[QUOTE="pia";23770066]Olen täysin ap:n puolella.
Jos on mitkä tahansa juhlat ja ei ole kutsua tullut niin kukaan käytöstapoja omaava ihminen ei sinne itseään tai seuralaistaan tuppaa, olkoot vaikka kuinka sukua.
En olisi todellakaan ymmärtänyt tätä keskenkasvuista omaan napaansa tuijottavaa siskonpoikaa vaan olisin sanonut todella ymmärrettävästi että te ette ole kutsuttuja, poistukaa ja huolehtinut siitä että olisivat myös poistuneet.
Mun ei tarvitse halailla maailmaa ja ottaa kaikkia ja kaikkea avosylin vastaan niin viimeisen päälle ymmärtäen, täällä näköjään tarpeeksi moni tekee niin.
Ap:n jutussakin oli taas pointtina tämä legendaarinen, näköjään kohta oikeasti vain legendana oleva; käytöstavat.[/QUOTE]
Niimpä

Mut täällä avlla, sivistyksen kehdossa, näemmä on täysin normaalia mennä ilman kutsua mihin tahansa juhliin. Hittoakos sitä edes näkee vaivaa ja tekee kutsut, saati miettii, ketä tahtoo kutsua, kun kuka tahansa voi tulla...
Ja kyllä, sisko oli kuitenkin kutsuttu, koska on mieheni kanssa tosi läheinen, toisin kuin tämä siskon poika. Sisko tiesi hyvin, että hänen lastaan (joka ei siis asu kotona enää) ei ole kutsuttu, koska moneen kertaan kysyi, ketkä on kutsuttu. Kerroimme myös pari viikkoa sitten, että mökin tila on rajallinen, ja halutaan vaan parhaat ystävät paikalle. Sitä en tiedä, onko tämä miehen sisko kutsunut pojan ihan omasta puolestaan, vaiko poika itse (voisin väittää, että vaihtoehto on tämä. Sama poika kun kutsuu itse itsensä milloin mihinkin, ja saattaa täälläkin tulla käymään vaikka arkena 22 jälkeen ovikelloa soittelemaan, ei siis välitä myöskään siitä, onko meillä lapsi nukkumassa ja herää ovikelloon...).