Välillä mä vaan vihaan mun miestä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "harmaa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="a p";23941047]Toi on jotenkin täysi idiootti kotitöissä! Aina saa purra hammasta ja korjailla sen jälkiä. ja aina sitä saa pyytää/käskeä tekemään. Oon monta kertaa kysynyt, että mikset koskaan tee itse jotain ,kun huomaat että tarvitsee. Ja että jos et keksi mitä tehdä, niin kysyy vaikka multa.

Mies laittaa astiat tiskikoneeseen -> tiskipöytä jää pyyhkimättä ja astiat on sekaisin koneessa, niin että niitä joutuu lopuksi asettelemaan jotta mahtuu enemmän.

Mies tyhjentää tiskikoneen -> astiat on kaikki kuivauskaapissa, on niiden paikka siellä tai ei.

Mies laittaa pyykkiä kuivumaan -> vaatteet jää ruttuun.

Mies imuroi -> tekee sen liian harvoin ja hutiloi, pölyä ja muruja jää aina. Ei koskaan imuroi esim. vessaa tai sohvaa, jollen pyydä ja muistuta.

Jne jne jne.[/QUOTE]

Hyvin samanlaista meillä! Mutta joo, ihan varmasti sua ärsyttävät nämä asiat helpommin ja enemmän, kun olet raskaana. Muistan, kun esikoista odottaessani mies oli tuonut vääränlaisen pakastevihannepussin kaupasta - paiskasin sen päin ikkunaan ja kiroilin kuin hullu! Seuraaavalla hetkellä saatoin hassutella kuin lapsi, menin häntä piiloon ja hihitin, ja sitten taas itkeä vollotin, esim. kun näin mainoksen "Äitien tekemään ruokaa".. Niin että kyllä ne raskaushormonit tekevät tepposia! Jaksamista ja nauti loppuraskaudesta! Ja muista, kun vauva on syntynyt, ei kannata olla niin hirveän tarkka niistä kotitöistä tai siitä, miten mies ne tekee, kunhan tekee, koska vauvassa on ihan riittävästi tekemistä.

Pystyttekö arvon naiset olemaan puuttumatta miehen vauvan/lastenhoitoon jos yks siivous kuohuttaa noin paljon tunteita? Saako mies hoitaa vauvaa/lasta/lapsia omalla tyylillään vai oletteko siinäkin nipottamassa vieressä? Tää ei nyt oo pahalla, vaikka kirjoitustyyli onkin kärjistetty.

Täh? En mä nipota eikä mua kiukuta (no ehkä joskus harvoin), kunhan tarjosin vertaistukea ap:lle! Mä olen ottanut tehtäväkseni lähes kaikki kotityöt meillä - miks pyytäisin miestä kun sillä on eri standardit siisteyden suhteen? Mä en sitä paitsi juurikaan nalkuta, meillä mies harrastaa sitä paljon enemmän kuin mä.

Mun mies tekee kotitöitä hyvin ja en ole koskaan ymmärtänyt että miksi aikuista ihmistä pitäisi ohjeistaa. Jos ei kestä sitä, että toinen tekee sen omalla tavallaan, niin sitten on parempi tehdä itse. En taida olla muutenkaan kyllä mikään pirttihirmu, en ymmärrä komentelua vaan tasa-arvoinen ja kunnitoittava suhde on tärkeä.

MUTTA. Ollaan yli 30 v. ja meille syntyi ensimmäinen lapsi vajaa vuosi sitten. Paljon puhuttiin ennen syntymää miten tärkeää ja upeaa on saada lapsi, miten mieskin haluaa olla todella läsnäoleva ja aktiivinen isä jne. Nyt on taantunut ihan 3 vuotiaan uhmaikäisen tasolle... Kiukuttelee, kun ei voida lähteä juuri silloin kun hän haluaa, kiukuttelee kun lasta pitää syöttää reissussa ollessa, ja jättää lapsen hoidon täysin mulle. Oon hoitanut yöt nyt kohta vajaan vuoden ja kun miehelle tulee yksikin vähän huonommin nukuttu yö niin ihan hirveä kitinä siitä... viis siitä, että mä olen nukkunut levottomasti jo tämän vajaan vuoden. Ei kuitenkaan koskaan (siis ei ole kertaakaan herännyt) lukuisista pyynnöistäni huolimatta herää lapsen kanssa ja anna mun nukkua, vaikka on välillä pitkiä vapaa jaksoja. Ja paljon muuta. Onneksi on lapselle aivan ihana, eli kiukuttelee mulle siis... muuten en jaksaisikaan. Mut unelmamiehestä on kuoriutunut jotain muuta, odotan vaan että alkasi jotenkin tasaantua.

Anteeksi ap, nyt meni omista asioista ruikuttamiseksi sun ketjussa!!!

[QUOTE="vieras";23940966]Valitettavasti miehet on miehiä ja naiset naisia ja kun tämän ymmärtää niin pääsee paljon helpommalla. Itse en kysy miestäni tekemään mitään, minkä voin itse tehdä, koska hermot menee odottaessa koska hän sen tekee, kun itse olen tyyppi kaikki nyt ja heti.
Ja ei hän tuosta muutu.

Toi on inhottavaa, että ei voi jättää lomia, kun lapsi on syntynyt :( Mutta pärjäät sinä, koska minun miehelläni ei ollut yhtään lomaa.

Tsemppiä loppu raskauteen![/QUOTE]

Meillä mies on se, joka on ahkera ja tarkka ja tekee kotitöitä reippaasti, ilman sanomista :) Pitää myös perhettään sijalla yksi. Onnekas olen.

Yhteistyössä