Veroilmoituksen täyttöapua - kyse asunnon vuokraamisesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiitos
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kiitos

Vieras
Help!

Löytyykö täältä ketään, joka on vuokrannut asunnon ja joutunut siksi täyttämään veroilmoituksen kohdat 4.1 ja 4.2 ja lomakkeeen 7?
Ymmärsin kyllä kohdat vuokratulo brutto sekä vuoksikorjauskulut ja muut vuokratuloon kohdistuvat kulut.
Mutta mitä tarkoittaa verotettava vuokratulo/vuosi netto? Onko se vuokratulo * 0,72? Eli vuokratulo, josta vähennetään tuloveroprosentti 28?
Entä mitä tarkoittaa vuokraustoiminnan tappio/vuosi netto? Tarkoittaako se vuokratulo netto - korjaus yms kulut?

"Entä mitä tarkoittaa vuokraustoiminnan tappio/vuosi netto?"

Tuohon panet sen tuloksen minkä olet saanut kun olet vähentänyt vuokratulosta kaikki kulut. Se on joko voittoa tai tappiota.

[QUOTE="vieras";23720332]"Entä mitä tarkoittaa vuokraustoiminnan tappio/vuosi netto?"

Tuohon panet sen tuloksen minkä olet saanut kun olet vähentänyt vuokratulosta kaikki kulut. Se on joko voittoa tai tappiota.[/QUOTE]

Ja nämä kulut ilmeisesti vähennetään nimen omaan tuosta vuokratulojen nettosummasta?

Kiitos!

[QUOTE="kirjanpitäjä";23720403]Ei sinun tarvitse mitään veroja siitä poistaa. Vuokratulo bruttona miinus menot = netto vuokratulo[/QUOTE]

No mutta miksi kaavakkeessa sitten ylipäätään kysytään tuota että mikä on vuokratulot netto?

[QUOTE="kirjanpitäjä";23720429]Se netto tarkoittaa brutto miinus kulut tässä tapauksessa. Usko nyt vaan. Lue vaikka se ohjekin, siitäkin se selviää.[/QUOTE]

Joo siis olen lukenut ohjeet ja siellä ei ikävä kyllä lukenut mitään tästä täytöstä (se sininen vihko mikä tuli ilmoituksen mukana).

Okei, siis ensin sanot, että "Ei sinun tarvitse mitään veroja siitä poistaa. Vuokratulo bruttona miinus menot = netto vuokratulo" ja sitten että "Se netto tarkoittaa brutto miinus kulut tässä tapauksessa"
Siis laitanko kohtaan "vuokraustoiminnan tappio/vuosi netto" bruttovuokra-kulut vai nettovuokra-kulut?

ma olen laittanut bruttokulut - menot (yhtiovastikkeet yms)

esim jos vuokra on 500e/kk niin 12 x 500 =6000
jos yhtiovastike on vaikka 100e/kk niin 12 x 100=1200

bruttotulot vuodessa - kulut vuodessa=verotettava vuokratulo vuodessa
6000-1200=4800
verottava laskee sitten paljonko tuosta 4800 menee veroa

ma olen laittanut bruttokulut - menot (yhtiovastikkeet yms)

esim jos vuokra on 500e/kk niin 12 x 500 =6000
jos yhtiovastike on vaikka 100e/kk niin 12 x 100=1200

bruttotulot vuodessa - kulut vuodessa=verotettava vuokratulo vuodessa
6000-1200=4800
verottava laskee sitten paljonko tuosta 4800 menee veroa

Ok, kiitos. Meillä se joka tapauksessa menee miinuksen puolelle, kun menot ovat isommat kun tulot...

Ok, kiitos. Meillä se joka tapauksessa menee miinuksen puolelle, kun menot ovat isommat kun tulot...

teilla lainaa asunnosta viela? lainathan vaikuttaa taas siihen verotukseen. Mulla oli ok talosta iso laina vuosi sitten viela niin sain aika pitkalti kaikki tuon kt asunnon vuokratuloista maksamani ennakkoverot korkoineen takaisin.

Viimeksi muokattu:

Uusimmat

Yhteistyössä