Voi juma, että meinasin kuristaa vieraan ämmän...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Raivona
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Raivona

Vieras
Juuri 4-vuotta täyttänyt poika alkoi itkeä kovaa pissahätäänsä, kun käytiin kioskilla. Ei vessaa mailla halmeilla ja kotiin 20 km matkaa, joten menin pojan kanssa ulos ja tien toisella puolella oli kerrostalo, jonka autokatoksen takana oli suojaisa paikka, joka ei ollut kenenkään ikkunan alla tai muutenkaan näkösällä. Eiköhän joku ämmä tule perässä ja kysy, että meinaanko tosiaan pissattaa lapseni siihen??! "Tämä on yksityisalue". No ei, kun ajattelin antaa kusta housuihinsa!!!! No, poistuttiin sitten paikalta, mutta huusin akalle, että etkö j*malauta ymmärrä, että ei näin pieni lapsi pysty pidättää, kun kova hätä tulee jne.. Teinkö oikeasti kamalan väärin ja suutuinko turhasta?? Olisko mun pitänyt keskelle katua pissattaa lapsi?? Lapsi haaroväliään pidellen istui sitten itkien autossa, kun kaahattiin muutaman kilometerin päähän... Mä vaan raivostuin niin silmittömästi, kun näin oman lapseni itkua tuhertamassa ja tuollainen itsekäs hienoperse tulee aukomaan naamaansa!!!!!! Kuoleeko joku siihen, jos pieni lapsi pissaa nurmikolle??

Teit väärin. En mä halua kotini nurkalle ketään kuselle. Tuskin sinäkään haluat että joku kuseskelee sun nurkkiin ja kun kaupungissa se ei ole yksi pikku pissi vaan niitä kuseskelijoita näkyy riittävän ja se haju on kauhea :X

Alkuperäinen kirjoittaja väärin teit;24260860:
Teit väärin. En mä halua kotini nurkalle ketään kuselle. Tuskin sinäkään haluat että joku kuseskelee sun nurkkiin ja kun kaupungissa se ei ole yksi pikku pissi vaan niitä kuseskelijoita näkyy riittävän ja se haju on kauhea :X
Jooh, vähän samoilla linjoilla. Kun semmonen "no jos mä vaan ni ei kai se haittaa" -mentaliteetti yleistyy, kaupunki on pian yhtä toilettia. Vähän niinkuin silloin kun ihmiset juhlivat sen suomalaisen lätkäjoukkueen voittoa, kadut lainehtivat kusesta pääkaupungissa. Classy.

Ei kerrostalonkaan piha ole "ei kenenkään"-maata. Onko mielestäsi OK, että porukat kuseksivat toisten pihoille? Minusta ei.
Kirjoituksestasi päätellen sinä olet se huonosti käyttäytyvä moukka.

Ennemmin mä olisin pissattanut siihen kioskin nurkalle kuin kerrostalon alueelle. En mäkään tykkäisi, että joku tulisi meidän talonnurkille pissalle, mutta toki ymmärrän myös sen, ettei hätä lue lakia. Joku toinen kohta siinä lähellä olisi vaan ehkä ollut vähän parempi.

No pitäisi nähdä tapahtumapaikka. Jos yhtä lähellä ei todella ollut ainootakaan puuta tai pensasta, johon kusasta, niin siinä tapauksessa ihan ok mulle. Itsekin ihan takuulla pissatan lapsen sinne, missä ollaan (ulos siis). On 2v vasta, ei todellakaan jaksa pidättää.

Henkilökohtaisesti en kyllä haluaisi ketään autokatokseni nurkille kusemaan, vaikkakin asun omakotitalossa. Sinun olisi kannattanut kysyä kioskilta, olisiko heidän henkilöstövessaansa saanut käyttää. Antavat kyllä yleensä luvan, ainakin "alamittaisille".
Jokatapauksessa käytöksesi oli ylireagointia, ehkä se kerrostalon rouva esitti asiansa jotenkin mäkättävään äänensävyyn, mutta et olisi saanut sille alkaa jumavittua huutamaan. Vaikkakin lapsesi on pieni, olitte silti hänen nurkillaan kusemassa.

Minä en anna koiranikaan nostaa koipea talojen kivijalkoja vasten, autokatoksissa, kerrostalojen piha-alueella, portinpielissä, postilaatikoiden tolppiin tai sähkökaappeihin, miksi kusettaisin lapsen samaan paikkaan?

Kysyitkö kioskista olisitko voinut vessaa lainata? Minä olen vain kerran törmännyt tilanteeseen jossa ei päästetty lasta kaupan henkilökunnan vessaan (yleisövessaa ei ollut). 99% myyjät lapsen päästävät.

• Tykkää
Reactions: Blue cat
Mun mielestä ton paikan kuvauksen perusteella ei kyllä ollut kenenkään "kotinurkilla" vaan oikeasti piilossa. Ei mua todellakaan haittaisi, jos nelivuotias pissaisi meidän kerrostalon taakse jonnekin nurmikolle.

Outoja vastauksia tullut täällä.

P.S. Kiroilua kannattaisi ehkä rajoittaa lapsen läsnäollessa..

Totta kai tilanne lapsen kannalta harmittaa, mutta voi hyvänen aika ihmisten röyhkeyttä! Mennä nyt toisten pihalle kusemaan!! Ihan sama onko erite aikuisesta, lapsesta, koirasta tai kissasta!

Täytyy kyllä myöntää, että nyt kun suurin kiukku on laantunut, alkaa jo hävettää oma käytökseni! Kioski oli täynnä väkeä ja yksi myyjä muutenkin hätää kärsimässä ja siksi en kysynyt vessamahdollisuutta sieltä. Paikka, jonne mentiin, oli tosiaankin sillä tienoolla kaikista suojaisin paikka, enkä ajatellut, että siellä käynti voisi ketään häiritä... mutta väärässä olin! Ymmärrän kyllä, miten ällöä on, että aikuiset ihmiset kuseskelee kadunkulmiin, mutta mua ei kyllä haittaa, vaikka naapurin koira kusis mun pihalleni, saati sitten pieni lapsi autokatoksen taakse kovassa hädässä.. kuitenkin suhteellisen luonnollisesta tarpeesta kyse... mutta taidanpa olla ainut, joka näin ajattelee..

• Tykkää
Reactions: Pikkukaupunkilainen
[QUOTE="Eelis";24261017]Totta kai tilanne lapsen kannalta harmittaa, mutta voi hyvänen aika ihmisten röyhkeyttä! Mennä nyt toisten pihalle kusemaan!! Ihan sama onko erite aikuisesta, lapsesta, koirasta tai kissasta![/QUOTE]

Tulimme 100 km:n päästä reissusta ja lapsi kävi vessassa ennen lähtöä. Nelivuotiaallekin voi tulla hätä aika yllättäen..

Alkuperäinen kirjoittaja fiksu äiti;24261092:
Jos mä lähtisin "käymään" 20 km:n päässä sijaitsevalla kiskalla niin käyttäsin lapsen pissalla ennen lähtöä.

siis edellisen kommenttini piti tulla tämän alle.. eli tulimme 100 km:n päästä reissussa ja lapsi kävi vessassa ennen lähtöä..

Eikä käynyt MIELESSÄKÄÄN pysähtyä jollekkin huoltsikalle sitten tekemään ne namiostokset ja käymään samalla vessassa???? Meillä ei oo koskaan tullut tommosta ongelmaa kun olen osannut ennakoida noi vessassakäynnit, tottakai jos lapsi käy vessassa ennen lähtöä mutta matkaa on 100 km niin ilman muuta se vessahätä tulee matkan aikana, siispä suunnataan huoltsikalle jä köydään vessassa, ilman että lapselle tulee niin iso hätä että täytyy itkua tuhertaa.

Yhteistyössä