Miksi kaikki isot koirat on niiin pelottavia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ---
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

---

Vieras
Meillä on rottweiler, saksanpaimenkoira ja mastiffi. Kaikki on kilttejä tapauksia, aina jos tulee vieraita koko lauma menee tarhaan. Silti pojan kavereistä osa ei saa tulla kylään koska meillä on kuulemma petoja :laugh: Mikä niistä tekee niin pelottavia?

Vaikka olenkin aikuinen, en minäkään pidä kissoja isommista koirista. Vaikka olisi kuinka kilttejä tahansa, silti ne pelottavat.
Tämä johtuu siitä, kun pienenä päälleni hyökkäsi iso koira jolle en 5-vuotiaana mahtanut mitään. Ja niinpä tämäkin koira oli omistajansa mukaan kiltti, ja vielä vapaana kulki.
Ei ole mikään häpeä olla varuillansa isojen koirien suhteen, vaikka ne olisikin kuinka kilttejä.

Ne on isoja ja niillä on terävät hampaat. Nää vois olla semmosia syitä jotka vaikuttaa koiraan tottumattomaan ihmiseen. Ja se nyt tottakai jos on ollut huonoja kokemuksia isoista koirista.

Vois johtua siitäkin että jos sellanen iso koira sattuisikin käymään päälle (oli sitten miten kiltti tahansa) niin sitä vastaan on vaikea puolustautua eli et välttämättä lihasvoimin pärjää. Pienen koiran käydessä päälle on kuitenkin suuremmat mahdollisuudet viskata se koira sivuun.

No nii-i.
Tääkin on asia, jota on vaikea ymmärtää ilman omaa kokemusta.
Jos itse olette tottuneet isoihin koiriin, niin asia kuulostaa kauheen yksinkertaiselta teidän korviinne.
Koiriin tottumattomat taas näkevät asiat erinäkökulmasta.

Mulla ei ole isoja (eikä sen puoleen pieniäkään) koiria mut tykkään kyllä koirista. En nää mitenkään pelottavana isojakaan koiria, jos ei oo mitään syytä pelätä. Toki jos Rottweiler juoksee hampaat irvessä päin niin pelkäisin mut ei se mikään oletus ole et kaikki isot koirat on hulluja.:P

Ihmisillä on ihme fobioita. Eikä älyllisesti vajaat ihmiset ymmärrä, että todellisia vaaroja lapsille uhkaa koulutiellä, ostarilla, julkisessa liikenteessä ja sitä rataa. Sitä isoa jonkun perheen perhekoiraa toki kannattaa pelätä ja kieltää lapsia menemästä sinne koiran luo, totta kai. Se huumeneulan kanssa pyörivä smurffeja ja muumeja ja menninkäisiä näkevä narkkari on paljon turvallisempi ja luotettavampi kohdata kun koira. Tuskimpa kukaan välttelee junaa, ostaria yms. sen tähden että siellä on noita narkkareita?

Typerää opettaa lapsille ennakkoluuloja ja pelkoa, koska äitiä nyt on kerran päässy puremaan joku huonosti kohdeltu/lasvatettu elukka. hoohoohoo..

Pääsääntöisesti perhelemmikit on turvallisia, hyvin pidettyjä ja kasvatettuja. Valitettavasti onnettomuuksia sattuu, mutta useammin se kuolema tai vakava loukkaantuminen tapahtuu liinkenteessä, pienille lapsille veden lähellä jne.

Meillä ei ole koiraa (eikä kaiketi tuukkaan). Useamman kerran on hampaanjälkiä saanut, lähinnä vahingossa, lapsikin on kokeillut n. 3v iässä rajoja vieraan koiran rakkaudessa josta seurasi pureminen mutta lapsi ei kehdannut alkaa edes itkeä kun oli kielletty härnäämästä.

Itse näin koiran omistajana ja äitinä voin sanoa että älkää h*lvetissä "opettako" lapsianne pelkäämään koiria. Se, että teitä on joskus koira purrut, ei tarkoita sitä joka ikinen koira purisi. Lapsillane tulee olemaan paljon helpompi elämä jos ei pelkää koiria.

Itse näin koiran omistajana ja äitinä voin sanoa että älkää h*lvetissä "opettako" lapsianne pelkäämään koiria. Se, että teitä on joskus koira purrut, ei tarkoita sitä joka ikinen koira purisi. Lapsillane tulee olemaan paljon helpompi elämä jos ei pelkää koiria.

joo, mut meidän iso murre kyl käy päälle jos lähelle tulee. Että kyllä isoja koiria pitää vieraiden kunnioittaa. Yksikin väärä liike vieraalta niin hampaat taatusti luussa asti kiinni.

Ihminen haluaa luontaisesti olla se, joka hallitsee muita elollisia olentoja. Siksi karhut, hirvet, peurat, sudet, leijonat, juustonaksua suuremmat koirat ja suurituloisemmat naapurit ovat pelottavia. Monet tosin pelkäävät koppakuoriaisia ja hämähäkkejäkin.

Anna niiden olla, jotka ei voi teille tulla. Teillä ja pojallasi voi olla ihan normaalejakin kavereita, ei ole pakko ottaa kavereikseen juuri niitä pelokkaita. Ellette sitten asu jossain Pihtiputaan peräkylässä, jossa on tasan kaksi potentiaalista kaveria. Ja niitä pelokkaita voi tavata jossain muualla kuin teillä.

Mulla on iskohko (noin 50 kg ) koira ja lapsilla monenlaista kaveria. Jotkut käy meillä, jotkut ei. Pisimpään (yli 15 vuotta9 tuolla kuopuksella on säilyneet ne ystävät, jotka ei koiria pelkää. Ei ne koiria pelkäävätkään oikeasti halua olla koirallisten kavereita, mutta paremman puutteessa nekin kelpaavat.

Minulle ei ole opetetettu koirapelkoa, mutta silti pelkään koiria, erityisesti isoja. Mielestäni koirat ovat inhottavia, arvaamattomia ja pelottavia. Heillä on isot ja terävät hampaat enkä tykkää siitä, kun koirat tulevat nuuskimaan ja haukkumaan ympärille.

Kyllä mä koiraihmisenä oon kuitenkin vähän varuillaan jos isompi koira juoksee vastaan. Ja monet lapset pelkää koiria koiran koosta riippumatta, varsinkin semmosia jotka vöyhkää innoissaan kun joku tulee. Meillä ittellä on rotikka ja sakemanni.

No susiahan ne on kaikki, jos ei pelota on opetettu tai päässä vikaa.

WGuZqg
m4CcmW
mDEUUw
yP9q9k
KgXkvi
KxeNMU

Minulle ei ole opetetettu koirapelkoa, mutta silti pelkään koiria, erityisesti isoja. Mielestäni koirat ovat inhottavia, arvaamattomia ja pelottavia. Heillä on isot ja terävät hampaat enkä tykkää siitä, kun koirat tulevat nuuskimaan ja haukkumaan ympärille.
Isoilla koirilla on yleensä huomattavasti tylsemmät hampaat kuin pienillä koirilla, kissoilla, marsuilla tai hamstereilla. Mutta ymmärrän, mitä tarkoitat, Itse pidän yleensä tuntemattomia ihmisiä inhottavina, arvaamattomina ja pelottavina. Tulen yleensäkin paremmin toimeen eläinten kuin ihmisten kanssa. Eläintä yleensä pystyy "lukemaan", ihminen on paljon arvaamattomampi. Silti yleensä selviän ihmisistäkin joko mustelmitta tai mustelmien kanssa.

Meillä on kaksi isoa koiraa, ja kyllä minä vieraita isoja koiria karsastan. Koskaan ei ole mitään sattunut, mutta tiedän omasta koirasta, että on arvaamaton vieraita kohtaan.

Puruvoima on melkoinen isolla koiralla.

Yhteistyössä