Perussuomalaisten listoilla ennätysmäärä akateemisia ja yrittäjiä:)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Persut on tohtoripuolue:)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja äänekäs;23298227:
Lainaan tässä itseäni (toisesta persuketjusta, jossa joku ihannoi sveitsiläistä demokratiamallia):

Toisin kuin populistit yrittävät väittää, Suomessa on toimiva demokratia. Zürichin yliopiston Berliiniläislaitoksen kanssa vastikään tekemän 30 maailman parasta demokratiaa koskevan tutkimuksen mukaan parhaiten toimiva demokratia on Tanskassa, Suomessa ja Belgiassa. Suoran kansanäänestyksen Sveitsi sijoittui tutkimuksessa vain keskikastiin, eli suora kansanäänestys ei ole synonyymi toimivalle demokratialle.

Mutta joo, pitäkää ihmeessä vain kiinni siitä, että Suomessa kaikki on huonosti ja että persut toisivat siihen taikalääkkeet...

So?

Suomessa on tutkimuksen mukaan toimiva demokratia.
Onko tuo tutkimus erehtymätöntä jumalansanaa? Tietääkö se demokratiamme toimivuuden paremmin kuin Suomen kansalainen?

Onko Suomen demokratia RIITTÄVÄN toimiva!?

Potilaan sydänkin toimii niin kauan kunnes se pysähtyy. Sitten se vasta ei toimi. Mutta se saattoi toimia vuosia ennen pysähtymistään jo hirmuisen huonosti.

Ja Suomi on 30 parhaan joukossa maaiimassa? Ihan kivaa että olla Saudi-Arabian ja Pakistanin edellä :D Mikä oli paras taso? Tanska? Onko Tanska kuinka lähellä täydellistä ihannemallia, parhaalla mahdollisella tavalla toimivaa demokratiaa?

Jos tentin maksimipistemäärä on 100 ja minä saan 55 pistettä ollen porukan paras, niin minä olin paras vaikka tenttini meni melkolailla päin persettä. Läpi kuitenkin pääsin, hurraa!!!!

Joo, me pidetään kiinni PerSujen taikalääkkeistä ja lupauksista :)

[QUOTE="fakta";23298343]Tiedoksi sulle että Viipuri oli hyvin kansainvälinen kaupunki. Siellä puhuttiin suomen lisäksi saksaa, venäjää, ruotsia jne.Oli juutalaisia + tummia ihmisiä katukuvassa.
Karjalaiset ei ole samanlaisia tönkköjuntteja kuin nämä "perussuomalaiset" pellavakäävät, jotka eivät hyväksyneet karjalaisia ollenkaan tänne ensialkuun.
Mutta mietipä mitä täällä olisi nyt, ellei karjalaiset olis tätä maata rikastuttaneet kulttuurillaan, elämänilollaan ja herkkuruuillaan. Täällä olis vaan sellasia seppo rätyjä joka on teidän ihanne.[/QUOTE]

Ruotsinsuomalaisille alueille ei asutettu yhtään siirtokarjalaista. Miksiköhän?

Seppo Räty on moninkertainen mm- ja olympiamitalisti, eli mies parhaata päästä.:)

[QUOTE="vieras";23298398]Ruotsinsuomalaisille alueille ei asutettu yhtään siirtokarjalaista. Miksiköhän?

Seppo Räty on moninkertainen mm- ja olympiamitalisti, eli mies parhaata päästä.:)[/QUOTE]

Mutta helvetin ruma, kuten kaikki perussuomalaiset.

Oletpas sinä fiksu. Vai etkö näe itse asiaa: EI ole mitään yhtä suomalaista identiteettiä. Taiteella voidaan tukea tiettyjen ryhmien identiteettejä, kuten tuetaankin. Laaja-alainen erilaisten taiteen muotojen tukeminen on tasa-arvoista ja avartavaa. Mitä erilaisempia taiteenaloja tuetaan, sitä useamman erilaisen ryhmän identiteettiä tuetaan.

Hyvi kirjoitettu. Helmiä sioille, harmi vain.

[QUOTE="vieras";23298187]Kuinka montaa sotaa pakenevaa ihmistä Suomen pitäisi auttaa, vai eikö sillä ole ylärajaa?[/QUOTE]

Niin no, kun ne ihmiset edes OLISIVAT jotain sotaa pakenevia.

Nykyäänhän rikasteet pakenevat tänne omaa laiskuuttaan!

Hesarissakin jopa (hyysäri :) ) uutisoitiin viime vuoden puolella tilastot kuinka Suomeen tulevista turvapaikanhakijoista nykyisin vain noin 1% on TODELLISIA YK:n pakolaiskriteerit täyttäviä pakolaisia eli sotaa ja vainoa paossa.

Muut näistä ( eli niin sanotut humanitääriset pakolaiset) pakenevat työntekoa Suomeen.
Yle näytti viikonloppuna dokumentin SORMENJÄLJET. Siinä somalimies oli saanut ITALIASTA oleskeluluvan mutta Italian valtio ei maksanut mitään tukia.

Somalimies lähti sen vuoksi Italiasta SUOMEEN turvapaikkaa hakemaan, koska Suomesta saa tukia. Ei tarvitse raataa elääkseen. Pääsee valmiiksi katettuun pöytään.

No, mies lopulta käännytettiin Italiaan (hän oli tuhonnut Italian antaman oleskeluluvan ennen Suomeen tuloaan sekä sormenpäänsä ettei sormenjälkien perusteella häntä tunnistettaisi). Mies siis tunnistettiin ja selvitettiin että miehellä on oleskelulupa Italiaan mutta mies ei Italiaan jäänyt vaan palasi takaisin Suomeen aina uudestaan ja uudestaan. Kun täällä saa tukia!!!

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;23298502:
Niin no, kun ne ihmiset edes OLISIVAT jotain sotaa pakenevia.

Nykyäänhän rikasteet pakenevat tänne omaa laiskuuttaan!

Hesarissakin jopa (hyysäri :) ) uutisoitiin viime vuoden puolella tilastot kuinka Suomeen tulevista turvapaikanhakijoista nykyisin vain noin 1% on TODELLISIA YK:n pakolaiskriteerit täyttäviä pakolaisia eli sotaa ja vainoa paossa.

Muut näistä ( eli niin sanotut humanitääriset pakolaiset) pakenevat työntekoa Suomeen.
Yle näytti viikonloppuna dokumentin SORMENJÄLJET. Siinä somalimies oli saanut ITALIASTA oleskeluluvan mutta Italian valtio ei maksanut mitään tukia.

Somalimies lähti sen vuoksi Italiasta SUOMEEN turvapaikkaa hakemaan, koska Suomesta saa tukia. Ei tarvitse raataa elääkseen. Pääsee valmiiksi katettuun pöytään.

No, mies lopulta käännytettiin Italiaan (hän oli tuhonnut Italian antaman oleskeluluvan ennen Suomeen tuloaan sekä sormenpäänsä ettei sormenjälkien perusteella häntä tunnistettaisi). Mies siis tunnistettiin ja selvitettiin että miehellä on oleskelulupa Italiaan mutta mies ei Italiaan jäänyt vaan palasi takaisin Suomeen aina uudestaan ja uudestaan. Kun täällä saa tukia!!!

Jos ihminen pakenee työtä niin silloin pitääkin kaikkien porttien avautua taivasta myöden.;)

[QUOTE="Vierailee";23298205]Katsopas vielä, mitä kirjoitit "Kaikki muut ovat punaisia tai vihreitä tai sitten muutoin vain virheitä!" Et kirjoittanut, että jonkin puolueen äänestäminen on virhe (totta kai jokaisella on oikeus ajetella, että "tuo ihminen tekee virheen, tehdessään niin."

Kirjoitit "kaikki muut ovat virheitä" - siis kaikki muut ihmiset ovat virheitä (siis jotka eivät ajattele kuin sinä tai persuystäväsi), etkä suinkaan, että muiden kuin persujen äänestäminen on virhe.

Olen kuitenkin samaa mieltä kanssasi siitä, että Suomessa demokratia ei ole riittävän hyvin toteutunut. Tuo lausahduksesi on kuitenkin hyvin kaukana demokratiaa kannattavan ihmisen suusta. Tulee vähintääkin mieleen eräs hallinto toisen maailmansodan ajoilta.[/QUOTE]

Saivartelua saivartelua...

Sanoin ja tarkoitin että ne muut puolueet ovat virheitä (virheitä äänestää tietysti, ei kai niiden kanssa nyt NAIMISIIN mennä), ehkä ne ihmisetkin niissä puolueissa ovat virheitä mene tiedä... sitä pitää kysyä niiden äideiltä olivatko suunniteltuja vaiko vahingonlaukauksia.

Ei sinulla näistä nykyhallituksen, Braxin ja kumppaneiden nettisensuurilaeista sitten tule mieleen mitään "erityistä hallintoa toisen maailmansodan ajoilta"? Tiedätkö koko laista yhtikäs mitään? Jos tiedät niin jotain pitäisin noin herkkätuntoiseen mieleen tulla! :)

[QUOTE="vieras";23298578]Jos ihminen pakenee työtä niin silloin pitääkin kaikkien porttien avautua taivasta myöden.;)[/QUOTE]

Ja ne totta mooses Euroopassa, mukaan lukien Suomi, avautuvat!!!!

Omat juoppomme saavat kyllä rauhassa nukkua paperinkeräyslaatikoissa ja siltojen alla. Näiden "työnvieroksunta" ei ole yhtä arvokasta ja palkittavaa kuin näiden PAREMPIEN IHMISTEN globaali työnvieroksunta!

Äiti 44 v, mitä sulla on mua vastaan kun olen humanisti? En syleile maailmaa, mitä tuo tarkoittaakin, paitsi että kiinnostavia tutkimusaiheita löytyy kyllä humanistisiltakin aloilta, ei vain esim. kauppatieteistä. Olen kristitty ja feministi, vihreä en ollenkaan, hyväksyn esim. turkistarhauksen. Sulla tuntuu olevan stereotyyppinen kuva humanisteista ikäänkuin meidät voisi niputtaa kaikki samaan...

Perussuomalaiset valtaan!
Suomi sisällissotaan!
Suomalaiset maanpakoon Ruotsiin!
Maahan jääneet jäävät Venäjän jyrän alle!

Äänestä persuja! Markka takaisin, niin ollaan yhä lähempänä sestertiusta ja oravannahkoja.
Äänestä ihmeessä! Rajat kiinni, saadaan mamut pois ja samalla voidaan lopettaa vienti- ja tuontitoiminta ryssien ja svedujen, vitun virolaisten, saatanan sakemannien ynnä muiden kanssa. Kyllähän me suomalaisella työllä elämme. Uusnatsismin uusi aikakausi alkaa eli persismi! Hurraa persismi, tervetuloa kivikausi!

[QUOTE="vieras";23298560]Kuinka montaa sotaa pakenevaa ihmistä Suomen pitäisi auttaa, vai eikö sillä ole ylärajaa?[/QUOTE]

Tämä ei ole kovin merkityksellinen asia määritellä juuri nyt, koska luku muuttuu kaiken aikaa. Nykyinen luku lienee ihan hyvä, sopii sitä nostaakin hiukan. Muttei mitään lukua tarvitse kiveen kirjoittaa. Enkä tässä (tiedoksi sisälukutaidottomille) sano, että tänne voi ottaa kaikki maailman miljoonat pakolaiset.

Kerro vaikka sinä se, mikä on suomalainen identiteetti?

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;23297781:
Ja ehkä tärkeä syy vahvaan suomalaisidentiteettiini on sekin että suvussani on paljon Karjalan evakkoja. Mummoni kotitila jäi Ryssälle. Sukulaisia oli myös Elisenvaaran pommitusta todistamassa (siinä junassa sisällä), silloin lapsia vielä mutta edelleen tänä päivänäkin elossa olevia joilta olen juttuja kuullut. Opin jo pienestä pitäen kotona mitä se merkitsee olla suomalainen, kuka minä olen ja kuka minä en ole.

Minäkin olen ylpeä suomalaisuudestani ja siirtokarjalaisuudestani. Mutta eipä esitetä liian ruusuisia näkemyksiä meidän "suomalaisuudestamme". Minun sukuani on ainakin ryssitelty oikein pitkän kaavan mukaan kantaväestön toimesta. Ja ihan valtakunnanpolitiikassakin esitettiin aikoinaan sellaisia näkemyksiä, että karjalaiset olisi pitänyt jättää oman onnensa nojaan rajan taakse, koska evakuoiminen ja asuttaminen olisi liian työlästä ja kallista.

Suomi hoiti pakolaisongelmansa uskomattoman hienosti. Monessa muussa maassa tyypit heitettiin vastaavassa tilanteessa leireihin, ja seurauksia korjataan vielä 60-70 vuotta myöhemminkin. Suomessa sen sijaan annettiin pakolaisille maata. (mitä moni kantaväestön edustaja ymmärrettävästi vastusti)

Ajat ovat muuttuneet, eikä kenenkään enää oleteta elävän ja elättävän itseään asutustilalla. (joilla hädin tuskin eli silloinkaan) Mutta väitänpä, että hirveä itku tulisi maahanmuuttokriitikoilta siinäkin tapauksessa, että pakolaisille annettaisiin kullekin maatilkku Suomesta.

Johannan päiväkirja: Totuus persu-populisteistaKirjoittanut Johanna Loukaskorpi (19. helmikuuta 2011, 12:41)
Näytä kirjoittajan kaikki blogimerkinnät
.Rakas päiväkirja, olen kurkkuani myöten täynnä persu-populisteja, jotka jyräävät keskustelupalstoilla ja katsovat maailmaa omien sinikeltaisten Timo-lasiensa läpi.

On aika julistaa perussuomalaiset – nuo keskustelupalstojen totuudentorvet – vaalien voittajiksi, koska vanhat puolueethan eivät ole ratkaisu. Persu-Suomessa kansalaisten ei tarvitse keskustelupalstoilla valittaa ja itkeä, koska valtion velka on maksettu, köyhien asema on parantunut, työllisyysprosentti on 100 % ja maahanmuuttajat ovat muuttaneet Suomesta viemästä meidän naisia, toimeentulotukea ja työpaikkoja. Persumaassa Pisa-menestyksen pissa ei nouse kenenkään päähän, eikä E-flop vie vihaisten miesten työpaikkoja Intian auringon alle, sillä Persumaassa paistaa aina aurinko.

Missä Soini, siellä ratkaisu. Senpä takia pääministerin ja presidentin tehtävätkin voisi Persumaassa yhdistää. Meillähän on Soini, me emme tarvitse muita - paitsi niitä muita persuja. Koska kokoomus opetti, että politiikassa lainaaminen on sallittua ja perussuomalaiset, että toisten ajatusten varastaminenkin on ihan hyvä asia, ehdotan että: "Hei, me kaikki äänestetään perussuomalaisia."

Ja kun me kaikki kohta äänestetään persuja, kannattaa käyttää hetki siihen, mitä perussuomalaiset kuntatasolla tekevät. Mitä persut ovat Tampereen valtuustossa saaneet aikaan? Kuinka monta aloitetta perussuomalainen ryhmä tai ryhmän jäsen on jättänyt tämän valtuustokauden aikana? Kuinka monta valtuustokyselyä ryhmän jäsenet ovat tehneet?

Valtuustokyselyitä ryhmä ei ole tehnyt. Aloitteita on ollut yksi. Sen teki perussuomalainen varavaltuutettu Kalevi Suoniemi pormestarin luottamuksen selvittämiseksi. Käytännössä siinä halvennettiin Tampereen pormestaria.

Kuinka usein perussuomalaiset ovat olleet äänessä Tampereen valtuustossa? Laila Koskela on kai kahden vuoden aikana kerran pari avannut suunsa Koukkuniemestä. Ja Veltto on muistaakseni muutaman kerran ollut paikallakin, mutta ei kyllä koskaan loppuun asti.

Mitä perussuomalaiset valtuutetut ovat saaneet aikaan lautakunnissa? Olisi kerrankin kiva kuulla persuilta oikeita ja rakentavia ehdotuksia. Jotain muutakin kuin sitä ainaista sontaa, joka maahanmuuttokriittisyydeksikin verhotaan. Vai mitä mieltä arvon blogistit ovat siitä, että sivistys- ja elämänlaatupalveluiden lautakunnan kokouksessa perussuomalainen jätti muutosesityksen ja eriävän mielipiteen 22 000 euron maahanmuuttajayhdistysten avustuksista. Sillä summallahan sitä sitten Tampereen taloutta paikataan. Samassa kokouksessa mm. uimarantojen kunnostusta ja ylläpitoa ostettiin miljoonalla eurolla.

Mutta mikä minä olen tällaista mediakriittisyyttä ja perussuomalaista rehellisyyttä ehdottamaan. So what, olen ilmeisesti vain kateellinen.

Tämä ei ole kovin merkityksellinen asia määritellä juuri nyt, koska luku muuttuu kaiken aikaa. Nykyinen luku lienee ihan hyvä, sopii sitä nostaakin hiukan. Muttei mitään lukua tarvitse kiveen kirjoittaa. Enkä tässä (tiedoksi sisälukutaidottomille) sano, että tänne voi ottaa kaikki maailman miljoonat pakolaiset.

Kerro vaikka sinä se, mikä on suomalainen identiteetti?

Se luku on tarpeen määritellä nyt, myöhemmin sitä ei pystytä tekemään.

Suomen väestönkasvusta on tällä hetkellä kolmannes maahanmuutosta johtuvaa. Onko se liian vähän vai paljon?

[QUOTE="vieras";23298689]Se luku on tarpeen määritellä nyt, myöhemmin sitä ei pystytä tekemään.

Suomen väestönkasvusta on tällä hetkellä kolmannes maahanmuutosta johtuvaa. Onko se liian vähän vai paljon?[/QUOTE]

Luvun voi määritellä uudelleen vaikka joka vuosi.
Suomen väestö taitaa kasvaa melko maltillisesti. Ei ainakaan liikaa.

Vastaa nyt sinäkin minun kysymykseeni.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;23298383:
So?

Suomessa on tutkimuksen mukaan toimiva demokratia.
Onko tuo tutkimus erehtymätöntä jumalansanaa? Tietääkö se demokratiamme toimivuuden paremmin kuin Suomen kansalainen?

Onko Suomen demokratia RIITTÄVÄN toimiva!?

Potilaan sydänkin toimii niin kauan kunnes se pysähtyy. Sitten se vasta ei toimi. Mutta se saattoi toimia vuosia ennen pysähtymistään jo hirmuisen huonosti.

Ja Suomi on 30 parhaan joukossa maaiimassa? Ihan kivaa että olla Saudi-Arabian ja Pakistanin edellä :D Mikä oli paras taso? Tanska? Onko Tanska kuinka lähellä täydellistä ihannemallia, parhaalla mahdollisella tavalla toimivaa demokratiaa?

Jos tentin maksimipistemäärä on 100 ja minä saan 55 pistettä ollen porukan paras, niin minä olin paras vaikka tenttini meni melkolailla päin persettä. Läpi kuitenkin pääsin, hurraa!!!!

Joo, me pidetään kiinni PerSujen taikalääkkeistä ja lupauksista :)

No itse asiassa tuolla ketjussa, jossa tuohon tutkimukseen viittasin, persukaverisi väittivät, että nimenomaan Suomessa ei demokratia toimi ja että meidän pitäisi ottaa mallia Sveitsistä.

"The barometer uses 100 empirical indicators to measure how well a country complies with the three democratic principles of freedom, equality and control as well as the nine basic functions of democracy. The comparison of thirty established democracies between 1995 and 2005 has revealed that Denmark is leading the way, followed by Finland and Belgium. "In the comparison, the lowest quality is exhibited by the democracies in Poland, South Africa and Costa Rica," says Marc Bühlmann from the University of Zurich. While Italy, as might be expected, finds itself towards the bottom end of the scale, it is surprising that Great Britain (26th) and France (27th) are also so far down the ranking. Equally surprising is the fact that Switzerland (14th) is only mediocre and lags behind 11th- placed Germany. USA ranks 10th, behind Canada at 7thplace."

Kiva, että sinä iloitset riman ylittävästä läpipääsystäkin 55 pisteelläsi ;) , mutta tässä tuloksia tuosta tutkimuksesta, jossa Suomi näyttää saaneen kouluarvosanoissa 9- :

Denmark ... 88.3
Finland ... 87.7
Belgium ... 85.1
Iceland ... 83.5
Sweden ... 82.9
Norway ... 82.1
Canada ... 79.4
Netherlands ... 79.0
Luxembourg ... 75.2
USA ... 74.9
Germany ... 73.2
New Zealand ... 72.1
Slovenia ... 69.6
Switzerland ... 67.8
...

http://www.mediadesk.uzh.ch/article...10115_MM_Demokratiebarometer_Europa_E_def.pdf

Minäkin olen ylpeä suomalaisuudestani ja siirtokarjalaisuudestani. Mutta eipä esitetä liian ruusuisia näkemyksiä meidän "suomalaisuudestamme". Minun sukuani on ainakin ryssitelty oikein pitkän kaavan mukaan kantaväestön toimesta. Ja ihan valtakunnanpolitiikassakin esitettiin aikoinaan sellaisia näkemyksiä, että karjalaiset olisi pitänyt jättää oman onnensa nojaan rajan taakse, koska evakuoiminen ja asuttaminen olisi liian työlästä ja kallista.

Suomi hoiti pakolaisongelmansa uskomattoman hienosti. Monessa muussa maassa tyypit heitettiin vastaavassa tilanteessa leireihin, ja seurauksia korjataan vielä 60-70 vuotta myöhemminkin. Suomessa sen sijaan annettiin pakolaisille maata. (mitä moni kantaväestön edustaja ymmärrettävästi vastusti)

Ajat ovat muuttuneet, eikä kenenkään enää oleteta elävän ja elättävän itseään asutustilalla. (joilla hädin tuskin eli silloinkaan) Mutta väitänpä, että hirveä itku tulisi maahanmuuttokriitikoilta siinäkin tapauksessa, että pakolaisille annettaisiin kullekin maatilkku Suomesta.

Tiedän kyllä tuon karjalaisten ryssittelyn. Tai siis en tiedä omakohtaisesti (en nyt ihan niin iäkäs ole :D ) mutta olen kuullut. Tai siis en ole kuullutkaan vaan MINULLE ON KERROTTU!
Ja tietääkseni ruotsinkieliselle alueelle karjalaiset EIVÄT kelvanneet! No, somppuja ei taida edelleenkään olla Ahvenanmaalla?

Ja ei TODELLAKAAN nykyään enää edellytetä kenenkään turvapaikanhakijan viljelevän maatilkkua itsensä elättääkseen!! Nykyään ei yleensäkään EDELLYTETÄ että he elättävät itse itsensä!

Ja kuten sanoin, vain noin 1% näistä tulijoista on Hesarin julkaiseman tilaston mukaan OIKEITA SOTAA JA VAINOA PAKENEVIA PAKOLAISIA. Muut ovat työtä paossa. Maassa jossa on liki 400 000 työtöntä!

Äiti 44 v, mitä sulla on mua vastaan kun olen humanisti? En syleile maailmaa, mitä tuo tarkoittaakin, paitsi että kiinnostavia tutkimusaiheita löytyy kyllä humanistisiltakin aloilta, ei vain esim. kauppatieteistä. Olen kristitty ja feministi, vihreä en ollenkaan, hyväksyn esim. turkistarhauksen. Sulla tuntuu olevan stereotyyppinen kuva humanisteista ikäänkuin meidät voisi niputtaa kaikki samaan...

Hyvä että sinulla kuitenkaan ei ole mitään stereotyyppisiä kuvia PerSuista :)

Ei minulla ole mitään humanisteja vastaan! Kavereissani on heitäkin!! Ei kovin montaa, mutta jokunen löytyy. Ja varsinkin jos et syleile maailmaa (tiedät mitä sillä tarkoitan) niin mehän tullaan hyvin juttuun!! Meillehän ei synny varmaan edes poliittista kaplakkaa keskenämme :D vaan rauhanomaisesti keskustelisimme asioista teekupposen äärellä.

Yhteistyössä