Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Jos pitää jotain ruokaa oikeasti pahana, niin miksi sitä väkisin pitää syödä? Eikö aikuinen ihminen ymmärrä myös sen, että toinen aikuinen mitä luultavimmin tietää, jos ei jostain oikeasti pidä. Enemmänkin mun mielestä tuossa on epäkohteliasta se, että yritetään _pakottaa_ aikuista syömään jotain epämiellyttävää.
Tuon takia mä aina kysynkin - samalla kun kysyn mahdolliset allergiat ja muut erikoisruokavaliot - onko jotain erityisiä inhokkeja.Tuo ei vaan pidä paikkansa että jokainen tietäis mistä ei pidä. Monilla on jäänyt jostakin pahasta ruoasta kammo jotakin ruoka-ainetta kohtaan vaikka toisella tavalla valmistettuna se voi olla ihan hyvää. Omalla miehelläni on esimerkiksi ollut monta ruokainhokkia esim. pinaattikeitto ja kaikki kaaliruoat mutta mä olen aika hyvä laittaan ruokaa ja nyt mies syö niitä ihan mielellään.
Ja voin myöntää että kyllä mua ainakin harmittaa jos olen vierasta varten tehnyt jotain syötävää ja sit hän ei voikaan syödä kun siinä on vähän jotain porkkanaa tai paprikaa kun ei hän tykkää.
Tuo ei vaan pidä paikkansa että jokainen tietäis mistä ei pidä. Monilla on jäänyt jostakin pahasta ruoasta kammo jotakin ruoka-ainetta kohtaan vaikka toisella tavalla valmistettuna se voi olla ihan hyvää. Omalla miehelläni on esimerkiksi ollut monta ruokainhokkia esim. pinaattikeitto ja kaikki kaaliruoat mutta mä olen aika hyvä laittaan ruokaa ja nyt mies syö niitä ihan mielellään.
Ja voin myöntää että kyllä mua ainakin harmittaa jos olen vierasta varten tehnyt jotain syötävää ja sit hän ei voikaan syödä kun siinä on vähän jotain porkkanaa tai paprikaa kun ei hän tykkää.
En jaksa lukea kokonaan, mutta kyllä
mä myös olen sitä mieltä että aikuinen ihminen pystyy ja kykenee syömään lautasensa pelkästä kohteliaisuudesta tyhjäksi. Ruoan sorkkiminen ja nyrpistely aikuisen ihmisen toimesta on tosiaan todella töykeää ja junttimaista.
Kaikesta ruoasta ei todellakaan tarvitse pitää vaikka itse kaikkiruokainen olenkin.
Mä arvasin että tämä ääripää vedetään seuraavaksi mukaan
En ole mitään noista maistanut, joten en osaa sanoa söisinkö vai en kun en tiedä miltä maistuvat. Maistaisin varmasti mutta en nyt osaa kuvitella missä tällaista minulle tarjottaisiin?!Ihan näin eksoottisissa ravintoloissakaan en käy
![]()
En jaksa lukea kokonaan, mutta kyllä
mä myös olen sitä mieltä että aikuinen ihminen pystyy ja kykenee syömään lautasensa pelkästä kohteliaisuudesta tyhjäksi. Ruoan sorkkiminen ja nyrpistely aikuisen ihmisen toimesta on tosiaan todella töykeää ja junttimaista.
Kaikesta ruoasta ei todellakaan tarvitse pitää vaikka itse kaikkiruokainen olenkin.
No juurikin tuosta syystä en mitään erikoisia koskaan vieraille tee vaan jotain melko neutraalia kuten kinkkupiirakkaa tms. Ja sit joku nirppis ei pysty syömään kun siinä on joku paprikan tai suolakurkun pala. Aina ei ole mahdollista etukäteen jokaisen vieraan makumieltymyksiin perehtyä ja allergiat yleensä kerrotaan itse etukäteen. Eikö siis olis reilumpaan että ne jotka ei voi syödä jotain ns. peruselintarviketta vois itse ilmoittaa etukäteen ettei pysty millään syömään jotain tiettyä mitä nyt voi olettaa olevan tarjottavana.
Varmaan noinkin voisi tehdä, mutta mä yleensä kysyn ne allergiatkin itse. Koen sen helpompana, koska tällöin voin tarvittaessa siltä allergiselta kysyä, käyttäkö hän itse jotain tiettyä tuotetta korvaamaan jotain sellaista, mille hän on allerginen. Myöskin mahdolliset ristiallergiat tulee kysyttyä. Ja jos on kovin moniallerginen, on helpompaa kysyä sallitut kuin kielletyt raaka-aineet.No juurikin tuosta syystä en mitään erikoisia koskaan vieraille tee vaan jotain melko neutraalia kuten kinkkupiirakkaa tms. Ja sit joku nirppis ei pysty syömään kun siinä on joku paprikan tai suolakurkun pala. Aina ei ole mahdollista etukäteen jokaisen vieraan makumieltymyksiin perehtyä ja allergiat yleensä kerrotaan itse etukäteen. Eikö siis olis reilumpaan että ne jotka ei voi syödä jotain ns. peruselintarviketta vois itse ilmoittaa etukäteen ettei pysty millään syömään jotain tiettyä mitä nyt voi olettaa olevan tarjottavana.
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23555511:Tuon takia mä aina kysynkin - samalla kun kysyn mahdolliset allergiat ja muut erikoisruokavaliot - onko jotain erityisiä inhokkeja.
Sitten täytyy vaan hyväksyä, että osa vieraista ei syö kaikkea tarjolla olevaa.Aina se ei ole mahdollista varmistaa jokaiselta ja aina niitä ei kehdata sanoa ja allergiat itse helpommin annetaan tiedoksi kuin se ettei tykkää jostakin. Kyllä minäkin aina kysyn etukäteen jos vaan on mahdollista.
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23555628:Sitten täytyy vaan hyväksyä, että osa vieraista ei syö kaikkea tarjolla olevaa.
Monesti lapsilla (ja aikuisilla) jää ruoka ravintoarvoiltaan liian yksipuoliseksi, jos ei maistele uusia makuja. Osa ehkä korvaa ne purkista, mutta mielestäni pillerit eivät korvaa kaikkea mitä ruoasta saa.