Lasten isän avovaimo kostaa lasten kautta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Surullinen lasten puolesta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Surullinen lasten puolesta

Vieras
Kuinka muut saman kokeneet olette selvittäneet / selvinneet asiasta?

Lasteni isän uusi nainen kieltää mielivaltaisesti entisen mieheni ja minun yhteisiä lapsia käymästä isänsä luona hänen kodissaan (eksäni asuu siis hänen hankkimassaan vuokra-asunnossa). Muuallakaan mies ei lapsia saa tavata, ei ainakaan paria tuntia kauempaa, kun miehen pitää jo palata kotiin.

Syyksi kieltoon riittää esimerkiksi se, etten ole kotona juuri sillä hetkellä, kun he olisivat tulossa palauttamaan lapsia (kerroin olevani lenkillä ja pyysin heitä ilmoittamaan tulostaan ajoissa, jotta ehdin kävellä kotiin) tai se, että lapset veivät isälleen askertelemansa kortit naisen ollessa asioilla. Kyseiset kortit vietiin asunnon takapihalle, kun olin ensin soittanut lasten isälle ja kysynyt, saako lapset tuoda kortit. En edes tiennyt, että hän oli yksin kotona.

Nainen huutaa nämä kieltonsa ja minun solvaamiseni lasteni ja omien lastensa kuulleen. Tätä on kestänyt jo yli vuoden ajan nyt. Lasten isä ei ota oikeastaan kantaa asiaan tai korkeintaan käskee minun olla puuttamatta heidän asioihinsa. Sanoo ajan kulumisen helpottavan. En voi kuitenkaan sulkea silmiäni ja korviani, koska lapseni joutuvat kuuntelemaan näitä asioita ja kärsivät, kun eivät saa tavata isäänsä säännöllisesti.

Meillä on tapaamissopimus, jonka mukaan lapsilla on oikeus tavata isäänsä joka toinen viikonloppu ja lisäksi neljänä arkipäivänä. Todellisuudessa tapaamisia on paljon vähemmän.

Mitä ihmettä teen? Tuntuu, että en pysty tekemään töitäkään, kun on niin paha mieli lasten takia.

Lapset ovat 4- ja 5-vuotiaat.

vaikea tilanne... Voisitko ehkä kirjoittaa miehelle asiallisen kirjeen/sähköpostin jossa lähestyit asiaa???

jos naamakkain puhuminen ei onnistu/on rajoitettu...

Voisit kertoa hänelle, että lapsista voit tuntua pahalta kun oma isä ei ole läsnä ja ett pidät häntä hyvänä isänä, erostanne huolimatta.

Monet miehet jää niin alakynteen eroissa, että tuntevat helpommaksi "luovuttaa" ja siisrtyä eteenpäin... :/

Kurja tilanne. Uuden avovaimon kanssa on kai turha yrittää keskustella. Millaiset välit sinulla on ex-mieheesi, mitä jos yrittäisit puhua hänelle tai kirjottaisit kirjeen. Kerro siinä asiat vain lastesi kannalta, eli et omalta kannaltasi vaan miten se vaikuttaa lapsiin (esim. ei tuota ettet pysty tekemään töitä kun sinulla on lastesi puolesta paha olo). Uskon kyllä sen, mutta se voi vain suututtaa. Ja jos asioihin ei tule muutosta, niin onko sitten parempi etteivät näe isäänsä ollenkaan? En tiedä.

Ota yhteyttä lastensuojeluvalvojaan. Siskollani oli samankaltainen tilanne. Ensin siskoni kertoi tilanteen valvojalle ja sen jälkeen kutsuttiin myös lasten isä paikalle. Tämä keskustelutuokio auttoi ainakin heitä löytämään sopivan tavan ja nykyään lapset näkevät isäänsä paljon enemmän ja säännöllisemmin.

[QUOTE="...";24562316]Ota yhteyttä lastensuojeluvalvojaan. Siskollani oli samankaltainen tilanne. Ensin siskoni kertoi tilanteen valvojalle ja sen jälkeen kutsuttiin myös lasten isä paikalle. Tämä keskustelutuokio auttoi ainakin heitä löytämään sopivan tavan ja nykyään lapset näkevät isäänsä paljon enemmän ja säännöllisemmin.[/QUOTE]

Tämä voisi olla hyvä tapa.

vaikea tilanne... Voisitko ehkä kirjoittaa miehelle asiallisen kirjeen/sähköpostin jossa lähestyit asiaa???

jos naamakkain puhuminen ei onnistu/on rajoitettu...

Voisit kertoa hänelle, että lapsista voit tuntua pahalta kun oma isä ei ole läsnä ja ett pidät häntä hyvänä isänä, erostanne huolimatta.

Monet miehet jää niin alakynteen eroissa, että tuntevat helpommaksi "luovuttaa" ja siisrtyä eteenpäin... :/

Voisin ja haluaisin keskustella miehen kanssa asiasta, tekisi mieli oikein ravistella häntä huomaamaan, mitä hänen ympärillään tapahtuu. Mieson kuitenkin usein kieltäytynyt tapaamisesta, sillä siitä tulisi kuulema "kamala haloo". Sähköpostia hän ei käytä. Yritän kyllä saada soitettua hänelle, kun hän on töissä. Kotona ollessaan hän ei vastaa puhelimeen, sen tiedän.

Minulla on kaksi teoriaa, miksi tilanne on tällainen: Hänen avovaimonsa on mustasukkainen joko minulle tai sitten lapsille miehestään. Tuntuu, että hän käyttää kaikkea mahdollista tekosyynä kieltää lapsia tulemasta heidän kotiinsa.

Itse haluaisin olla olematta tekemisissä heidän kanssaan kokonaan, mutta se ei ole mahdollista niin kauan, kun lapset ovat pieniä. :(

Selvästikin haluat nähdä avovaimon mörkönä, koska et halua ajatella lastesi isästä pahaa. Tavallaan hyvä, mutta joka tapauksessa isä on se, joka tilanteeseen voi vaikutta. Kun avovaimo ei ajattele lasten etua, pitää isän aikuisena ihmisenä ottaa vastuua asiasta. Isä tekee väärin, kun antaa avovaimonsa kohdella häntä ja lapsia noin. Eli ainoa tie asian parantamiseksi, on saada isä ymmärtämään tilanne ja saamaan muutos aikaan.

[QUOTE="minä";24562347]Selvästikin haluat nähdä avovaimon mörkönä, koska et halua ajatella lastesi isästä pahaa. Tavallaan hyvä, mutta joka tapauksessa isä on se, joka tilanteeseen voi vaikutta. Kun avovaimo ei ajattele lasten etua, pitää isän aikuisena ihmisenä ottaa vastuua asiasta. Isä tekee väärin, kun antaa avovaimonsa kohdella häntä ja lapsia noin. Eli ainoa tie asian parantamiseksi, on saada isä ymmärtämään tilanne ja saamaan muutos aikaan.[/QUOTE]

Tiedän kyllä tämän. Olen vaan neuvoton asian edessä, mies kun ei tunnu osaavan asiaa käsitellä ja silloin kärsijöinä ovat lapset.

Alkuperäinen kirjoittaja Alkuperäinen kirjoittaja;24562361:
Tiedän kyllä tämän. Olen vaan neuvoton asian edessä, mies kun ei tunnu osaavan asiaa käsitellä ja silloin kärsijöinä ovat lapset.

Tämä vuoksi ole yhteydessä lastenvalvojaan asiasta.

Mutta tuo lastenvalvoja sitten. Ehkä sitä kautta vyyhti aukeaisi, kun isäkin ymmärtää varmasti asiat paremmin kun on ulkopuolinen siinä mukana. Yritä soittaa sille miehelle ja kerro, että jos tilanne ei muutu, niin sinä menet lastenvalvojan puheille. Jos se lapsiaan rakastaa, niin luulis ottavan itseään niskasta kiinni.

Mä en kyllä tajua näitä kuvioita. Jos itse eläisin uusperheessä, niin ehdottomasti kannustaisin uutta miestäni tapaamaan omia lapsiaan (silloinkin, jos lapset "inhoaisivat" minua). Mä en ymmärrä, miksi kenenkään intressissä on etäännyttää isä (tai äiti) lapsistaan. Ihan pimeetä, vaikka ei valitettavasti kovin harvinaista.

[QUOTE="höh";24562410]Jos isä ei halua tavata lapsiaan niin sitten ei! Oma moka ja valinta! Noin "tossun alla" oleva ukko ei edes ole hyvä roolimalli lapsille![/QUOTE]

Tilanne olisi helpompi, jos asuisimme eri paikkakunnilla. Tässä pienessä kaupungissa lapset kuitenkin törmäävät isäänsä aika ajoin ja silloin ikävä on kova, kun edellisestä tapaamisesta alkaa olla kulunut aikaa montakin viikkoa.

[QUOTE="abc";24562378]Mutta tuo lastenvalvoja sitten. Ehkä sitä kautta vyyhti aukeaisi, kun isäkin ymmärtää varmasti asiat paremmin kun on ulkopuolinen siinä mukana. Yritä soittaa sille miehelle ja kerro, että jos tilanne ei muutu, niin sinä menet lastenvalvojan puheille. Jos se lapsiaan rakastaa, niin luulis ottavan itseään niskasta kiinni.[/QUOTE]

Tätäkin olen yrittänyt jo viime syksynä. Silloin lastenvalvojan puhelu lasten isälle auttoi, mutta vain vähäksi aikaan. Tilanne oli tässä tämän kesän aikana välillä jo ihan hyvä, kunnes taas eilen räjähti, kun erehdyin olemaan siellä lenkillä. :(

En kerta kaikkiaan voi ymmärtää isää, enkä kyllä tätä nyxääkään. Varsinkin kun nyxällä on omia lapsia, niin voisi kuvitella ymmärtävän, mitä isä heille merkitsee.

Lastenvalvojaan vaan yhteys!

Kun isä on noin nössö, niin voitko ottaa yhteyttä ehtiseen anoppiisi. Ehkä hänellä olisi arvovaltaa poikaansa ja saada hänet ymmärtämään mitä menettää tällaisella tavalla ja sen miten paljon lapset kärsii.

Mä laittaisisin miehen miettimään, kumpi on tärkeämpi uusi avovaimo vai omat lapset. Jos hän valitsee vaimon, hän saa luopua lasten huoltajuudesta ja tapaamisoikeutta muutettaisiin siten, että takkaan kirjataan jokainen tunti, jolloin isä saa tavata lapsiaan ja niitä ei muutella. Jos mies valitsee lapset, hän itse järjestää heille aikaa, joko kotonaan tai muualla.

En kerta kaikkiaan voi ymmärtää isää, enkä kyllä tätä nyxääkään. Varsinkin kun nyxällä on omia lapsia, niin voisi kuvitella ymmärtävän, mitä isä heille merkitsee.

Lastenvalvojaan vaan yhteys!

Kun isä on noin nössö, niin voitko ottaa yhteyttä ehtiseen anoppiisi. Ehkä hänellä olisi arvovaltaa poikaansa ja saada hänet ymmärtämään mitä menettää tällaisella tavalla ja sen miten paljon lapset kärsii.

Entiseen anoppiini olen ollut yhteydessä jo aiemminkin. Tilanne paheni silloin ennestään, koska mies ei halua muiden puuttuvan tekemisiinsä tai tekemättä jättämisiinsä.

Soitan miehelle tänään. Lastenvalvojaan on otettava yhteys, mikäli mies ei suostu keskustelemaan, eikä tee tilanteelle mitään.

Mä laittaisisin miehen miettimään, kumpi on tärkeämpi uusi avovaimo vai omat lapset. Jos hän valitsee vaimon, hän saa luopua lasten huoltajuudesta ja tapaamisoikeutta muutettaisiin siten, että takkaan kirjataan jokainen tunti, jolloin isä saa tavata lapsiaan ja niitä ei muutella. Jos mies valitsee lapset, hän itse järjestää heille aikaa, joko kotonaan tai muualla.

Tilannetta ei helpottane se, että miehellä ja hänen avovaimollaan on pieni vauva. Mielestäni tämä nainen on jo laittanut miehen valitsemaan itsensä ja vauvan tai vanhempien lasten väliltä ainakin joka toisen viikonlopun osalta, koska lapseni eivät saa heidän kotiinsa mennä.

Alkuperäinen kirjoittaja Alkuperäinen kirjoittaja;24562577:
Tilannetta ei helpottane se, että miehellä ja hänen avovaimollaan on pieni vauva. Mielestäni tämä nainen on jo laittanut miehen valitsemaan itsensä ja vauvan tai vanhempien lasten väliltä ainakin joka toisen viikonlopun osalta, koska lapseni eivät saa heidän kotiinsa mennä.

Vauva muuttanee asiaa, kun syytä ei ole laittaa lapsia vastakkain. Jokatapauksessa miehen pitäisi nyt päättää, että haluaako olla tasapuolinen vanhepi kanssasi vai antaako mielummin lasten huoltajuuden sinulle kokonaan ja tapaa lapsia vain esim. joka toinen lauantai 12-14. Ei teidän lapsille tee ollenkaan hyvää, jos eivät tiedä milloin saa isäänsä tavata ja milloin tuo takaisin.

Soitin äsken lastenvalvojalle ja pyysin heitä olemaan yhteydessä lasten isään. Itseltäni taitaa taittua kohta selkä tämän kaiken jaksamisessa. :(

Taitaa psyyke kohta pettää. Nyt mies syyttää minua kakesta, koska puutuin asiaan eilen puolustamalla lapsiani naisen huudolta. Kielsin häntä huutamasta lasten kuullen aikuisten asioita ja riitelemästä heistä heidän kuullensa.

Minulla ei siis saa olla asiaan mitään sanomista vaan nainen saa mesoa lasten läsnäollessa, miten haluaa ja lopuksi vielä kieltää heitä tulemasta heidän kotiinsa. Näin.

Lastenvalvojalle soitto. Isä ei pidä kiinni sopimuksesta. Kyllä on karmean akan itselleen löytänyt :(

Minä soitin jo. Aikoivat olla sieltä yhteydessä isään, että aikooko pitää jatkossa kiinni lasten tapaamisista, jolloin minun ei tarvitsisi nähdä miestä eikä hänen kumppaniaan ollenkaan. Tällöin isä hakee lapset hoidosta perjantaina ja vie takaisin maanantaina.

Tämä päivä on mennyt itkiessä, kun suututtaa ja säälittää lasten puolesta asia niin apaljon.

Kuumimmat

Yhteistyössä