Miespuolinen ystävä laittoi välit poikki - miksi??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Valaiskaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Valaiskaa

Vieras
Tutustuin viime syksynä netissä mieheen, jonka kanssa ollaan oltu paljon yhteyksissä ja vähitellen tuttavuus kasvoi todelliseksi ystävyydeksi. Oltiin aina toistemme tukena vaikeissa asioissa jne.
Välimatkasta johtuen tapasimme ekan kerran vasta äskettäin. Jo ennen tapaamista mies vannotti mua monta kertaa, että pysytään aina ja ikuisesti toistemme sydänystävinä, tapahtui mitä tapahtui (esim. jos toinen alkaisi seurustelemaan tms). Kuitenkin meille on ollut alusta asti selvää, ettei meistä voi paria tulla pitkän etäisyyden takia.

No hän siis tuli luokseni kylään ja meillä oli kivaa. Oltiin paljon toistemme lähellä, suukoteltiin halattiin jne. Minusta se ei kuitenkaan tuntunut oikealta, koska olen tapaillut erästä toista (en seurustele kuitenkaan) ja jouduin tästä toisesta sanomaan hänelle.
Hän ihmetteli miksen ole kertonut. Ja sanoi, että olisi joka tapauksessa tullut visiitille, ystävänä. Oli myös puhetta, että käyn hänen luonaan kesälomareissulla.

Kaiken piti olla ok ja kun mies lähti seuraavana päivänä kotiin, luulin edelleen että kaikki on hyvin. Aika pian selvis, että mies välttelee mua, vastasi kyllä tekstareihin ja soitti takaisin, jos olin soittanut jne., mutta huomasin kyllä, että sävy oli muuttunut.

Sitten mies sanoi, että hänelle riittää se, että ollaan vaan hyvän päivän tuttuja. Ei siis enää puhettakaan mistään tosi ystävyydestä.
Olin aika pihalla ja sanoin, että en nyt ymmärrä mistään mitään, itse ensin oli moneen kertaan mulle sanonut, että ei kestäisi jos menettäisi mut, olen antanut hänelle paljon kuuntelijana ja ystävänä (kuten hänkin minulle) ja sitten yhtäkkiä, ihan ku en merkkaisi hänelle yhtään mitään.
Ihmetyttää todella, miksi mies yhtäkkiä päättikin etten ole hänen ystävyytensä arvoinen.

Minusta tuntui, että hän on pettänyt luottamukseni ja meille tuli aikamoinen riita asiasta. Seuraavana päivänä hän poisti minut facekavereistaan ja laittoi viestin, etten ottaisi häneen enää yhteyttä.

Niin ja mies höpötti noita tosi ystävyysjuttuja vielä seuraavana päivänä minunkin luonani, joten kyse ei voi olla siitä, että hän olisi ns. "pettynyt näkemäänsä".

Veikkaisin, että mies on ollut suhun salaa ihastunut/rakastunut ja ei kestä tai halua nähdä sua toisen kanssa. On myös saattanut saada sen kuvan, että teillä on muutakin kuin ystävyyttä ja tuntee nyt itsensä petetyksi.

Olen jo aiemminkin väittänyt, että mies ja nainen eivät voi olla vain ystäviä ja toistan varmuuden vuoksi väitteeni.

Eli mies ajatteli laittaa sinusta tyttöystävän vähän pitemmän kaavan kautta ja veti herneen nenuun kun suunnitelma karahti kiville.

Niin ja mies höpötti noita tosi ystävyysjuttuja vielä seuraavana päivänä minunkin luonani, joten kyse ei voi olla siitä, että hän olisi ns. "pettynyt näkemäänsä".

Helpointa oli tuossa tilanteessa "höpöttää noita tosi ystävyysjuttuja vielä seuravana päivänä" ja päästa face to face tilanteesta siististi pois. Sitten omassa rauhassa voi miettiä ja tehdä omat johtopäätökset sinusta.

Tosi kurjaa. Luultavasti miehelle ei ystävyys riittänyt, halusi muuta eikä kestä että olet toisen kanssa, olis vaan mustasukkainen. Suukottelua en kyllä ymmärrä, ei kuulu minusta ystävyyteen.
Mulla miespuolinen ystävä lopetti yhteydenpidon kun aloitti vakituisen suhteen ja sai lapsia, aika outoa minusta. Ehkä vaimo ei hyväksy minua, mutta ei ole edes ikinä tavattu, joten en ymmärrä mitä voi olla vastaan.

Toivoi että ystävyyspuheillansa olisit vielä pyörtynyt hänen suuntaansa, että olisit nähnyt hänet vielä parempana tyyppinä.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Parikin vaihtoehtoa. Mies ei sulattanut sitä, että olit pitänyt salaisuutenasi treffikummpanisi. Toijnen se, että kun pussailitte, niin ystävyys ei sitä kestänyt ja miehelle nousi tunteita sinua kohtaan. Oisitko pussaillu naispuolista ystävääsi?

[QUOTE="Lila";24021786]Ehkä hän koki, että sinä olet pettänyt hänet. Jos hän haaveili teistä kahdesta paria. Ei kukaan halua olla kolmantena pyöränä.[/QUOTE]

Niin no en voi tietää. Tunteita meillä toisiamme kohtaan on/ oli, se on selvä. Mutta olimme myös tehneet molemmin puolin selväksi, että ystävyyttämme ei saa kaataa mikään, ei edes se, jos jompi kumpi löytääkin kumppanin.

En ollut siksi aiemmin sanonut hänelle tästä toisesta, jota olen tapaillut, koska en itsekään tiedä merkkaako se mitään. Ja kai myös vähän pelkäsin, ettei hän tulekaan, jos kerron jo etukäteen, että olen tapaillut jotakuta.
Mutta minun oli pakko kertoa kun hän oli luonani, koska pussailu hänen kanssaan tuntui väärältä sen toisen tyypin takia :/

Voi että... kuinka usein ihan oikeasti sellanen syvällinen ystävyys synytyy aikuisiällä johonkin mieheen, joka ei ole homo? Kavereita voi olla, mutta ystävyys on miehelle ja usein myös naiselle verhottu juttu vähän enemmästä.

Miksi annoit ymmärtää että teistä voisi tulla jotain, suutelit ja halailit miestä vaikka sinulla on toinen "kiikarissa". Jostain syystä en usko että naisen ja miehen välillä voi muka olla pelkästään ystävyyttä, varmasti jokin kipinä piilee pinnan alla vaikka muuta väitetään, jollei molemmilla niin toisella sitten.

Ehkä mies oli sinusta salaa haaveillut siinä mielessä ja pettyi kun kuuli että sinulla on toinen mielessä.

Joo ei kuulu suukottelu pelkkään ystävyyteen. Kuten jo sanoin, meillä oli/ on tunteita toisiamme kohtaan, mutta siitä huolimatta sovittiin, että pysytään aina kuitenkin ystävinä, tapahtu mitä tapahtu. Minä olin myös jo paljon aiemmin sanonut, että vaikka välitänkin hänestä tosi tosi paljon, ei meistä voi mitään tulla kun välimatkaa on 500km. Ja hän tuntui olevan samoilla linjoilla.

Joo ei kuulu suukottelu pelkkään ystävyyteen. Kuten jo sanoin, meillä oli/ on tunteita toisiamme kohtaan, mutta siitä huolimatta sovittiin, että pysytään aina kuitenkin ystävinä, tapahtu mitä tapahtu. Minä olin myös jo paljon aiemmin sanonut, että vaikka välitänkin hänestä tosi tosi paljon, ei meistä voi mitään tulla kun välimatkaa on 500km. Ja hän tuntui olevan samoilla linjoilla.

Nykyaikana ihmiset muuttaa ympäri Suomea. No big deal, 500 km.

[QUOTE="vieras";24021890]Miksi annoit ymmärtää että teistä voisi tulla jotain, suutelit ja halailit miestä vaikka sinulla on toinen "kiikarissa". Jostain syystä en usko että naisen ja miehen välillä voi muka olla pelkästään ystävyyttä, varmasti jokin kipinä piilee pinnan alla vaikka muuta väitetään, jollei molemmilla niin toisella sitten.

Ehkä mies oli sinusta salaa haaveillut siinä mielessä ja pettyi kun kuuli että sinulla on toinen mielessä.[/QUOTE]
Öh, nyt täytyy kyllä selventää, että mies aloitti sen pussailun. Ja vaikka sitte jouduin kertomaan, että olen tapaillut toista ja ETTEN SEURUSTELE kuitenkaan, tuntuu se väärältä, koska huomasin etten voi pussailla kahta "yhtä aikaa". Siitä huolimatta mies senkin jälkeen halusi olla lähelläni, halata, kyhnöttää vieressä ja suukotella.
Ja minä vastasin siihen, koska se tuntui sairaan hyvältä kuitenkin :/

Tällaisten läpinäkyvien valheiden suoltaminen kannattas teidän naisten unohtaa ja kertoa vaikka totuus ihan suosiolla. Välimatka ei haittaa mitään, jos aidosta rakkaudesta on kyse.

Olen itsekin ajatellut, että syy välirikkoon oli se, ettei mies pystynyt pelkkään ystävyyteen.
Jälkikäteen mies kuitenkin väitti, että hänellä on pelkästään ystävän tunteet, mutta jos näin olisi ollut, miksi sitten reagoi asioihin niin voimakkaasti.

Siltä tuo nyt vaikuttaa, että olisi kuitenkin halunnut enemmän. Mutta eipä ollut kyllä mies kovin rehellinen sinua, tai itseäänkään kohtaan. Ehkä halusi suojella itseään sillä että painotti kyse olevan vain ystävyydestä? Halusi että tulee suhde, mutta sitten jos ei olisikaan kipinää niin ei tarvitsisi olla niin pettynyt, kun olisi tavallaan muka suunnitellutkin vain ystävyyttä.

En kyllä oikein kans käsitä tuota pussailua. Itse kyllä halin sujuvasti niin naispuoliset kuin miespuoliset ystäväni, mutta pusuja on korkeintaan tervehtiessä sellainen pikku tsuik.

har mi :lle väitän (jälleen kerran), että miehen ja naisen ON mahdollista olla ystäviä. Itselläni on muutamia läheisiä miespuolisia pitkäaikaisia ystäviä jotka ovat minun kanssani onnellisesti ystäviä, ja vaimonsa kanssa onnellisesti aviossa. Uskon tosin sinua sen verran, että kaikilta/kaikkien kanssa se ei onnistu.

Olen jo aiemminkin väittänyt, että mies ja nainen eivät voi olla vain ystäviä ja toistan varmuuden vuoksi väitteeni.

Eli mies ajatteli laittaa sinusta tyttöystävän vähän pitemmän kaavan kautta ja veti herneen nenuun kun suunnitelma karahti kiville.

Joo, näin se yleensä menee. Vaikka itse pitäisi pelkkänä ystävänä, niin yleensä se toinen puheistaan huolimatta haikailee jotain ihan muuta.

Yhteistyössä