no vauvan hoidin hyvin vauvana ja isompanakin(uuden miehen löysin lapsen ollessa 3vuotias).
se oli sellaista aikaa että ikävä ei tuu sellaseen takaisin,en mistään hinnasta suostuisi olee yh ikinä enään. eli itse koin ihan hirveänä tuon ajan.sinnittelin kun oli pakko,mutta onnellinen en ollut!
välillä oli niin kamalia päiviä että olin joskus pakkaamassa lapsen tavarat ja melkein soittamassa hänen isälleen että saa ite hoitaa, sitten itku kurkussa yöllä laitoin pikkuisen tavarat laatikosta takaisin kaappiin ja silitin hänen poskeaan kun hän nukkui.
se oli ihan kamalaa aikaa,mä en päässyt suihkuun,en saanut ikinä syödä lämmintä ruokaa keskeytyksettä,en juoda kupillista kuumaa teetä yhtämittaa,montakohan kertaa lämmitin mikrossa saman teen että sain juotua. yksikään kauppareissu ei sujunut ikinä ilman huutoa, vauva ja sittenmin lapsi ei viihtynyt rattaissa/vaunuissa ikinä hetkeäkään.
siitä 7,5kk iästä asti ruokailut muuttui kauheaksi, hän nousi koko ajan seisomaan syöttötuolissa koko ajan,omaan suuhuni en saanut mitään(en tiennyt mistään valjaista silloin mitään). koko ajan oli kiipeämässä ja koheltamassa, istuin siis vahtimassa häntä aamusta iltaan,koska kiipesi jo 8kk iästä lähtien joka paikkaan ja aina tulossa pää edellä alas.
lisäksi herätti 1v 10kk 5-12kertaa joka yö,joskus useamminkin. olin niin väsynyt, elämä helpottui kun pistin hänet päiväkotiin 3vuotiaana ja sain viimein olla rauhassa ja hiljaisuudessa joitakin viikkoaj päivät. sitten tapasinkin mieheni <3
niin ja viel äen nähnyt ketään aikuisia,kaikki vanhat kaverit katos koska olin ensimmäinen joka sai lapsen kaveripiiristäni, olin kyllä vanhinkin, muut oli sellasia 18v, kun itse olin 22vuotias. se oli ehkä raskainta että ei ollut aikuista seuraa. jossain vaiheessa aloin käymään perhekahvilassa josta löysin ystävän, lapseni oli silloin yli vuoden ikäinen. miten ihanaa olikaan kun oli aikuinen ihminen kenen kanssa jakaa asioita
koko ajan menossa,kiipeämässä. yms tätä jatkui vuosia. hänellä kyll ätätä nykyä on diagnoosikin että ihan normaalihan ei oo ollut ikinä.