[QUOTE="Sisko";23571856]Perustelenpa blogia vielä hieman lisää:
Olen asunut vuosien ajan satojen kilometrien päässä muista perheenjäsenistäni. Perustin blogin vain ja ainoastaan siksi, että halusin, että he voivat halutessaan lukea odotuksen etenemisestä. Uskoin, että he haluaisivat. Ja minun tavoite oli, että he kokisivat tämän koko perheen jutuksi vaikka olenkin kaukana, eikä kävisi niin, että etäännymme entisestään koska pienen lapsen kanssa ei ole niin helppo matkustaa. Eli blogi ei ole mikään minäminustaminuun-lätinä, vaan sen on tarkoitus toimia kytköksenä minun ja muun perheeni välillä, interaktiivisena kanavana, jonka välityksellä voisimme olla monipuolisemmin tekemisissä kuin vaikka vain puhelimitse. Mielestäni tarkoitusperäni eivät ole kovin itsekkäät, mutta kieltämättä olen pettynyt, ettei ajatukseni saanut kannatusta. Tottakai olen.[/QUOTE]
Mitenhän sen saisi selitettyä... Oikeasti noin alkuvaiheessa oleva raskaus ei tosissaan ole asia mihin toiset pääsevät niin hyvin mukaan tai mistä haluavat enempää lukea. Se on kuitenkin vielä kovin ei-konkreettinen asia. Eikä kaikki ole todella kiinnostuneita seuraamaan blogeja lain.
Tarkoitusperäsi ovat ihan hyvät, uskon sen ja itsekin kaukana sukulaisistani asuvana ymmärrän sen haluan jakaa nämä itselle tärkeät ajat muiden kanssa. Joskus olen miettinyt myös blogin pitämistä tästä syystä, mutta olen kuitenkin jäänyt tähän fb-linjalle. ja itseasiassa vaikka kaikki sisarukseni joilla fb löytyy ovat siellä seurailleet kuviani tai juttujani niin tosi harvoin kommentoivat mitään. Paljon harvemmin kuin ystävät tai kaverit. Usein vasta muuten soitellessa tai mesessä voivat kommentoida noita.
Mitä alkuraskauksiin tulee niin lapsettomalla siskollani, sen enempää kuin veljillänikään ei oikeastaan koskaan ollut niistä mitään kysyttävää. Vointeja kysyivät kun yhteyksissä oltiin, mutta lähinnä siis minun itseni kannalta ja raskaudesta riitti tuo "kaikki ok". Vauvoista ovat sitten olleet enemmän kiinnostuneita. Ainakin osa.