[QUOTE="Hely";24575138]Hankalaa on! Kun olen tuotakin kokeillut. Mies vastaa, että joo-o, tehdään vaan. Mutta sitä tekemisen aikaa ei tule koskaan. Hyvin usein se vastaa joo-o. Ja se tarkoittaa ihan samaa kuin joo joo, eli ei yhtään mitään.
Olen miettinyt tässä, että kirjoitan kirjeen miehelle, jossa kerron kaiken suhteestamme ja arjestamme. Hyvät ja huonot asiat. Surulliset ja iloiset. Ne mihin olen tyytyväinen ja ne mihin kaipaisin muutosta. Ne asiat, joista olen hänessä ylpeä, ja ne asiat, joissa kaipaisin hänessä parantamisen varaa.
Ongelmallista on myös se, että usein sanon miehelle (halutessani jotain parannuksi hänen toimintaansa), että kertoisi myös minun ärsyttävistä puolistani rohkeasti. Tiedän, etten ole täydellinen. Jotta muutosta voi tapahtua, asioista on puhuttava ääneen. Mutta mies ei koskaan sano mitään. Sen mielestä ei asioista tarvi puhua. Se eroaa mieluummin.
Ja minunkin mieheni oli aikoinaan siisti. Silitti vaatteet, hoiti kukat, imuroi, luutusi, laittoi ruokaa ja siivosi jäljet jne. Jonnekin vuosien kurttuihin ne taidot katosivat. En tiedä, tekeekö se tuota tahallaan. Vai eikö se vaan ajattele. Kumpikin meistä tekee hirveästi töitä ja on stressaantuneita ja ehkä masentuneitakin. Meillä on rankkoja vuosia takana.[/QUOTE]
Täälläkin on miehellä ajoittaisia puhevaikeuksia

Mutta silloin kun on jotain puhuttavaa en jätä häntä rauhaan ennenkuin asia on käsitelty. Ja se puhumisen aikahan on JUURI NYT. Ei mietitä joskus jotain vaan nyt puhutaan tämä asia läpi. Ja tehdään selväksi että puhuminen ei ole stressin lisäämistä vaan nyt sovitaan asiat niin että stressi ja jännitys lievittyy.
Usein miehellä on vaikeuksia pukea ajatuksiaan sanoiksi ja yrittää luistaa tilanteesta lupailemalla tyyliin joojoo. Mutta siihen ei saa tyytyä! Olet kuullut joo-o niin monta kertaa että et voi uskoa siihen. Nyt teette niin selkeän sopimuksen ihan käytännön tasolla. ei "joo-o mä autan sua vähän enemmän" vaan "lupaan laittaa tyhjät pullot paikkaan x" ja x on paikka jonka olette yhdessä päättäneet toimivimmaksi.
Ja sitten kun ensimmäinen pullo on väärässä paikassa niin mitä me sovittiin kulta? tää järjestely ei edelleenkään toimi? NYT istutaan alas ja puhutaan taas ja keksitään yhdessä parempi koska tästä ei tule mitään...