempi ihminen kuin ruotsalainen demari tai oikeistolainen?

Lainaan tässä itseäni (toisesta persuketjusta, jossa joku ihannoi sveitsiläistä demokratiamallia):

Toisin kuin populistit yrittävät väittää, Suomessa on toimiva demokratia. Zürichin yliopiston Berliiniläislaitoksen kanssa vastikään tekemän 30 maailman parasta demokratiaa koskevan tutkimuksen mukaan parhaiten toimiva demokratia on Tanskassa, Suomessa ja Belgiassa. Suoran kansanäänestyksen Sveitsi sijoittui tutkimuksessa vain keskikastiin, eli suora kansanäänestys ei ole synonyymi toimivalle demokratialle.

Mutta joo, pitäkää ihmeessä vain kiinni siitä, että Suomessa kaikki on huonosti ja että persut toisivat siihen taikalääkkeet. Ei enää raiskauksia, rikoksia, työttömyyttä, pahoinvointia eikä mitään muitakaan ongelmia, kunhan vaan äänestät persuja.

[QUOTE="Vierailee";23298157]Niinpä, hyvä kun muistit, että useat suomalaisetkin ovat joutuneet aikoinaan lähtemään evakkoon sodan jaloista. Omassa suvussani on myös Viipurista paenneita. Mitä mieltä olet siis siitä, että Suomi muiden maiden ohella on vastaanottanut ja vastaanottaaa maahan sodan ja hädän keskeltä paenneita ihmisiä, jotka hakevat turvaa? Katsos, kaikki maahanmuuttajat tai turvapaikanhakijat eivät ole järjestelmämme hyväksikäyttäjiä. Niitäkin on, valitettavan paljon, tiedän kyllä, ja nykyistä maahanmuttopolitiikkaa on muutettava. Ei sen silti pidä tarkoittaa sitä, että hädässä olevia ei auteta. Eihän?

Itsekin olen asunut ulkomailla pitkään, ja minulla on vahva suomalainen identiteetti. Ei se silti tee minusta parempaa kuin muiden maiden kansalaiset.[/QUOTE]

Aletaanpa kelata lopusta käsin auki.

Eli: Miksi kuvittelet että vahva suomalainen identiteetti tarkoittaisi sitä että ihminen silloin luulee olevansa muita kansoja parempi? Missä sinuun iskostettiin tuo viherpunainen näkemys, että vahva suomalainen identiteetti on jotain häpeällistä ja anteeksi pyydeltävää?

Toiseksi: Todellisia sotaa pakenevia PAKOLAISIA pitääkin vastaanottaa. PerSutkin ovat puolueena sitä mieltä enkä vain minä.

Mutta se on fakta että nykyisistä tänne turvapaikkaa hakevista vain prosentti pari on OIKEITA PAKOLAISIA. Muut saavat oleskeluluvan humanitaarisin syin eli ilman kunnon syytä. Tulevat tänne leveämmän leivän toivossa. Sekään ei tietenkään olisi väärin elleivät tulisi tänne sossutuilla loppuiäkseen makaamaan. Mihin luulet PerusSompun työllistyvän? Kielitaidottoman kaavutetun naisen? Kielitaidottoman kahviloissa notkuvan miehen? Mitä knowhowta heillä on mitä Suomi tarvitsee?

[QUOTE="vieras";23298178]Hyvä kun tunnistit itsesi.=)[/QUOTE]

OK - mitähän tällä tarkoitat?

Logiikan oppitunnit ovat koulussa monelta menneet yli ymmärryksen, mutta sinun logiikantajusi on kyllä olemattomuudessaan ihan omaa luokkaansa.

Jos siis ihmettelen, miksi joku linkittää tähän ketjuun muslimiaiheisia "uutisia" muualta maailmasta, niin minä haluan liimata koulun historiankirjoissa sivuja yhteen. Näinkö siis?

Sen unohdin vielä sanoa että Karjalan evakot, tekin Viipurista (nimimerkki "vierailee"), pakenitte Suomesta SUOMEEN!! Ja te ette jääneet sossutuilla makaamaan vaan te aloitte sodan jälkeen rakentaa OMAA MAATANNE!!

Tälläistä ryhtiä voinemme perustellusti odottaa myöskin somaleilta!? Emmekö voi? Miksi emme voi? Onko somali jotenkin suomalaista huonompi? Miksi sieltä Somaliasta nuoret miehet "pakenevat" Suomen kahviloihin ja ostoskeskusten auloihin eivätkä jää rakentamaan omaa maatansa?

Vähiten niitä persuja silti on koulutettu muihin puolueisiin nähden, vaikka ovatkin onnistuneet näiden valien alla koulutettuja rekrytoimaan. Mielenkiintoista oli tuossa tutkimuksessa, että kuitenkin ehdokkaiden ja valituksi tulleiden välillä on valtava ero koulutusjakaumassa. Jos persuilla oli selkeä enemmistö ehdokkaista edelleen niitä duunareita, niin suurin osa valituista on kuitenkin akateemisia. Miettikääpä sitä:)

Persuthan sitä "demokratiaa" ajaakin todella.. :laugh: :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;23298239:
Aletaanpa kelata lopusta käsin auki.

Eli: Miksi kuvittelet että vahva suomalainen identiteetti tarkoittaisi sitä että ihminen silloin luulee olevansa muita kansoja parempi? Missä sinuun iskostettiin tuo viherpunainen näkemys, että vahva suomalainen identiteetti on jotain häpeällistä ja anteeksi pyydeltävää?

Toiseksi: Todellisia sotaa pakenevia PAKOLAISIA pitääkin vastaanottaa. PerSutkin ovat puolueena sitä mieltä enkä vain minä.

Mutta se on fakta että nykyisistä tänne turvapaikkaa hakevista vain prosentti pari on OIKEITA PAKOLAISIA. Muut saavat oleskeluluvan humanitaarisin syin eli ilman kunnon syytä. Tulevat tänne leveämmän leivän toivossa. Sekään ei tietenkään olisi väärin elleivät tulisi tänne sossutuilla loppuiäkseen makaamaan. Mihin luulet PerusSompun työllistyvän? Kielitaidottoman kaavutetun naisen? Kielitaidottoman kahviloissa notkuvan miehen? Mitä knowhowta heillä on mitä Suomi tarvitsee?

Vain prosentti? Eiköhän tuo ole liioiteltua.

Ei ole suomalaisessa identiteetissä mitään hävettävää tai anteeksi pyydeltävää, päinvastoin. Useilla teistä Persujen kannattajista on vain kova tarve nimitellä esim. ihonväriltään meistä poikkeavia ihmisiä. Katsopa ihan omiakin heittojasi tässä ketjussa. SIKSI sanon, etten koe olevani mitenkään parempi kuin esim. maahanmuuttajat.

Se, että tukijärjestelmäämme käytetään hyväksi, on tosiasia ja siihen ON tultava muutos.
Mutta tämä koskee maahanmuuttajien lisäksi myös niitä suomalaisia, jotka käyttävät tukia hyväkseen väärin perustein. Sitä en hyväksy.

Alkuperäinen kirjoittaja äänekäs;23298227:
Lainaan tässä itseäni (toisesta persuketjusta, jossa joku ihannoi sveitsiläistä demokratiamallia):

Toisin kuin populistit yrittävät väittää, Suomessa on toimiva demokratia. Zürichin yliopiston Berliiniläislaitoksen kanssa vastikään tekemän 30 maailman parasta demokratiaa koskevan tutkimuksen mukaan parhaiten toimiva demokratia on Tanskassa, Suomessa ja Belgiassa. Suoran kansanäänestyksen Sveitsi sijoittui tutkimuksessa vain keskikastiin, eli suora kansanäänestys ei ole synonyymi toimivalle demokratialle.

Mutta joo, pitäkää ihmeessä vain kiinni siitä, että Suomessa kaikki on huonosti ja että persut toisivat siihen taikalääkkeet. Ei enää raiskauksia, rikoksia, työttömyyttä, pahoinvointia eikä mitään muitakaan ongelmia, kunhan vaan äänestät persuja.

Vielä 80-luvulla Neuvostoliitossa oli kaikista toimivin demokratia. Näin ainakin jos uskomme Tampereen yliopiston tekemää tutkimusta ja miksi emme uskoisi.=)

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;23298268:
Sen unohdin vielä sanoa että Karjalan evakot, tekin Viipurista (nimimerkki "vierailee"), pakenitte Suomesta SUOMEEN!! Ja te ette jääneet sossutuilla makaamaan vaan te aloitte sodan jälkeen rakentaa OMAA MAATANNE!!

Tälläistä ryhtiä voinemme perustellusti odottaa myöskin somaleilta!? Emmekö voi? Miksi emme voi? Onko somali jotenkin suomalaista huonompi? Miksi sieltä Somaliasta nuoret miehet "pakenevat" Suomen kahviloihin ja ostoskeskusten auloihin eivätkä jää rakentamaan omaa maatansa?

.. vastaa edelleen, että järjestelmään ON tultava muutos. Mutta eivät persut ole ainoa puolue, joka on sitä mieltä. Sitä paitsi asia koskee koko EU:ta ja sillä tasolla tätä politiikkaa pitäisi ennen kaikkea muuttaa, jotta yhdelle maalle ei koidu maahanmuuttajista suurempaa taakkaa kuin muille. Katsokaa nyt, mitä Italiassa tapahtuu, kun Tunisiasta on tullut levottomuuksien seurauksena maahan TUHANSIA ihmisiä vain muutamien päivien aikana.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;23298268:

Tiedoksi sulle että Viipuri oli hyvin kansainvälinen kaupunki. Siellä puhuttiin suomen lisäksi saksaa, venäjää, ruotsia jne.Oli juutalaisia + tummia ihmisiä katukuvassa.
Karjalaiset ei ole samanlaisia tönkköjuntteja kuin nämä "perussuomalaiset" pellavakäävät, jotka eivät hyväksyneet karjalaisia ollenkaan tänne ensialkuun.
Mutta mietipä mitä täällä olisi nyt, ellei karjalaiset olis tätä maata rikastuttaneet kulttuurillaan, elämänilollaan ja herkkuruuillaan. Täällä olis vaan sellasia seppo rätyjä joka on teidän ihanne.

[QUOTE="vieras";23298339]Persut saa kevään vaaleissa 25 prosentin kannatuksen ja se jos mikä on demokratiaa.[/QUOTE]

Persut saa korkeintaan 10 prosentin kannatuksen, ja tää on fakta.

Yhteistyössä