HuOmenta !

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja marabou
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Vaikea niistä on sanoa.
Lylen kuolema olisi voitu ehkäistä rokotteella joten minä luonnollisesti näen ne positiivisemmin kuin moni muu... (ja esim. nyt tilasin Tiitille hepatiitti-rokotteet kun hänen ystävissään pari hepatiitti A:n kantajaa.)
Mutta koskaan ei voi tietenkään varmasti tietää.

Toivon, että sydänleikattava pienokainen toipuu hyvin.
Kiitos. Minäkin toivon kaikkea hyvää pienelle. On tää kyllä niin epäreilua. Sinäkin varmasti koit kaiken huolen Lylen kautta.

Huomenta!
Pakkanen hieman harmittaa. :( EI tuo hankikantoakaan kehitä, kun ei ole ollut vesikelit. Plääh! Vääh!

Vaikea niistä on sanoa.
Lylen kuolema olisi voitu ehkäistä rokotteella joten minä luonnollisesti näen ne positiivisemmin kuin moni muu... (ja esim. nyt tilasin Tiitille hepatiitti-rokotteet kun hänen ystävissään pari hepatiitti A:n kantajaa.)

Minäkin niin toivon. En tahdo kestää sitä vanhempien murhetta.

Riepasta lauantai aamua !
Kuinkas hurisee ? :)

Itse nautin kahvista ja takkaan pistän tulta.
Ulkona pakkasaamu . Markkinoille olisi tarkoitus aamupäivällä suunnata .
Takka! Asuttiin ok-talossa aikoinaan ja syötiin sitten ilta- ja aamupalaksi takkamakkaraa. :laugh:

Talo oli suojelukohde ja ihan harakanpesä; seinän välissä kilkutteli kuolemankello vai mikä se ötökkä olikaan?

Lihosin kuus kiloa siinä halvatun talossa.

Huomenta!

Mies lupasi herätä lapsen kanssa nyt viikonloppuna..Mutta enköhän mä ite sitte herännyt puol seitsemältä.Aina käy näin.:kieh:Ärsyttää.
Tänään onneks illalla kavereitten kanssa ulos.Ja ostin eilen uudet kengätkin sen kunniaksi,en malta oottaa että pääsen laittamaan ne jalkaan:D Pienet on ilot nykyään :D

Vaikea niistä on sanoa.

Vähän OT menee, mutta hepatiitti A:sta ei jää koskaan "kantajaksi" eikä voi levittää tartuntaa sen jälkeen kun on parantunut. Elinikäinen immuniteetti sairastaneelle kyllä tulee.

Riepasta lauantai aamua !
Kuinkas hurisee ? :)

Itse nautin kahvista ja takkaan pistän tulta.
Ulkona pakkasaamu . Markkinoille olisi tarkoitus aamupäivällä suunnata .

Hrrr. huomenta :) Mun pitää kans laittaa takkaan tuli.. Jos tekis ekaks vaan leipätaikinan valmiiks jotta saa laittaa uuniin lämmityksen jälkeen :p

Miten se voi olla että leivinuunilla tehty leipä on aan NIIIIIN paljon parempaa kuin normaalissa uunissa tehty! :)

[QUOTE="vieras";23446612]Vähän OT menee, mutta hepatiitti A:sta ei jää koskaan "kantajaksi" eikä voi levittää tartuntaa sen jälkeen kun on parantunut. Elinikäinen immuniteetti sairastaneelle kyllä tulee.[/QUOTE]

Kiitos tarkennuksesta.
Eli pitää tarkentaa siten että kaksi hänen ystävistään sairastaa hepatiittia?

Huomenia!täällä tytön 3v kanssa leikitään autoilla ja katellaan postimiespatea:Dja no äiti koneella samalla kattelee hiustenvärjäysvinkkejä mut tänne tuli taas eksyttyä;)
Kohta vähä siivoilemaan ja ulkoilemaan:)

Kiitos tarkennuksesta.
Eli pitää tarkentaa siten että kaksi hänen ystävistään sairastaa hepatiittia?

A-hepatiittirokote tuottaa vastustuskyvyn parissa viikossa, toisaalta tauti nuorilla ihmisillä paranee muutamassa viikossa. Itämisaika on tosi pitkä, jopa puolitoista-kaksi kuukautta. Tarttuu salmonellan tavoin, eli käsihygienia on a&o.
B- ja C-hepatiitit ovat eri juttu, tarttuvat vain seerumin/veren välityksellä, B:hen on rokote C:hen ei, ja niihin voi jäädä kantajaksi.
Voi pöh. tuntuu pöhköltä tässä huomenta ketjussa tällaisia, mutta halusin vielä vastata =)

ja pps: Suomessa on tällä hetkellä 4 rekisteröityä a-hepatiitti tartuntaa.

[QUOTE="vieras";23453025]A-hepatiittirokote tuottaa vastustuskyvyn parissa viikossa, toisaalta tauti nuorilla ihmisillä paranee muutamassa viikossa. Itämisaika on tosi pitkä, jopa puolitoista-kaksi kuukautta. Tarttuu salmonellan tavoin, eli käsihygienia on a&o.
B- ja C-hepatiitit ovat eri juttu, tarttuvat vain seerumin/veren välityksellä, B:hen on rokote C:hen ei, ja niihin voi jäädä kantajaksi.
Voi pöh. tuntuu pöhköltä tässä huomenta ketjussa tällaisia, mutta halusin vielä vastata =)

ja pps: Suomessa on tällä hetkellä 4 rekisteröityä a-hepatiitti tartuntaa.[/QUOTE]

Kiitos tietoiskusta. Arvostan sitä.
Olisiko sitten hepatiitti B joka noilla ystävillä kyseessä...?
Rokote kuitenkin tilattu ja koululla ensi viikolla annetaan.
:)

Yhteistyössä