Luuletko sä tosissasi, että kaikki tehdään sun eteen? Oma-aloitteisuus kunniaan. Luulisin opettajan tietävän sen.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Luuletko sä tosissasi, että kaikki tehdään sun eteen? Oma-aloitteisuus kunniaan. Luulisin opettajan tietävän sen.
Eli kukaan ei ole unohtanut mitään. Ei ole ollut mitään määräystä missään. Luultavasti anestesiapuoli oletti asioita tai muisti väärin.
![]()
![]()
Joo, eihän sellaista asiaa maailmassa olekaan, jota OPETTAJA ei tiedä ja osaa. Me ollaan niin täydellisiä!
Olipa. Nimenomaan oli. Tämäkin selvisi jälkeenpäin, että esilääkitys oli määrätty, mutta se unohdettiin antaa.
Mutta hei, se olen minä vaan. Ihan vitun sama vaikka olisivat pään leikanneet irti. Täällä vaan naurettaisiin.
Olipa. Nimenomaan oli. Tämäkin selvisi jälkeenpäin, että esilääkitys oli määrätty, mutta se unohdettiin antaa.
Mutta hei, se olen minä vaan. Ihan vitun sama vaikka olisivat pään leikanneet irti. Täällä vaan naurettaisiin.
Tiedän ettei pitäisi vertailla, mutta kun tässä nyt isoista mokista puhutaan. Tässä vähän mittasuhteita mokan ja mokan välillä. Mun mielestä omalla kohdallani oli iso moka se, että mut talvella päästettiin hyvin harvinaisen ja vaarallisen tilanteen jälkeen kotiin lääkepurkki kourassa ja kerrottiin, ettei ole enää mitään huolta.
Kesällä ongelma uusiutui, vaikka sen piti olla mahdotonta. Tuolloin vasta alettiin tutkia sairastumisen syvempiä syitä. Otettiin verikokeita ja tutkittiin. Vikaa löytyi paljonkin, mutta siltikin lääkärit vakuuttelivat, ettei mulla voi olla sitä juuri tautia jota itse eniten pelkäsin.
Menin yksityisen kautta geenitestiin ja kas, löytyi harvinainen geenimutaatio joka oli kaiken taustalla. Jälkeenpäin kun olen yrittänyt lukea sairaudesta kaiken mahdollisen, on käynyt hyvin selväksi, että se olisi pitänyt tutkia jo ensimmäisen kerran jälkeen. Kaikki oireet olivat jo tuolloin. Hoito olisi päästy aloittamaan paljon aiemmin. Ei olisi tullut uusia tukoksia, toista sairaalajaksoa, sisäelimien lisävaurioitumista ja nyt korjailemista.
Mun mielestä Rieputarallaa on siinä mielessä oikeilla jäljillä että meillä on oikeus saada kunnollista palvelua koska me maksetaan siitä huikea hinta.
Tai sitten Tehyn ja poliitikkojen pitää selkä suorana myöntää että julkinen terveydenhuolto on tehotonta, huonosti johdettua ja laadultaan heikkoa.
Miksi tätä pointtia on niin vaikeaa ymmärtää?
Etkö ymmärrä, että kun terveydenhuollossa kiinnitetään enemmän huomiota kaikkein tärkeimpiin asioihin, niin silloin jotakin pientä saattaa jäädä huomaamatta. Sinun pulunnussimisesi ei kuin vaan lisää "järjestelmän" kuormitusta ja verorahojen kulutusta.Ymmärrän kyllä, että mun tapauksessani ei ole ollenkaan saman kokoluokan asioista kyse. En purnaa sillä. Mutta kai huomaat, että meidän molempien - ja lukemattomissa muissa tapauksissa - tehdään virheitä, isoja tai pieniä. Joskus ne voivat maksaa jonkun hengen.
Mä en pidä siitä, miten järjestelmän toimimattomuuteen suhtaudutaan.
Mä olen nyt tämän yhden tapauksen puitteissa törmännyt jo monta kertaa siihen, että ohjeet ovat ristiriitaisia, tieto ei kulje ja paljon on kiinni potilaan omasta asenteesta. Musta se ei ole hyväksyttävää. Olin vuosikaudet opiskeluaikanani Ylioppilaiden Terveydenhuoltosäätiön asiakkaana. Sairastin paljon, joten kokemusta sen järjestelmän toiminnasta on. Yhdessäkään tapauksessa mulla ei ole mitään pahaa sanottavaa heidän toiminnastaan. Virheitä ei tullut. Potilasta kuunneltiin. Tieto kulki.
Olen iloinen veronmaksaja ja hyvinvointivaltion puolestapuhuja, mutta jotakin rajaa siinäkin pitää olla, miten mun verorahojani käytetään. Nyt ei ole kyse mistään hengenvaarallisesta, omalla kohdallani, mutta jonkun muun kohdalla voi olla.
Miksi tätä pointtia on niin vaikeaa ymmärtää?
Ehkä siksi, että et vaikuta olevan ristiretkellä muiden takia. Olet vain tuohtunut omasta kohtelustasi.
Siinä mielessä olet oikeassa, että voimissaan olevien pitäisi pitää niidenkin puolia, jotka eivät jaksa. Ne 3 viikkoa jotka sairaalassa kirurgian osastolla vuoden vaiheessa vietin, osoittivat sen, että lapsuksia ja ihan virheitäkin tapahtuu jumalattomasti. Silloin niihin vain ei jaksa tarttua.
Itse asiassa länsimaiselta kannalta tarkasteltuna suomalainen terveydenhuolto maksaa vähän ja siihen kun lisää vielä laadun, niin terveydenhuolto ei ole missään huonoissa kantimissa ollenkaan. Turha tällaista olematonta soopaa höpötellä, millä ei ole mitään todellisuuspohjaa.Mun mielestä Rieputarallaa on siinä mielessä oikeilla jäljillä että meillä on oikeus saada kunnollista palvelua koska me maksetaan siitä huikea hinta.
Tai sitten Tehyn ja poliitikkojen pitää selkä suorana myöntää että julkinen terveydenhuolto on tehotonta, huonosti johdettua ja laadultaan heikkoa.
Kipulääkettä ja rauhoittavaa oli määrätty esilääkkeeksi ennen leikkausta, siis leikkauspäivänä. Kumpaakaan en saanut.
Ja ennen leikkausta prosessi kesti n. 2 kk, joista kuukauden sain tapella, että pääsin ylipäätään lääkärin puheille. Pääsin kiireellisyysluokkaan 1, joten aika nopeasti pääsin leikkaukseen.
No niin. Tämä riitti mun osaltani tältä päivää. Lähden nukkumaan.
Sitä suhteellisuudentajua kun mulle toivottiin, niin toivon sitä samaa monille kirjoittajille: älkää antako yhden kirjoittajan yhdelle aloitukselle noin suurta valtaa elämässänne, että vallan haukkumaan äidytte. Jos oikein tarkasti luette vallankin näitä mun viimeisimpiä viestejä, saatatte löytää sieltä sen todellisen pointin, miksi mun mielestä näistä asioista on tärkeää puhua.
Nyt hyvää yötä, älkääkä vain nähkö mun kipsijalastani unia.
Mun mielestä Rieputarallaa on siinä mielessä oikeilla jäljillä että meillä on oikeus saada kunnollista palvelua koska me maksetaan siitä huikea hinta.