mitä tekisit jos mies ei suostuisi toiseen lapseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kysely"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kysely"

Vieras
Syyt taloudelliset ja myös se että lapsi alkaa olla suht. helppo hoitaa kun ikää jo kohta 2v6kk niin ei halua toista joka olisi ihan pieni ja hoidettava. Tyytyisittekö vaan yhteen lapseen?

meillä olisi ollut eron paikka jos mies ei olisi tahtonut toista. itseasiassa kolmaskin olisi ollut eron paikka. ei toista voi pakottaa tekeen lapsia jos toinen ei tahdo mutta ei se toinenkaan voi pakottaa toista lapsettomaksi joten jos tahto lapsiluvusta ei kohtaa niin on kyllä vakavasti eron harkitsemisen paikka.

[QUOTE="vieras";23359126]meillä olisi ollut eron paikka jos mies ei olisi tahtonut toista. itseasiassa kolmaskin olisi ollut eron paikka. ei toista voi pakottaa tekeen lapsia jos toinen ei tahdo mutta ei se toinenkaan voi pakottaa toista lapsettomaksi joten jos tahto lapsiluvusta ei kohtaa niin on kyllä vakavasti eron harkitsemisen paikka.[/QUOTE]

mies vaan todella hyvä isä tuntuisi oudolta rikkoa perhe.

[QUOTE="kysely";23359128]mies vaan todella hyvä isä tuntuisi oudolta rikkoa perhe.[/QUOTE]

kyllä mutta tuo on niitä asioita joissa kannattaa jo miettiä sitäkin, että kuinka kovasti sitä toista lasta TODELLA haluaa. alkaako jossain välissä tuntemaan katkeruutta ja vihaa miestä kohtaan koska ei saa sitä toista lasta jota kovasti tahtoisi.

Et sä voi toista pakotta kersoja tekemään. Mä en tajua mikä hitto joitaki naisia oikein vaivaa ku miestä pidetään pelkkänä siittokoneena jonka toki pitää hoitaa se talouspuoli ja jumaliuta ellei se mies hoida niitä lapsia töidensä ja kaiken muun lisäks niin paskishan se on ja kavereistaan saa sit luopua ne on pelkiä ilkiöitä jotka vokottelee sen miehen hunningolle. nii ja häät pitää ehdottomasti jäjestää suurenmaailman malliin tehkööt mies sit enemmän töitä et rahaa tulee jne......

minä minä minä menttaliteetilla vaan eteenpäin

meillä se oon minä, joka ei tahdo lisää lapsia. Kaksi saa riittää mulle, sanoi mies mitä hyvänsä. Vaikka sitten haluis erota. Mulla on niin paljon vastuuta meidän henk.koht. elämässä, että todennäköisesti kolmas lapsi johtais mun puolelta eroon.

Et sä voi toista pakotta kersoja tekemään. Mä en tajua mikä hitto joitaki naisia oikein vaivaa ku miestä pidetään pelkkänä siittokoneena jonka toki pitää hoitaa se talouspuoli ja jumaliuta ellei se mies hoida niitä lapsia töidensä ja kaiken muun lisäks niin paskishan se on ja kavereistaan saa sit luopua ne on pelkiä ilkiöitä jotka vokottelee sen miehen hunningolle. nii ja häät pitää ehdottomasti jäjestää suurenmaailman malliin tehkööt mies sit enemmän töitä et rahaa tulee jne......

minä minä minä menttaliteetilla vaan eteenpäin

En aio miestäni pakottaa toiseen lapseen enkä ole miestäni laittanut taloudellisesti liian kireälle. Elämme vaatimatonta elämää ja häämmekin minä maksoin ja ne olivat melko pienet maksoivat 2000€.

[QUOTE="vieras";23359132]kyllä mutta tuo on niitä asioita joissa kannattaa jo miettiä sitäkin, että kuinka kovasti sitä toista lasta TODELLA haluaa. alkaako jossain välissä tuntemaan katkeruutta ja vihaa miestä kohtaan koska ei saa sitä toista lasta jota kovasti tahtoisi.[/QUOTE]

Mites se jo olemassa oleva lapsi? Eikö sillä ole mitään väliä, perhe vaan hajalle että äiti saa lisääntyä uudestaan. Mitäpä jos oma äitisi olisi jättänyt isäsi sen vuoksi että saa tehdä sinulle pikkusisarruksen?

Ihminen katkeroituu jos niin haluaa - oli aihe mikä hyvänsä. Tässä kohtaa äiti ei ehkä katkeroituisi jos ottaa eron ja alkaa toisen kanssa lapsia tehdä. Mutta jos minä olisin tuollaisen äidin lapsi niin taatusti katkeroituisin.

Opetelkaa nyt hyvät naiset hanskaan sitä vauvakuumettanne. Se ei oikeuta kaikkeen, eikä siihen että maailma tanssii teidän vauvakuumeen ympärillä.

[QUOTE="hohhoijaa";23359141]Joo miettikäähän akat siltä kantilta, että miehenne haluaisi lisää lapsia ja te ette. Onko ok, että mies jättää teidät sen vuoksi?[/QUOTE]

Näinpä. Mutta kun on kyse vauvakuumeesta ei joillekin muijille tunnu menevän kaaliin että se ei ole maailman ainoa asia. Itsekeskeisyydellä ei ole mitään rajaa. Mies vaihtoon ja jo olemassa olevan lapsen perhe hajalle - mitä väliä, kunhan äiti saa "tuoksutella ihanaa vauvaa"

Miettisin varmaan, että piru kun ei tästä tullut puhuttua ENNEN kuin hankittiin tämä eka muksu... Tai silloin kun tämä eka syntyi. Tai jossain vaiheessa...

Näinpä. Mutta kun on kyse vauvakuumeesta ei joillekin muijille tunnu menevän kaaliin että se ei ole maailman ainoa asia. Itsekeskeisyydellä ei ole mitään rajaa. Mies vaihtoon ja jo olemassa olevan lapsen perhe hajalle - mitä väliä, kunhan äiti saa "tuoksutella ihanaa vauvaa"

Minulle ainakin tämä perhe on tärkeä enkä halua lapseltamme perhettä rikkoa. Joskus vaan suren kun lapsi jää ilman sisaruksia.

Riippuu siitä, jos yhdessä olisimme alusta asti puhuneet lapsilukutoiveestamme. Toki mieli voi ja saa muuttua, mutta pahaltahan se tuntuisi, jos itse haaveilisi ja toinen ei. Minä varmaankin yrittäisin kohentaa perheen taloudellista tilannetta jotenkin ja lisäksi muistuttaisin miestäni siitä, että pianhan se toinenkin lapsi olisi lähes 3v ja tulevaisuudessa sisarukset leikkisivät kivasti keskenään yms.

[QUOTE="kysely";23359155]Minulle ainakin tämä perhe on tärkeä enkä halua lapseltamme perhettä rikkoa. Joskus vaan suren kun lapsi jää ilman sisaruksia.[/QUOTE]

Onhan se varmaan surullista ja itse ainoa lapsena toivon joskus sisarrusta. Siliti se olemassa oleva perhe on aina tärkein ja haaveet haaveita. Elämässä vaan ei aina saa kaikkea, niinhän se menee. Jos vauva-aika on ollut niin raskasta miehellesi niin tuskin se toisella kierroksella kamalati helpottaa, ainakaan jos sitä lasta ei oikein halua.

Koita pysähtyä tähän hetkeen ja elää siinä. Jossittelu on turhaa. Elämään voi etsiä lisäsisältöä muustakin kuin toisesta lapsesta.

[QUOTE="juu";23359167]Onhan se varmaan surullista ja itse ainoa lapsena toivon joskus sisarrusta. Siliti se olemassa oleva perhe on aina tärkein ja haaveet haaveita. Elämässä vaan ei aina saa kaikkea, niinhän se menee. Jos vauva-aika on ollut niin raskasta miehellesi niin tuskin se toisella kierroksella kamalati helpottaa, ainakaan jos sitä lasta ei oikein halua.

Koita pysähtyä tähän hetkeen ja elää siinä. Jossittelu on turhaa. Elämään voi etsiä lisäsisältöä muustakin kuin toisesta lapsesta.[/QUOTE]

teen jo monennäköisiä asioita mihin ei lapsi liity. Olen työharjoittelussa, opiskelen yms. ja aion niitä jatkaakin.

No eihän sitä pakottaakaan voi.

Meillä oli se tilanne, että oltiin puhuttu, että haluamme 2 lasta, mutta esikoisen jälkeen meni pitkä aika, ennen kuin me kumpikaan olimme valmiita toiseen. Sit ku esikoinen täytti 3 vuotta aloimme molemmat pikkuhiljaa haaveilla toisesta lapsesta. Ja lasten neljän vuoden ikäero on toiminut meillä tosi hyvin.

Jospa miehesikin vielä muuttaa mielensä, kun aikaa kuluu :)

meilläkään mies ei halunnut toista ja minä olisin tahtonut, mutta kun yhteisen elämän olemme valinneet ja rakastamme toisiamme, niin eipä tässä ollut muuta vaihtiehtoa kuin sopeutua. Aikansa se vei, mutta en enään edes haluaisi perheeseen toista. Minusta on jo tullut sillai itsekäs, että nautin elämisen helppoudesta lähes 5v lapsen kanssa. On aikaa harrastaa välillä jotakin ihan itsekeseenkin.

[QUOTE="vieras";23359192]meilläkään mies ei halunnut toista ja minä olisin tahtonut, mutta kun yhteisen elämän olemme valinneet ja rakastamme toisiamme, niin eipä tässä ollut muuta vaihtiehtoa kuin sopeutua. Aikansa se vei, mutta en enään edes haluaisi perheeseen toista. Minusta on jo tullut sillai itsekäs, että nautin elämisen helppoudesta lähes 5v lapsen kanssa. On aikaa harrastaa välillä jotakin ihan itsekeseenkin.[/QUOTE]

Hyvä kommentti!

[QUOTE="vieras";23359192]meilläkään mies ei halunnut toista ja minä olisin tahtonut, mutta kun yhteisen elämän olemme valinneet ja rakastamme toisiamme, niin eipä tässä ollut muuta vaihtiehtoa kuin sopeutua. Aikansa se vei, mutta en enään edes haluaisi perheeseen toista. Minusta on jo tullut sillai itsekäs, että nautin elämisen helppoudesta lähes 5v lapsen kanssa. On aikaa harrastaa välillä jotakin ihan itsekeseenkin.[/QUOTE]

Meillä mies odottaa että lapsi kavaa että matkustelu, harrastamiset yms on helpompaa.

Näin se on meilläkin että minä haaveilisin siitä toisesta, mutta mies ei halua. Ei ole koskaan halunnutkaan enempää kuin yhden eli meidän tapauksessa ei mikään yllätys. Omille tunteilleni en vaan mitään voi, surettaa minuakin kun lapsemme ei saa sisarusta.. Mutta pakko vaan sopeutua, vaikka salaa koko ajan toivon että mies muuttaisi mielensä.

Ero ei meidän kohdalla ole se ratkaisu enkä oikein ymmärrä miten joku rikkoo perheensä vauvakuumeen takia. Ero on sille lapselle aina niin iso juttu, vaikka moni tuntuu sitä vähättelevän eikä taida itse edes huomata kuinka ne omat lapset kärsii erosta. Jos miettii että kummasta lapsi kärsii enemmän, siitä että on ainoa lapsi vai erosta niin eiköhän se ero ole aina pahempi juttu.. vaikka sitten myöhemmin saisikin sisaruksia (jos saa, mistäs sitä ikinä tietää).

[QUOTE="niin";23359271]Näin se on meilläkin että minä haaveilisin siitä toisesta, mutta mies ei halua. Ei ole koskaan halunnutkaan enempää kuin yhden eli meidän tapauksessa ei mikään yllätys. Omille tunteilleni en vaan mitään voi, surettaa minuakin kun lapsemme ei saa sisarusta.. Mutta pakko vaan sopeutua, vaikka salaa koko ajan toivon että mies muuttaisi mielensä.

Ero ei meidän kohdalla ole se ratkaisu enkä oikein ymmärrä miten joku rikkoo perheensä vauvakuumeen takia. Ero on sille lapselle aina niin iso juttu, vaikka moni tuntuu sitä vähättelevän eikä taida itse edes huomata kuinka ne omat lapset kärsii erosta. Jos miettii että kummasta lapsi kärsii enemmän, siitä että on ainoa lapsi vai erosta niin eiköhän se ero ole aina pahempi juttu.. vaikka sitten myöhemmin saisikin sisaruksia (jos saa, mistäs sitä ikinä tietää).[/QUOTE]

Niin se varmaan on. Mies vaan voi tehdä vaikka kuinka pitkään lapsia itselläni ei ole kuin tuo pari vuotta mahdollista.

Yhteistyössä