kun joutuu omassa kodissaan varomaan sanojaan...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lopussa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lopussa

Vieras
kyse burnoutissa olevasta miehestä, joka ei myönnä sitä....
saatiin oma talo valmiiksi 2 vuoden uurastuksen jälkeen ja mies ryhtyi samassa hötäkässä yrittäjäksi ja työpäivät ihan tappavia, plus viikonloput päälle hyvin usein.
mies on koko ajan pahalla päällä, väsynyt, vittuuntunut, eikä jaksa kiinnostua mistään.
esimerkkejä pelkästään tältä illalta:

-mies istuu koneella pelaamassa pasianssia. minä kysyn, että saanko tulla kohta koneelle kun pitäis maksaa pari laskua? tästä mies hermostuu ihan täysin kun mä olen tyranni.

-pyydän laittamaan tvtä pienemmälle kun huusi niin lujaa (oikeesti oli kovalla!), niin mies tiuskas, että v*ttu kaikesta sunkin pitää koko ajan naputtaa!

-kysyin, että oletko syönyt mitään? johon mies vastasi erittäin tympeällä äänellä, että mitä sitten??!! ööö.. sitä sitten, että voisin tehdä jotain iltapalaa... "aha!"

-etsin erästä paperia työpöydältä ja siirsin miehen laskupinoa sellaisenaan 10cm vasemmalta oikealle ja siitäkös riemu repesi kun mä kuulema aina sotken kaiken ja on mun syytä, että mistään ei tule mitään. ok. kiva.

oikeesti kun toi mies katkeaa kohta fyysisesti ja mä en tiedä mitä tehdä...!!!
uskalla enää edes ehdottaa lomaa tai vapaata tai saan kuulla taas kunniani siitä miten tyhmä olen kun en tajua et töitä on tehtävä sillon kun niitä on! joo, tottakai, mutta kai se oma terveys on vähän tärkeämpi..... ja mä olen tehnyt erittäin selväksi, että en tarkoita mitään viikon lomaa, vaan edes paria päivää et lepäis ja ottais rennosti.
ja kun olen varovasti ehdottanut et jos kyse olis loppuunpalamisesta, niin mä olin naurettava ja voin suksia diagnoosieni kanssa kuuseen.

erotako tässä pitää?! ei tällasta kukaan ihminen määrättömästi ansaitse??!!!

auttakaa mua... :(

"Armaani, nyt on tullut se tilanne että tuo sinun puhetyylisi ja joka asiasta kiukuttelu on saavuttanut sellaiset mittasuhteet että kohta MINULTA leviää pälli. Nähdäkseni vaihtoehtoja on kolme: mietit mikä on ja sitten puhutaan ja minä yritän auttaa tai mietit asiaa ja puhut jollekin muulle tai sitten alat olla ihmisiksi ihan omasta hyvästä tahdostasi. Nykytilan jatkuminen ei ole vaihtoehto."

Lausutaan rauhallisesti ja ystävällisesti, ei tartutaan lausuntoa mahdollisesti seuraaviin täkyihin eli riidanviritys-yrityksiin miehen taholta.

Vaikea tilanne. Kuullostaa etta miehesi pitaa sinua itsestaan selvyytena. Haluaako viela olla kanssasi vai onko tuollainen kaytos lopun alkua. Ehka sun kannattaisi tosissaan puhua hanelle ja kysella missa mennaan ja kertoa etta et enaa yksinkertaisesti halua hanen kayttaytyvan noin.

niin sillä oli suhde...EI tietty tarkoita että sun miehellä olisi! Kerro sille miltä susta tuntuu.

No mä tunnistan itseni tuosta (ikävä kyllä) ja kärsin masennuksesta. Olen lääkityksellä ja käyn terapiassa, eli koitan itseäni hoitaa kuntoon. Mutta mulla ei todellakaan ole mitään suhdetta! Mä en vaan ole kunnossa. En mä tahtoisi tällainen olla. Ja tiedän että on miehelle rankkaa.

niin sillä oli suhde...EI tietty tarkoita että sun miehellä olisi! Kerro sille miltä susta tuntuu.

Sama täällä.
Sekä pettäjän että petetyn näkökulmasta, uskon että miehelläsi on ulkopuolinen suhde.
Tietenkään en tätä voi tietää enkä millään tapaa halua olla ilkeä(!), vaan saada sinut miettimään tätäkin vaihtoehtoa.
Jokatapauksessa suosittelisin sanomaan miehellesi että nyt tuli seinä vastaan ja haluat keskustella suhteenne tilasta, muuten edessä on vääjäämättä ero.
Tsemppiä!

ukkokultasi on rakentamisen-ja yrittämisen seurauksena ressaantunu pahanpäiväisesti, huoli taloudesta= rahan tulosta perheelle ja firman laskujen maksusta ja se ettei voi sanoa Ei töille ettei työt mene sivu suun jne. jne. saa myös käyttäytymään noin.

itselläni on lähipiirissä muutama vastaava perhe ja olen itse joskus käynyt saman tuskan läpi (esim. mies aloitti päivän oksentamalla). Hengissä on selvitty... Nosta kissa pöydälle miehesi kanssa, jos ajattelet vain itseäsi ero voi olla sinulle hyväksi, ei miehellesi.

Onko hänellä kaveria/sukulaista jolle hän voi puhua jos sinä et ole "sopiva"...

Yhteistyössä