L
luu
Vieras
No kyllähän se melko surullinen lähtökohta tulevaisuuden kannalta on, jos elintasoa hankitaan ja ylläpidetään LUOTOLLA siitä huolimatta, että vanhemmat käyvät töissä. Uskon (=toivon, jo Suomen tulevaisuudenkin kannalta), että suurin osa ihmisistä jakaa tämän mielipiteen kanssani. Lasten kotihoitoa/päivähoitoa koskevat valinnat tehdään tapauskohtaisesti, se on päivänselvää, mutta silloin on myös myönnettävä se tosiasia, että asioiden tärkeysjärjestys on erilainen kuin muilla.
PS. Minä olen aikoinani kiikuttanut 1-vuotiaani päivähoitoon, jotta saisin opintoni päätökseen (JOTTA voisin tarjota hänelle tulevaisuudessa paremman elintason kuin nyt).
Luottoja mäkään en ymmärrä, talous pitää pystyä muokkaamaan niin että velaksi ei tavaroita tai ruokaa osteta.
Mutta idiootti on se että lapsen vuoksi pitäs vuokralla asua...se ei mene mun jakeluun niin mitenkään. Kyllä se turvattu asuminen (vuoralaisen voi aina potkia ulos) on mielestäni tärkeä lapsellekin. Ja se omaisuus mitä tuo oma asunto tuo mukanaan on aika hyvä peruspohja elämiselle. Omaa asuntoa vastaan kun saa vaikka äkillistä lainaa jos elämä pahasti yllättää. Ja jos ihan kriisiin mennään niin jotain jää käteen kun asunto myydään pois.