[QUOTE="Vesipeto Surku";23898986]Tosi oudon kuulosta omaan korvaan että suuri osa täällä tuntuu olevan sitä mieltä että "miehelle pitää antaa" jotenkin velvollisuudesta.. jos ei itse yhdyntää niin sitten naisen tehtävä on tyydyttää miehensä jollain muulla tavalla vaikkei kiinnostais pätkääkään.
Mulla ja mun miehellä on ilmeisesti todella outo suhtautuminen seksiin. Ainakin palstalaisten mielestä. Esikoisen jälkeen meni vuosi ennen yhdyntää, kolmosen jälkeen samoten vuosi. Siihen että aikaa kului noin paljon, oli vaikuttamassa moniakin asioita; hormonit (synnytys, pitkät imetykset, masennus, vaativa vauva etc). Olin ite niin väsypoikkiuupunut ettei ajatus seksistä ois voinut vähempää kiinnostaa. Asiasta kuitenkin puhuttiin ja monesti tarjouduinkin hoitelemaan miehen jollain muulla tavalla. Mutta mun mies kohteliaasti kieltäytyi koska hän haluaa että minäkin nautin touhusta. Omien sanojensa mukaan hän itse ei nauti minkäänsortin sekstailusta jos tietää että mä en nauti. Eli meillä on kyllä molempien nautinto yhtä tärkeä, ei ainoastaan miehen tyydyttäminen tavalla tai toisella. Omat kädet toimii molemmilla..
Nyt ensimmäistä kertaa synnytyskin sujui sen verran hyvin ettei alapäätä operoitu leikkaussalissa ja ensimmäistä kertaa itsellä on seksi käynyt mielessäkin jopa, synnytyksestä nyt neljä viikkoa. Saa nähdä milloin löytyy kolmen lapsen arjessa sellainen hetki että molemmat innostuis.[/QUOTE]
Iseasiassa on erittäin outoa olettaa naisen olevan se osapuoli, jonka tunteet ja halut määrittelevät pariskunnan seksielämän ja viis miehen vastaavista. Minusta naisena on käsittämätöntä tällainen ajatusmalli. Sehän on miehen alistamista naisen tahtoon eikä sitä gloorioi mikään selitys. Naisen tulee ymmärtää miestäänkin. Normaaliin yhdessäoloon ja parisuhteeseen kuuluu seksi. Tuo "antaminen" jo sanavalintana on antiikkista ajattelua. Kun harrastaa seksiä, saa itsekin - näin se pitäisi selventää
Sehän on vain mukavaa, että teillä meni hommat yksiin ja mies ajatteli noin. Kai ymmärrät ettei kaikki miehet ja naiset ole samasta puusta ja teidän tapanne toimia ei ole muille sopiva tapa toimia? Tulkintasi miehen tyydyttämisestä tavalla tai toisella on aika erikoinen. Minä puolestani näen asian niin, että naisen tulee ottaa huomioon miehensä samalla tavalla kuin vaatii miestä ottamaan huomioon itsensä. Kompromisseja eikä mustavalkoista ajattelua. Vielä kolmannen (vai viidennen) kerran: molemmat tulee ottaa huomioon, eikä edetä vain toisen mielen mukaan.
Oletko kuullut, että libido on erilainen eri ihmisillä? Samoin seksielämän merkitys?