IKEA - mikä siinä paikassa on niin hienoa ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja endie2
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

endie2

Aktiivinen jäsen
30.08.2010
5 694
1
36
Mä en tajua. Moni lähipiirini nainen sitä hehkuttaa ja naureskelee, että aina pitäs olla peräkärry suunnilleen mukana, kun ois niin paljon ostettavaa.
Ja että miten HYVÄÄ se ruoka siellä on,etenkin lihapullat.

Mä kiersin ja kiersin. Etsin ja katsoin ja mietin. Ja tulin ulos vain yhden eteisen kuramaton kanssa ( maksoi 0,95senttii ) .

Ja se ruoka. helvetin pitkä jono. Likasia tarjottimia ja laseja tarjolla ja perunamuussi loppu. Lihapullat mauttomia.plööh.

nyt käytän ekaa kertaa uutta hymiöö,kun on niin hieno :mad:

yhdistäydytään me AntiIkeanistit ! :attn:

Mä olen ostanut jotain joskus Ikeasta, mutta en todellakaan peräkärrykaupalla. Viimeisetkin halut vie ajatuskin siitä askartelusta mitä kotona saisi harrastaa.

Ruoka on ihan ok, jonot on kyllä pitkät joskus. Mut kun lapset syö alle 2€ ruuan, pääsevät leikkiin, mä syön myös jotain pientä alle parin euron ja juon ilmaisen kahvin, eikä tarvi tiskata niin sopii mulle. Se kyllä harmittaa ettei salaatti kuulu samaan hintaan, mutta mitä muuta voi odottaa halpiskonseptilta? Eikä se maata kaada jos pari kertaa vuodessa jää vihannekset väliin. :D

No siellä on paljon roinaa ja myös ihan kivoja juttuja, pitää vaan osata löytää. Ruoasta en osaa sanoa, kun en ole siellä syönyt, mutta siinä kassojen jälkeen olevassa puljussa myydään tosi hyvää puolukkamehua.

No mä en suhtaudu Ikeaan mitenkään intohimoisesti puolin tai toisin. Se ruoka ei ole kummoista, mutta olen joka kerta jotain napaan pistänyt, koska on halpaa. Niin hyvää se ei mielestäni ole, että olisin koskaan edes katsonut sen ruokaosaston tarjontaa (mistä saa ostaa ruokaa kotiin). Käyn Ikeassa millä autolla sattuu, yleensä mulla on jo jonkinlainen haju siitä olenko tullut hakemaan isoa vai pientä. Asun kaukana, joten käyn harvoin. Viimeksi kävin pari kk sitten, matkaan tarttui yksi lipasto ja jotain pientä keittiötavaraa - selvisin ulos alle satasella, eikä tehnyt tiukkaa. Mun mielestä Ikeassa ei ole mitään erityisen hienoa, mutta ei mitään vikaakaan.

Niin, tulin takaisin... Kiinnostaisi kuulla miksi et löytänyt mitään? Etkö tykännyt laadusta? Tai tyylistä? Etkö tarvinnut mitään? Onko teillä jotain erityistä tyyliä kotona mitä Ikea ei tarjoa - antiikkia esimerkiksi? Ikeassa on kuitenkin aika paljon kaikenmoista ihan laidasta laitaan, että jos ihminen lähtee shoppailemaan ja saa ostettua vain 95 sentin kuramaton, sille on varmaan joku syy? Ja tällä siis en tarkoita, että Ikeasta pitäisi jotain ostaa, mutta siellä on niin paljon tavaraa, että ihmettelen kuinka ei mikään napannut.

Meidän äiti ei löydä Ikeasta mitään, koska hänestä siellä ei myydä mitään hyvää. No mulla on sitten senkin edestä tavaraa Ikeasta, asutaan varsinaisessa Ikea-kodissa ;) Mä oon sanonut, että mun tyyli on modernin skandinaavi, vähän romanttinen ja Ikeasta oon löytäny vaan tosi ihania juttuja meille, on astiaa, leluja, huonekaluja, säilytystä... Toisekseen Ikean hinnat sopii mun rahapussille. Niin ja siitä ruuasta, aina siellä käydessä syödään, ruoka on ihan ok. Lapset rakastaa niitä lihapullia!

Monesti kun lähetään kaupunkiin asioille (80km matka) poiketaan IKEAan syömään, koska kuudelta hengeltä se vain on halvin paikka syödä :D
Eipä sieltä aina tule mukaan mitään otettua. Leikki-ikäiset rakastaa leikkipaikkaa (sitä jossa saavat ola tunnin) ja mie rakastan kun saan imaiseksi jättää lapset hoitoon ja kiertää ihan omissa ajatuksissani. Siis jo se, ettei ketään rouku puntissa tuntiin on aivan ihanaa luksusta.

Huonekalut, no joskus löytyy jotain kivaa ja edullista. Mutta ei ne sen erityisempiä ole kuin perus ASkon tarjonta. Tauunkehyksistä tykkään ja joitakin tarjoiluastioita meillä on sieltä.

Mä tykkään Ikeasta siksi, että niillä on tosi hyvä webbisivut. Taaperon kanssa (jota ei voi vielä jättää leikkipaikkaankaa), ostelu on vähän hankalaa, joten Ikeassa voi suunnitella ostoksensa etukäteen pitkälle ja paikanpäällä vai vilkaista oliko tuote sellainen kuin ajatteli ja sitten pikaisesti ottaa mukaan. Ja monista tavaroista on hyllypaikkakin selvillä. Voi antaa taaperon vaellella ja sitten sopivassa kohta vain napata tavaran mukaan, jota oli tullut hakemaan etsiskelemättä tai mittailematta, onko se oikean kokoinen. Saati miettimättä, mitä tarvitsisikaan. Ja reissun pystyy helposti tekemään työpäivän jälkeen, kun lapselle ja itselle saa ruokaa vaivatta samalla reissulla. Ja välillä pääsee lapsikin leikkimään, ilman että tarvitsee jatkuvasti kiellellä.

Monet tavarat ovat ihan ok ja monet edullisiakin, mutta eniten mä tykkään Ikeasta siinä, että varsinkin lapsen kanssa ostaminen siellä on tehty helpoksi.

Toisekseen noi nettisivut ovat oikeasti hyvät jotain isompaa ostaessa. Vanhempani ovat suunnittelemassa isompaa hyllykokonaisuutta ja Ikealla sen pystyy suunnittelemaan eri moduleista kotona rauhassa helposti.

Miekin olen niitä, jotka tulee Ikeasta liki tyhjin käsin ulos.
Jos mies on mukana, sitä kolpaa kertyy ihan eri malliin, kuin mitä jos olen itsekseni liikkeellä (tiedän mitä sieltä haen ja otan vain sen-tyyliin). :D

Minä tykkään ikean kankaista. Niistä on tehty mein perheen kaikki verhot.
En tykkää sellaisista neutraaleista beige-pellava-valoverhoviritelmistä, vaan verhot saa tulla esiin.
Olen myös päälystänyt pari nojatuolia muksun huoneeseen niillä raitakankailla ja hyvin kestävät vaikka eivät verhoilukankaita olekaan!

Entinen IKEA-boikotoija ilmoittautuu! En käsittänyt mitä hienoa niissä svenssonien halpamööpeleissä oli. Ja kun niitä alkoi olla jo kaikilla. Sitten vaan lähdin katsomaan, varustauduin "mitäs-mää-sanoin"-asenteella ja tulin isot kassit olalla ulos.... Oikeasti siellä on tosi hyvännäköisiäkin huonekaluja ja muuta. Ja ennenkaikkea hinnat kohdillaan. Ruoka hyvinkin hintansa väärti ja edukas Daim-kakku tosi jees :P

Taas vois käydä katsomassa... ;)

Minusta yksinkertaisesti hyvä hinta-laatu-suhde. Mies on näppärä kasaaman huonekaluja, joten siksipä lasten ja meidän makkarit ovat kuin suoraan Ikean kuvastosta. Ruokakin on hintaansa nähden hyvää.

En osaa ajatella että ikeassa olisi mitään "hienoa". Lähinnä vaan näkisin että sieltä löytyy käytännöllistä ja välistä ihan kivannäköistäkin tavaraa edullisesti. En itse ole mikään varsinainen shoppailija, eli en useinkaan tuo tuolta mukana kuin juuri sen mitä olen aikonutkin ostaa tai en edes sitä jos ei paikan päällä enää ole niin hyvältä näyttänyt/tuntunutkaan. Mutta siis ihan yleisesti hinta-laatu-suhde tuntuisi olevan ihan ok.

Mitä ruokiin tulee niin en mitään gourmet-aterioita tuollaisissa paikoissa odotakaan saavani. Kuitenkin hinnat on niin edulliset että tuolla kierrellessä käydään mielellään syömässä samalla. On meinaan maksettu kalliimpiakin hintoja huonommasta ruuasta. :D

kyllä mä meen ihan sekasin siellä kun käyn. :D harvemmin mukaan kauheesti mitään tarttuu, mutta musta siellä on kivan näköisiä sekä edullisia tavaroita. :D ruokaa en oo paikanpäällä käyny maistamassa, mutta joskus on niitä lihapullia ollu kotona, ei oo mitenkään erityisen hyviä mielestäni.

Mä en myöskään pidä Ikeasta. Kauheaa krääsää suurin osa kamoista. Ennemmin ostan laadukkaampaa ja maksan vähän enemmän.

En myöskään kestä mitään muotikamoja, joita löytyy joka kodista. Nytkin ahdista pari ikean krääsäkamaa mitä on joskus tullut hankittua. Ja kun ostettiin uusi kotimainen sänky Askosta, niin ei ole tarvinnut katua ostopäätöstä, vaikka kalliimmaksi tulikin kuin joku Ikean sänky olis tullut.

Yleensä ne Ikean huonekalutkin alkavat notkua ja valua johonkin suuntaan puolen vuoden käytön jälkeen, joten no thanks!

En pidä myöskään siitä, että Ikeasta ei pääse pois kun kiertämällä koko valtavan myymälän. Ärsyttävää kun yritetään ohjailla asiakkaita ostamaan edes jotain, vai miten sen nyt osaisi selittää. Käyn pääosin siis vain sellaisissa kaupoissa, joissa voin hyvin poiketa vaikka nopeasti katsomassa jotain ostamatta mitään. Ostopäätös voi muhia päässä pikku hiljaa, koska haluan ostaa tarkkaan harkitusti laadukasta kamaa, enkä pikaostona krääsää kun sattuu siinä käden ulottuvilla olemaan.

[QUOTE="vieras";24556275]Entinen IKEA-boikotoija ilmoittautuu! En käsittänyt mitä hienoa niissä svenssonien halpamööpeleissä oli. Ja kun niitä alkoi olla jo kaikilla. Sitten vaan lähdin katsomaan, varustauduin "mitäs-mää-sanoin"-asenteella ja tulin isot kassit olalla ulos.... Oikeasti siellä on tosi hyvännäköisiäkin huonekaluja ja muuta. Ja ennenkaikkea hinnat kohdillaan. Ruoka hyvinkin hintansa väärti ja edukas Daim-kakku tosi jees :P

Taas vois käydä katsomassa... ;)[/QUOTE]

Noh, sillä siivun hinnalla saat kokonaisen Dajm kakun kaupasta kotiin...

Me juur kävimme Ikeassa eilen ja mukaan tarttui wc-kalusteryhmä, wc-pytyn kansi, puuneliöitä lattialle, nukkamatto, hana, ja juniorituoli sekä ihana iso jalkalamppu. Maksoivat yhteensä 245 euroa. Mielestäni hinta on poskettoman halpa. Ja kalusteet on ainakin meidän käytössä kestänyt mielettömän hyvin ja tyytyväisiä ollaan oltu lähes jokaiseen ikeasta hankittuun kalusteeseen.

No ei mustakaan siinä paikassa sinänsä ole mitään niin hienoa mutta tykkään Ikean tavaroista ja ne on mukavan edullisia. Lihapullia olen käynyt syömässä arki-iltana jolloin ei ollut jonoa ja 10 lihapullan annos maksoi 2,45 eur. Saa olla todellinen älykääpiö jos kuvittelee saavansa jotain gourmetia tuolla rahalla. Ne on hyviä peruslihapullia joita syön mielelläni. Eikä tulisi mieleenkään yökkäillä ruualle, ei täälla eikä siellä.

Yhteistyössä