Jäi hirveä fiilis terveyskeskuslääkäristä, kannattaisiko tehdä valitus?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Suzyanne
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Suzyanne

Vieras
Jäi kyllä paha mieli. Olen muuttanut tammikuun lopulla, ja ihmettelin vähän kun lääkäri sanoi että tietojani ei näy koneella, olen kuitenkin käynyt kyseisessä tk:ssa jo muutaman kerran.

Mutta. Lääkäri suhtautui epäilevästi diagnoosiin joka minulla on, koska ei nähnyt kuulemma tietojani. Lääkäri sanoi että hän luulee tuon diagnoosin olevan vain sen tehneen lääkärin (Perinnöllisyyslääketieteen klinikan ylilääkäri) oletus. (siksi sanoi noin, koska ei ole koskaan kuullutkaan kyseisestä sairaudesta) Sanoi myös että voi olla että lähete jonka pyysin hänet laittamaan, tulee bumerangina takaisin, samasta syystä.

Kun kysyin vastaanottotiskiltä, niin kyllä tietoni siellä koneella näkyivät, ja myös tuo kyseinen diagnoosi. :O Tuo diagnoosi on tehty jo vuosikausia sitten, joten ilman muuta näkyy tiedoissani. Lisäksi diagnoosista ei ole kyllä mitään epäilystä. Sairauteni aiheuttaa sen verran näkyvääkin vaivaa, että ei se kyllä luulotautia ole. Lisäksi suvussani on tätä sairautta.

Lisäksi lääkäri oli todella tyly ja töykeä, ei kuunnellut loppuun asti, keskeytti ja suunnilleen tiuskimalla ilmaisi että olen hänestä luulotautinen.

Kannattaisiko tehdä valitus? Eihän siitä mitään hyötyä olisi välttämättä, mutta olisihan se kiva jos lääkäri joutuisi pomonsa puhutteluun. :D
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Valita vaan. Ei siitä itse mitään hyödy, itse sain vain sellaisen päätöksen, että myöntävät tehneensä virheen yhdessä leikkausasiassa. Mutta seuraava hyötynee?
 
Kannataisi. T. lääkäri.

Kyseessä on tietenkin voinut olla myös pelkkä väärinymmärrysten tai huonojen sosiaalisten taitojen aiheuttama tilanne, mutta meidänkin ammatissa on monta likatahraa, ja niistä saa valittaa.
 
Jos saat hyvän mielen siitä, että joutuu puhutteluun niin sitten varmastikkin kannattaa valittaa. Muuta et siitä hyödykkään, mutta et sitä selvästikkään odottanutkaan.
 
no koetko että lopputulos oli kuitenkin asiallinen? saitko asiallisen hoidon tai jatkotutkimukset vaivaasi? kaikenlaisia huonosti käyttäytyviä törkimyksiä osuu joka ammttikuntaan, mutta saattavat silti hoitaa työnsä hyvin. kuulostaa silti siltä että sillä on ollut väärän potilaan tiedot esillä, kannattaa varmistaa että lääkärin kirjaus näkyy sinun tiedoissasi eikä jonkun muun.
nykypäivänä saa olla tyytyväinen jos lääkäri edes jotenkin ymmärtää suomea tai jopa puhuu sitä..
 
[QUOTE="vieras";23995281]Kannataisi. T. lääkäri.

Kyseessä on tietenkin voinut olla myös pelkkä väärinymmärrysten tai huonojen sosiaalisten taitojen aiheuttama tilanne, mutta meidänkin ammatissa on monta likatahraa, ja niistä saa valittaa.[/QUOTE]

Käsitin ettei ollut kyse väärinymmärryksestä, vaan siitä että koska lääkäri ei jostain syystä löytänyt tietojani, (jotka olivat kuitenkin koneella) hän ei pitänyt minun kertomustani diagnoosistani uskottavana, ja ilmaisi sen hyvin suorin sanoin.

Se täytyy sanoa että teitä lääkäreitä on tosiaan joka lähtöön, ja todella paljon huipputyyppejäkin on tullut vastaan.
 
no koetko että lopputulos oli kuitenkin asiallinen? saitko asiallisen hoidon tai jatkotutkimukset vaivaasi? kaikenlaisia huonosti käyttäytyviä törkimyksiä osuu joka ammttikuntaan, mutta saattavat silti hoitaa työnsä hyvin. kuulostaa silti siltä että sillä on ollut väärän potilaan tiedot esillä, kannattaa varmistaa että lääkärin kirjaus näkyy sinun tiedoissasi eikä jonkun muun.
nykypäivänä saa olla tyytyväinen jos lääkäri edes jotenkin ymmärtää suomea tai jopa puhuu sitä..

Lopputulos oli tosiaan asiallinen, eli sain lähetteen erikoislääkärille, ja lääkettä, niitä menin hakemaankin. Tosin lääkäri kyllä meinasi että lähete tulee bumerangina takaisin. :headwall: Mutta ei tietenkään tule. Eli siltä osin sain mitä hain.

Joo olen käynyt kerran sellaisellakin lääkärillä joka ei osannut kunnolla suomea, että siinä mielessä tämä oli parempi. :D
 
[QUOTE="vieras";23995287]Jos saat hyvän mielen siitä, että joutuu puhutteluun niin sitten varmastikkin kannattaa valittaa. Muuta et siitä hyödykkään, mutta et sitä selvästikkään odottanutkaan.[/QUOTE]

Joo kyllä tosiaan olisi minusta hyvä jos joutuisi puhutteluun.
 
Minä kävin yksi aamu terveyskeskuksessa sairaanhoitajalla, ku en enää yskimiseltä saanut unta ja keuhkoihin sattui. Heti kun pääsin hoitsun huoneeseen kysyi hän että mikä vaivaa, ai no tulit siis sairaslomaa hakemaan. Ilmoitin tietenkin etten sairaslomaa tarvinnut, kun olen jo äitiyslomalla.
Hoitsu siihen että no mitäs sä sitten täällä teet, toihan on ihan tavallinen flunssa.. Se 'flunssa' oli tosiaan kestänyt jo sen yli 2viikkoa. Pyysin että jos hoitaja voisi multa keuhkot kuunnella ja mitata tulehdusarvot. No ei kuulemma voinut, koska mulla oli pelkkä tavallinen flunssa, kipinkapin apteekkiin ostamaan yskänlääkettä.

Lähdin sitten vähän vastahakoisena ulos terveyskeskuksesta ja apteekin sijaan ajoin autoni yksityisen lääkäriaseman pihaan. Tulehdusarvot olivat korkealla ja keuhkojen kuuntelun perusteella lääkäri sanoi minulla olevan keuhkoputkentulehdus. Apteekin kautta hakemaan antibiootit ja kotiin lepäämään.

Ja missähän kunnossa olisin nyt jos en olisi yksityiselle mennyt?
 
jos et ilmoita, niin käyttäytyy vielä hippusen ilkeämmin seuraaville, ja siellä voi olla sitten puolustuskyvytöntä jengiä uhreina. Siksihän lääkäreissä on tuota kuspiätä liikkeellä, että ne eivät ole tottuneet saamaan palautetta.
 
Minä kävin yksi aamu terveyskeskuksessa sairaanhoitajalla, ku en enää yskimiseltä saanut unta ja keuhkoihin sattui. Heti kun pääsin hoitsun huoneeseen kysyi hän että mikä vaivaa, ai no tulit siis sairaslomaa hakemaan. Ilmoitin tietenkin etten sairaslomaa tarvinnut, kun olen jo äitiyslomalla.
Hoitsu siihen että no mitäs sä sitten täällä teet, toihan on ihan tavallinen flunssa.. Se 'flunssa' oli tosiaan kestänyt jo sen yli 2viikkoa. Pyysin että jos hoitaja voisi multa keuhkot kuunnella ja mitata tulehdusarvot. No ei kuulemma voinut, koska mulla oli pelkkä tavallinen flunssa, kipinkapin apteekkiin ostamaan yskänlääkettä.

Lähdin sitten vähän vastahakoisena ulos terveyskeskuksesta ja apteekin sijaan ajoin autoni yksityisen lääkäriaseman pihaan. Tulehdusarvot olivat korkealla ja keuhkojen kuuntelun perusteella lääkäri sanoi minulla olevan keuhkoputkentulehdus. Apteekin kautta hakemaan antibiootit ja kotiin lepäämään.

Ja missähän kunnossa olisin nyt jos en olisi yksityiselle mennyt?

Todennäköisesti ihan terve. Keuhkoputkentulehdus on virustauti, ja siihen ei missään nimessä kannattaisi antibioottia määrätä. Moni yksityislääkäri silti määrää, ja kas, tauti menee ohi. (samass ajassa kuin ois menny ilmanki abta)
 
[QUOTE="vieras";23995411]Asutko Tampereella? Kuulosti nimittäin aikas paljon yhdeltä tietämältäni terveyskeskuslääkäriltä.[/QUOTE]

En asu, ikävä kuulla että muitakin samanlaisia on. : /
 
[QUOTE="vieras";23995377]Todennäköisesti ihan terve. Keuhkoputkentulehdus on virustauti, ja siihen ei missään nimessä kannattaisi antibioottia määrätä. Moni yksityislääkäri silti määrää, ja kas, tauti menee ohi. (samass ajassa kuin ois menny ilmanki abta)[/QUOTE]

Tätä on peesattava.
 
[QUOTE="vieras";23995411]Asutko Tampereella? Kuulosti nimittäin aikas paljon yhdeltä tietämältäni terveyskeskuslääkäriltä.[/QUOTE]

Vai kenties Kouvolassa, täällä noita piisaa.
Tee ehdottomasti valitus. Tuollainen epäasiallinen käytös ei kuulu lääkärille.
 

Similar threads

Yhteistyössä