Näin syön - laihdunko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Aamupala maustamatonta jugurttia ja sekaan marjakiisseliä
Lounas kalaa/kanaa/lihaa ja tuoreita kasviksia sekä piimälasi
Välipala Hedelmä
Päivällinen kalaa/kanaa/lihaa ja pakastekasviksia sekä maitolasi
Iltapala maustamaton jugurtti ja hedelmä
Vettä pitkin päivää.

Laihdut kyllä, jos pystyt tuon dieetin pitämään. Tuossa on nimittäin niin vähän ruokaa, että todennäköisyys iltasyöpöttelyyn sortumiseen on mielestäni suuri.

Miten tuossa on vähän ruokaa? Eihän tuossa ole mitään lounaan ja päivällisen määristä? Jos syö tukevan lounaan ja päivällisen + nuo muut, niin ei minusta ole mitenkään vähän. Ehkä iltapalaan lisäisin vielä jotain.

Olen 170cm pitkä ja paino nyt noin 86kg, laihtunut olen jo 6kg. Tavoitteena laihtua vielä noin 15kg syksyyn mennessä. Joinakin päivinä on nälkä, useimmiten kuitenkaan ei. Vinkkejä tuohon ruokavalioasiaan vielä kaipaan. Kiitos vastauksista.

Et, koska elimistösi menee säästöliekille ja tuollaisella kitukuurilla saat hurjia mielitekoja, etkä pysty noudattamaan ruokavaliota pitkään.

Kuituja on aivan liian vähän. Puuroja ja tummaa leipää mukaan sekä myös hyviä öljyjä.

[QUOTE="hei";23661845]sillä ei niinkään ole väliä mitä syöt vaan sillä kuinka paljon liikut!![/QUOTE]

Olen aina liikkunut paljon mutta syönyt epäterveellisesti. Nyt liikun edelleen mutta ruokavaliota olen korjannut ja nyt jo -6kg eli jotain teen oikein. Silti tuntuu että syön liian vähän koska ajoittain on kova nälkä ja jopa heikko olo illalla, jonka ohitan menemällä nukkumaan. Tekeeköhän hallaa jos syö jatkuvasti liian vähän??

Minä olen syönyt täysin normaalisti niin herkkuja kuin ruokaakin mutta lisännyt liikuntaa kävelen tai hölkkään päivässä 5km. -20kg 4kk!! liikuntaa vaan lisää niin jokaista suupäalaa ei tarvi lakskea ja paino tippuu ja se on myös näin helpompi pitää kurissa kuin jollai nälkäkuurilla!

[QUOTE="hello";23661870]Minä olen syönyt täysin normaalisti niin herkkuja kuin ruokaakin mutta lisännyt liikuntaa kävelen tai hölkkään päivässä 5km. -20kg 4kk!! liikuntaa vaan lisää niin jokaista suupäalaa ei tarvi lakskea ja paino tippuu ja se on myös näin helpompi pitää kurissa kuin jollai nälkäkuurilla![/QUOTE]

Oon yrittäny tätä mutta on heti niin huono omatunto kun syön jotain ns. epäterveellistä, sitten taas tiukennan linjaa ja nälissään taas ollaan..

[QUOTE="vieras";23661890]Oon yrittäny tätä mutta on heti niin huono omatunto kun syön jotain ns. epäterveellistä, sitten taas tiukennan linjaa ja nälissään taas ollaan..[/QUOTE]

no sekin että jos pienentää annoskokoja! siis voi syödä mitä vain mutta ei syö paljoa.. mahalaukku pikkuhiljaa pienenee ja tottuu ettei sen tarvi aina olla täynnä.

Oon todennut sen tässä kun ruokavaliota olen muuttanut että väsymys on kadonnut, pastaruuat erityisesti sai mut todella väsyneeksi. Nyt olen täynnä energiaa. Haluaisin vain nopeasti tuloksia että motivaatio säilyisi.

entäs jos otat itsellesi käyttöön kalorilaskurin ja esim asetat rajan että yli 1200kcal ei saa mennä voi periaatteessa syödä mitä vain mutta katsot ettei tuo kalorimäärä ylity.. ja esim tunnin hölkkä kuluttaa kaloreita n.800..merkitse kalorilaskuriin joka laskee kalorit sun puolesta mitä syöt ja pidät kirjaa ettei määrä ylity ja jos ylittyy joskus "otat" seuraavana päivänä vähemmän kaloreita!

[QUOTE="hei";23661845]sillä ei niinkään ole väliä mitä syöt vaan sillä kuinka paljon liikut!![/QUOTE]

No ihan päinvastoin!
Ruokavalio on tärkeämpi, liikunta hyvä tuki!
Mä en käsitä missä ap:n rasvat ja hiilarit on. Todella niukka ja yksipuolinen ruokavalio.
En tiedä laihtuuko.

No ihan päinvastoin!
Ruokavalio on tärkeämpi, liikunta hyvä tuki!
Mä en käsitä missä ap:n rasvat ja hiilarit on. Todella niukka ja yksipuolinen ruokavalio.
En tiedä laihtuuko.

joo no minä olen laihtunut 4kk -20kg ihan vain lisäämällä liikuntaa!! kyllä se on niin että jos kulutat sen mitä syöt niin voit syödä mitä haluat! ja puhun nyt omasta kokemuksesta.

[QUOTE="hello";23662062]joo no minä olen laihtunut 4kk -20kg ihan vain lisäämällä liikuntaa!! kyllä se on niin että jos kulutat sen mitä syöt niin voit syödä mitä haluat! ja puhun nyt omasta kokemuksesta.[/QUOTE]

Hieno suoritus!

Saanko udella millaista ruokaa syöt päivän mittaan? Kuulostaa niin huimalta muutokselta.

[QUOTE="vieras";23662075]Hieno suoritus!

Saanko udella millaista ruokaa syöt päivän mittaan? Kuulostaa niin huimalta muutokselta.[/QUOTE]

ihan perus ruokaa ja joka päivä syön herkkujakin (mikä on paha tapa, josta tahtoisin päästä) mutta joka tapauksessa. tosin annoskoot eivät ole jättiläisen vain ihan normi esim. pari kolme perunaa ja kastiketta. ja tosiaan paino on nyt 2kk pysynyt tässä samassa, mikä onkin nyt hyvä paino.

[QUOTE="hello";23662062]joo no minä olen laihtunut 4kk -20kg ihan vain lisäämällä liikuntaa!! kyllä se on niin että jos kulutat sen mitä syöt niin voit syödä mitä haluat! ja puhun nyt omasta kokemuksesta.[/QUOTE]

Ja minä olen aina harrastanut paljon liikuntaa mutta mitäpä se on auttanut kun olen syönyt valkoista pastaa, karttanut kasviksia jne. Liikunnalla ei jotain viineriäkään kuluteta noin vain.
Itse olen laihduttanut 18 kg korjaamalla ruokailutottumukseni, liikuntaa en juurikaan ole lisännyt.

Se menee juuri päinvastoin, jos on tarkoitus pudottaa painoa, eikä kiinteytyä.

Ja minä olen aina harrastanut paljon liikuntaa mutta mitäpä se on auttanut kun olen syönyt valkoista pastaa, karttanut kasviksia jne. Liikunnalla ei jotain viineriäkään kuluteta noin vain.
Itse olen laihduttanut 18 kg korjaamalla ruokailutottumukseni, liikuntaa en juurikaan ole lisännyt.

uskon että voit edelleen syödä esim. valkoista pastaa jos vain opettelet syömään pienempiä annoksia!

Yhteistyössä