Mies haki passin klo 21 ja kertoi lähtevänsä kaverinsa kanssa Tallinaan/risteilylle heti.. Voi Vit*u!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja just näin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Se mikä on ok miehelle, ei ole aina ok naiselle. Esim. miehelle tommoset extemporet on ok (jos harvoin tapahtuu), naiselle ei koskaan. Toisaalta taas naiselle joku kampaamo-extempore tai kenkäkauppa-extempore on ok ja se tapahtuukin useemmin. Että näin.

Jos se perheen pizzailta peruuntuu kerran pari vuodessa sen kivan ex-tempore-jutun takia niin onko se tosiaan noin kamalaa?
Me ollaan ainakin niin paljon, jatkuvasti koko perhe yhdessä ettei tuo todellakaan hetkauttaisi.

Mutta taitaa olla tässäkin nyt niin, että jokaisen kommentoijan henk. koht. taustatilanne hämärtää ajattelua.

No siinä mielessä se on kamalaa, jos ne ex-tempore-jutut koskevat vain toista osapuolta. Mutta siihen pätevät siis nuo eri taustatilanteet.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;24326708:
Ja miksi se laivallelähtö sitten menee automaattisesti sen koti-illan edelle.

Kotona voi olla joka ilta, mutta kaveri ei tarjoa laivareissua joka ilta...?

Plus vielä se tosiseikka, että aika moni nainen keksii perheen pizza-illan tai muun vastaavan jutun vasta sillä siunaaman sekunnilla kun mies ilmoittaa että hänellä on menoa. Jos mies kysyisi, että "muru, onko sulla jotain suunnitelmia illaksi?" niin nainen vastaisi että "ei oo", mutta kun mies ilmoittaa lähtevänsä laivalle niin johan alkaa tulla tekstiä siitä että mutku mä ajattelin että me katsotaan elokuva, ja saunotaan, jne. Ei toki kaikki naiset ole tuollaisia, mutta näkemäni ja kuulemani mukaan aika moni on. Kun eivät haluaisi päästää sitä miestä mihinkään.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;24326708:
Ja miksi se laivallelähtö sitten menee automaattisesti sen koti-illan edelle. Sekin on vain ollut sen toisen päässä (ei osata lukea ajatuksia) ja jos se jää toteutumatta (eli kielletään lähtemästä) on oikeus suuttua, mutta sen, joka ajatteli sitä koti-iltaa, pitää tietenkin muuttaa ne omat suunnitelmansa ja tietenkin pettymättä. Kumpikin on suunnitellut jotain, josta ei ole kertonut toiselle. Miksi se toinen suunnitelma menee sitten automaattisesti toisen suunnitelman edelle?

Mun mielipide:
perhe- ja koti-iltoja meillä on jatkuvasti, kaverin maksamia risteilyjä ei osu kohdalle edes kerran elämään. ( mulle ei oo ikinä kaveri maksanut risteilyä )

Kaikki normaalista nyhjäämisestä poikkeava menee edelle, varsinkin jos kulutkin ovat vielä kohtuulliset niin se on plussaa =)

Naiset, siis monet heistä - eivät kaikki - tuntuvat tulkitsevan nämä ex tempore tyyliin tehdyt lähtemiset ikäänkuin merkkinä jostain suuremmasta. Eikö mies välitä perheestään? Miten kaverit voivat olla tärkeämpiä kuin minä? Eikö hän enää rakastakaan minua? Miten hän ei voinut ajatella että MINÄ olin ajatellut että tänään saunotaan ja vietetään laatuaikaa yhdessä? Ei tuollaista voi tehdä kuin itsekäs narsisti sika!

Ei se sitä yleensä todellakaan tarkoita mutta nainenhan ei voi sitä käsittää. Hän ei voi sietää sitä että mikään tulee hänen ja hänen perheensä väliin ilman hänen omaa mielipidettään ja ohjausta. Hauskanpito ilman perhettä on sallittua silloin kun se tehdään huolella suunniteltuna ja yhdessä hyväksi todettuna niissä raameissa jotka nainen sanelee.

No en tiedä miten teillä tämä toimii, mutta kyllä meillä ainakin oletuksena on, että jos on kaksi ihmistä, joilla erilaiset suunnitelmat, niistä ensin keskustellaan ja sitten katsotaan mitä tehdään. Olkoon sitten pikalähtö tai ei. Jos ajatellaan vaikka lomamatkoja tai jotain isoa hankintaa tms asioita, jotka koskevat molempia osapuolia, kyllä niistä pitää ensin keskustella ja sitten vasta toimia.

Mun mielipide:
perhe- ja koti-iltoja meillä on jatkuvasti, kaverin maksamia risteilyjä ei osu kohdalle edes kerran elämään. ( mulle ei oo ikinä kaveri maksanut risteilyä )

Kaikki normaalista nyhjäämisestä poikkeava menee edelle, varsinkin jos kulutkin ovat vielä kohtuulliset niin se on plussaa =)

No entä jos vaakakupissa on toisen jaksaminen ja terveys. Meneekö se laivareissu senkin edelle?

Naiset, siis monet heistä - eivät kaikki - tuntuvat tulkitsevan nämä ex tempore tyyliin tehdyt lähtemiset ikäänkuin merkkinä jostain suuremmasta. Eikö mies välitä perheestään? Miten kaverit voivat olla tärkeämpiä kuin minä? Eikö hän enää rakastakaan minua? Miten hän ei voinut ajatella että MINÄ olin ajatellut että tänään saunotaan ja vietetään laatuaikaa yhdessä? Ei tuollaista voi tehdä kuin itsekäs narsisti sika!

Ei se sitä yleensä todellakaan tarkoita mutta nainenhan ei voi sitä käsittää. Hän ei voi sietää sitä että mikään tulee hänen ja hänen perheensä väliin ilman hänen omaa mielipidettään ja ohjausta. Hauskanpito ilman perhettä on sallittua silloin kun se tehdään huolella suunniteltuna ja yhdessä hyväksi todettuna niissä raameissa jotka nainen sanelee.

Ei. Hauskanpito ilman perhettä on sallittua silloin, kun sillä ei estä toista pitämästä hauskaa ilman perhettä. Mistään muusta tässä ei ole kysymys. Ja harvalla naisella, jonka mies tarjoaa hänelle runsaasti mahdollisuuksia perheettömään hauskanpitoon, on aihetta epäillä miehen sitoutumista perheeseensä tai rakkautta naista kohtaan. Jos on toisin, niin sitten minusta on ihan luonnollista, että tällaisia epäilyksiä herää.

Ja väitän edelleen, et suurin osa miehistä, erittäin harvoja poikkeuksia lukuunottamatta, kiehuisi aivan raivosta jos nainen Millennian esimerkin mukaisesti huikkaisi ovelta "mä lähenkin nyt risteilylle, Mervi lupas maksaa" ja jättäisi ilman mitään ennakkovaroitusta miehen vuorokaudeksi yksin kotiin vastuullaan kolme lasta ja vastasyntynyt.

Ainoo onkelma on se, että kyllähän sen tietää mitä miehet noilla Viron risteilyillä yleensä puuhaa. Oliko se kaveri sinkku ? Ja etenkin oliko se sellainen vanhapoika-tyyppi. No se varmaan on menossa huoriin ja kustantaa varmaan miehelleski... Että semmosta.

Plus vielä se tosiseikka, että aika moni nainen keksii perheen pizza-illan tai muun vastaavan jutun vasta sillä siunaaman sekunnilla kun mies ilmoittaa että hänellä on menoa. Jos mies kysyisi, että "muru, onko sulla jotain suunnitelmia illaksi?" niin nainen vastaisi että "ei oo", mutta kun mies ilmoittaa lähtevänsä laivalle niin johan alkaa tulla tekstiä siitä että mutku mä ajattelin että me katsotaan elokuva, ja saunotaan, jne. Ei toki kaikki naiset ole tuollaisia, mutta näkemäni ja kuulemani mukaan aika moni on. Kun eivät haluaisi päästää sitä miestä mihinkään.

Siinähän se taikasana on. Jos mun mies kysyisi mun mielipidettä extemporee-laivareissuun, niin varmaan sais lähteekin, vaikka pieniä lapsia meillä onkin ja olen raskaana. Mutta, jos mä olisin koko illan odottanut miestä kotiin ja sitten se tulisi vaan pikasesti kääntymään kotona ja ilmottais kylmästi lähtevänsä reissuun, niin varmana jäisin suu auki tuijottaan ovee, ja olisin aika helvetin loukkaantunut.

Mikähän hiton motiivi siinäkin sitten muka on, ettei sitä miestä haluttaisi päästää mihinkään? Tätä en tajua. Vai voisiko siinä ihan oikeasti vain olla se arjen raskaus, ei tietenkään..

Siinähän se taikasana on. Jos mun mies kysyisi mun mielipidettä extemporee-laivareissuun, niin varmaan sais lähteekin, vaikka pieniä lapsia meillä onkin ja olen raskaana. Mutta, jos mä olisin koko illan odottanut miestä kotiin ja sitten se tulisi vaan pikasesti kääntymään kotona ja ilmottais kylmästi lähtevänsä reissuun, niin varmana jäisin suu auki tuijottaan ovee, ja olisin aika helvetin loukkaantunut.

Tykkäys. Samaa mieltä.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;24326774:
No entä jos vaakakupissa on toisen jaksaminen ja terveys. Meneekö se laivareissu senkin edelle?

Tässä taidetaan nyt mennä niihin henk.koht. syihin. Kommentoin vain mitä ajattelin ap:n viestin perusteella.
Jos perheessä / parisuhteessa on muitakin ongelmia niin ne ei liity yksittäiseen ex-tempore risteilyyn.

Mä tarkoitin tuolla kyllä sitä, että mies muuten vaan kysyy onko vaimolla jotain suunnitteilla illaksi. Vastaus olisi: ei ole. Ja kun mies siitä sitten jatkaa että "hyvä, mä lähden laivalle" niin siinä vaiheessa vaimo muistaa että eikun hei, olin suunnitellut elokuvaillan, ajatellut tehdä hyvää ruokaa, jne.

Kun luen näistä... Niin musta tuntuu etten enää ikinäkoskaan tule luomaan parisuhdetta.

Joo, mutta ihminen päättää itse, kenet puolisokseen ottaa. Tässä maassa ei naiteta yhtäkään naista väkisin. Se on ihan sun omassa harkinnassasi - kuten aloittajankin - ja miten sinä ihan itse liittoasi hoidat. Sinähän sen päätät. Avioliitto voi onnistua. Pitää tahtoa ja pitää olla roti.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;24326765:
No en tiedä miten teillä tämä toimii, mutta kyllä meillä ainakin oletuksena on, että jos on kaksi ihmistä, joilla erilaiset suunnitelmat, niistä ensin keskustellaan ja sitten katsotaan mitä tehdään. Olkoon sitten pikalähtö tai ei. Jos ajatellaan vaikka lomamatkoja tai jotain isoa hankintaa tms asioita, jotka koskevat molempia osapuolia, kyllä niistä pitää ensin keskustella ja sitten vasta toimia.
Pitkässä parisuhteessa molemmat yleensä tietävät varsin hyvin kaikki etukäteen sovitut ja suunnitellut menot. Ajatustenluku on asia erikseen, miehet eivät sitä osaa eli jos toisella osapuolella on ollut mielessään liuta asioita joita haluaisi yhdessä tehdä, sitä ei valitettavasti mies voi tietää ellei niistä ilmoita suullisesti tai kirjallisesti jos puheyhteys ei toimi. Tallinnan reissu, josta tämä keskustelu lähti, kestää maksimissaan yleensä sen yhden yön. Isot hankinnat, lomareissut sun muut totta kai aina sovitaan yhdessä. Ei tässä tapauksessa ole kyse mistään "mies katosi thaimaahan talveksi"-tapauksesta vaan yhdestä helvetin vuorokaudesta.

Mä tarkoitin tuolla kyllä sitä, että mies muuten vaan kysyy onko vaimolla jotain suunnitteilla illaksi. Vastaus olisi: ei ole. Ja kun mies siitä sitten jatkaa että "hyvä, mä lähden laivalle" niin siinä vaiheessa vaimo muistaa että eikun hei, olin suunnitellut elokuvaillan, ajatellut tehdä hyvää ruokaa, jne.

Tämä on väärin naiselta. Mutta aloittajan tapauksessa mistään suunnitelmista ei kysytty edes.

No mutta tuossahan tämän keskustelun pointti olikin, että ap:lta ei oltu kysytty yhtään mitään. Olisi ihan eri asia, jos häneltä olisi kysytty ja hän olisi vastannut, että ei mitään ihmeellistä. Ja luulen että tässä kohtaa kaikki ovat samaa mieltä.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;24326792:
Mikähän hiton motiivi siinäkin sitten muka on, ettei sitä miestä haluttaisi päästää mihinkään? Tätä en tajua. Vai voisiko siinä ihan oikeasti vain olla se arjen raskaus, ei tietenkään..

Arjen raskaus, yhyy. Jos ei yhtä tai kahta iltaa pärjää ilman miestä, niin on oikeasti tosi onneton tilanne. Ja sama päinvastoin; jos mies ei yhtä tai kahta iltaa pärjää ilman vaimoaan, niin voi voi sitten. Mä en ollenkaan jaksa tuollaista marttyyrijuttua.

On naisia, jotka ovat omistushaluisia. Huonoitsetuntoisia. Pelkäävät, että mies menee ja pettää. Eivät halua päästää miestä pitämään hauskaa, koska he itsekään eivät (mukamas) koskaan pääse mihinkään. Jne. On näitä roikkujia vaikka kuinka, ikävä kyllä. "Jos me jonnekin mennään, niin me mennään YHDESSÄ!"- naisia. Ja sitten niitä, jotka haluavat että miehelläkin on yksinäistä ja kurjaa, koska heilläkin on. Sellainen on surullista, ei oma aika ja ystävien tapaaminen ole parisuhteelta pois kunhan se ei ole jokailtaista.

Pitkässä parisuhteessa molemmat yleensä tietävät varsin hyvin kaikki etukäteen sovitut ja suunnitellut menot. Ajatustenluku on asia erikseen, miehet eivät sitä osaa eli jos toisella osapuolella on ollut mielessään liuta asioita joita haluaisi yhdessä tehdä, sitä ei valitettavasti mies voi tietää ellei niistä ilmoita suullisesti tai kirjallisesti jos puheyhteys ei toimi. Tallinnan reissu, josta tämä keskustelu lähti, kestää maksimissaan yleensä sen yhden yön. Isot hankinnat, lomareissut sun muut totta kai aina sovitaan yhdessä. Ei tässä tapauksessa ole kyse mistään "mies katosi thaimaahan talveksi"-tapauksesta vaan yhdestä helvetin vuorokaudesta.

Eli molemmat tietää, mutta mies ei voi tietää naisen ajatuksia?

Ja tuossa aiemmin kerroin meidän tilanteestamme, jossa itse en mene sopimaan mitään menoja ennen kuin olen miehen kanssa puhunut, mutta mies kyllä sopii ja sitten vain ilmoittaa minulle. Eli missähän kohtaa tässä on se ajatuksenluku-osuus ja minkä luulet olevan se peruste, miksi mies tietää minun sopimani menot?

On minunkin mies tullut välillä kotiin ja sanonut, että menee nyt sinne ja tänne...niin teen kyllä minäkin. Meillä joustoa on puolin jos toisin. Ei tietenkään tehdä noin silloin kun on jotain sovittu mutta kyllä meistä molemmat tekee noita extempore juttuja....

Mä varmaan vastaisin noin, koska tulkitsisin moisen kysymyksen niin, että mies tahtoo tehdä jotain kanssani ja siksi kysyy, onko mulla mitään suunnitelmia. Ja sit olisin siitä ilahtunut ja ajattelisin, että annan hänen ehdottaa tekemistä vaikka itse olinkin sitä elokuvailtaa miettinyt yhteiseksi tekemiseksi. Tietysti tuossa tulee paha mieli, kun selviää, että mies onkin päättänyt lähteä laivalle ja jättää mut kotiin, niin että kumpikaan näistä kivoista suunnitelmista ei pääse toteutumaan.

Se laivallakäynti olis ihan eri asia, jos mies olisi kysynyt vaikka paria päivää ennemmin, tai edes saman päivän aamuna, että sopiiko minulle tämmöinen.

Miksi aviomies täytyisi päästää jonnekin. Hän on itse tahtonut naimisiin. Avioliitto on liitto, joka eletään yhdessä. Sinkkuelämä on ihan muuta. Silloin, kun on perhe ja pieniä lapsia, ei missään nimessä käydä humpalla. Leikki leikkinä ja aikuiset tosissaan - koska ovat niin valinneet. Olkaa sinkkuja, jos tahdotte bilettää. Niin se vaan on.

Yhteistyössä