mun mies on todella VÄLINPITÄMÄTÖN asioiden suhteen.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Itkun partaalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ei kai siinä auta kuin kova koulu.. kärsivällisesti mutta määrätietoisesti :D

"tällä rätillä voit muuten pyyhkiä sen mehun jonka juuri läikytit. ole hyvä."

"nostin muuten sun vaatteet lattialta sängylle niin sun on helpompi lajitella ne."

"Kun käyt hakemassa uuden juuston kuivuneen tilalle niin viet varmaan roskat samalla. Ja tuotko kahvia kans.."

"olit unohtanu jotain tavaroita mun autoon. mä siirsin ne takas sun autoon.."

:saint:
Juurikin näin :D

Hmmm.... mun mielestä pahinta mitä voi tehdä on juurikin siivota toisen puolesta. Tällähän vain mahdollistaa sen, että toinen voi jatkaa siivotonta elämäänsä. En ole koskaan ollut mikään siivousintoilija, mutta tarpeen vaatiessa saatan olla aika bitch. Kun exä tiputteli sukkiaan minne sattuu, mä siivotessani keräsin ne lattialta ja heitin keittiön roskikseen. Siihen aikaan ei vielä lajiteltu jätteitä, joten sukkien päälle meni niin kahvinsuodatinpussit kuin kalakeiton jämätkin. Kun exä kaipaili sukkiaan, tuumasin vaan, että jos et ole vielä vienyt keittiön roskista, niin saattavatpa olla sielä roskapussin pohjalla. Kun exä iltaisin röhnötti vain kaukosäätimen jatkeena olohuoneen sohvalla, yhtenä päivänä kannoin koko sohvan roskikseen. Makoilkoon kakeineen parketilla, jos haluaa, ajattelin. Kummasti vaan sukat alkoivat löytää tiensä pyykkikoriin ja sohvalla löhöäminen vaihtui pojan kanssa puuhailemiseen. En kyllä ymmärrä miksi, uusia sukkiahan saa kaupasta ja parketilla voi aivan hyvin makoilla :saint:

Mitä jos sä ap keksisit itsellesi joksikin aikaa tosi paljon tekemistä kodin ulkopuolella? Kotona jättäisit ruuan tekemättä, pyykit pesemättä, jne. Huolehtisit itsesi ja lastesi hyvinvoinnista tietysti, mutta muuten antaisit miehen elää roskien keskellä kunnes hän ottaa ensimmäisen askeleen sua kohti ja edes huomaa että jotain muutosta pitäisi tapahtua. Ei kannata ajatella eroamista ennen kuin muut keinot on käytetty. Keittiönoidalla oli hyviä esimerkkejä! :D

[QUOTE="Hely";24575138]Hankalaa on! Kun olen tuotakin kokeillut. Mies vastaa, että joo-o, tehdään vaan. Mutta sitä tekemisen aikaa ei tule koskaan. Hyvin usein se vastaa joo-o. Ja se tarkoittaa ihan samaa kuin joo joo, eli ei yhtään mitään.

Olen miettinyt tässä, että kirjoitan kirjeen miehelle, jossa kerron kaiken suhteestamme ja arjestamme. Hyvät ja huonot asiat. Surulliset ja iloiset. Ne mihin olen tyytyväinen ja ne mihin kaipaisin muutosta. Ne asiat, joista olen hänessä ylpeä, ja ne asiat, joissa kaipaisin hänessä parantamisen varaa.

Ongelmallista on myös se, että usein sanon miehelle (halutessani jotain parannuksi hänen toimintaansa), että kertoisi myös minun ärsyttävistä puolistani rohkeasti. Tiedän, etten ole täydellinen. Jotta muutosta voi tapahtua, asioista on puhuttava ääneen. Mutta mies ei koskaan sano mitään. Sen mielestä ei asioista tarvi puhua. Se eroaa mieluummin.

Ja minunkin mieheni oli aikoinaan siisti. Silitti vaatteet, hoiti kukat, imuroi, luutusi, laittoi ruokaa ja siivosi jäljet jne. Jonnekin vuosien kurttuihin ne taidot katosivat. En tiedä, tekeekö se tuota tahallaan. Vai eikö se vaan ajattele. Kumpikin meistä tekee hirveästi töitä ja on stressaantuneita ja ehkä masentuneitakin. Meillä on rankkoja vuosia takana.[/QUOTE]

Täälläkin on miehellä ajoittaisia puhevaikeuksia :D Mutta silloin kun on jotain puhuttavaa en jätä häntä rauhaan ennenkuin asia on käsitelty. Ja se puhumisen aikahan on JUURI NYT. Ei mietitä joskus jotain vaan nyt puhutaan tämä asia läpi. Ja tehdään selväksi että puhuminen ei ole stressin lisäämistä vaan nyt sovitaan asiat niin että stressi ja jännitys lievittyy.
Usein miehellä on vaikeuksia pukea ajatuksiaan sanoiksi ja yrittää luistaa tilanteesta lupailemalla tyyliin joojoo. Mutta siihen ei saa tyytyä! Olet kuullut joo-o niin monta kertaa että et voi uskoa siihen. Nyt teette niin selkeän sopimuksen ihan käytännön tasolla. ei "joo-o mä autan sua vähän enemmän" vaan "lupaan laittaa tyhjät pullot paikkaan x" ja x on paikka jonka olette yhdessä päättäneet toimivimmaksi.
Ja sitten kun ensimmäinen pullo on väärässä paikassa niin mitä me sovittiin kulta? tää järjestely ei edelleenkään toimi? NYT istutaan alas ja puhutaan taas ja keksitään yhdessä parempi koska tästä ei tule mitään...

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;24575611:
Hmmm.... mun mielestä pahinta mitä voi tehdä on juurikin siivota toisen puolesta. Tällähän vain mahdollistaa sen, että toinen voi jatkaa siivotonta elämäänsä. En ole koskaan ollut mikään siivousintoilija, mutta tarpeen vaatiessa saatan olla aika bitch. Kun exä tiputteli sukkiaan minne sattuu, mä siivotessani keräsin ne lattialta ja heitin keittiön roskikseen. Siihen aikaan ei vielä lajiteltu jätteitä, joten sukkien päälle meni niin kahvinsuodatinpussit kuin kalakeiton jämätkin. Kun exä kaipaili sukkiaan, tuumasin vaan, että jos et ole vielä vienyt keittiön roskista, niin saattavatpa olla sielä roskapussin pohjalla. Kun exä iltaisin röhnötti vain kaukosäätimen jatkeena olohuoneen sohvalla, yhtenä päivänä kannoin koko sohvan roskikseen. Makoilkoon kakeineen parketilla, jos haluaa, ajattelin. Kummasti vaan sukat alkoivat löytää tiensä pyykkikoriin ja sohvalla löhöäminen vaihtui pojan kanssa puuhailemiseen. En kyllä ymmärrä miksi, uusia sukkiahan saa kaupasta ja parketilla voi aivan hyvin makoilla :saint:

Vau! tää on jo aika hardcore bitchismiä! mutta kun ei muu auta niin juurikin näin!
Itse vien usein pyykkikorin ja kuivaustelineen miehen eteen jos vaan löhöää katsomassa telkkaria.. Saa samalla olla avuksi ja laittaa pyykit kuivumaan! :)
Samaa mieltä että toisen paskoja ei kannata pyyhkiä.. Miksi se toinen sillon edes yrittäis?

ei kai siinä auta kuin kova koulu.. Kärsivällisesti mutta määrätietoisesti :d

"tällä rätillä voit muuten pyyhkiä sen mehun jonka juuri läikytit. Ole hyvä."

"nostin muuten sun vaatteet lattialta sängylle niin sun on helpompi lajitella ne."

"kun käyt hakemassa uuden juuston kuivuneen tilalle niin viet varmaan roskat samalla. Ja tuotko kahvia kans.."

"olit unohtanu jotain tavaroita mun autoon. Mä siirsin ne takas sun autoon.."

:saint:

loistava!! Kiitos!! :d

Hyviä neuvoja kaikki..... _Paitsi_ jos kyseinen ihminen on masiksessa tai burnout rakentamisen jälkeen.

Harva tajuaa mitenkä pienistä asioista tulee todella isoja kun on siinä tilassa.
Sinä heität roskan roskista kohti, jos se roska kimpoaa roskapöntön laidalta lattialle niin se jää siihen, sinä kyllä tiedät että se pitäisi nostaa mutta et vaan saa sitä tehtyä.

Siinä tilassa tämä 'naisen asiallinen sanominen' kuulostaa puhtaalta nalkutukselta ja jatkuvalta kiusaamiselta joka passivoi miehen entisestään, passivoi koska toinen vaihtoehto on aggressiivinen reaktio joka voi johtaa mihinkä tahansa.

Hyviä neuvoja kaikki..... _Paitsi_ jos kyseinen ihminen on masiksessa tai burnout rakentamisen jälkeen.

Harva tajuaa mitenkä pienistä asioista tulee todella isoja kun on siinä tilassa.
Sinä heität roskan roskista kohti, jos se roska kimpoaa roskapöntön laidalta lattialle niin se jää siihen, sinä kyllä tiedät että se pitäisi nostaa mutta et vaan saa sitä tehtyä.

Siinä tilassa tämä 'naisen asiallinen sanominen' kuulostaa puhtaalta nalkutukselta ja jatkuvalta kiusaamiselta joka passivoi miehen entisestään, passivoi koska toinen vaihtoehto on aggressiivinen reaktio joka voi johtaa mihinkä tahansa.

Mutta ei silloinkaan puhuminen varmaan ole pahitteeksi. Jos saisi vaikka sanottua sille naiselle kuinka rankkaa on. Ja sillon tietysti keskityttäis ensin masennuksen ja uupumuksen hoitoon ja karkkipaperit sais odottaa. Ilman kommunikaatiota nainen saattaa tulkita käytöksen välinpitämättömyytenä kotia tai itseään kohtaa. Vaikuttaa siltä että mies olettaisi naisen olevan piika joka ei saa pyytää apua.

Ja voi se nainenkin olla burnout, siksi oliskin niin tärkeä hakea yhdessä semmosta ratkasua että molemmat jaksaa.. Otetaanko siivousapua vai hankitaanko semmoset roskapöntöt joihin ei voi olla osumatta?

Ei kait tommosia ukkoja olekaan. Jos on sellaisen kuitenkin onnistusnut riesakseen ottamaan, niin eiköhän se ole katsaus peiliiin ja todettava, että itse on aika nyhverö kun tuon sietää ja sellaisen kanssa elää.

Yhteistyössä