Välillä mä vaan vihaan mun miestä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "harmaa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"harmaa"

Vieras
Mm. nyt. Eka juttu: Meille on tulossa ensimmäinen lapsi, laskettu aika on elokuun lopussa. Mies ilmoitti pitävänsä kesälomat heinäkuussa, siis kaikki. Haluaa vielä ottaa rennosti ennen lasta. Pyysin että pitäisi vaikka puolet edes lapsi on syntynyt, ei kuulemma varmasti "jätä lomaa käyttämättä", kuten hän ilmaisi. Että isyysloma on tarpeeksi pitkä. Todella masentavaa, oon nyt yksin itkenyt tätäkin koko päivän.

Toinen juttu: On luvannut koko kevään pestä saunan, koska minä olen tehnyt sen viimeiset viisi vuotta. Lupasi pestä ennen kesää, ja sai aikaan tänään (juu, nalkutin, muuten ei olisi vieläkään tapahtunut). ja pesi sen päin helvettiä. Kysyi multa ohjeet, sanoin että nosta lauteet pois ja pese, huuhtele ja viimeiseksi kylmällä vedellä, ja kuivaa.
No pysyin poissa näköpiiristä kun tää pesi siellä. Tuli sitten ja sanoi että pesi omalla tavallaan ja nyt on puhdasta. No sepä kiva. Menin myöhemmin kylppäriin ja huomasin että lauteet on paikallaan. Kysyin että kai nostit ne pois pestessä - no ei nostanut. Nostin yhtä ja haisi pahalle alapuolelta.
Mies kävi haistamassa, joo oikeessa oot, hitsi.
Tätä vikaa ja samanlaista tapahtuu jatkuvasti. Kotityöt on niin tylsää. Mua itkettää nyt tääkin.

Nyt istuu tietokoneella (kuten minäkin), kävin laittamassa oven kiinni. Mä en kestä katsoa sitä istumassa siellä.

Älkää jaksako haukkua mua :'(

[QUOTE="vieras";23940912]hmmm...voi kuule ei toi vielä mitn,ravaako joka vkonloppu baareissa? sit ymmärtäisin...[/QUOTE]

Ei onneksi, joskus kyllä. Ja käy kaupassa mallikkaasti, pakko myöntää.

luulen, että sun tunteet johtuu pitkälti siitä, että oot raskaana. Sillon itkettää ja masentaa monet asiat, jotka ei normaalisti sitä tee. Sillon haluais vaan ymmärrystä ja huomioon ottamista ylipaljon. Ja mies tuntuu tunteettomalta kun ei ymmärrä. Mut se ei oikeesti voi ymmärtääkään. Ja sulle lapsi ja sen tulo ja koti ootte nyt ykkösjuttuja ja kun mies ei sitä tajuu, se tuntuu ihan tunteettomalta törpöltä. Mä luulen, että homma tasaantuu kyllä. Koita jaksella ja tsemppiä! Mulla nyt raskausviikot 37+6 ja oon kanssa välillä ihan hölmöistä asioista tippa linssissä...

Valitettavasti miehet on miehiä ja naiset naisia ja kun tämän ymmärtää niin pääsee paljon helpommalla. Itse en kysy miestäni tekemään mitään, minkä voin itse tehdä, koska hermot menee odottaessa koska hän sen tekee, kun itse olen tyyppi kaikki nyt ja heti.
Ja ei hän tuosta muutu.

Toi on inhottavaa, että ei voi jättää lomia, kun lapsi on syntynyt :( Mutta pärjäät sinä, koska minun miehelläni ei ollut yhtään lomaa.

Tsemppiä loppu raskauteen!

mä ymmärrän hyvin, oon kans tänään vihannut mun miestä. Noinkin "pienet" jutut kuin saunan pesu (meillä kotityöt ylipäätään) voi paisua isoiks kun oikein v----ttaa... Mä en jaksa yksin kantaa huolta kodista, vaikka oonkin vielä hoitovapaalla, pari päivää tosin viikosta töissä. Lisäks mun mies on sosiaalisesti jotenkin tosi onneton, tullut vasta viime aikoina esille. Enää harvoin käydään kyläilemäs kaveripariskunnilla tai päinvastoin ja sit ku käydään, istuu tuppisuuna ja haukottelee. Voi jeesus...

Mut koita jaksaa! Sulje vaan se ovi ja vedä henkee. Tai sit vaan täytyy tehdä jotain radikaalimpaa. Mut oon huomannu, ettei miehille auta, vaikka kuinka itkis ja valittais, samaa paskaa saa vaan niskaan.

Hei, tuo saunajuttu on niin tuttua. Minun mies ja varmaan moni muukin mies luulee tietävänsä miten joku homma tehdään ja aikuista ihmistähän ärsyttääkin vielä sellainen holhoava pikkutarkka ohjeistus. Ja sitten rouva joutuu repimään pelihousuja kun se mäntti ei tehnyt niinkuin minä sanoin. Puolet siitä ärsytyksestä on sitä, etten minä tullut kuulluksi (ja vain puolet sitä että homma meni huonosti).
Tällaista tämä parisuhde on. Kaikenlaista joutuu sietämään, puolin ja toisin. Paljoon vuosien saatossa tottuukin.
Ja vielä tuosta lomajutusta että voihan olla että miestä sitten harmittaakin kun se näkee miten ihana vauva on ja sen pitää isyysloman jälkeen mennä taas töihin. Monilla työpaikoilla vastuullisella työntekijällä on oikeasti vaikea olla pitkiä aikoja pois. Minun mieheni on isyyslomatkin pilkkonut pätkiin jotta saa ne pidettyä kunnialla. Toisaalta ehkä omaksikin mukavuudekseen.

[QUOTE="vieras";23940966]Valitettavasti miehet on miehiä ja naiset naisia ja kun tämän ymmärtää niin pääsee paljon helpommalla. Itse en kysy miestäni tekemään mitään, minkä voin itse tehdä, koska hermot menee odottaessa koska hän sen tekee, kun itse olen tyyppi kaikki nyt ja heti.
Ja ei hän tuosta muutu.

Toi on inhottavaa, että ei voi jättää lomia, kun lapsi on syntynyt :( Mutta pärjäät sinä, koska minun miehelläni ei ollut yhtään lomaa.

Tsemppiä loppu raskauteen![/QUOTE]

Niinpä, mun mielestä tosi loukkaavaa ettei halua pitää yhtään vuosilomaa mun ja lapsen kanssa sitten. Että nyt kaikki kun pääsee vielä kavereiden kanssa urheilemaan ja terassille. Katsotaan paljonko haluaa mun kanssa tehdä, veikkaan yhtä mökkireissua ja yhtä kertaa rannalle. Mun sukulaisille ei ainakaan suostu.

Mä oon sitä mieltä että liian monet naiset määräävät miten huus hollia pitää hoitaa, ottamatta huomioon, että asunnossa asuu kaksi tasa-arvoista aikuista. Kumpikaan ei voi toisen puolesta päättää miten ja milloin mikäkin asia pitää tehdä.

[QUOTE="vieras";23940988]mä ymmärrän hyvin, oon kans tänään vihannut mun miestä. Noinkin "pienet" jutut kuin saunan pesu (meillä kotityöt ylipäätään) voi paisua isoiks kun oikein v----ttaa... Mä en jaksa yksin kantaa huolta kodista, vaikka oonkin vielä hoitovapaalla, pari päivää tosin viikosta töissä. Lisäks mun mies on sosiaalisesti jotenkin tosi onneton, tullut vasta viime aikoina esille. Enää harvoin käydään kyläilemäs kaveripariskunnilla tai päinvastoin ja sit ku käydään, istuu tuppisuuna ja haukottelee. Voi jeesus...

Mut koita jaksaa! Sulje vaan se ovi ja vedä henkee. Tai sit vaan täytyy tehdä jotain radikaalimpaa. Mut oon huomannu, ettei miehille auta, vaikka kuinka itkis ja valittais, samaa paskaa saa vaan niskaan.[/QUOTE]
Toi on jotenkin täysi idiootti kotitöissä! Aina saa purra hammasta ja korjailla sen jälkiä. ja aina sitä saa pyytää/käskeä tekemään. Oon monta kertaa kysynyt, että mikset koskaan tee itse jotain ,kun huomaat että tarvitsee. Ja että jos et keksi mitä tehdä, niin kysyy vaikka multa.

Mies laittaa astiat tiskikoneeseen -> tiskipöytä jää pyyhkimättä ja astiat on sekaisin koneessa, niin että niitä joutuu lopuksi asettelemaan jotta mahtuu enemmän.

Mies tyhjentää tiskikoneen -> astiat on kaikki kuivauskaapissa, on niiden paikka siellä tai ei.

Mies laittaa pyykkiä kuivumaan -> vaatteet jää ruttuun.

Mies imuroi -> tekee sen liian harvoin ja hutiloi, pölyä ja muruja jää aina. Ei koskaan imuroi esim. vessaa tai sohvaa, jollen pyydä ja muistuta.

Jne jne jne.

No mä kyllä ymmärrän miksi haluaa pitää lomat ennen lapsen syntymää ja mä hyväksyisin tämän ihan ymmärrettävästi. Sitten kun se vauva syntyy, niin sitten ei paljoa lomailla rauhassa! Ja siinä on aika pitkä nakki sen oman lapsen kans edessä. Ja ennenkuin joku haukkuu miten rumasti mä puhun näistä herrantertuista, niin mä en edes muista aikaa ennen lapsia mutta jos olis samanlainen tilanne kuin ap:n miehellä, niin jälkiviisaana todellakin lomailisin rauhassa ennen lapsen syntymää ja muutenkin nauttisin olostani oman itseni herrana, niin kauan kuin sitä riittäisi.

Sit mitä noihin kotitöihin tulee, niin eihän tossa kuinkaa käyny. Mies huomasi että lauteet ei tulleet puhtaaksi ja asia on varmaan nyt ymmärretty. Turha jäädä jumittaan pikkujuttuihin, antaa sen miehen tehdä asioita omalla tavallaankin. Ei sille saunalle kuinkaan käy, vaikka joskus jää lauteet pesemättä altapäin. Ei noiden miesten kans kannata menettää hermojaan, parempi antaa niiden hoitaa asiat ihan omalla tavallaan välillä. Et säkään pitäisi siitä että joku on koko ajan sun tekemisiä arvostelemassa ja neuvomassa.

Relax!

Mä oon sitä mieltä että liian monet naiset määräävät miten huus hollia pitää hoitaa, ottamatta huomioon, että asunnossa asuu kaksi tasa-arvoista aikuista. Kumpikaan ei voi toisen puolesta päättää miten ja milloin mikäkin asia pitää tehdä.

Liian moni on pirttihirmu, kotihirmu tai hellapoliisi. Pikkuisen voisi relata noissakin jutuissa, niin ei katkee verisuoni päästä.

Niin varmaan ja niin minäkin, mutta en jaksa yksin kaikkea, enkä elää sotkun keskellä. Tuossa saunajutussa mies itse kysyi miten tehdään ja myönsi lopuksi että meni vähän pieleen - no lupasi kyllä ensi saunomiskerralla pestä uudelleen. Silti, suutuin. En tosin raivonnut miehelle, tulin tänne valittamaan :D

Osittain ymmärrän sua.
Mulla myös laskettu aika elokuun lopulla ja mun mies pitää lomat elo-syyskuussa että isyyslomat jää "varastoon".
Muakin ärsyttää ihan törkeesti kun maha rajoittaa jonkun verran kotitöiden tekoa ja miestä saa patistaa koko ajan. Ymmärrän kyllä että raskaan työpäivän jälkeen haluaa istua koneella ja ottaa rennosti, mutta kun ne kotityöt on tehtävä. Muutaman kerran oon itse imuroinut sillä seurauksella että ekan kerran jälkeen olin vuodelevossa supistusten takia ja sitten meni selkä. Saunanpesua en edes yrittänyt... Oon miehelle sanonut, että tää on vain väliaikainen tilanne ja että syksyllä helpottaa. Meillä riidellään nyt raskausaikana enemmän kuin aiempien 9,5 vuoden aikana yhteensä... :( En silti sanois vihaavani miestäni, vaikka välillä menee hermot...

Jaksamisia!

[QUOTE="a p";23941047]Toi on jotenkin täysi idiootti kotitöissä! Aina saa purra hammasta ja korjailla sen jälkiä. ja aina sitä saa pyytää/käskeä tekemään. Oon monta kertaa kysynyt, että mikset koskaan tee itse jotain ,kun huomaat että tarvitsee. Ja että jos et keksi mitä tehdä, niin kysyy vaikka multa.

Mies laittaa astiat tiskikoneeseen -> tiskipöytä jää pyyhkimättä ja astiat on sekaisin koneessa, niin että niitä joutuu lopuksi asettelemaan jotta mahtuu enemmän.

Mies tyhjentää tiskikoneen -> astiat on kaikki kuivauskaapissa, on niiden paikka siellä tai ei.

Mies laittaa pyykkiä kuivumaan -> vaatteet jää ruttuun.

Mies imuroi -> tekee sen liian harvoin ja hutiloi, pölyä ja muruja jää aina. Ei koskaan imuroi esim. vessaa tai sohvaa, jollen pyydä ja muistuta.

Jne jne jne.[/QUOTE]

Miesvalinta sitten meni vähän pieleen tuossa suhteessa (asia), kun miehesi ei ole sun kanssa samoilla linjoilla siivouksessa. Ajattele miten ikävää olis jos sun mies nalkuttais sulle joka päivä kuinka teet kaikki siivoustyöt väärin, ja kuinka ei kestä sitä että teillä on siistiä. Aika rankkaa elää sellaisessa ilmapiirissä. Ja kumpi teistä on oikeasa? Ei oikeasti voi sanoa.

No mä kyllä ymmärrän miksi haluaa pitää lomat ennen lapsen syntymää ja mä hyväksyisin tämän ihan ymmärrettävästi. Sitten kun se vauva syntyy, niin sitten ei paljoa lomailla rauhassa! Ja siinä on aika pitkä nakki sen oman lapsen kans edessä. Ja ennenkuin joku haukkuu miten rumasti mä puhun näistä herrantertuista, niin mä en edes muista aikaa ennen lapsia mutta jos olis samanlainen tilanne kuin ap:n miehellä, niin jälkiviisaana todellakin lomailisin rauhassa ennen lapsen syntymää ja muutenkin nauttisin olostani oman itseni herrana, niin kauan kuin sitä riittäisi.

Sit mitä noihin kotitöihin tulee, niin eihän tossa kuinkaa käyny. Mies huomasi että lauteet ei tulleet puhtaaksi ja asia on varmaan nyt ymmärretty. Turha jäädä jumittaan pikkujuttuihin, antaa sen miehen tehdä asioita omalla tavallaankin. Ei sille saunalle kuinkaan käy, vaikka joskus jää lauteet pesemättä altapäin. Ei noiden miesten kans kannata menettää hermojaan, parempi antaa niiden hoitaa asiat ihan omalla tavallaan välillä. Et säkään pitäisi siitä että joku on koko ajan sun tekemisiä arvostelemassa ja neuvomassa.

Relax!
Hyvä kommentti, kiitos :) Näinhän se on.

[QUOTE="a p";23941088]Niin varmaan ja niin minäkin, mutta en jaksa yksin kaikkea, enkä elää sotkun keskellä. Tuossa saunajutussa mies itse kysyi miten tehdään ja myönsi lopuksi että meni vähän pieleen - no lupasi kyllä ensi saunomiskerralla pestä uudelleen. Silti, suutuin. En tosin raivonnut miehelle, tulin tänne valittamaan :D[/QUOTE]

Kiva että mies tuli siinä vastaan:)

Mun mies tekee hitusen koko huushollin kotitöistä (auto ja piha poislukien). Roskat vie mutta ei laita uutta pussia, ja kun ei oo pussia, niin suoraan sankoon vaikka silkkaa paskaa. tiskirättiä ei huuhtele käytön jälkeen. Apk:n tyhjentää, mut astiakaapit on sen jälkeen suorastaan hengenvaarallisia. Jos ripustaa pyykit, ne on kuivuttuaan viikattava auki ennen kuin tunnistaa mikä vaatekappale on kyseessä. Vessaharjaa ei käytä koskaan, eikä siivoa muutenkaan. Onneks on mielellään välillä kustantanut taloon siivouksen ja ikkunanpesun...

Toisaalta mieheni piti kyllä isyysloman ja isäkuukauden. Hän vain joutui olemaan töissä juuri ne ekat päivät kun olin esikoisen kanssa kotona - tälle ei voinut mitään. Siitäkin selviää.

Tää on ihan totta :flower:

Kannattaa muuten joskus harrastaa vähän itsetutkiskelua jos ja kun se toinen osapuoli alkaa ärsyttämään erityisen paljon. Ärsytys kun usein aiheutuu siitä, että odotukset ja oletukset toista kohtaan ovat epärealistisia tai ainoastaan oman edun mukaisia. Sä peilaat itseäsi aina sen toisen kautta. Siksi jotkut pienetkin tavat ja teot ärsyttää joskus suunnattoman paljon.

Ja ap, noi hormonit... *Huoh* Ei käy kateeksi tuo olotila. Itse skitsoilin mitä älyttömimmistä syistä raskaanaollessa. Voi miesparkaa :heart: Fiksuna olen kyllä jälkikäteen pahoitellut käytöstäni :saint:

Mun mies tekee hitusen koko huushollin kotitöistä (auto ja piha poislukien). Roskat vie mutta ei laita uutta pussia, ja kun ei oo pussia, niin suoraan sankoon vaikka silkkaa paskaa. tiskirättiä ei huuhtele käytön jälkeen. Apk:n tyhjentää, mut astiakaapit on sen jälkeen suorastaan hengenvaarallisia. Jos ripustaa pyykit, ne on kuivuttuaan viikattava auki ennen kuin tunnistaa mikä vaatekappale on kyseessä. Vessaharjaa ei käytä koskaan, eikä siivoa muutenkaan. Onneks on mielellään välillä kustantanut taloon siivouksen ja ikkunanpesun...

Toisaalta mieheni piti kyllä isyysloman ja isäkuukauden. Hän vain joutui olemaan töissä juuri ne ekat päivät kun olin esikoisen kanssa kotona - tälle ei voinut mitään. Siitäkin selviää.

Eilen aamulla kun menin suihkuun, lattiakaivo oli tukossa. Mies oli ollut suihkussa ennen mua, oli varmaan ajatellut että vaimo sen kaivokielon vaihtaa ja harjaa kaivon puhtaaksi. Tosi kivasti tehty, taas.

Eli kiukkua on kertynyt!

Isyysloman on aikonut pitää, ja isäkuukaudestakin puhunut, saa nähdä.

Pystyttekö arvon naiset olemaan puuttumatta miehen vauvan/lastenhoitoon jos yks siivous kuohuttaa noin paljon tunteita? Saako mies hoitaa vauvaa/lasta/lapsia omalla tyylillään vai oletteko siinäkin nipottamassa vieressä? Tää ei nyt oo pahalla, vaikka kirjoitustyyli onkin kärjistetty.

Näistä merkeistä tiedät, että hän on kontrollifriikki

Mikään ei ärsytä enempää kuin ihminen, joka on aina oikeassa. Entä jos tuo ihminen on kumppanisi?

Hän kritisoi kaikkea, mitä teet. Kritiikki on usein naamioitu avun muotoon: hän haluaa vain, ettet nolaa itseäsi, tai että suoriudut paremmin.

On eri asia kantaa huolta rakkaastaan ja tarkkailla häntä pakkomielteisesti.

Hän morkkaa ystäviäsi. Kontrolloiva kumppani eristää armaansa tämän ystävistä. Hän haluaa tietää, missä olet ja kenen kanssa: yllättäen ystäväsi ovatkin "huonoa seuraa". Hän vieroittaa sinua ystävistäsi puhumalla heistä pahaa. Jos et saa mennä ystäväsi luo kahville tai lähteä illaksi ulos, kannattaa vakavasti harkita, onko parisuhteesi jatkamisen arvoinen.

Hän ei tue sinua asioissa, jotka eivät liity häneen. Hän ei halua, että olet kiinnostunut muusta kuin hänestä. Asiat, jotka voisivat parantaa elämäsi laatua – ilman hänen osanottoaan – ovatkin yhtäkkiä kiellettyjen listalla. Ethän missään nimessä saa tajuta, että suhteenne ulkopuolella on elämää ja toisia, häntä sallivampia ihmisiä!

Hän kyttää ja neuvoo sinua. Jos armaasi ei usko, että pystyt suorittamaan edes yksinkertaista tehtävää ilman häntä, ette ole sielunkumppaneita: hän on sinun vartijasi, etkä koskaan ole hänen kanssaan tasavertainen.

[QUOTE="vieras";23940966]Valitettavasti miehet on miehiä ja naiset naisia ja kun tämän ymmärtää niin pääsee paljon helpommalla. Itse en kysy miestäni tekemään mitään, minkä voin itse tehdä, koska hermot menee odottaessa koska hän sen tekee, kun itse olen tyyppi kaikki nyt ja heti.
Ja ei hän tuosta muutu.

Tsemppiä loppu raskauteen![/QUOTE]

Muista kuitenkin ettei kaikkki miehet ole samanlaisia ja kaikki naiset samanlaisia. Esim. mun mies pesee ikkunat, minä en pidä sitä tärkeänä. Ja vie matot ulos siivotessaan, minä imuroin ne.

Yhteistyössä