Että mua vituttaa, miehen synttäreitä vietettiin eilen mökillä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="eee";23772131]Ei hitto mitä porukkaa täällä kukkuu. Jos kerran tuo sisko on kutsuttu, niin ehkä ajattelivat, että kai nyt lapset kuuluvat myös perheeseen. Itselleni ei tulisi mieleenkään kutsua vain osaa perheestä.[/QUOTE]

Oikeesti, kutsussa ensinnäkin luki ainoastaan siskon nimi, ja siinä luki myös, että "Kutsumme SINUT". Toisekseen, siskolle kerrottiin useaan kertaan ketkä on kutsuttu, ja miksi juuri ne ihmiset. Kolmas juttu, nuo tosiaan olivat vain ystäville.
Varsinaiset synttärit (ne missä tarjotaan kakku ja kahvit) oli jo aikaisemmin, ja sinne käskettiin myös tuo poika. Niinkuin muitakin sukulaisia.

[QUOTE="vieras";23772193]Luitko koko ketjua? Tarkoitus oli pitää 8 hengen juhlat tiiviillä kaveriporukalla pienessä, tarkoitukseen varatussa tilassa, johon tuolla porukalla juuri ja juuri olisi mahtunut.

Eikö tällainen pienimuotoisten, pienen porukan juhlien järjestäminen ole luvallista? Onko pakko toivottaa tervetulleeksi jokaisen vieraaksi ajatellun pois kotoa muuttaneet lapsetkin senhetkisine tyttö- ja poikaystävineen, jos meinaa mitkään juhlat järjestää, eli varautua siihen että halutun kahdeksan hengen kylkiäisenä paikalle tulee moninkertaisesti muutakin väkeä päälle (mikä tietysti vaatii vuokraamaan huomattavasti suuremman juhlatilan, lisää tarjoamisia jne...kyllä helposti tulee "pienille" synttäreille hintaa)?

Siis jos kyse olisi jostain kuuskymppisistä, minne on muutenkin tulossa kymmeniä ihmisiä työkavereista ja harrastuskavereista koko sukuun, niin sitten ymmärtäisin. Nyt oli ilmeisesti tarkoitus kuitenkin järjestää ihan eri tyyliset juhlat. Vai pitäiskö minunkin alkaa änkeytyä esim. äitini viiskymppisen ystäväporukan illanviettoihin sillä nojalla, että olen hänen tyttärensä?[/QUOTE]

Näin juuri :) täällä nyt vaan ei suurin osa halua asiaa ymmärtää...

No jo on nolo jätkä. Luulis 20 vuotiaan jo hiukka ajattelevan. Mut ei taida olla miehesi siskokaan ihan älyn jättiläinen, jollei osaa sanoa kersalleen, että sitä ei ole kutsuttu. Ja vielä nolompi, jos on sanonut pojalle, että tervetuloo mukaan.

En ikinä menisi minnekään juhliin ilman kutsua.

Huomaatteko, miten harmaat taas haukkuu koko ajan aloittajaa? Vaikuttaa ihan pelkältä provoilulta koko touhu, ainakin joidenkin vastausten kohdalla. Joku tylsistynyt ihminen vastailee eri nimillä, harmaana..

Huomaatteko, miten harmaat taas haukkuu koko ajan aloittajaa? Vaikuttaa ihan pelkältä provoilulta koko touhu, ainakin joidenkin vastausten kohdalla. Joku tylsistynyt ihminen vastailee eri nimillä, harmaana..

Häh, tarkotatko mua? Mulla on kyllä ihan tunnuksetkin tänne, mutta kirjotin nyt tän kuitenkin harmaana. Vielä enemmän mä oisin saanut paskaa niskaan ainakin harmailta, jos olisin mustana kirjottanut :D

Mene ens kerralla kun kuulet pojan pitävän bileitä tai jonkinlaisia iltamia, niin sinne mukaan ja ota miehesi tai joku muu mukaan :P tyhjennä booli ja juomat (juo tai levittele ympäriinsä ja hae uutta), ehkä tämäkin tajuaa että ei ole tulemista jos ei ole kutsua :D

Jos on pokkaa siis, itsellä varmasti olisi jos tarpeeksi vituttaa :D

Mene ens kerralla kun kuulet pojan pitävän bileitä tai jonkinlaisia iltamia, niin sinne mukaan ja ota miehesi tai joku muu mukaan :P tyhjennä booli ja juomat (juo tai levittele ympäriinsä ja hae uutta), ehkä tämäkin tajuaa että ei ole tulemista jos ei ole kutsua :D

Joo, mä jo mietein tätä :D Harmi että se just kuukaus sitten vietti 20v synttäreitään... ;P Ois voinut vähän poiketa... :D

Tää oli hyvä :D

Olis kiva kuulla, mitä mieltä tästä ovat he, joiden mielestä ap on ikävä tiukkapipo.

[QUOTE="vieras";23773465]Tää oli hyvä :D

Olis kiva kuulla, mitä mieltä tästä ovat he, joiden mielestä ap on ikävä tiukkapipo.[/QUOTE]

Joo, mä voin tulla sit tähän saman ketjuun kertomaan, kun onnistun saamaan selville jotkut niitten kekkerit XD

hassua että tämä keskustelu kääntyi siihen, että muut vieraat ajoivat kännissä kotiin :D :D :D

huomaa että parikymppiset tosiaan jää juhlapaikalle yöksi, kuten nämä kuokkavieraat.

Vanhemmalta väeltä löytyy taksirahaa TAI heillä on lapsia ja ottavat vain yhden oluen TAI toinen on kokonaan selvinpäin TAI porukassa on joku tai parikin jokka on raittiina koko illan ja kyyttäilee muita sitten koteihinsa.
Tämä on ihan normaalia toimintaa varttuneemmissa porukoissa.

Itse en kutsumatta menis juhliin, mutta sietäisin jos näin läheinen sukulainen kuitenkin juhliin tunkee.

[QUOTE="minä";23772647]Häh, tarkotatko mua? Mulla on kyllä ihan tunnuksetkin tänne, mutta kirjotin nyt tän kuitenkin harmaana. Vielä enemmän mä oisin saanut paskaa niskaan ainakin harmailta, jos olisin mustana kirjottanut :D[/QUOTE]

Ei kun tarkotin sitä, että mun mielestä joku on vaan päättänyt provosoida sun aloitustas. Tuntuu niin ihmeellisiltä joidenkin kommentit. (tai sit mä oon ollut liian kauan pois täältä..)

Miettikäähän te, joiden mielestä ap teki väärin suuttuessaan kuokkijoille, miten itse reagoisitte jos olisitte järjestäneet hauskan illanvieton parhaille ystävillenne ja sinne tunkisi mukaan ihminen, jota ette ole kutsuneet ja jota ette todellakaan haluaisi mukaan? Älkää miettikö sukulaisuussuhteita, vaan kuvitelkaa vain hauska illanvietto ystävienne kesken ja sinne joku ihminen, josta ette pidä.
Ap ei pidä sukulaispojastaan, joku muu ei pidä naapuristaan, toinen äidistään tai työkaveristaan.. Jokaisella varmasti on joku, kenen kanssa ei halua viettää vapaa-aikaansa. Ette varmasti ilahtuisi tekään, jos joku tälläinen epämiellyttävä ihminen tulisi kutsumatta mukaan kutsumatta teidän illanviettoonne?!

Mitä sitten, että kutsumaton vieras oli ap:n sukulainen? Kyseessä ei kuitenkaan ollut mitkään isot pippalot vaan pienet, tietylle porukalle varattu tilaisuus. Jokaisella on oikeus valita seuransa, jossa synttärinsä tai iltansa viettää. Minua ainakin tuo ap:n kuvaama tilanne risoisi!

Ei kun tarkotin sitä, että mun mielestä joku on vaan päättänyt provosoida sun aloitustas. Tuntuu niin ihmeellisiltä joidenkin kommentit. (tai sit mä oon ollut liian kauan pois täältä..)

Miettikäähän te, joiden mielestä ap teki väärin suuttuessaan kuokkijoille, miten itse reagoisitte jos olisitte järjestäneet hauskan illanvieton parhaille ystävillenne ja sinne tunkisi mukaan ihminen, jota ette ole kutsuneet ja jota ette todellakaan haluaisi mukaan? Älkää miettikö sukulaisuussuhteita, vaan kuvitelkaa vain hauska illanvietto ystävienne kesken ja sinne joku ihminen, josta ette pidä.
Ap ei pidä sukulaispojastaan, joku muu ei pidä naapuristaan, toinen äidistään tai työkaveristaan.. Jokaisella varmasti on joku, kenen kanssa ei halua viettää vapaa-aikaansa. Ette varmasti ilahtuisi tekään, jos joku tälläinen epämiellyttävä ihminen tulisi kutsumatta mukaan kutsumatta teidän illanviettoonne?!

Mitä sitten, että kutsumaton vieras oli ap:n sukulainen? Kyseessä ei kuitenkaan ollut mitkään isot pippalot vaan pienet, tietylle porukalle varattu tilaisuus. Jokaisella on oikeus valita seuransa, jossa synttärinsä tai iltansa viettää. Minua ainakin tuo ap:n kuvaama tilanne risoisi!

:) Hyvä, että joku ajattelaa samoin kun minä :)
Se mua tosiaan ihmetyttää, että näin moni täällä pitää ihan normaalina ja käypänä sitä, että kuka tahansa tulee johonkin, mihin ei oo kutsuttu. Mä oon ainakin saanut kasvatuksen niin, että jos on joku juttu, mihin on kutsuttu, sinne menee vaan tosiaan ne kutsutut, ei muut. Se ois eri asia, jos ei ois ollut mitään kutsuja, tila rajaton, jne... Mut no, ehkä täällä on suurimmalla osalla kotikasvatus ja käytöstavat vähän hakusessa, kun eivät tiedä, mitä kutsu tarkottaa... ;)

Se ehkä vähän muutti asiaa, kun kerroit, että yhdet synttärit on järjestetty jo ja nämä olivat sitten pienemmän piirin pirskeet. Silloin ymmärrän kyllä, että oli tilanne, jossa poika ei kuulunut joukkoon. Mutta aloituksessa ihmetytti se, että poikaa ei oltu voitu kutsua, mutta kun hän tulee, niin ei sitten voida sanoa, että kun ei ole kutsuttu niin ei myöskään haluta paikalle.

En osaa asettua sikäli ap:n asemaan, kun meillä ei ole mitään syitä olla kutsumatta ketä tahansa sukulaisiamme tuon kaltaisiin juhliin, mikäli itse ilmaisee haluavansa tulla. Ja jos olisi niin takuulla saisimme sen kerrottua.

Kutsujen teon vaiva, herranjesta, pakkoko niistä on sitten niin hienot väkertää, jos sekin turha vaiva sitten vaan ärsyttää?

Eikä nuorisoa voi yleistää huonostikäyttäytyväksi näissä asioissa.

Eihän ap:n käytös kohoa sukulaispojasta yhtään jos vastaa samalla lailla. Mutta kukin tavallaan.

Viimeksi muokattu:
Se ehkä vähän muutti asiaa, kun kerroit, että yhdet synttärit on järjestetty jo ja nämä olivat sitten pienemmän piirin pirskeet. Silloin ymmärrän kyllä, että oli tilanne, jossa poika ei kuulunut joukkoon. Mutta aloituksessa ihmetytti se, että poikaa ei oltu voitu kutsua, mutta kun hän tulee, niin ei sitten voida sanoa, että kun ei ole kutsuttu niin ei myöskään haluta paikalle.

En osaa asettua sikäli ap:n asemaan, kun meillä ei ole mitään syitä olla kutsumatta ketä tahansa sukulaisiamme tuon kaltaisiin juhliin, mikäli itse ilmaisee haluavansa tulla. Ja jos olisi niin takuulla saisimme sen kerrottua.

Kutsujen teon vaiva, herranjesta, pakkoko niistä on sitten niin hienot väkertää, jos sekin turha vaiva sitten vaan ärsyttää?

Eikä nuorisoa voi yleistää huonostikäyttäytyväksi näissä asioissa.

Eihän ap:n käytös kohoa sukulaispojasta yhtään jos vastaa samalla lailla. Mutta kukin tavallaan.

No mutta kerroinhan mä jo tuolla heti alussa, että tarkoituksena oli pitää pienelle ystäväporukalle pippalot. Eikä tuo poika puhunut tulostaan aikaisemmin yhtään mitään, ei kysynyt voiko tulla, eikä mitään muutakaan. Kunhan tuppautui paikalle.
Kutsujen teko ei todellakaan oo mulle vaiva, tykkään sellasia tehdä, ja tein nytkin. Mutta eiks se ollut sitten ihan turhaa, kunnei niillä tuntunut olevan mitään merkitystä? ;)

Yhteistyössä