Koira piinasi perhettä koko päivän - raateli 6-vuotiasta tyttöä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja yöks;24114017:
Täytyy olla pahasti päässä vikaa jos pelkää kaikki koiria, Ihmisen parasta ystävää jonka on ihminen jalostanut metsästyskaveriksi ja seuraksi/suojaksi itselleen ja perheelleen. Ehkäpä olisi hyvä jos eksyisit joskus korpeen ja sua ei etsittäis koirien avulla kun sä KAMMOAT niitä.

Ihan sama kuin kammoaisi ihmisiä kun joku on joskus lyönyt.

Hae apua ja todella toivon, että tajuat koiran olevan ELÄIN ja syytön sun pelkuruutees etkä ole joku fuckin myrkyttäjäpaviaani. Jokainen koira on syntyessään aivan kiltti ja julman ihmisen muuokattavissa. Mene ittees.

Lisään vielä että jos aggressiivinen koira hyökkäisi kimppuun, niin iskisin niin lujaa millä vaan kädessä olevalla. Sä toki menisit valmiiksi maahan makaamaan ja silittäisit samalla kun koira raatelis sua

[QUOTE="hohhoijaa";24114023]Joo varsinaisia raatelujälkiä!! :D Ei helevetti..[/QUOTE]

Luojan lykky että selvisi noin vähällä! Sun mielestä olisi siis pitänyt käydä huonommin jotta otsikointi olisi oikeutettu?

Vaikea sanoa mitä olisin tuossa tilanteessa itse tehnyt. Jokatapauksessa ikävä juttu :(

Kummallista, ettei koiranomistaja heittänytkään sitä vakioselitystä "se on oikeasti ihan kiltti". Sitä kuulee usein kadulla, kun jonkun hölmön huonotapainen piski räksyttää verenhimo silmissä ohikulkijoille. Se on ihan kiltti.. Joopa joo.

Mitähän jos minä haukkuisin jonkun vastaantulijan oikein helvetin rumasti, käyttäytyisin uhkaavasti, kuin meinaisin käydä päälle, ja lopuksi selittäisin "mä olen oikeesti ihan kiltti"? Saisin varmaan dogipiireistä ainakin sympatiat. Ei se meidän dechs oikeasti mitään tee, se on ihan kiltti. Se vaan vähän haukkuu ja uhkailee ohikulkijoita nyt.

[QUOTE="vieras";24113660]Olisin posauttanut sillä haulikolla ilmaan.[/QUOTE]

Metsästyskoira tuskin pelkää haulikon ääntä... Eivät ainakaan tuntemani yksilöt.

Mua häiritsee kun ei sanota koiran rotua.

Luojan lykky että selvisi noin vähällä! Sun mielestä olisi siis pitänyt käydä huonommin jotta otsikointi olisi oikeutettu?
Mun mielestä ainakin olisi mukavaa, että uutisointi ja otsikointi pysyisi asialinjalla ja totuudenmukaisena, eikä olisi tuollaista sensaatiohakuista retostelua. En siis ollut tuo kirjoittaja jolle vastasit ja minustakin tapaus oli kamala, jokaisen koiranomistajan pitäisi pitää huolta ettei tuollaista pääse tapahtumaan. Silti on hieman naurettavaa, että iltarievut uutisoivat jokaisen näykkäisynkin raateluna.

Kummallista, ettei koiranomistaja heittänytkään sitä vakioselitystä "se on oikeasti ihan kiltti". Sitä kuulee usein kadulla, kun jonkun hölmön huonotapainen piski räksyttää verenhimo silmissä ohikulkijoille. Se on ihan kiltti.. Joopa joo.

Mitähän jos minä haukkuisin jonkun vastaantulijan oikein helvetin rumasti, käyttäytyisin uhkaavasti, kuin meinaisin käydä päälle, ja lopuksi selittäisin "mä olen oikeesti ihan kiltti"? Saisin varmaan dogipiireistä ainakin sympatiat. Ei se meidän dechs oikeasti mitään tee, se on ihan kiltti. Se vaan vähän haukkuu ja uhkailee ohikulkijoita nyt.

Mitä sääkin jaksat aina inistä siitä että koirat rähisee kadulla remmin päässä.

Itse oot ihan järkyttävä räksyttäjä, on kyllä täällä huomattu.

Poliisi "emme ehdi paikalle kaikissa tilanteissa". Miten helvetissä ne ehtivät kyttäämään väärinpysäköintejä, ylinopeuksia ja jahtaamaan viritettyjä mopoja? Ja kun verikoira vaanii lapsia, ei korvaa lotkauteta!

[QUOTE="vieras";24114451]Mun mielestä ainakin olisi mukavaa, että uutisointi ja otsikointi pysyisi asialinjalla ja totuudenmukaisena, eikä olisi tuollaista sensaatiohakuista retostelua. En siis ollut tuo kirjoittaja jolle vastasit ja minustakin tapaus oli kamala, jokaisen koiranomistajan pitäisi pitää huolta ettei tuollaista pääse tapahtumaan. Silti on hieman naurettavaa, että iltarievut uutisoivat jokaisen näykkäisynkin raateluna.[/QUOTE]

Eläydypä sen 6-vuotiaan tytön kroppaan ja mieti, mahtoiko tuntua ihan näykkäisyltä. Ihanko oli siellä häntäänsä heiluttamassa se koira ja huvikseen soitti lapsen isä poliisille.

Haulikolla tai mulla kättä pidemmällä olisi lopettanut koiran ihan omatoimisesti.

Eläydypä sen 6-vuotiaan tytön kroppaan ja mieti, mahtoiko tuntua ihan näykkäisyltä. Ihanko oli siellä häntäänsä heiluttamassa se koira ja huvikseen soitti lapsen isä poliisille.

Haulikolla tai mulla kättä pidemmällä olisi lopettanut koiran ihan omatoimisesti.
Sinänsä pelottavaa, että perheen isän oikeasti piti olla huolissaan siitä, että koiran lopettaminen olisi todennäköisesti katsottu rikokseksi. Jos pihapiiriin tulee selvästi uhkaavasti käyttäytyvä eläin, kyllä oikeuksiin pitäisi kuulua oman alueensa puolustaminen sen verran, että saisi laskea ilman pihalle. Jos siitä Mupesta ei osata pitää sen vertaa huolta, ettei se tule vieraiden ihmisten pihalle lapsia uhkailemaan, voi voi, Muppe pääsee matojen ruuaksi.

En siis tiedä, olisiko sen koiran ampuminen pihalle ollut rikoslain silmissä rikos. Vaan jos olisi, se on kyllä melko perverssiä.

No en mä juuri tätä tapausta näykkäisyksi väitäkään, mutta mielestäni myöskään sana "raatelu" ei ihan kuvannut tapausta.

Eläydypä sen 6-vuotiaan tytön kroppaan ja mieti, mahtoiko tuntua ihan näykkäisyltä.

Tuntui miltä tahansa, tuollaista jälkeä juuri tulee näykkäisystä. Tyttöä on tottakai sattunut pahasti, mutta jos häntä olisi raadeltu, hän ei olisi kuvauskunnossa isänsä sylissä. Raatelua näkee luonto-ohjelmissa tai haaskalla, ei onneksi yleensä kesämökeillä.

En vähättele lapsen kipua ja pelästystä, mutta toivoisin minäkin lehtien lopettavan ylisanojen käytön, koska otsikointi menee jo ihan puuduttavaksi. Ei yksi avokämmenlyöntikään muutu toimittajien kielessä "silmittömäksi hakkaamiseksi", mutta kun suunnilleen haukottelevan koiran hammas osuu ihmisen lahkeeseen, niin se heti raatelee.

[QUOTE="palma";24114626]Tuntui miltä tahansa, tuollaista jälkeä juuri tulee näykkäisystä. Tyttöä on tottakai sattunut pahasti, mutta jos häntä olisi raadeltu, hän ei olisi kuvauskunnossa isänsä sylissä. Raatelua näkee luonto-ohjelmissa tai haaskalla, ei onneksi yleensä kesämökeillä.

En vähättele lapsen kipua ja pelästystä, mutta toivoisin minäkin lehtien lopettavan ylisanojen käytön, koska otsikointi menee jo ihan puuduttavaksi. Ei yksi avokämmenlyöntikään muutu toimittajien kielessä "silmittömäksi hakkaamiseksi", mutta kun suunnilleen haukottelevan koiran hammas osuu ihmisen lahkeeseen, niin se heti raatelee.[/QUOTE]

Sanoisit varmaan, että kiltti koira nuolaisi lasta, kosta tämä näytti makoisalta.

Semmoista koiraa ei ole olemassakaan, jota minä en hihnaan saa. Ihme, ettei edes se ukko uskaltanut yrittää. Ei siinä mitään poliisia olisi tarvittu. Ja konstit on monet - jos haluaa suojautua irtokoiralta noinkin rauhallisissa oloissa. Tuossa ajassa olisimme tehneet monta vaihtoehtoista toimintatapaa emmekä olisi odotelleet tumput suorina. Eräät on avuttomia.

Sinänsä pelottavaa, että perheen isän oikeasti piti olla huolissaan siitä, että koiran lopettaminen olisi todennäköisesti katsottu rikokseksi. Jos pihapiiriin tulee selvästi uhkaavasti käyttäytyvä eläin, kyllä oikeuksiin pitäisi kuulua oman alueensa puolustaminen sen verran, että saisi laskea ilman pihalle. Jos siitä Mupesta ei osata pitää sen vertaa huolta, ettei se tule vieraiden ihmisten pihalle lapsia uhkailemaan, voi voi, Muppe pääsee matojen ruuaksi.

En siis tiedä, olisiko sen koiran ampuminen pihalle ollut rikoslain silmissä rikos. Vaan jos olisi, se on kyllä melko perverssiä.

Valitettavasti se tytön isä ois saanu syytteen jos ois sen rekun tappanu. Vähän aikaa sitten oli juttua kun oli vieras koira hyökänny pihaan ja käyny miehen kimppuun ja purru sitä. Ja siinä pihalla painiessa ja poliiseja odotellessa oli mies saanu koiran kuristusotteeseen ettei se enempää pääse puremaan. No, koira kerkes kuolla ennen avun (poliisien) tuloa ja mies sai syytteen eläinsuojelurikoksesta ja sen koiran omistaja järjestyshäiriöstä. Eli kun puolustat omaa henkee, ni saat siitä itte syytteet niskaan...

[QUOTE="mä";24114718]Semmoista koiraa ei ole olemassakaan, jota minä en hihnaan saa. Ihme, ettei edes se ukko uskaltanut yrittää. Ei siinä mitään poliisia olisi tarvittu. Ja konstit on monet - jos haluaa suojautua irtokoiralta noinkin rauhallisissa oloissa. Tuossa ajassa olisimme tehneet monta vaihtoehtoista toimintatapaa emmekä olisi odotelleet tumput suorina. Eräät on avuttomia.[/QUOTE]

No tätähän minäkin. Jo nyt on aikoihin eletty, että arvon veronmaksajat vinkuvat kuinka sydän särkyy, kun ei poliisipartiota saada jostain sadan kilometrin päästä pyydystämään sangen irtonaisesti käyttäytyvää irtokoiraa johonkin mökkiläisen lähimetsiin. Pitäisikö nyt sitten poliisibudjetista maksaa korvaukset henkisestä kivusta ja särystä tälle perheenisälle, jota ei otettu vakavasti?

Ja mitä tulee siihen syytteiden pelkäämiseen: jos oikeasti olen sitä mieltä että perheeni on vaarassa, niin viime konstina vaikka tapan semmoisen koiran ja otan sitten vastaan mitä seuraamuksia tulee. Muu on vastuun siirtämistä ja pakoilua. Ja joo, mä olen myös eläinsuojelija.

Oikeastiko haluatte, että jo valmiiksi harvinaiset viranomaiset säntäävät palveluhenkisesti tekemään asioita joista normaalikansalaisen pitäisi selviytyä itsekin, ja sitten kun sulla on talo tulessa tai steroidipöllyinen hullu partioi pihallasi pyssyn kanssa, niin apua ei sulle asti riitä? Kun siis se poliisi on vieläkin jäljittämässä sitä hurttaa, ja mökin pihalla palokunta vikittelee viidettä tuntia Veli-Pekan puuhun paennutta kissaa tulemaan alas.

En ole koskaan tavannut kuvailemasi kaltaisesti käyttäytyvää koiraa (verenhimo silmissä räksyttävä), vaikka itse liikun varsin runsaasti kahden metsästysrotuisen ja metsästys/harrastuskäytössä olevan koiran kanssa. Haukkuva koira ja uhkaavasti käyttäytyvä koira ei yleensä mahdu samaan pakettiin. Koiran haukkuminen voi kertoa montaa eri asiaa ja irrallisena sanana "haukkuminen" ei juurikaan kerro koiran tarkoitusperistä mitään..

Mua hämää se että miksi tää tyttö oli kuvissa siellä mökillä, luulis että olis ees tk reissu tehty ja kun se koira "raateli" tätä tyttöä niin miten se saatiin lopettamaan - kun tuskin ne poliisit just sillä siunaamalla sekunnilla ajo pihaan kun koira hyökkäsi.

No kieltämättä minunkin korvaan kuulostaa vähän avuttomalta touhulta, mutta enhän itse ollut kyllä paikallakaan. Itselle tuli mieleen että oisko koiran omistaja ollut vaikka töissä ja koira päässyt karkaamaan eikä omistajalla ollut asiasta mitään tietoa niin siksi ei tullut koiraansa hakemaan/etsimään. Oiskohan tuon perheen kuitenkin jotenkin pitänyt yrittää selvittää koiran omistajaa. Ymmärrän kyllä poliisiakin hyvin että oikeesti ihan jokaiseen "hätään" sitä partiota ei kyetä laittamaan paikalle vaan kiireellisemmät tehtävät ajaa edelle.
Mitenköhän se perheen äiti oli sinne saunalle sitten päässyt vai oliko siellä jo valmiina koiran ilmestyessä paikalle? Lapsille kannattaa myös opettaa että koskaan ei saa lähteä juoksemaan koska se viimestään laukaisee koiran "saalistusvietin".

[QUOTE="vieras";24113660]Olisin posauttanut sillä haulikolla ilmaan.[/QUOTE]

Metsästyskoira ei tapaa haulikkoa hätkähtää. Noin yleensä ainakaan :D

Mutta käsittämätön vastaus poliisilta kyllä, että 'jos ei sulle anna kiinni niin miten meille' :O

Yhteistyössä