Mies haluaa avioerossa pojan 1v 5kk

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nakko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nakko

Vieras
Asumme ulkomailla ja olemme eroamassa. Olemme molemmat suomalaisia ja mies täällä työkoennuksella. Hänkin on 1,5v jälkeen tulossa Suomeen. Mies on vakuuttunut, että poika jää hänelle. Miten saisin hänet ymmärtämään, että pojan on tultava mukaani? Olen ehdottanut mallia, jossa poika olisi kuukaudesta kolme viikkoa kanssani Suomessa ja sitten aina viikon ulkomailla mieheni luona. Tämä ei käy.

Taustana kerrottava, että olen itse ollut todella kiinni pojassamme. Poikamme heräili yli vuoden monta kertaa yössä. Lisäksi ei suostunut syömään ja oli täysimetyksellä myös yli vuoden. Olen ollut joka päivä ja yö poikamme kanssa ja mietinkin, että hänenhän täytyisi olla aivan kauhuissaan, jos yhtäkkiä katoaisin. Mieheni on myös pojalle erittäin läheinen ja hoitanut paljon, mutta silti uskon vilpittömästi, että pojan helpompi käsitellä ero isästä kuin ero minusta.

Itse pyrin huoltajuudesta sovittaessa laittamaan keskenäiset riitamme syrjään ja puhtaasti pojan kannalta miettimään, mitä tehdä. mieheni ei tätä tee vaan on vain koko ajan suuttunut minulle.

Kyllä pojalle on parasta, että palaa suomeen sun mukana. Ei tollaset systeemit käy, että menisi ulkomaille välillä isälleen, vaan isän on tultava Suomeen katsomaan poikaansa.

Jos ap ajattelisi puhtaasti lapsen kannalta, niin silloin hänkin jäisi ulkomaille vielä 1,5 vuodeksi. Jos oleskeluluvan tms. takia on vaikeaa, niin sitten ero pitää tehdä paperilla vasta komennuksen jälkeen.

Millainen tukiverkosto tai lastenhoitopalvelut siellä kohdemaassa on?
Meillä ainakin ulkomailla työskennellessä ei pahemmin vapaa-aikaa ole, joten lastenhoito on hankalaa ilman että toinen vanhemmista on kotona tai ilman päivähoitoa tmv.

Nuo lasten huoltajuuskiistat on aina vaikeita, niissä on aina se häviävä osapuoli. :(

Kaverini erosi ranskalaisesta miehestään kun lapsi oli vauva. Lapsi on nyt 4v. ja lentää isänsä luokse joka kuukausi viikoksi. Isä maksaa lapsen lennot mielellään että saa nähdä lastaan, ja on tyytyväinen että lapsi saa asua äidin kanssa täyspäiväisesti. Toki isä käy Suomessakin ja asuu tällöin lapsensa ja exänsä luona. Heillä tämä toimii hyvin, jokainen on tyytyväinen ja lapsi rakastaa matkustamista. :)

Jos te suomen lakien ja viranomaisten kanssa asian hoidatte, niin silloin täällä olevia käytäntöjä noudatetaan. Eli 1,5v jää todennäköisesti äidille. Ja en usko että tuon ikäistä kannattaa viikoksi kerran kuussa roudata ulkomaille.

Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa;23461113:
Millainen tukiverkosto tai lastenhoitopalvelut siellä kohdemaassa on?
Meillä ainakin ulkomailla työskennellessä ei pahemmin vapaa-aikaa ole, joten lastenhoito on hankalaa ilman että toinen vanhemmista on kotona tai ilman päivähoitoa tmv.

Nuo lasten huoltajuuskiistat on aina vaikeita, niissä on aina se häviävä osapuoli. :(

Meillä ei ole täällä minkäänlaista tukiverkostoa. Olen alkuvuodesta yrittänyt palkata lastenhoitajaa avuksi pari tuntia viikossa, mutta neljä on tehtävästä kieltäytynyt (emme osaa paikallista kieltä ja paikalliset huonosti englantia, joten ilmeisesti tuo vaikuttanut). Uskon, että osaltaan asiat kärjistyivät eroon, koska olen ollut tosi väsynyt yöheräilyistä. Lisäksi selkäni on ollut todella kipeä, kun minulla todettiin jo raskauden aikana paha nivelten löystyminen, joka on vasta nyt, kun poika on vihdoin alkanut syödä kiinteitä, paranemassa (imetys ylläpiti nivelten poikkeustilaa).

Niille, jotka kommentoivat, että miksi en jää tänne, niin minulla on työ Suomessa, johon voin palata. Minulla ei ole tuloja täällä ja oleskelulupani ei mahdollista työskentelyä (jos siis työpaikan saisin)

Jos olette suomessa menneet naimisiin ja oleskelunne on kohde maassa tilapäistä, eroatte suomen viranomaiset kautta - suomessa. Hultajuudesta siis päätetään suomessa. Lapsi jää äidille koska on noinkin pieni + sukulaiset/tukiverkot ovat suomessa. Isä ei edes todenäköisesti pärjäisi lapsen kanssa tai pieni joutuisi kokopäivä hoitoon (ei lapsen etu) Tuskin on myöskään lapsen etu että joutuisi eroon kerran kuussa viikoksi äidistään ja matkustamaan ulkomaille. Teillä on oikeastaan vain kaksi vaihtoehtoa, olla yhdessä vielä tuo jäljellä oleva 1,5 vuotta, tai jäät kohdemaahan niin että mies maksaa kulunne tai muutat lapsen kanssa suomeen. Eroa kannattaa aina harkita järjellä ja yrittää sivuuttaa tunteet. Sinun kannattaa miettiä ennen kaikkea itseäsi ja lasta.

Meillä ei ole täällä minkäänlaista tukiverkostoa. Olen alkuvuodesta yrittänyt palkata lastenhoitajaa avuksi pari tuntia viikossa, mutta neljä on tehtävästä kieltäytynyt (emme osaa paikallista kieltä ja paikalliset huonosti englantia, joten ilmeisesti tuo vaikuttanut).

Ja miten mies siis kuvittelee voivansa hoitaa työn ja lapsenhoidon tuossa tilanteessa? Eiköhän kyse ole nyt vaan miehesikin puolesta pelkästä uhkailusta. Hän ei haluaisi eroon lapsesta ja on vihainen sinulle ja uhkeilee tuolla.

Minulla oli lapsi samanlainen kuin sinun ja yhtä lailla kiinni. Olisi tuntunut ihan mahdottomalta ajatukselta, että lapsi olisi tuollaisessa tilanteessa jäänyt isälleen.

Oletteko kokeilleet jotain parisuhdeterapiaa? Teidän tilanteessanne voi hyvin olla, että liian rankka ja keskenänne liian erilaiset elämäntilanteet ovat vieneet teidät erillenne toisistanne ja saattaisitte hyvinkin voida jatkaa yhdessä, jos taas pääsisitte lähemmäs toisianne.

[QUOTE="Tiina";23461633]Muistelen lukeneeni, että pojan kehityksen kannalta on parempi, että hän on isän luona.[/QUOTE]

Taitaa olla jostain kolme vuotiaasta eteenpäin noin.

Minä itse ainakin tekisin tässä tilanteess niin, että laps muuttaa sinun kanssa suomeen ja käy lomailemassa isällä. Ja sitten kun mies muuttaa suomee, on laps yhtä paljon äidillä kuin isällä. Itse olen kyllä huono ehdottamaan tälläisiä, kun ei ole erosta kokemusta.

[QUOTE="minä";23461260]Ja miten mies siis kuvittelee voivansa hoitaa työn ja lapsenhoidon tuossa tilanteessa? Eiköhän kyse ole nyt vaan miehesikin puolesta pelkästä uhkailusta. Hän ei haluaisi eroon lapsesta ja on vihainen sinulle ja uhkeilee tuolla.[/QUOTE]

No kuvittelee varmaan ihan yhtä hyvin kuin aloittajakin kuvittelee. Hänhän meinasi samoin mennä töihin ja selkäkin on niin kipeä, ettei mitään oikein pysty tekemään, joten hyvinkin mahdollista, että miehellä olisi ihan yhtä hyvät mahdolilsuudet lasta hoitaa.

Isä on ihan yhtä tärkeä vanhempi. Jos lapsi jää sulle nyt suurimmaksi osaksi aikaa voi vieraantua kokonaan isästä. Oletat koko ajan että sulla on suurempi oikeus lapseen, ei se niin mene. Vaan lapsella on yhtä suuri oikeus molempiin vanhempiin. Älä palaa vielä Suomeen jos ei pakko. Jos on niin eikö isäkin voisi jotenkin saada lyhennettyä komennusaikaansa?

Suomessa lapsen kieli olisi suomi myös hoidossa, jos siis äiti menee töihin ja lapsi hoitoon. Lisäksi tukiverkosto on Suomessa.
Missä isä työskentelee, hoitohenkilökunta ei osaisi suomea, siis lapsi joutuisi vieraskieliseen hoitoon. Eikä olisi tukiverkostoa.

Eiköhän noin pienen lapsen olisi parasta asua äitinsä kanssa Suomessa.

[QUOTE="Lila";23462264]Suomessa lapsen kieli olisi suomi myös hoidossa, jos siis äiti menee töihin ja lapsi hoitoon. Lisäksi tukiverkosto on Suomessa.
Missä isä työskentelee, hoitohenkilökunta ei osaisi suomea, siis lapsi joutuisi vieraskieliseen hoitoon. Eikä olisi tukiverkostoa.

Eiköhän noin pienen lapsen olisi parasta asua äitinsä kanssa Suomessa.[/QUOTE]

Eiköhän noin pienen lapsen olisi hyvä saada nauttia niin äidin kuin isänsä seurasta. Ihme asenne täällä monella, että kyllä se riittää, että äiti lapsen kanssa viettää aikaa. Ihan yhtä tärkeä se isäsuhde on lapselle, vaikka kuinka ylemmyydentunnossa kuvittelisitte äitiyden korvaavan kaiken.

[QUOTE="sss";23462287]Eiköhän noin pienen lapsen olisi hyvä saada nauttia niin äidin kuin isänsä seurasta. Ihme asenne täällä monella, että kyllä se riittää, että äiti lapsen kanssa viettää aikaa. Ihan yhtä tärkeä se isäsuhde on lapselle, vaikka kuinka ylemmyydentunnossa kuvittelisitte äitiyden korvaavan kaiken.[/QUOTE]

Etkö ymmärrä lukemaasi? Ap on eroamassa miehestään.

Mitäs jos kuitenkin miettisitte vielä sitä eroa. Jos olet ollut koko ajan väsynyt ja terveydenkin kanssa on ongelmia, niin eihän ne ongelmat ole silloin avioliitossa vaan avioliitto vain voi huonosti noiden ongelmien seurauksena. Tehkää töitä avioliittonne säilymiseksi ja perheen ehjänä pysymiseksi. Hetkellinen tuumaustauko, jonka aikana te pojan kanssa tulette Suomeen lomailemaan voisi olla hyväksi. Älkää päättäkö mitään lopullista vaan miettikää, onko ero sittenkään oikea ratkaisu. Elämä ulkomailla pienen lapsen kanssa ei ole helppoa, se kiristää hermoja ja kiristää parisuhdetta.

tottakai isällä on oikeuksia ja on helppo tehdä kompromissejä jos perheen ainoa elättäjä tällä hetkellä maksaa äidin ja lapsen elannon. Kyllähän AP voi jäädä kohde maahan asumaan komennuksen ajaksi jos isä on valmis elättämään perheensä :) tuskin vaan on lapsi niin tärkeä.

syosittelen ,että kokeilette vielä jotain parisuhde terapiaa ja sinulle on aatava omaa aikaa.Voisko mies tehdä nelipäivästä viikkoa niin saisit yhden päivän itsellesi.
Minulla myös tuota nivelten löystymistä,ja pitkä imetys hormoonit ja tunteet nollassa pitkään.Y

Yhteistyössä