Tuskin ikää ja äo:takakaan mitataan sillä onko sinun kanssa samaa mieltä vai ei!?!? Meistä vaan osa on oppinut tulemaan omillaan toimeen, eikä kilju yhteiskuntaa apuun joka käänteessä. Sinä voin sanoa sitä suvaitsemattomuudeksi, jos tadot

.
Ja joo, kyllä yhteiskunta palkkasi minulle hoitajan kotiin, kun jäin kolmen alle kouluikäisen yh:ksi mieheni kuoltua. Mutta otti kans pois kun nykyinen mies muutti taloon. Niin vaan piti eka ja tokaluokkalaisten tulla yksin kotiin, keskelle ei mitään. Ei ollut iltapäivähoidoista tietoakaan... Ja 4 lapsen perheessä, jossa toinen aikuinen tekee päivätyötä, joka voi alkaa aamulla kolmen jälkeen ja venyä illastakin yli puolen yön ja toinen tekee vuorotyötä ollaan jouduttu lasten sairaustilanteissa luovimaan ja tekemään vaikka minkälaisia ratkaisua. Molempien suvut satojen kilometrien päästä, joten se siitä verkostosta. Saati et olis edes mitään mahdollisuutta palkata mitään hoitajia. Kyllä minä olen yövuorojen välissä monesti torkkunut alle kouluikäisen ollessa sairas, ollaan käyty vuoronperään tekemässä töissä tärkeät jutut, oltu vuoropäivinä poissa ja vaikka mitä kehitelty.
Mutta ei ole kertaakaan tullut pieneen mieleenkään syyttää yhteiskuntaa kun näitä asioita on pähkäilty. Kyllä meille aikuisille on ollut selvää kokoajan kenen vastuulla nuo lapset on. Miehellekin, joka on bio isä vain nuorimmalle.
Olisin minä saanut yhteiskunnan maksamaan koulunikin, mutta kun en ruvennu makamaan vuotta saikulla kotona sen vuoksi. Maksoin ite

.