Olen muuttamassa 3 lapsen kanssa kolmioon,miten nukuttais?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ja se 11v alkaa ihan vuoden-parin päästä tarviin omaa rauhaa joten pikkusisarukset on sillon vaan tiellä. meijän 12v ei missään tapauksessa haluis pienempiä samaan huoneeseen, hyvä kun saa toi 5v käydä siellä. kuuntelee musiikkia ja hengaa kavereitten kanssa, siinä ei paljo pienempiä kaivata sotkeen systeemejä.

edelleen oon sitä mieltä et isompi makkareista 2 pienemmän käyttöön joko omat tilat tai sit yhteinen nukkumispuoli ja leikkipuoli.

ikean toi tilanjakaja koulupöytä on kätevä, molemmille tilanjakajasta koulupöydät ja sit mahtuu viel sängytkin.

cfe6e40811f86881c432732edd4e3-orig.jpg
 
Täytyy katsoa siinä vaiheessa kun näkee millaiset huoneetkin on.
Asuntopaperit vasta vetämässä.
Tuskin kauhean isoja huoneita on kun kolmiot 75-82.5 neliötä ja noissa vielä vaatehuone+ sauna.
Joten voi olla että vanhin saa oman huoneen.
Voi tulla yksi huone liian täyteen parvesta ja kerrossängystä.
Tai voi olla että parvi jää pois mutta kerrossänky pysyy ainakin toistaiseksi.

Ja itse nukun olkkarissa vuodesohvalla.
 
6 ja 7v samaan huoneeseen, isommalle oma.

Mulla kans kohta 3 lasta ja kolmiossa. Toinen makkari on tosi iso, siellä nyt lapset melkes 4v ja 5v.
Vauva synnyttyään mun kans samassa ja sitten tulee varmaan siirtymään samaan kun isosisaruksensa.
Jossain vaiheessa pitänee ite siirtyä olkkariin, antaa esikoiselle pikkumakkari (kunhan on koulussa) ja eristää kuopuksen + vauvan tilat sermillä tms. Mut siihen onneks aikaa kun tarvii tie semmosia alkaa miettiin :)
 
Ihan virheluulo, että lapset tarvitsevat tilaa. Skidinä asuttiin kaksiossa nelihenkinen perhe ja kavereista suurin osa jakoi yhden tai useamman kanssa huoneen. Se kasvatti huomioonottavaksi, luovaksi ja ulkoilmaihmiseksi. ;)

Siis kaikki samaan huoneeseen ehdottomasti. Ja ap:lle oma huone ja olkkari yhteiskäyttöön.

[QUOTE="vieras";24459626]Kerrostalon huoneet ovat usein aika pieniä ja lapset tarvitsevat tilaa, miksi sulloa 3 poikaa samaan huoneeseen, jos muitakin vaihtoehtoja on.

Itsekin laittaisin 11 v. omaan huoneeseen ja pienmmät yhteiseen.[/QUOTE]
 
[QUOTE="...";24461017]Ihan virheluulo, että lapset tarvitsevat tilaa. Skidinä asuttiin kaksiossa nelihenkinen perhe ja kavereista suurin osa jakoi yhden tai useamman kanssa huoneen. Se kasvatti huomioonottavaksi, luovaksi ja ulkoilmaihmiseksi. ;)

Siis kaikki samaan huoneeseen ehdottomasti. Ja ap:lle oma huone ja olkkari yhteiskäyttöön.[/QUOTE]

Järjetöntä, että aikuinen ottaa yhden huoneen omakseen, kun aikuiset yleensä vain nukkuvat huoneessa. Lapset tarvitsevat tilaa leluilleen, harrastusvälineilleen, läksyrauhan ja kavereiden kanssa olo paikan.
 
Minä laittaisin kaikki lapset samaan huoneeseen. Minusta aikuinen tarvitsee vielä enemmän sitä omaa rauhaa kuin alakoululaiset. Sinne aikuisen makuuhuoneeseen voi sitten järjestää esim. työpöydän ja lukunurkkauksen jossa voivat lapsetkin tehdä jotain omia juttujaan rauhassa, läksyjä, jotain keskittymistä vaativia rakentelja yms. Harvemminpa lapset muutenkaan viettävät aikaan sa omissa huoneissaan vielä tuossa iässä, vaan leikit leviää olohuoneeseen ja läksyt tehdään keittiön pöydän ääressä. Parin vuoden päästä tilanne voi olla jo ihan eri, mutta tällä hetkellä toimisin näin.
 
[QUOTE="vieras";24460901]Täytyy katsoa siinä vaiheessa kun näkee millaiset huoneetkin on.
Asuntopaperit vasta vetämässä.
Tuskin kauhean isoja huoneita on kun kolmiot 75-82.5 neliötä ja noissa vielä vaatehuone+ sauna.
Joten voi olla että vanhin saa oman huoneen.
Voi tulla yksi huone liian täyteen parvesta ja kerrossängystä.
Tai voi olla että parvi jää pois mutta kerrossänky pysyy ainakin toistaiseksi.

Ja itse nukun olkkarissa vuodesohvalla.[/QUOTE]

Jos kaappitila riittää, niin vaatehuoneesta saa yhdelle muksulle oman sopen..
 
[QUOTE="vieras";24461863]Järjetöntä, että aikuinen ottaa yhden huoneen omakseen, kun aikuiset yleensä vain nukkuvat huoneessa. Lapset tarvitsevat tilaa leluilleen, harrastusvälineilleen, läksyrauhan ja kavereiden kanssa olo paikan.[/QUOTE]

Musta taas on ihan älytöntä tuonkaltaisessa tilanteessa tuhlata yksi huone olohuonekäyttöön, mikä käytännössä on ihan turha huone. Itse tekisin olkkarista isomman lastenhuoneen, toinen makuuhuone vanhimmalle lapselle, toinen äidille, nuoremmat olkkariin. Tai vaihtoehtoisesti jos lapset pystyvät nukkumaan kaikki yhdessä, niin makuuhuone nukkumahuoneeksi ja olkkarista isoin osa leikkihuoneeksi sekä tavaran säilytykseen. Tässä vaan on se ongelma, että 11v ei kohta enää tahdo mitään leikkejä tai lelujensäilytystilaa, vaan omaa rauhaa ja yksityisyyttä.

Tekisin sen perheen yhteisen oleskeluhuoneen keittiöön, koska siellä oikeasti perhe viettää eniten aikaa yhdessä, äiti viettää siellä joka tapauksessa ison osan kotonaoloajasta ja sen seurauksena myös lapset kertyvät sinne. Siellä voi vaikka pelata yhdessä ja kyllä sinne varmasti pieni telkkari ja kapea sohvakin mahtuu, jos se on yhdessäolon ydin. Jos muut tahtovat valvoa kun pienemmät nukkuvat olkkarissa, he tekevät sen joka tapauksessa muissa huoneissa joista saa ovet kiinni. Noin pienille se yksityisyys ja rauha ei ole vielä niin tärkeää kuin äidille ja 11-vuotiaalle kohta on. He vielä nauttivat niistä hetkistä kun koko perhe on yhdessä kasassa.
 
[QUOTE="susu";24461944]Minä laittaisin kaikki lapset samaan huoneeseen. Minusta aikuinen tarvitsee vielä enemmän sitä omaa rauhaa kuin alakoululaiset. Sinne aikuisen makuuhuoneeseen voi sitten järjestää esim. työpöydän ja lukunurkkauksen jossa voivat lapsetkin tehdä jotain omia juttujaan rauhassa, läksyjä, jotain keskittymistä vaativia rakentelja yms. Harvemminpa lapset muutenkaan viettävät aikaan sa omissa huoneissaan vielä tuossa iässä, vaan leikit leviää olohuoneeseen ja läksyt tehdään keittiön pöydän ääressä. Parin vuoden päästä tilanne voi olla jo ihan eri, mutta tällä hetkellä toimisin näin.[/QUOTE]

Itse käyttäisin makkaria vain nukkumiseen, en muuhun.
Joten en ottaisi toista makkaria itselleni.
 

Yhteistyössä