Että mua vituttaa, miehen synttäreitä vietettiin eilen mökillä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="minä";23769744]Tarjoilut riitti joo, se ei ole ongelma. Juomia ja ruokia kannettiin vielä äskön kotiinkin. Eikä ilta pilalle mennyt tuosta, mutta oikeasti alkoi kyllä ketuttaa asia aikalailla...[/QUOTE]

Vähän suhteellisuudentajua hei :D

"Meni kyllä ilta vituiksi tuon takia. Moneen kertaan mietein kotiin lähtöä jo illan aikana."

Vuokramökille en menisi kutsumatta tai ainakin varmistaisin etukäteen, onko ok käydä piipahtamassa syntymäpäivien merkeissä. Mutta illman kutsua vierailun kestoksi rajaisin pari tuntia enkä missään tapauksessa jäisi yöksi, ellei minua erityisesti pyydettäisi tekemään niin.

Toiko tämä kutsumaton vieras mitään lahjaa?

[QUOTE="Vieras";23769896]Oliko yllätysvieraan äiti eli miehesi sisko kutsuttu? Jos ei, niin ihmettelen vielä enemmän kuokkimista.[/QUOTE]

Ellei miehen sisko ollut kutsuttu, ihmettelen myös, miten siskonpoika tiesi tulla jollekin tietylle vuokramökille ilman kutsua. Jos taas veljenpojan äiti oli juhliin kutsutuissa niin koko juttuun tuli hieman enemmän osallistuvia muuttujia. Onko esim. sisko sanonut, että "joo, tulkaa vaan tekin käymään." Mikäli jotain tuon sorttista on tapahtunut, niin turha kiukkuilla jätkälle.

no mä en kyllä kenenkään kutsuille mene, jos ei ole kutsuttu. mutta en mä nyt menis vittua hokemaan jollekin palstalle, jos mulle kävis noin, että tänne joku kutsumatta tulis. tuo vittu ei oikeen kuulu aikuisen ihmisen sanavarastoon

Olen täysin ap:n puolella.
Jos on mitkä tahansa juhlat ja ei ole kutsua tullut niin kukaan käytöstapoja omaava ihminen ei sinne itseään tai seuralaistaan tuppaa, olkoot vaikka kuinka sukua.
En olisi todellakaan ymmärtänyt tätä keskenkasvuista omaan napaansa tuijottavaa siskonpoikaa vaan olisin sanonut todella ymmärrettävästi että te ette ole kutsuttuja, poistukaa ja huolehtinut siitä että olisivat myös poistuneet.
Mun ei tarvitse halailla maailmaa ja ottaa kaikkia ja kaikkea avosylin vastaan niin viimeisen päälle ymmärtäen, täällä näköjään tarpeeksi moni tekee niin.
Ap:n jutussakin oli taas pointtina tämä legendaarinen, näköjään kohta oikeasti vain legendana oleva; käytöstavat.

[QUOTE="pia";23770066]Olen täysin ap:n puolella.
Jos on mitkä tahansa juhlat ja ei ole kutsua tullut niin kukaan käytöstapoja omaava ihminen ei sinne itseään tai seuralaistaan tuppaa, olkoot vaikka kuinka sukua.
En olisi todellakaan ymmärtänyt tätä keskenkasvuista omaan napaansa tuijottavaa siskonpoikaa vaan olisin sanonut todella ymmärrettävästi että te ette ole kutsuttuja, poistukaa ja huolehtinut siitä että olisivat myös poistuneet.
Mun ei tarvitse halailla maailmaa ja ottaa kaikkia ja kaikkea avosylin vastaan niin viimeisen päälle ymmärtäen, täällä näköjään tarpeeksi moni tekee niin.
Ap:n jutussakin oli taas pointtina tämä legendaarinen, näköjään kohta oikeasti vain legendana oleva; käytöstavat.[/QUOTE]

peesi <3

[QUOTE="pia";23770066]Olen täysin ap:n puolella.
Ap:n jutussakin oli taas pointtina tämä legendaarinen, näköjään kohta oikeasti vain legendana oleva; käytöstavat.[/QUOTE]

Niimpä :) Mut täällä avlla, sivistyksen kehdossa, näemmä on täysin normaalia mennä ilman kutsua mihin tahansa juhliin. Hittoakos sitä edes näkee vaivaa ja tekee kutsut, saati miettii, ketä tahtoo kutsua, kun kuka tahansa voi tulla...

Ja kyllä, sisko oli kuitenkin kutsuttu, koska on mieheni kanssa tosi läheinen, toisin kuin tämä siskon poika. Sisko tiesi hyvin, että hänen lastaan (joka ei siis asu kotona enää) ei ole kutsuttu, koska moneen kertaan kysyi, ketkä on kutsuttu. Kerroimme myös pari viikkoa sitten, että mökin tila on rajallinen, ja halutaan vaan parhaat ystävät paikalle. Sitä en tiedä, onko tämä miehen sisko kutsunut pojan ihan omasta puolestaan, vaiko poika itse (voisin väittää, että vaihtoehto on tämä. Sama poika kun kutsuu itse itsensä milloin mihinkin, ja saattaa täälläkin tulla käymään vaikka arkena 22 jälkeen ovikelloa soittelemaan, ei siis välitä myöskään siitä, onko meillä lapsi nukkumassa ja herää ovikelloon...).

Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme;23770024:
Kenen mökki?
Teidän omako? No siinä tapauksessa olisin kauniisti sanonut, että tänään meillä on täällä kutsutilaisuus ja te ette ole valitettavasti tervetulleita.

Ei ollut oma, vaan vuokramökki, vuokrattu noita synttäreitä varten. Ja vuokraajalle vielä piti antaa kaikkien mökissä olevien nimet -> ei siis ollut edes ilmoitettu tätä poikaa ja tyttöystäväänsä, kun ei ollut kutsuttuna, emmekä siis tienneet heidän tulostaankaan.

Joku kysyi, toivatko mukanaan lahjan, tms. Ei tuonut, ei...

aika tympiä tilanne, mutta luulempa että oisin ite maininnut pojalle että juhlat on kutsuvieraille. Ilmeisesti nuoria ihmisiä ovat, eivät välttämättä moista asiaa ihan oikeasti tajunneet. Ja toi nyt on kuitenkin ihan peruskauraa ja kohteliaisuussääntö mikä tulis kaikkien hallita.

[QUOTE="vieras";23770858]Miten pojan vanhemmat käyttäytyivät, kun poika tuli kuokkimaan?[/QUOTE]

Ei mitenkään... :/ Äiti vain oli paikalla, pojalla ei ole isä hengissä.

No, taidetaan jättää koko suvulle hääkutsut laittamatta, kaipa ne tulevat kutsumattakin joka tapauksessa :P Ei kulu postimaksutkaan, eikä tarvi askarrella niin paljon :P

[QUOTE="nih";23768739]Sun asenteen omaavana en ihmettele ettet ole kovin suosiossa :) mitä tollanen nyt sitten haittaa, poika on sukuakin. Mäkin oisin ollu vaan iloinen että tulivat.[/QUOTE]

Samaa mieltä. Ihmettelen että kukaan menee tuollaisen juhliin. En tajua, miksei alunperin kutsuttu noita lapsia.

[QUOTE="vieras";23770488]Itse olisin käännyttänyt ne ovelta ja sanonut, että nyt ei sovi, meillä on juhlat. Ja yövieraaksiksihan kukaan ei voi jäädä ilman lupaa.[/QUOTE]

Ei hitto mitä porukkaa täällä kukkuu. Jos kerran tuo sisko on kutsuttu, niin ehkä ajattelivat, että kai nyt lapset kuuluvat myös perheeseen. Itselleni ei tulisi mieleenkään kutsua vain osaa perheestä.

[QUOTE="eee";23772109]Samaa mieltä. Ihmettelen että kukaan menee tuollaisen juhliin. En tajua, miksei alunperin kutsuttu noita lapsia.[/QUOTE]

Luitko koko ketjua? Tarkoitus oli pitää 8 hengen juhlat tiiviillä kaveriporukalla pienessä, tarkoitukseen varatussa tilassa, johon tuolla porukalla juuri ja juuri olisi mahtunut.

Eikö tällainen pienimuotoisten, pienen porukan juhlien järjestäminen ole luvallista? Onko pakko toivottaa tervetulleeksi jokaisen vieraaksi ajatellun pois kotoa muuttaneet lapsetkin senhetkisine tyttö- ja poikaystävineen, jos meinaa mitkään juhlat järjestää, eli varautua siihen että halutun kahdeksan hengen kylkiäisenä paikalle tulee moninkertaisesti muutakin väkeä päälle (mikä tietysti vaatii vuokraamaan huomattavasti suuremman juhlatilan, lisää tarjoamisia jne...kyllä helposti tulee "pienille" synttäreille hintaa)?

Siis jos kyse olisi jostain kuuskymppisistä, minne on muutenkin tulossa kymmeniä ihmisiä työkavereista ja harrastuskavereista koko sukuun, niin sitten ymmärtäisin. Nyt oli ilmeisesti tarkoitus kuitenkin järjestää ihan eri tyyliset juhlat. Vai pitäiskö minunkin alkaa änkeytyä esim. äitini viiskymppisen ystäväporukan illanviettoihin sillä nojalla, että olen hänen tyttärensä?

[QUOTE="mira";23772216]"täällä avlla"
ootko vauvapalstalainen ja eksynyt? :D[/QUOTE]

Varmaan tehnyt saman avauksen kummallekki palstalle ja nyt meni sekasin et kummalle oli vastaamassa :D

[QUOTE="eee";23772109]Samaa mieltä. Ihmettelen että kukaan menee tuollaisen juhliin. En tajua, miksei alunperin kutsuttu noita lapsia.[/QUOTE]

No ketään ei jäänyt tulematta, vaan tuli ylimääräisiäkin. Miksi ei kutsuttu? Siksi, koska juhlat piti olla pienelly ystäväporukalle, ja tuo poika ei ole ystävä miehelleni.

[QUOTE="vieras";23772193] Luitko koko ketjua? Tarkoitus oli pitää 8 hengen juhlat tiiviillä kaveriporukalla pienessä, tarkoitukseen varatussa tilassa, johon tuolla porukalla juuri ja juuri olisi mahtunut.
?[/QUOTE]

Kerroitko tämä kutsutuille?

Yhteistyössä