Munko nyt pitäis elää naapurin vauvan mukaan :O

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja varmaan ärsyttävä naapuri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tähän pieni välipurkaus. Hassua, miten huonosti naapureita nykyään tunnetaan: "nyt niille ilmeisesti on syntynyt uusi vauva". Kun olin lapsi, asuimme omakotialueella, ja saman kujan varrella oli 7 taloa, ja naapuri kujalta vieressä 3 taloa. Olen tehdaskaupungista kotoisin, ja meidänkin mäeltä suurin osa oli tehtaalla vuoritöissä. Kaikki tiesi toistensa työvuorot, ja oli selvää, että ruohonleikkuuta, sirkkeli ja moottorisahahommia yms ei tehty aamupäivällä toisten yövuorojen aikaan, että saivat nukkua. Se oli sellainen hiljainen sopimus jota kaikki noudatti ja näin kaikki saivat nukkua kun piti nukkua. Ruohoa ei myöskään leikattu silloin kun jonkun pihalle ilmestyi harsolla peitetyt lastenvaunut.
Mutta meillä olikin ilmiömäinen naapurisopu ja lapsuusajalta tuosta naapurustosta on uskomattoman hyviä muistoja =)

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;23975639:
Ja voinee varmaan arvata, että vaharattaas niinku lehemä uutta porttia, jos menis asioista sanomaan, että viittikkö Reiska puira vähä myöhemmin, PirjoPetteri nukkuu päikkäreitä......

:laugh:

Juu, ei tullut mullekaan mieleen mennä mökillä valittamaan naapurin maaviljelijälle jonka viljanpuinti herätti vauvan monta kertaa viime kesänä. Itseä kylläkin harmitti... :D

Tähän pieni välipurkaus. Hassua, miten huonosti naapureita nykyään tunnetaan: "nyt niille ilmeisesti on syntynyt uusi vauva". Kun olin lapsi, asuimme omakotialueella, ja saman kujan varrella oli 7 taloa, ja naapuri kujalta vieressä 3 taloa. Olen tehdaskaupungista kotoisin, ja meidänkin mäeltä suurin osa oli tehtaalla vuoritöissä. Kaikki tiesi toistensa työvuorot, ja oli selvää, että ruohonleikkuuta, sirkkeli ja moottorisahahommia yms ei tehty aamupäivällä toisten yövuorojen aikaan, että saivat nukkua. Se oli sellainen hiljainen sopimus jota kaikki noudatti ja näin kaikki saivat nukkua kun piti nukkua. Ruohoa ei myöskään leikattu silloin kun jonkun pihalle ilmestyi harsolla peitetyt lastenvaunut.
Mutta meillä olikin ilmiömäinen naapurisopu ja lapsuusajalta tuosta naapurustosta on uskomattoman hyviä muistoja =)

Oon sitä mieltä, että naapureita on hyvä huomioida. Ei siis vasiten aleta leikkaamaan ruohoa toisten päiväuniaikaan, oli kyseessä vuorotyölainen tai vauva, mutta jos ei toisen unista tiedä, niin se ei ole haistattelun aihe sentään ja huomiointia pitäisi olla puolin ja toisin.

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;23975524:
miten se kaupungeissa on niin vaikeeta toi eläminen. meitä on tässä maaseudu kylässä taloja jotain 15 tässä lähellä. ja jokainen elää tavallaan, kukaan ei koskaan valita toisten tekemisistä. vauvat nukkuu ulkona vaikka naapurit ajelee rehua ja toiset ruohonleikkuria. moottorisahatkin pärrää siellä ja täällä. tiellä kulkee motskarista traktoriin ja puimuriin. ja savut nousee useamman piipusta. siltikään mitään ristiriitoja ei näistä asioista tule.

Tontit siellä pöndellä oli minkä kokoisia?

Meinasin ihan samaa tulla kirjoittamaan. JOS asuisin omakotitalossa ja näkisin naapurin pihassa lastenvaunut harsolla peitettynä tms. niin JOS mun EI olisi IHAN PAKKO sitä ruohoa just sillä hetkellä leikata, niin odottaisin siihen asti, kun lapsi herää. Tai ainakin jonkun tunnin eteenpäin. Kyllä sitä omakotitalossa asuessakin VOI toisia huomioida :)

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;23975659:
Päättelin ihan siitä kun ilme oli kun perseelle ammuttu karhu kun katsahdin sinnepäin..ja se jäi mua tuijottamaan ja heijaamaan niitä lulliansa kun jatkoin tyynesti hommaani...

siltikään et voi tietääoliko sinulle tarkoitettu. olet ilmeisesti niin itserakas et luulet että kaikki pyörii sinun ympärilläsi

Joskus ottaa kupoliin tosi paljon kun on saanut muutenkin huonosti nukkuvan vauvan vihdoin unille ja naapuri alkaa jollain saakelin sahalla jurnaamaan. Saatanaa tekis mieli huutaa itselläkin silloin :) Mutta ymmärrän kyllä ettei naapurusto voi elää meidän vauvan nukkuma-aikojen suhteen.

Tosin nyt viikonloppuna oli sellainen tilanne, että meinasi oikeasti käpy mennä naapurin takia ja eikä ollut kaukana etteikö mies mennyt asiasta sanomaan. Naapurit jälleen kerran touhusivat isolla pihallansa koko päivän. Ei siinä mitään mutta kun se ruohonleikkuri kaivettiin esille vasta yhdeksän maissa illalla, jolloin meidän lapset oltiin juuri saatu tainnutettua uneen. Niillä helteillä oli pakko vielä pitää kaikki ikkunat auki ja eiköhän toinen lapsi herännyt kyselemään, että mikä ääni tuo on. Että sen verran kuitenkin ymmärrystä, että niitä ruohoja ja muita vois leikata kuitenkin aikaisemmin kuin yhdeksältä sunnuntai-iltana. Varsinkin jos koko päivä on teppastu siinä pihalla eli tilaisuus olisi kyllä ollut leikata jo aikaisemmin.

Niinpä! Mikä uskomaton ihanuus. Nykyään toisten huomioon ottaminen on täysin hukassa. Kaikilla pitää mielestään olla oikeus elää juuri niin kuin itseä huvittaa, aivan kuin muita ihmisiä ei olisikaan. Muun vaatiminen on yksilönvapauden rajoittamista, kukkahattuilua tai oman elämän puutetta.
Toisten huomioon ottaminen toimii vain, kun kaikki elävät samojen sääntöjen mukaan samassa maailmassa toisiaan huomioiden. Yksikin kusipää (jota ei nykyetiketin mukaan saisi ojentaa ja rajoittaa) pilaa koko ympäristön ilmapiirin.

Ja ei, kyse EI tälläkään kertaa ole kateudesta.

Yleensäkään en ymmärrä miksi niitä päristimiä pitäisi käyttää ihan kaikkeen!?
Eikö mitään voida enää tehdä lihasvoimin? Tekisi meinaan vaan niin hyvää kaikille niille ylipainoisille ihmisille. Ja melusaaste vähenisi samalla.
Meilläkin mökillä naapuri joka mitä ilmeisemmin ei kestä elää ilman jonkin laitteen jatkuvaa pärisyttelyä. Ihmettelen että miksi eivät pysy kaupungissa jos hiljaisuus ahdistaa.

[QUOTE="mie";23975962]Meinasin ihan samaa tulla kirjoittamaan. JOS asuisin omakotitalossa ja näkisin naapurin pihassa lastenvaunut harsolla peitettynä tms. niin JOS mun EI olisi IHAN PAKKO sitä ruohoa just sillä hetkellä leikata, niin odottaisin siihen asti, kun lapsi herää. Tai ainakin jonkun tunnin eteenpäin. Kyllä sitä omakotitalossa asuessakin VOI toisia huomioida :)[/QUOTE]

No tottakai, mutta tekisikö sun mieli huomioida jos naapurit ei huomioisi teitä koskaan milläänlailla. Polttelisi roskiaan niin että savu pöllyää teidän pihaan. Ja kun erehtyisit leikkaamaan ruohoa aluksi huomaamatta, että naapurin äiti kärrää vaunuja pihalla, kuuluisi tuota kiroilua ja noitumista. Ei mun ainakaan tekisi mieli tuollaisia ihmisiä huomioida mitenkään, mutta jos ollaan puolin ja toisin kohteliaita, sehän on eriasia. Valitettavasti kuitenkaan kaikki ihmiset ei ole kohteliaita ja aina on hankalia ihmisiä, joiden kanssa ei hyvällä yritykselläkään pärjää sovussa. Miksi yhden pitäisi sitten nöyristellä tällaisen edessä.
Appivanhempieni naapurissa asuu sellainen perhe esimerkiksi, jotka eivät koskaan kertoneet naapureille itse mitään elämästään, eivät moikkailleet kun tuli vastaan, ei mitään. Miten ihmeessä tällaisten perheenlisäyksestä olisi voinut olla perillä, kun toiset haluaa olla omissa oloissaan, eikä edes terveydyksiin vastaa.

Hupsua, meillä ei kyllä ole nurmikonleikkuut omalla pihallakaan häirinneet vauvan unia.. eikä meillä lapsia edes ole nukuteltu, vaan viety unisena vaunuihin ja sinne ovat nukahtaneet ihan omatoimisesti..

Eli tuskin piittaisin pätkääkään naapurin vauvan unistakaan, kyllä se nukkuu jos väsyttää, vaikka koko maailma räjähtelis.

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;23975524:
miten se kaupungeissa on niin vaikeeta toi eläminen. meitä on tässä maaseudu kylässä taloja jotain 15 tässä lähellä. ja jokainen elää tavallaan, kukaan ei koskaan valita toisten tekemisistä. vauvat nukkuu ulkona vaikka naapurit ajelee rehua ja toiset ruohonleikkuria. moottorisahatkin pärrää siellä ja täällä. tiellä kulkee motskarista traktoriin ja puimuriin. ja savut nousee useamman piipusta. siltikään mitään ristiriitoja ei näistä asioista tule.

Mistähän sinä maalainen keksit, että ap asuu kaupungissa?

[QUOTE="vieras";23976015]Yleensäkään en ymmärrä miksi niitä päristimiä pitäisi käyttää ihan kaikkeen!?
Eikö mitään voida enää tehdä lihasvoimin? Tekisi meinaan vaan niin hyvää kaikille niille ylipainoisille ihmisille. Ja melusaaste vähenisi samalla.
Meilläkin mökillä naapuri joka mitä ilmeisemmin ei kestä elää ilman jonkin laitteen jatkuvaa pärisyttelyä. Ihmettelen että miksi eivät pysy kaupungissa jos hiljaisuus ahdistaa.[/QUOTE]

No nurmikko on pakko leikata säännöllisesti kun sellainen on. Tule sä käsisaksin napsimaan nuo meidän 150m*150m alue joka viikko. Kun siihen koneellakin menee kaksi tuntia. Kyllä mulla kuule parempaa tekemistä on työssäkäyvänä ihmisenä kuin käyttää nurmikkoon käsivoimiani ja ehkäistä olematonta ylipainoani. Mä lähden mieluummin harrastamaan lempilajejani :) Niin tai puiden pilkkominen, katsos toiset lämmittää puulla eikä kuluta sähköä. No voit kuvitella , että sitä puuta kuluu. Ja me todellakin käytetään, kuten varmaan sun mökkinaapurisikin moottorisahaa, kun sellainen on keksitty. Sähän voit tietysti tulla kokeilemaan ensiksi leikkaamaan sen nurmikon käsivoimin ja pilkkomaan sitten vielä kirvesvoimin puuta. Ja juu, kyllä ENNENVANHAAN. Ennenvanhaan ei niin käytykään palkkatöissä kodin ulkopuolella, että oli sitä aikaa niille käsitöille.

Hupsua, meillä ei kyllä ole nurmikonleikkuut omalla pihallakaan häirinneet vauvan unia.. eikä meillä lapsia edes ole nukuteltu, vaan viety unisena vaunuihin ja sinne ovat nukahtaneet ihan omatoimisesti..

Eli tuskin piittaisin pätkääkään naapurin vauvan unistakaan, kyllä se nukkuu jos väsyttää, vaikka koko maailma räjähtelis.

Niin, milloin mä itsekään olisin nurmikkoa leikannut kuin vauvan päikkäreiden aikaan.

Ei tietenkään tarvitse elää naapurin rytmin mukaan, mutta jos vauvalla on selkeä päivärytmi, naapuri voisi tietysti tulla ystävälliseen sävyyn keskustelemaan teidän kanssa siitä, voisitteko mahdollisesti leikata nurmikon muulloin kuin klo 13-15, ja e voitte suostua molemmille sopivaan järjestelyyn jos haluatte.

[QUOTE="vieras";23976050]No tottakai, mutta tekisikö sun mieli huomioida jos naapurit ei huomioisi teitä koskaan milläänlailla. Polttelisi roskiaan niin että savu pöllyää teidän pihaan. Ja kun erehtyisit leikkaamaan ruohoa aluksi huomaamatta, että naapurin äiti kärrää vaunuja pihalla, kuuluisi tuota kiroilua ja noitumista. Ei mun ainakaan tekisi mieli tuollaisia ihmisiä huomioida mitenkään, mutta jos ollaan puolin ja toisin kohteliaita, sehän on eriasia. [/QUOTE]

Silmä silmästä, hammas hampaasta vai miten se nyt meni... Ehkä ajattelisin tässä tapauksessa enemmän sitten sitä vauvaa, joka on varsin syytön vanhempiensa typeryyteen.

Mutta joo, enemmän kohdistin viestini lähinnä yleisesti, kun tosi moni oli vastannut "että omalla pihalla leikkaan ruohoni silloin kun huvittaa" -tyylisesti.

[QUOTE="mie";23976135]Silmä silmästä, hammas hampaasta vai miten se nyt meni... Ehkä ajattelisin tässä tapauksessa enemmän sitten sitä vauvaa, joka on varsin syytön vanhempiensa typeryyteen.

Mutta joo, enemmän kohdistin viestini lähinnä yleisesti, kun tosi moni oli vastannut "että omalla pihalla leikkaan ruohoni silloin kun huvittaa" -tyylisesti.[/QUOTE]

Ei ehkä niinkään, mutta tiedät varmaan ihan hyvin, ettei tee mieli olla ystävällinen sellaiselle, joka ei koskaan ole sinua kohtaan ystävällinen. Ja koska ap ilmeisesti aloitti nurmikonleikkuunsa tietämättä, että naapurissa ylipäätään on perheenlisäystä ja tietämättä, että siellä paraillaan nukutetaan tätä lasta. Ja taas sai huudot ja kiroilut . Että voisihan sitä tosiaan yrittää olla ystävällinen sieltäkin suunnalta, kertoa että on vauva j, miten hankala hänet on saada nukkumaan. Ei mun mielestä ap:n eikä kenenkään tarvitse mikään pyhimys olla, joka ajattelee jokaisen kanssaihmisen tunteita. Jos vauvan äiti on niin typerä, että ei ymmärrä itse lähteä työntelemään rattaita toiseen suuntaan, rauhoittumaan, tai lähde imettämään rääkyvää vauvaansa ja kokeilemaan nukuttamista ja rauhoittamista vaikka rinnalle, ei mun mielestä ap.n tarvitse miettiä tätä vauvaa, olkoon kuinka syytön tai viaton. Hänen hoitonsa on kuitenkin ihan hänen äitinsä käsissä.

Ihan vaan ajattelin ettet jos itse ole tajunnut; kaikki vauvat kun eivät ole samasta puusta veistettyjä. Vaikka sun vauvas nukkuis minkä sodan melskeessä tahansa, niin kaikki eivät.

Meillä esikoinen ei välittänyt mistään melusta. Nukkua tuhisi vaan jos väsytti. Tämä toinen taas on todella herkkä melulle. Eli kyllä minuakin ärsyttäisi jos vauva heräisi naapurin ruohonleikkuuseen. Tosin ymmärrän myös sen ettei kaikki voi elää meidän vauvan tahtiin. Mutta itse myös ottaisin huomioon naapurissa nukkuvan vauvan jos suunnittelisin ruohonleikkuuta.

Kävisin juttelemassa tämän naapurin kanssa asiallisesti ja sanoisin että jos meiltä pyydetään nätisti, niin otamme pyynnöt huomioon. Ymmärtäisin myös että hän on väsynyt vauvansa kanssa, mutta silti sanoisin että ystävällisyyttä ei sovi unohtaa. Olisin luultavasi lopettanut leikkaamisen vähäksi aikaa jos se ei olisi aiheuttanut minulle suurta haittaa.

Muiden huomioonotto ei vaadi paljoa ja ystävällisyys maksetaan monesti takaisin. Pyrkisin olemaan hyvissä väleissä naapureideni kanssa, koska siten elämä on mukavampaa. On hyvä jos naapuri voi katsoa taloa pitempien poissaolojen aikana ja vaikka käydä ruokkimassa koirat yms.

[QUOTE="vieras";23976309]Kiinnostaa vitusti naapureiden vauvat. Pihallani käytän vaikka suihkumoottoria jos haluan, voivat nukuttaa lastansa sisällä jos vaatii täydellistä hiljaisuutta.[/QUOTE]

Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

[QUOTE="vieras";23976393]Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.[/QUOTE]

Saa vastata ihan niin kuin haluaa, minua ei kiinnosta. Naapureiden puuhat eivät häiritse minua, oletan etteivät he häiriinny myöskään minusta.

Yhteistyössä