Tämä palsta on aivan sairas. Täällä ollaan tosissaan sitä mieltä, että köyhän ei pitäisi lisääntyä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "a.p"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Niinhän se on että lapsia ei pitäisi tehdä jos ei ole
-avioliitossa, pitkä vakaa suhde takana
-koulutusta, työkokemusta, työpaikat
-perheelle sopiva tilava asunto
-mahdollisuus antaa lasten harrastaa isompana kalliimpiakin haluamiaan harrasteita, ja joskus matkustellakin

[QUOTE="vieras";24745628]Verojen lisäksi maksan jo toisesta lapsesta täyttä päivähoitomaksua. Entäs sinä?[/QUOTE]

Sinun täysi päivähoitomaksusi ei oikein riitä mihinkään. Tiesitkö sen. Minä en vienyt lapsiani päivähoitoon ollenkaan, joten en ainakaan omasta puolestani puhu nyt.

Tottahan tuo otsikko on, köyhän ei pitäisi lisääntyä.
Minulla petti ehkäisy ja lapsen pidin, mutta pidän kyllä myös huolen ettei vastaavaa vahinkoa pääse tapahtumaan ainakaan ennenkuin olen kunnolla varoissani.
Pystyn lapsen kyllä nippanappa elättämään niillä tuilla, mitä opiskelijat yhteiskunnalta saavat.
Lisäksi käyn välillä töissä.
Eihän tämä mitään herkkua ole ja aivan varmasti lapsella olisi paremmat oltavat, jos olisin hyvätuloinen ja vakituisessa työsuhteessa.
En ymmärrä niitä opiskelevia/työttömiä mammoja jotka pykäävät lasta toisen perään.

Taitaa AP kuulua siihen joukkoon, joka elättää lapsensa muiden veronmaksajien rahoilla.

Kuulun siihen (kirottujen äitien) joukkoon, jotka ovat olleet äitiyslomalla vain sen "pakollisen" ajan ja mennyt heti töihin tienaamaan leipää perheelle. Ja hyvin tienaankin. Siitä huolimatta pidän sairaana ajattelutapaa, että vain rikkailla on oikeus lisääntymiseen.

[QUOTE="noniin";24745662]Sinun täysi päivähoitomaksusi ei oikein riitä mihinkään. Tiesitkö sen. Minä en vienyt lapsiani päivähoitoon ollenkaan, joten en ainakaan omasta puolestani puhu nyt.[/QUOTE]

Ai ei mihinkään? No mihinkähän sossutuilla roikkuvan tukielätin rahat riittää, tuskin edes tähän, VAI?

Saat kotihoidontukea?

[QUOTE="a.p";24745672]Kuulun siihen (kirottujen äitien) joukkoon, jotka ovat olleet äitiyslomalla vain sen "pakollisen" ajan ja mennyt heti töihin tienaamaan leipää perheelle. Ja hyvin tienaankin. Siitä huolimatta pidän sairaana ajattelutapaa, että vain rikkailla on oikeus lisääntymiseen.[/QUOTE]

ei kyse ole vain rikkailla on oikeus lisääntyä, vaan siitä että lapsia tehdään vain jos on ne varaa itse elättää, eli työssäkäyvä henkilö/pariskunta joka ei tarvitse yhteiskunnan erilaisia tukia siihen jokapäiväisen leivän hankkimiseen..
ja se että lapsiluku suhteutetaan niihin tuloihin mitä on..

Ethän ole todellakaan unohtanut, että yhden ihmisen kerryttämä verosaalis ei ole pelkästään hänen itse maksamansa verot vaan hän myös (toivottavasti) tuottaa työnsä avulla voittoa myös yritykselle, jolla on töissä, joka maksaa myös veroja.

Ei yhteiskunnalla ole omistuksessaan runsauden sarvea. Rahojen on aina tultava jostain ja työssäkäyvät ihmiset tekevät sen tilin, joista suoraan yksilötasolla maksetut verot taitavat olla pieni pisara verrattuna välillisesti saatuun tulokseen.

Päivähoidon todellisiin kustannuksiin monen itse keräämät + välillisestikään keräämät verotulot ei riitä.

[QUOTE="noniin";24745662]Sinun täysi päivähoitomaksusi ei oikein riitä mihinkään. Tiesitkö sen. Minä en vienyt lapsiani päivähoitoon ollenkaan, joten en ainakaan omasta puolestani puhu nyt.[/QUOTE]

Vaan lapset hoidettiin missä?

[QUOTE="a.p";24745672]Kuulun siihen (kirottujen äitien) joukkoon, jotka ovat olleet äitiyslomalla vain sen "pakollisen" ajan ja mennyt heti töihin tienaamaan leipää perheelle. Ja hyvin tienaankin. Siitä huolimatta pidän sairaana ajattelutapaa, että vain rikkailla on oikeus lisääntymiseen.[/QUOTE]

Rikkaan ja köyhän välillä on monia välimuotoja. Tuskin kukaan kritisoi sellaisia vanhempia, jotka ovat köyhyysrajalla, mutta elättävät kuitenkin oman perheensä vaan kyse on sossupummeista ja muista elämäntapalusmuista.

köyhän ei pitäisi lisääntyä HOLTITTOMASTI. vain sen verran mukuloita kuin pystyy elättämään. niinhän ne entisaikaankin pistettiin "ylimääräiset" lapset huutolaisiksi kun ei kaikkia pystynyt elättämään.

[QUOTE="noniin";24745682]Päivähoidon todellisiin kustannuksiin monen itse keräämät + välillisestikään keräämät verotulot ei riitä.[/QUOTE]

Niin? Ja se liittyy otsikkoon, miten?

[QUOTE="noniin";24745682]Päivähoidon todellisiin kustannuksiin monen itse keräämät + välillisestikään keräämät verotulot ei riitä.[/QUOTE]

Pistähän tähän faktaa koska en usko hetkeäkään tätä :) Katos toiset tienaa enemmän kuin sinä tuilla ;)

Hei,sanoudutaanko kaikki irti työpaikoistamme ja ollaan vaan ihan kotona,ettei kulutettaisi yhteiskunnan rahoja lasten hoitopaikkoihin? Ap takertuu tuohon yhteen ja ainoaan asiaan jonka kovasti pinnistellessään keksi: Päivähoidon kokonaiskustannukset ovat pienemmät kuin hoitomaksut.

Ethän käytä enää lääkäriä,jooko?

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;24745694:
Niin, no jos sulla ei ole rahaa sitä pilttiä elättää, en ymmärrä aloitusta? Eikä tän pitäis olla ihan päivänselvä asia?

Mielestäni olisi parempi, että ihmiset tekisivät lapsia opiskeluaikana - jolloin yleensä ei ole kovinkaan paljon rahaa. Tällöin lasten vaikutus esim. urakehitykseen jäisi maltilliseksi. Kyllä sitä rahaa ehtii tienaamaan myöhemminkin.

Hesarissa oli just pari päivää sitten juttua, että lähes joka kolmas (!) nelikymppinen nainen on jäänyt lapsettomaksi pk-seudulla. Tutkimuksen mukaan lapsettomuuden syy oli hyvin harvoin oma valinta. :(

[QUOTE="vieras";24745705]Hei,sanoudutaanko kaikki irti työpaikoistamme ja ollaan vaan ihan kotona,ettei kulutettaisi yhteiskunnan rahoja lasten hoitopaikkoihin? Ap takertuu tuohon yhteen ja ainoaan asiaan jonka kovasti pinnistellessään keksi: Päivähoidon kokonaiskustannukset ovat pienemmät kuin hoitomaksut.

Ethän käytä enää lääkäriä,jooko?[/QUOTE]

En ole puhunut kertaakaan päivähoidosta saati kokonaiskustannuksista. Mitäköhän ketjua olet lukenut? Vai tarvitko kenties lääkäriä?

[QUOTE="sasa";24745533]Köyhän ei pitäisi lisääntyä toisten rahoilla. Suu säkkiä myöten, tässäkin asiassa.[/QUOTE]

Onpa kerrankin hienosti sanottu ja tahan lauseeseen voisikin paattaa koko keskustelun.

[QUOTE="vieras";24745705]Hei,sanoudutaanko kaikki irti työpaikoistamme ja ollaan vaan ihan kotona,ettei kulutettaisi yhteiskunnan rahoja lasten hoitopaikkoihin? Ap takertuu tuohon yhteen ja ainoaan asiaan jonka kovasti pinnistellessään keksi: Päivähoidon kokonaiskustannukset ovat pienemmät kuin hoitomaksut.

Ethän käytä enää lääkäriä,jooko?[/QUOTE]

Siis suuremmat :D

Otitko laskelmassasi huomioon, että suurin osa maksaa veroja pikkasen kauemmin kuin sen ajan mitä lasta pidetään päivähoidossa? Ajattele suurempaa kuvaa. Yhteiskunta ei pyöri kädestä suuhun taktiikalla, vaan sitä maksetaan tasaisesti, vaikka välillä ollaan enemmän saamapuolella niin lopputulos silti jää plussalle meillä työssäkäyvillä.

Tää on niin tätä,kun kaikki pitää saada NYT HETI MULLE TÄNNE.

Oisko niin iso vaatimus ottaa vastuu omasta elämästään eikä ruikuttaa kun sitä rahaa ei tipukkaan taivaasta?

Ei viitsitä kouluttautua,ei viitsitä tehdä "paskaduunia",emmä nyt viitti sitä ja emmä nyt viitti tätä. Kuitenkin pitää niitä lapsia hankkia vaikka ei edes tiedetä millä ne elättää. Voi vittu sentään. Ja sit kiukutellaan kun kaikki ei ookkaan samaa mieltä siitä että vastuuta omista valinnoistaan ei tarvitsisi kantaa.

[QUOTE="vieras";24745747]Tää on niin tätä,kun kaikki pitää saada NYT HETI MULLE TÄNNE.

Oisko niin iso vaatimus ottaa vastuu omasta elämästään eikä ruikuttaa kun sitä rahaa ei tipukkaan taivaasta?

Ei viitsitä kouluttautua,ei viitsitä tehdä "paskaduunia",emmä nyt viitti sitä ja emmä nyt viitti tätä. Kuitenkin pitää niitä lapsia hankkia vaikka ei edes tiedetä millä ne elättää. Voi vittu sentään. Ja sit kiukutellaan kun kaikki ei ookkaan samaa mieltä siitä että vastuuta omista valinnoistaan ei tarvitsisi kantaa.[/QUOTE]

Kirjoitustaidoistasi päätellen et ole tainnut viitsiä kouluttautua kovinkaan pitkälle...

[QUOTE="vieras";24745700]Pistähän tähän faktaa koska en usko hetkeäkään tätä :) Katos toiset tienaa enemmän kuin sinä tuilla ;)[/QUOTE]

Kotihoidontukea sain, mutta sehän on pienempi kuin hoitopaikkaan kuluva raha yhteiskunnalta :)

Sitten kun nuorinkin lapseni oli 3 v, en saanut yhtään mittään, kun en vienyt hoitoon.

Yhteistyössä