A
"aloittaja"
Vieras
Tulot siitä vähennetään. Eli ei ole pakko jäädä toimeentulotuen muodossa.
Tottahan toki vähennetään! Tuossa tarkoitin, että jos on vain toimeentulotuen varassa.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Tulot siitä vähennetään. Eli ei ole pakko jäädä toimeentulotuen muodossa.
Alkuperäinen kirjoittaja minäkin;23578733:Ne menee töihin.
Eks sä nyt jo vittu tajua että tämäkin tyyppi elelee siks sossun rahoilla kun saa sieltä niin hyvin?????? itse maksan pienestä palkastani lastenhoitomaksut melkein 500 kuussa, harrastukset, asunnon,aivan kaiken, niinkuin sen kuulukin olla. ei minun mielestäni esim. vähäisiä hoitopaikkoja pidä antaa työttömälle ilmatteeks ja vain siksi että työtön saa lapsen pois silmistään ja saa olla rauhassa, toiset kiikuttaa lastaan hoitoon 20 asteen pakkasella fillarilla, siksi kun ei ole autoon varaa ja bussit ei liiku siihen aikaan (5km päähän) että tämäkin entinen narkki saa lapsensa siihen 200m päähän hoitoon. Yritän vain sanoa että mikä vitun hyvinvointi yhteiskunta tämä on jos ihmiset eivät ole tasa-arvossa? Kyllä pistelis varmaan suakin vituttaa ku lähtisit aamulla viisen jälkeen kiikuttaa muksuus monen kilsan päähän fillarilla kun tilaa ei ole lähellä ja vielä polkisit sieltä melkein saman matkan takaisin töihin. Tais kolahtaa tarina omaan nilkkaan, makaat kotona siks ku oot niin patalaiska!!!!!!!!!
e jaksattae. jso tuo toimeentulotuki on teille tuommoinen kamala asia niin kannattaisi itse ihan OIKEASTI kokeilla elää samoiliia tuloilla mitä sieltä saa. Toimeentulotuen määrä on sama kuin 20v sitten ja hinnat ovat kyllä nousseet. Tavis ihminen ei saa sossusta erillisä harrastuskuluja, ei makseta puhelinlaksuja. vuokrankin tavallinen toimeentulotukiasiakas maksaa itte. sit jos onjotkain ongelmia ettei osaa hoitaa raha-asioitaan tai muta niin sossu maksaa vuokran, mutta siten saa toimeentulotukeakin vähemmän.
Joo sori siis en tarkoittanut ap:tä vaan sitä jolla on neljä lasta ja joka on sairas ollut syntymästään saakka.
Hän on tehnyt valinnan hankkia noin monta lasta tietäen että ne elätetään sossun tuilla.
Sä puhut täyttä tuubaa, sossun rahoilla ei elele hyvin, se on jatkuvaa kamppailua ja stressiä miten saa rahat riittämään. Pienikin ylimääräinen meno sotkee kuukauden-parin toimeentulon. Sä olet varmaan niitä jotka kuvittelee että sossun asiakas ryyppää tukensa jossain lähiöbaarissa ja menee taksilla kotiin, ja sitten se lainaa muilta rahaa kun omat rahat on tuhlattu. Mieti nyt vähän että ei ne sossun asiakkaat ole mitään rahantekokonetta keksineet, noin 400 /kk käteen, ei mahdollista monta baari-iltaa, ellei siellä vain kuivin suin notkuta, ja pitäisi vielä maksaa ne kaverien velatkin.Eks sä nyt jo vittu tajua että tämäkin tyyppi elelee siks sossun rahoilla kun saa sieltä niin hyvin?????? itse maksan pienestä palkastani lastenhoitomaksut melkein 500 kuussa, harrastukset, asunnon,aivan kaiken, niinkuin sen kuulukin olla. ei minun mielestäni esim. vähäisiä hoitopaikkoja pidä antaa työttömälle ilmatteeks ja vain siksi että työtön saa lapsen pois silmistään ja saa olla rauhassa, toiset kiikuttaa lastaan hoitoon 20 asteen pakkasella fillarilla, siksi kun ei ole autoon varaa ja bussit ei liiku siihen aikaan (5km päähän) että tämäkin entinen narkki saa lapsensa siihen 200m päähän hoitoon. Yritän vain sanoa että mikä vitun hyvinvointi yhteiskunta tämä on jos ihmiset eivät ole tasa-arvossa? Kyllä pistelis varmaan suakin vituttaa ku lähtisit aamulla viisen jälkeen kiikuttaa muksuus monen kilsan päähän fillarilla kun tilaa ei ole lähellä ja vielä polkisit sieltä melkein saman matkan takaisin töihin. Tais kolahtaa tarina omaan nilkkaan, makaat kotona siks ku oot niin patalaiska!!!!!!!!!
Ja nyt sit vähän tietoa.
1. Olen ollut lääkärien tutkimusten mukaan syntymästäni selkäydinsairas.
2. Sain diagnoosini kuitenkin vasta v.2007
3. En todellakaan tiennyt lapsia tehdessäni että joudun heidät myöhemmin elättämään sossun tuilla. Tähän tilanteeseen ajauduin kun terveys petti.
4. Halvemmaksi yhteiskunnalle tulee antaa minulle toimeentulotukea niin että kykenen itse asumaan lasteni kanssa kotona. Kalliimpaa olisi sijoittaa lapset huostaan (n. 1000e/kk/lapsi) ja minut hoitokotiin.
5. Kiitos sille joka sanoi, että minulla ei olisi ollut oikeutta syntyä tähän maahan. Ihmisarvoahan minulla ei ole.
Kiitos kaikille niille jotka eivät pidä minua ihmisenä vaan säälittävänä luuserina joka on VALINNUT elää sossun rahoilla. Ei tämä ollut valinta. Jos se kerran on niin helvetin väärin niin kertokaa ihmeessä mitä sitten voisin tehdä työkseni jotta voisin elättää ihan omilla tuloillani lapseni. Mielenkiinnolla jään odottamaan.
Sitäpaitsi, minä en teidän säälillänne tee yhtään mitään, joten sellaiset oletukset voitte unohtaa saman tien.
Tarkoitinkin per aikuinen. Laitapa sitten listaa miten 1220 eurosta säästetään. Mitä te syötte, mitä menee hygieniaan, liikkumiseen, matkapuhelimiin, laajakaistaan, vaatteisiin, kodin tarpeisiin ja tavaroihin, lasten harrastuksiin, juhlapäiviin, sanomalehteen ym. ym. johon raha katoaa? Kyllähän jossain metsälompolossa saattaa säästää kun on omat tilukset, puutarhaa ja voi kulkea vaikka alasti, jos nyt edes tarvitsee mihinkään kulkea. Esimerkiksi auton pitäminen toimeentulotuella ollen ei ole mahdollista, jos ei ole äiteetä ja iskää jelppaamassa.
Lapset tarvitsevat kouluharrastuksiin jo jos jonkinlaista talvisin ja muulloin, joka toimeentulotuella kituuttavalle on hankala hankkia. Pelkästään työssäkäyvän lomarahat ja veronpalautukset tuovat huomattavan lisän, jonka jokainen tuilla oleva ottaisi ilomielin vastaan. Niillä voi sitten ostaa niitä vaatteita, joulu- ja synttärilahjoja, kodin tavaroita ym. joihin toimeentulotukea saava säästää joka kuukausi. Onhan se tällä tavalla helpompi säästää palkasta.
Ja nyt sit vähän tietoa.
1. Olen ollut lääkärien tutkimusten mukaan syntymästäni selkäydinsairas.
2. Sain diagnoosini kuitenkin vasta v.2007
3. En todellakaan tiennyt lapsia tehdessäni että joudun heidät myöhemmin elättämään sossun tuilla. Tähän tilanteeseen ajauduin kun terveys petti.
4. Halvemmaksi yhteiskunnalle tulee antaa minulle toimeentulotukea niin että kykenen itse asumaan lasteni kanssa kotona. Kalliimpaa olisi sijoittaa lapset huostaan (n. 1000e/kk/lapsi) ja minut hoitokotiin.
5. Kiitos sille joka sanoi, että minulla ei olisi ollut oikeutta syntyä tähän maahan. Ihmisarvoahan minulla ei ole.
Kiitos kaikille niille jotka eivät pidä minua ihmisenä vaan säälittävänä luuserina joka on VALINNUT elää sossun rahoilla. Ei tämä ollut valinta. Jos se kerran on niin helvetin väärin niin kertokaa ihmeessä mitä sitten voisin tehdä työkseni jotta voisin elättää ihan omilla tuloillani lapseni. Mielenkiinnolla jään odottamaan.
Sitäpaitsi, minä en teidän säälillänne tee yhtään mitään, joten sellaiset oletukset voitte unohtaa saman tien.
Jos tulot, siis palkkatulotkin, jäävät alle ttt minimin, saa sossusta sen tukena. Kukaan työssäkäyvä ei siis voi olla pienemmillä tuloilla kuin ttt asiakas.
Itse asiassa, palkasta vähennetään ns. etuoikeutettuna tulona 20%, tai enintään 150 euroa kuussa.
Eli työssäkäyminen hyödyttää ainakin tuon n. 150 euron verran. Itselläni just tuo tilanne.
Että voitte töissäkäyvät ym. kadehtia toimariasiakkaita.
ti
Eks sä nyt jo vittu tajua että tämäkin tyyppi elelee siks sossun rahoilla kun saa sieltä niin hyvin?????? itse maksan pienestä palkastani lastenhoitomaksut melkein 500 kuussa