Tahraiset ja/tai nyppyiset ja/tai pieni reikäiset ja/tai kulahtaneet vauvan/lasten vaatteet myyntiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Kirppareilla kierreltyä olen nähnyt aikasta sotkuisen näköisiä vauvan ja lastenvaatteita myynnissä ja hirmuhinnalle eli aivan kulahtanut tutan potkupuku 1-2e jne. Itselleni näitä vaatteita alkaa nyt kertyä eli pieneksi jää ihan vauvakokoisista ylöspäin ja osa on ihan uudenveroisia, mutta sitten on ihanaa 80-lukua kirppikseltä ja muita huonokuntoisia vaatteita. Monelle nämä saattaisi olla vielä käyttökuntoisia jos ja kun on ihan sama millaisia ne vaatteet on. Olen itse maalta ja tottunut, että siellä asuessani oli sama oliko vaate millainen kotikäytössä eli huonommatkin kävi.
Kuitenkin ajattelin nyt tehdä noista huonoista vaatteista vaatepaketteja suunnilleen lahjoitushinnalla eli koko vaatepaketti aloitushuuto esim. 10snt ja korotus 5snt. Mitä kokoja minun kannattaisi laittaa aina yhteen vaatepakettiin ja millaisia kokoonpanoja? Jonkin verran on myös kenkiä alkaen vauvakoosta ylöspäin. Tarkoitukseni on tehdä pakettikokoisia vaatepaketteja eli kussakin paketissa on runsaasti vauvan tai lapsen vaatteita. Ostajallehan tulee postikulut paketin verran tai sitten nouto ja mietin laitanko noita eri kokoja yhtä aikaa, jotta postikulujakin voi yhdistää. Samoin laitanko ulkopuvut erikseen?
Bisnestä en näillä ajatellut tehdä vaan myyn edelleen sillä hinnalla millä menee jos joku tarvitsee tämän kuntoisia vaatteita.
Kertoisitko vielä minkä kuntoisia vaatteita ei kannata laittaa myyntiin?????? Siis mikä on liian huono huonoksikin. Kirjoitan kyllä kohteisiini millaisia vaatteita on kyseessä ja ehkä liiankin tarkasti kuvailen kohteita ja yritän laittaa selkeää kuvaa jossa näkyy tuotteiden kunto.

Eikös sun kannattaisi käyttää noi ihan rättinä, niin rahallinen arvokin olisi isompi? Siis meillä ainakin kuluu kesäisin puutarhakalusteiden pyyhkimisessä, takan edusta/luukkujen siivouksessa kaikkea tälläistä kierrätysrättiä, jota ei tartte pestä vaan voi suosiolla heittää roskiin.

Näitä samanlaisia on kuitenkin myynnissä kirppareilla ja osa jopa hirmuhintaan? Eikö esim. navettaperheissä ole tarvetta?
Jos yksikään näitä tarvitsee niin ei viitsisi heittää roskiinkaan.

Eikös sun kannattaisi käyttää noi ihan rättinä, niin rahallinen arvokin olisi isompi? Siis meillä ainakin kuluu kesäisin puutarhakalusteiden pyyhkimisessä, takan edusta/luukkujen siivouksessa kaikkea tälläistä kierrätysrättiä, jota ei tartte pestä vaan voi suosiolla heittää roskiin.

On tämäkin vaihtoehto, mutta ajattelin jos joku tarvitsee näitä vaatteina. Myynnissä kun olen kuitenkin nähnyt tämän kuntoisia. Se oma rahallinen arvo ei ole tärkeä. Näitä vaatteita kun on tosi paljon eikä oikein jaksaisi säilyttää niitä edes rievuiksi.

Näitä samanlaisia on kuitenkin myynnissä kirppareilla ja osa jopa hirmuhintaan? Eikö esim. navettaperheissä ole tarvetta?
Jos yksikään näitä tarvitsee niin ei viitsisi heittää roskiinkaan.

Luulisi että navettaperheessäkin näitä tulee ihan itselle luonnollisen poistuman kautta :) Myynnissä voi olla, mutta se ei toki tarkoita että hitti on...

On tämäkin vaihtoehto, mutta ajattelin jos joku tarvitsee näitä vaatteina. Myynnissä kun olen kuitenkin nähnyt tämän kuntoisia. Se oma rahallinen arvo ei ole tärkeä. Näitä vaatteita kun on tosi paljon eikä oikein jaksaisi säilyttää niitä edes rievuiksi.

Mulla on ollut ilmoitus ANNETTAVISTA käytetyistä vaatteista. Olen ilmoittanut ettei kyseessä ole merkkivaatteet vaan ihan normi marketeista ostetut. Se mitä olen jättänyt ilmoittamatta on että joukossa on täysin käyttämättömiä ja olisi ollut jokunen niitä merkkivaatteitakin.

KUKAAN ei ole halunnut, joten ei, et saa kaupaksi

Heitä kaikki reikäiset, rikkinäiset ja tahraiset vaatteet pois tai tee niistä rättejä.

Vie loput vaatteista johonkin sellaiseen paikkaan, missä vievät vaatteita esim Venäjälle tai muihin apua tarvitseviin maihin.

[QUOTE="vieras";23459961]Mulla on ollut ilmoitus ANNETTAVISTA...KUKAAN ei ole halunnut, joten ei, et saa kaupaksi[/QUOTE]

Tuossa voi olla vähän sitä että ei kehdata ottaa ilmaiseksi vastaan kun sitten antaja luulee köyhäksi tai jotain vastaavaa. Itse on saatu sukulaisilta läjäpäin vaatetta ja osa on jo enemmän maailmaa nähnyttä ja kyllä niillekin on remonttihommissa ja rymyleikeissä käyttöä ollut. Mutta en mäkään kyllä niitä olisi ostanut tai etsinyt annetaan palstalta. Eli jos on tuttavapiirissä joku kenelle kehtaa antaa saatesanoilla "heitä pois mitä et tarvitse" niin olisi ehkä helpoin tapa päästä eroon. Tai sitten ainakin meidän neuvolassa on pöytä johon saa jättää ja josta saa ottaa vauvatavaraa, sieltä voisi joku tarvitseva kehdata ottaakin ilmaiseksi.

No rikkinäiset ainakin kannattaa itse käyttää vaikka rätteinä. Mutta nuo muut: itse laitoin kirpparille laatikkoon kaikki kulahtaneet ja nyppyiset, parissa oli myös sellaiset tahrat joita ainakaan itse en vaan ollut saanut millään pois. Hinta oli siis 10 snt/kpl ja muutama sieltä laatikosta oli hävinnyt (esim. juuri ne tahraiset) Itse ajattelin että jos jollakin on käyttöä vaikka nuken vaatteena tai saa kulahtaneen mutta muuten ihan kelpo vaatteen vaikka värjättyä mieleisekseen? Tai muuten hyötykäyttöön, täällähän joskus oli että huonosta bodysta saa leikattua sen alaosan ja ommeltua siitä jatkopalan toiseen bodyyn?

Mutta paljon niitä vielä jäi itsellekin riesaksi.. Vaikka ei noista osa nyt niin hirveän huonossa kunnossa ole, saman tyyppisiä näkyy olevan kirpparilla sillä euron hinnalla.. ihmettelen kyllä miten ne saa ne kaupaksi!

Yhteistyössä