Ai että ottaa päähän tuo mies tällä hetkellä, mielipiteitä kaivataan!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ämmä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla pisti silmään että eletään tiukilla ja kuitenkin miestä yllytetään lähtemään baariin. Jos tarkoitus on hoitaa lasta kotona, molemmat työttömänä niin silloin ei paljoa kännäilemässä käydä.
Ja tuossa kuviossahan näytti siltä ettei mies lapsen kanssa juuri aikaa vietä, eli potku perseelle, mars duuniin.

Siis miehellähän oli käytössä 100e baarireissuaan varten; ap:n antamat 50e ja miehen omat 50e. Ja luulisi palstan jo taputtavan kun nainen antaa miehelle rahaa baaria varten, suht harvinaista näissä ketjuissa.
Ap:nä ottaisin miehen veljeen yhteyttä tai laittaisin miehen ottamaan yhteyttä ja pyytämään veljen osuus taksimatkasta. Olisi ehkä miehelle noloa mutta oikeutettua kerta esittänyt "kroisosta" vaimon luottokortilla, tietäen ettei ole varaa. Ehkä seuraavan kerran miettisi tarkemmin.
Ja ei, et suuttunut turhasta.

[QUOTE="ämmä";24301133]Haluan kuulla miten te reagoisitte, kun mies väittää että nalkutan ja valitan ihan turhasta. Eli kertokaa viisaat palstamammat/miehet, onko (muka) turhaa valitusta vai ei? :)

Mies lähti keskiviikkona baariin. Yllytin suorastaan, kun käy niin harvoin ja laitoin vielä rahaa tilille 50 euroa jotta pääsee (päätettiin elää tämä kesä mun säästöillä ja hoitaa molemmat pientä lastamme kotona, eli syksyyn asti mennään tiukilla ja mies periaatteessa ilman omaa rahaa, omasta tahdostaan). Sanoin rahaa laittaessani, että yhtään enempää mulla ei ole.

No, tuli aamulla kuudelta ja vielä jotain puuhaili ja tuli nukkumaan 07.00. Nukkui sitten krapulaansa myöhään iltapäivään mutta ilta meni ihan normaalisti. Perjantai aamulla heräsin ja totesin että mies ei ole tullut ollenkaan nukkumaan (sohvalla tuijotti tietokonetta), ei kuulemma väsyttänyt yöllä kun nukkui koko edellisen päivän. Eilen mies makasi koko päivän sohvalla, ei minkäänlaista liikettä juurikaan ollut eikä oikeastaan edes vastaillut mihinkään. Lapsella on monta hammasta tulossa ja oli itkuinen ja olisin parissa kohtaa kaivannut vähän apua. Alkoi sitten jo iltaa kohden koko mies ottamaan päähän.

Ja sitten Grande finale: Lapsen mentyä nukkumaan aloin maksaa laskuja. Huomasin että luottokortilla (meillä rinnakkaiskortit ja mä maksan luottokorttilaskun kuten kaikki muutkin laskut nyt siis tällä hetkellä) maksettu 60 euron taksimatka! Menin kysymään mieheltä että mikä tämä nyt on, kun nimenomaan sanoin lähtiessä että yhtään enempää rahaa (baariin) ei ole. No, hän oli vienyt veljensä (todella hyvin tienaavan veljensä) taksilla kotiin aivan toiselle puolen lääniä! Ja kaiken huipuksi alkoi mulle vielä vittuilemaan kun sanoin että ei ole totta, miksi ihmeessä??? Näytin keskisormea ja sanoin että mies on idiootti, ja nyt se mököttää mulle kun niin rumasti puhuin.

Ollaan yli 30-vuotiaita ja mies on yleensä ihan fiksu... mutta sanokaa nyt, miten olisitte reagoinut? En kai mä nyt turhasta suuttunut?[/QUOTE]

Menisitte töihin.

Menisitte töihin.

Siis minulla on vakituinen työpaikka ja olen hoitovapaalla. Mies on opiskelija (tekee alan vaihtoa), mutta täksi kesäksi kieltäytyi kesätyöstä koska halusimme hoitaa molemmat pientä lastamme kotona ja meillä on siihen varaa. Emme siis saa mitään tukia (muuta kuin kotihoidon tuen), elämme nyt säästöillä ja yhdessä on tästä sovittu sekä myös siitä että nyt eletään säästäväisesti. Lapsi on meille tärkein ja halusimme olla hänen kanssaan molemmat niin paljon kuin mahdollista, kun se kerran on mahdollista.

Vakavasti puhuen kyllä naurattaa ihan oikeasti aikuinen mies jonka täytyy saada puolisoltaan rahaa tilille että pääsee baariin ja taksimatkaankin olisi pitänyt kysyä lupa. Miten saatanan saamaton ja munaton voi mies olla että päätyy tollaiseen asemaan?

Ai, minusta on sitten taas erittäin miehekästä, että isä näkee oman lapsensa niin tärkeänä että tällaisen tilanteen uhalla haluaa jäädä kotiin muutamaksi kuukaudeksi hoitamaan lasta. Minusta munatonta, jos vaimon säästöillä lapsen edun vuoksi eläminen muutaman kuukauden ajan uhkaa miehen miehuutta (minä töissä ja mies opiskelija, aloin säästää heti kun teimme positiivisen raskaustestin ja kun säästöjä kertyi hyvin niin päätimme olla molemmat kotona nyt nämä opiskelujen välikuukaudet. Mies on itse ulkoistanut talouden pidon nyt minulle).

Mulla pisti silmään että eletään tiukilla ja kuitenkin miestä yllytetään lähtemään baariin. Jos tarkoitus on hoitaa lasta kotona, molemmat työttömänä niin silloin ei paljoa kännäilemässä käydä.
Ja tuossa kuviossahan näytti siltä ettei mies lapsen kanssa juuri aikaa vietä, eli potku perseelle, mars duuniin.

Ei olla työttömiä eikä nostella muuta tukea kuin kotihoidon tukea. Minulla vakityöpaikka josta olen hoitovapaalla, mies opiskelija. Aloin säästää heti kun plussa tuli, ja nyt kun säästöjä on hyvin niin sanoin miehelle (jolle lapsi on todella tärkeä) että halutessaan hän voi jäädä kesäksi myös kotiin niin saa olla lapsen kanssa paljon. Halusi, yhdessä laskimme budjetit kuukausille. Yleensä viettää paljonkin aikaa lapsen kanssa, tämä oli nyt melkoinen poikkeus.

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;24301491:
kysyppä siltä velipojalta ihan suoraan, että sitäkö hän todellakin taksilla on ollut kotiin viemässä. ja ihan tosiaan siltä velipojalta kysy, voit yllättyä.

Mun mielestä luottamus on suhteen a ja o. Jos mies sanoo olleensa veljen kanssa, niin sitten on ollut. En mä ala tarkistella. Kyllä pettämisestä jää kiinni, ennemmin tai myöhemmin joka tapauksessa. Hyvänkin suhteen voi sitä ennen pilata tutkimalla lompakoita, soittelemalla tarkistussoittoja sinne tänne ym. mikä tuntuu palstalla monille olevan ihan normaali toimintatapa.

Jos mua pettää niin itsepä siinä häviää. Kyl niin paljon itsetuntoa pitää olla :D

[QUOTE="Marina";24304561]Mie juon yleensä baarissa 3 drinkkiä .. 3x8=24 + 10 narikka = 34 ja 16 eukkia jää taksiin tai snagariin tai whatever... Ihan kelpo baariraha mulle :D[/QUOTE]

Sitä paitsi sillä äijällä oli omasta takaa 50. Eli satanen yhteensä :) Ihan syystä olit vihainen.

Yhteistyössä